PDA

View Full Version : Footswitch probleem



stomas
23 februari 2003, 22:00
Hallo mensen,

Ik heb nu dus sinds donderdag een Koch Kc-50 deluxe top met 2x12 speakerkast en hierbij heb ik een Footswitch(FS-3) met drie rode plastic druktoetsen(althans ik denk dat het momentschakelaars zijn).
De drie schakelaars zijn voor clean/crunh/lead.
Nou heb ik he volgende probleem:
Als de versterker op clean staat en ik druk zachtjes op het knopje van het leadkanaal, dan schakelt de versterker naar het crunchkanaal en daarna pas naar het leadkanaal. Soms blijft de versterker zelfs op het crunchkanaal staan ipv het leadkanaal. Als ik hard en kortstondig op de schakelaar van het leadknaal druk, dan schakelt hij echter gewoon over naar het leadkanaal.
Ik heb de footswitch en de jackaasluiting al opengeschroefd en ik zag geen losse draadjes.

Ik heb dus zo het vermoeden dat het de(fragiele) plastic schakelaars zijn.

Heeft iemand een idee wat het is??

alvast bedankt,

Sjoerd

andy
23 februari 2003, 22:13
Heb je die Koch in een winkel gekocht????
Dan terug en een nieuwe footswitch mee krijgen.

stomas
23 februari 2003, 22:17
Nee, particulier overgekocht. Maar ik ben dus van plan het zelf te reapareren, aangezien het niet zo moeilijk kan zijn, maar ik zoek iemand met ervaring met footswitches of iemand die hetzelfde probleem had met een koch kc-50 dlx.

andy
23 februari 2003, 22:41
dan kan ik je helaas niet helpen. Heb zelf een erg degelijke metalen zelfbouw footswitch, die een soort extra pre amp voor mijn JCM 800 "bediend". Kan er mee smijten wat je wilt, dat kreng gaat nooit stuk.
Maar ik hoop dat de verkoper wel zo eerlijk is geweest om je te vertellen dat de switch niet goed werkte.

Baker
26 februari 2003, 20:42
Schijnt wel typisch iets voor KOCH te zijn. I

aadplagiaat
26 februari 2003, 21:31
Ik heb zo het idee dat je gelijk hebt voor wat betreft de schakelaartjes. Kan zijn ddat de vorige gebruiker altijd erg hard op die dingen gestampt heeft en dat ze een beetje vergaan zijn. Versleten contacten bijvoorbeeld. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij/zij ze erg lief heeft behandeld, maar dat de contacten nu geoxideerd zijn Het is ook nooit goed he? :smile: ). In ieder geval denk ik dat het erop neer komt dat de schakelaars "knetteren" of ook wel genaamd "denderen" als je ze zachtjes indrukt.

Ik raad je aan de schakelaars te vervangen.

Waarschijnlijk heb je in je Koch een electronisch circuit zitten dat door de schakelaars in de war raakt.

Misschien kun je ook kijken of je dat circuit stabieler kunt maken.

stomas
27 februari 2003, 21:11
Aad, ik denk dat je gelijk hebt dat het circuit in de war raakt, want als een schakelaar aan of uit kan en het voetpedaal schakelt naar crunch ipv lead klopt dat niet. Iig bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik er in de toekomst gewone ijzeren schakelaars in zet, ik heb er nu nog niet geweldig veel last van. Zijn die ijzeren momentschakelaars gewoon bij de elektronicawinkel te koop, of moet ik daarvoor speciaal naar een gitaarzaak?

bedankt voor jullie reacties,

Sjoerd

piezo
1 maart 2003, 12:20
Ik heb soms hetzelfde "probleem" op mijn KC50 DLX en er valt best mee te leven, als je weet dat je wat harder/langer moet drukken. Contactspray in de schakelaars verhelpt het probleem gedeeltelijk.

Waarom mail je Koch trouwens niet gewoon? Je krijgt als regel altijd antwoord.

stomas
1 maart 2003, 19:03
heb ik gedaan. Klacht was niet bekend bij Koch, maar de jongen aan de telefoon had net als ik het vermoeden dat het de schakelaars zijn, dus ik zal de schakelaars gaan vervangen als ik er niet meer mee kan leven. Maar fijn om te weten dat ik niet de enige ben. Heb je trouwens een top of een combo?

mzzl

sjoerd

piezo
1 maart 2003, 19:41
een combo

piezo
1 maart 2003, 19:50
En ik was overigens van plan om de voetschakelaar tzt te vervangen door zo een als bij de Multitone zit. Ik wil nl ook de FX loop en de mastervolume kunnen bypassen.

stomas
1 maart 2003, 20:20
Dan moet je versterker volgens mij worden aangepast, want dan moeten er volgens mij meerdere relais' worden toegevoegd.

piezo
2 maart 2003, 11:07
Klopt, er moeten meer en andere relais in.

fhensen
5 juli 2005, 17:53
In de KOCH FS-3 zit een printplaatje met een Flip-Flop schakeling, die ervoor zorgt dat het juiste kanaal geschakeld wordt. Kan ook het IC zijn van deze schakeling. Deze flipflop zet de juiste waarde op de stereo-plug.

Ik heb het schema gekregen van Koch.

Succes Frank

Baker
5 juli 2005, 20:04
Geplaatst: Zo Mrt 02, 2003 11:07

je hebt wel even op dat schema moeten wachten dan he?

:???:

fhensen
6 juli 2005, 12:16
Nee, afgelopen vrijdag de Koch gekocht en voordat ik thuis was had ik het schema in de mailbox........

coal
11 juli 2005, 14:47
Volgens die kerel waar ik mijn Koch een maand of vier geleden in reparatie had, had het te maken met het loszitten van de bedrading van het schakelsysteem. Blijkbaar zit de bedrading achter de input jack, en was er speling in ontstaan. Nadat ik hem heb laten was het weg en het heeft zich ook nooit meer voorgedaan.