PDA

View Full Version : Bad cat amp?



josh
28 juni 2008, 10:28
Ik zit er aan te denken om een bad cat versterker te gaan testen. Heeft er iemand ervaring met deze versterkers? Momenteel staat de black cat hoog op mn lijstje puur om goede verhalen van een vd mooiste clean tones, diversiteit en tja, de look he.

Even een paar vragen: zijn beide kanalen met een footswitch te schakelen? Of zit een switch er niet bij? Is het vooral een amp om clean te gebruiken met een overdrive pedaal ervoor (en zo ja, welke heb je getest en waren te gek) of krijg je uit het 2e kanaal ook een goede overdrive toon zodat je geen OD pedaal nodig hebt?

Ik speel vooral rock, beetje ala queens of the stone age, wolfmother en zo in een band met maar 1 gitaar. Dus dat moet ie wel aan kunnen, ook live.

the sure thing
28 juni 2008, 12:07
...Ik speel vooral rock, beetje ala queens of the stone age, wolfmother en zo in een band met maar 1 gitaar. Dus dat moet ie wel aan kunnen, ook live. Ik denk dat de bad cat dan niet zo je beste keuze is....

Morpheus
28 juni 2008, 12:36
Ik denk dat de bad cat dan niet zo je beste keuze is....
mee eens. Neem een recto met een tubescreamer,of een JVM.

Tristan
28 juni 2008, 12:41
Een Recto of een JVM moet je in ieder geval zeker niet hebben als je die muziek speelt, maar een Bad Cat is misschien ook niet de beste optie...
Alhoewel die met pedalen wel een heel eind in de richting kan komen hoor, maar de meest logische keuze voor jouw stijl is eigenlijk een goede (oude) Marshall denk ik...

the sure thing
28 juni 2008, 13:43
+1. Maar een Marshall JVM is in mijn optiek voor zijn stijl nog een betere keuze dan een bad cat. Niets ten nadele van de bad cat overigens!!!! Ik wou dat ik er een had :)

josh
28 juni 2008, 14:07
de gitarist van qotsa heeft ook een bad cat. Waarom dan geen goede keuze? Ik zag laatst ook een band in t genre met een orange en een ocd ervoor, klonk ook verdovend strak en hard. Waarom is een bad cat dan niet de goede keuze?

the sure thing
28 juni 2008, 20:40
Bad cat KAN een goede keuze zijn, maar is niet een voor de hand liggende keuze. Er zijn mensen die Marshalls voor jazz gebruiken en Fender versterkers voor Metal. Alles kan in principe. De beide bands die jij noemt, spelen op Marshall versterkers. DUS dan is een Bad Cat niet voor de hand liggend. Je mag m best kopen hoor, daar ligt het niet aan! Maar het KAN zijn dat je teveel met oogkleppen op zit op dit moment. Heb ik ook vaak genoeg last van. En wie niet op dit forum :) Dat heet GAS

Squier4ever
29 juni 2008, 13:45
Wolfmother = Orange AD100 en AD30
QOTSA = Ampeg, of was in ieder geval

Spitfire
29 juni 2008, 13:50
QOTSA = Ampeg, of was in ieder geval

Troy van Leeuwen speelt altijd over Bad Cat amps, maar hij is niet degene in de band die voor de 'muur van geluid' zorgt waaraan je denkt bij Queens.

Squier4ever
29 juni 2008, 14:09
Josh Homme zorgt voor die muur en hij speelt over Ampegs, op pinkpop iig wel volgens mij.

Misery Signals
29 juni 2008, 15:04
Met merken als Bad Cat kan je meer dan je denkt...

Hier, de gitarist van Converge, een super brute punkmetalband uit USA...

http://www.firstact.com/upload/images/artists/artist/ballou/artist_main_ballou.jpg

MS

almarvk
29 juni 2008, 15:26
Zanger/gitarist van Alter Bridge speelde er in het begin er ook veel op. Machtig geluid!

Bij QOTSA wil het nog wel 's veranderen qua amps.

