PDA

View Full Version : Marshall JVM buizen tip



Dude
28 juni 2008, 11:50
Ola guapa's

Heb gisteren een setje nieuwe voorbuisjes besteld. Een tungsol ECC83 v1 buisje voor in de v....1. En 4 JJ ECC83s buisjes voor de rest en gisteravond meteen een gig om het uit te proberen.

Naast dat het fantastisch klinkt, ruist de jvm ook een stuk minder op de od kanalen, echt aanzienlijk minder ! Onwijs fijn bijkomend voordeel dus. Ik weet niet of het had uitgemaakt als ik een balanced buisje als fasedraaier? (zo heet het buisje naast de eindbuizen toch?) had gepakt of die dan nog minder was gaan ruisen maar wat mij betreft is het nu live al zo goed als verwaarloosbaar.


En het klinkt onwijs goed, het hals element op mn les paul klinkt een stuk minder basserig, en de drive kanalen klinken wat minder schreeuwerig en fel.
Echt warme sound, heerlijk !
Een aanrader dus als je voor 4 tientjes je geluid op wil peppen !

svdijk
28 juni 2008, 12:39
Hey Dude,

Ik heb pas ook wat zitten experimenteren met andere buizen in m'n JVM.
In V1 had ik een SPAX7A van Mesa gedaan(was een 12AX7 van Electro Harmonix, voor V1 geselecteerd), de rest waren 12AX7's van Electro Harmonix (niet speciaal geselecteerd dus) en in de fasedraaier een gebalanceerde Sovtek 12AX7LPS.
De Electro Harmonix is bijna hetzelfde als de Tung Soll die jij hebt.
In de eindtrap had ik JJE34L's gedaan.
Het klonk erg goed, wat minder gecompressed als met de originele buizen, idd wat minder ruis, en iets meer punch.
Ik heb wel weer de originele buizen teruggeplaatst omdat die nog wel een jaartje mee kunnen.
Blijft leuk, dat experimenteren met een versterker!!
Wat speakers betreft, heb ik in m'n schuine cab's V30's zitten, en in m'n rechte cab zitten G12T75's, geweldige combinatie is dat!!

Keep on Rockin' !!

gitaarfan
28 juni 2008, 14:30
handig topic dit, hier komt binnenkort ook een JVM te staan (staat al in bestelling :) :) :) ), en ik vroeg me al af met welke buisjes je de ruis wat minder kon krijgen.

Thnx voor de tips hierzo :)

Dude
28 juni 2008, 19:09
De Electro Harmonix is bijna hetzelfde als de Tung Soll die jij hebt.

Electro harmonics buizen klinken vrij donker toch ? ik heb een tijd geleden een 12ax7 van eh in de V1 geprikt en die was er vrij snel weer uit. Vrij donkere bassige sound.



Wat speakers betreft, heb ik in m'n schuine cab's V30's zitten, en in m'n rechte cab zitten G12T75's, geweldige combinatie is dat!!

Keep on Rockin' !!

geinig hoe smaken kunnen verschillen he haha, ik heb mn 1936 met V30's van de week verkocht omdat ik het geluid niet om aan te horen vond met de jvm :satisfie:


edit:

http://jvmforum.com/viewtopic.php?t=877&highlight=phase+splitter

nog wat info van de jvm ontwerper himself... geen dure gebalanceerde buisjes kopen dus !

jerome
28 juni 2008, 19:57
Hey Dude,
.....
De Electro Harmonix is bijna hetzelfde als de Tung Soll die jij hebt.
.....


Mijn ervaring is dat EH's echt héél anders klinken dan Tung Sols
De EH's vol, maar basserig, koud en kil en de Tung Sols vol, warm, helder en dynamisch.

He Dude, wat voor speakers gebruik je nu?
Ik begin BTW steeds nieuwsgieriger te worden naar die JVM...

En grappig, mijn ervaring was dat die gebanceerde buisjes ook niet geweldig klonken in de fasedraaier positie.
Het geluid werd té gebalanceerd, bijna HiFi...

Dude
29 juni 2008, 09:50
gebruik een 1960ax kast (met greenbacks)

weinig strakke highgain geluiden hoor, maar een clean en crunch waar ik erg gelukkig van wordt !

De od kanalen gebruik ik live niet. Alleen clean rood en crunch rood en voor beide een boss eq en tubescreamer. Boss eq met klein beetje meer level en wat meer bas en mid en tubescreamer met veel level en weinig drive.

jerome
29 juni 2008, 23:38
Hmm, dat spreekt mij wel aan
Ik ben ook meer van de crunch en het clean (met een randje...)
Lekker is dat he, als je een kick van je backline krijgt!?
Ik ben onwijs tevreden over m'n JMP2203 met Vox Silver Alnico cabs maar als er ooit een meerkanaals amp bijkomt zal het toch zoiets worden...