PDA

View Full Version : Amp- & Cab-switch in 1 box?



6-string
28 juni 2008, 12:15
Ik heb dus 2 verschillende versterkers (beide 16 Ohm geschakeld) en 1 cabinet van 16 ohm en ik zou met de 2 versterkers op 1 cabinet willen spelen, de ene voor clean, de andere voor het iets hardere werk.

Om te wisselen heb ik dus zowieso een AB-box nodig voor van versterker te wisselen, maar mijn cabinet heeft maar 1 input, dus is het nogal moeilijk om daar 2 versterkers op aan te sluiten (en een dubbelplug, lijkt me nogal primitieve oplossing), dus lijkt het mij dat ik ook nog een cabswitch nodig heb.

Bestaan zo'n dingen in 1 box? Of moet ik die dan laten maken?


Mvg

Ben

Gjalt
28 juni 2008, 13:27
Een gewone AB switch moet toch genoeg zijn ?

Gewoon beide versterkers in A en in B en dan de out daarvan naar de cab toe.

Maar als je ook nog van gitaar wilt wisselen heb je nog een extra switch nodig voor het kiezen van de versterkers qua gitaren.

Of je zult dan een switch nodig hebben die wel gewoon 2 out heeft (voor beide versterkers waartussen je dan onderling schakeld) en 2 in (1 voor de gitaar en in voor het cabinet die dan tegelijk worden geschakeld)

ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is. anders moet iemand me maar verbeteren.

the sure thing
28 juni 2008, 13:46
Een gewone AB switch moet toch genoeg zijn ?

Gewoon beide versterkers in A en in B en dan de out daarvan naar de cab toe.

NNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NIET DUS! Gebruik a.u.b. ff het zoekapparaatje voor dit forum. Er is hier al veel over geschreven. Je buizenversterker dient altijd zijn output ergens in kwijt te kunnen (power attenuator, loadbox, speakers, enz).

JvD.
28 juni 2008, 14:07
je amp mag toch niet aan zonder een speaker aangesloten te hebben? dan gaat ie kapot.

MjS
28 juni 2008, 14:17
Radial Headbone.

Buizenamp moet inderdaad altijd een load hebben. De Radial geeft die load (net als een loadbox) en schakelt de andere head door naar de cab.

6-string
28 juni 2008, 14:59
ok, maar hoe moet ik het dan doen?

het gaat btw over 2 buizen versterkers

ben

6-string
28 juni 2008, 15:07
Ok, na wat zoekwerk kom ik op deze site terecht.
http://www.tonebone.com/tb-headbone-vt.htm

dat is wat ik moet hebben, maar is nogal duur. Zijn er geen goedkopere varianten?


mvg

MjS
29 juni 2008, 02:24
Ik denk niet dat dit iets is waar je op wilt bezuinigen... Het is een apparaat zoals deze of een extra cab.

the sure thing
29 juni 2008, 09:13
Ik denk niet dat dit iets is waar je op wilt bezuinigen... Het is een apparaat zoals deze of een extra cab.+1. Een goede investering lijkt me....

Dude
29 juni 2008, 09:58
Een gewone AB switch moet toch genoeg zijn ?

Gewoon beide versterkers in A en in B en dan de out daarvan naar de cab toe.

Maar als je ook nog van gitaar wilt wisselen heb je nog een extra switch nodig voor het kiezen van de versterkers qua gitaren.

Of je zult dan een switch nodig hebben die wel gewoon 2 out heeft (voor beide versterkers waartussen je dan onderling schakeld) en 2 in (1 voor de gitaar en in voor het cabinet die dan tegelijk worden geschakeld)

ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is. anders moet iemand me maar verbeteren.


Ik geloof dat ik NOOIT meer een versterker hoop uit Idskenhuizen ! :chicken:

Natuurlijk is het eigen verantwoording om advies van een forum op te volgen maar voor hetzelfde geld had de topicstarter dit geprobeerd en hele grote kans gehad dat zijn versterkers meteen overleden waren. Misschien wijs om even goed te controleren of wat je zegt juist is ?