TimmU
30 juni 2008, 02:08
Bad cat KAN een goede keuze zijn, maar is niet een voor de hand liggende keuze. Er zijn mensen die Marshalls voor jazz gebruiken en Fender versterkers voor Metal. Alles kan in principe. De beide bands die jij noemt, spelen op Marshall versterkers. DUS dan is een Bad Cat niet voor de hand liggend. Je mag m best kopen hoor, daar ligt het niet aan! Maar het KAN zijn dat je teveel met oogkleppen op zit op dit moment. Heb ik ook vaak genoeg last van. En wie niet op dit forum :) Dat heet GAS
Juist! Ik las een keertje een verhaal van een gozert die een Diezel VH4 te koop had, en hem alleen gebruikte in een jazz band.

Porcupine Tree speelt trouwens ook met slechte, hete katten.

Goeie sound, topkwaliteit, heel erg aan de prijs. Ik heb er ook wel is over gedacht, maar uiteindelijk vond ík het te duur. Als je het geld hebt ,en je vind hem écht heel gaaf, zou ik het gewoon doen als ik jou was.

morroow
30 juni 2008, 08:11
Tegenwoordig speelt QOTSA niet meer op Bad Cat. Troy speelt nu ook over een ampeg en ook over een fender.

Bad Cat kan prima gebruikt worden voor de muziek die je noemt. Maar dan moet je wel het goede model nemen!

De Hot Cat heeft echt de vetste Hi Gain geluiden! En ze hebben nu nog een paar modellen die zowel clean als flinke gain goed kunnen.

Voor QOTSA heb je al genoeg aan een goede clean versterker met een lekker overdrive pedaal die een beetje een fuzz-achtig karakter heeft (T-Rex Mudhoney bijv.)

Orange zal het ook prima doen... bedenk wel dat je het geluid van QOTSA nooit helemaal gaat krijgen. Ze gebruiken veel trucjes om hun geluid zo te krijgen!

ColourofFire
30 juni 2008, 11:19
Ik zou eerder een oude Ampeg V4 of V2 zoeken voor dat soort muziek. Of kijken naar een Matamp (GT1, GTO, GTL) of Orange.

Een lekker fuzz pedaal is sowieso een must voor dat soort muziek.

Tristan
30 juni 2008, 13:06
Ik vind die Higain bakken van Bad Cat juist niet zo geweldig, klinken behoorlijk gecompressed, de echte Bad Cats zijn toch de Black Cat en de Wild Cat en de modellen die daarvan afgeleid zijn naar mijn idee...
Matchless is ook waanzinnig, met name het oude model Phoenix met de vier inputs, fantastische amps...

Orange is tegenwoordig niet echt denderend, wederom te gecompressed, die Rocker serie bijvoorbeeld, die oude AD serie is wel tof...
Matamp zou je kunnen proberen, een oude Orange, of een Orange Customshop...

TimmU
30 juni 2008, 13:14
@ Tristan, ff off-topic, zin om van de week een pilsje te pakken??

Michael AE
30 juni 2008, 14:20
@ Tristan, ff off-topic, zin om van de week een pilsje te pakken??

Ik eerst!

10

TimmU
30 juni 2008, 14:37
Samen dan!:D

Rafke Pafke
30 juni 2008, 20:31
Met merken als Bad Cat kan je meer dan je denkt...

Hier, de gitarist van Converge, een super brute punkmetalband uit USA...

http://www.firstact.com/upload/images/artists/artist/ballou/artist_main_ballou.jpg

MS

Damn, welke gitaar is dat? That's a real looker!

Misery Signals
30 juni 2008, 20:36
First Act gitaren, zot merk met mega mooie modellen. Gebruikers zijn o.a. Math Pike van High On Fire, de Converge dudes, Mastodon, The Cure, ene van Def Leppard, Franz ferdinand, enz enz.

MS

Tristan
30 juni 2008, 21:46
OFFTOPIC
@Michael AE en Timmu:
Zin wel, tijd misschien...
Ik heb trouwens nog een paar cd's van je liggen Tim, moet je maar even helpen onthouden dat ik die een keer meeneem ofzo...
Euh, ja, tijd dus, misschien aanstaande vrijdag 4 Juli, als het goed is spelen we dan in The Waterhole Amsterdam...
Anders misschien zaterdag ofzo?
OFFTOPIC

josh
1 juli 2008, 10:18
bedankt voor al jullie reacties! Duidelijk dus dat een bad cat best goed inzetbaar is.

ieme
11 juli 2008, 11:15
psssst, batcat matchless of een orange.... (of een oude marshall of vox)