PDA

View Full Version : Fender Lite ash tele vs. London City Comet



R2on
28 juni 2008, 01:17
Hallo dames en heren,

wat vinden jullie van deze twee gitaren

De

Fender Lite Ash Telecaster

http://www.leadguitars.fr/images/Fender-Lite-Ash-Tele-nat.jpg

en de

London city Comet

http://img299.imageshack.us/img299/4366/telenieuweslagplaat02ss6.jpg
(met dank aan dIRE STRAITS)

ongeveer 250 euro verschil in prijs (LC=goedkoper). En ook veel verschil qua geluid.

De vraag; Bij welke krijg je meer waar voor je geld?

Persoonlijk vind ik een LC prachtig klinken met een mooie tele twang maar is die Fender Lite Ash gewoon een pracht om naar te kijken en in je handen te hebben. Met Seymour pickups is het ook een goede gitaar maar mist het de tele sound (volgens vele).


Deel hier meningen en opinies en help mij tevens tot een keuze te komen.

p.s. geen posts met 'Speel ze beide en vergelijk wat voor jou prettiger voelt'. Heb ik al gedaan en ik wil het nu van een andere perspectief bekijken, die van jullie dus :)

bass blom
28 juni 2008, 01:24
voor mij doen de maple toets en het fretje meer het als ik moest kiezen.

barno
28 juni 2008, 01:37
waarschijnlijk niet mogelijk maar als je ze beiden zou kunnen bespelen in een live context op een degelijke amp, zou je merken dat de comet een pak lichter uitvalt qua presence, punch en bottom. De comets hebben een zeer goede feel, net zoals sommige squiertjes, maar hout, hardware en pups zijn nu eenmaal low budget.

heinz3110
28 juni 2008, 03:29
Hallo dames en heren,

wat vinden jullie van deze twee gitaren

De Fender Lite Ash Telecaster en de London city Comet
ongeveer 250 euro verschil in prijs (LC=goedkoper). En ook veel verschil qua geluid.

De vraag; Bij welke krijg je meer waar voor je geld?

Persoonlijk vind ik een LC prachtig klinken met een mooie tele twang maar is die Fender Lite Ash gewoon een pracht om naar te kijken en in je handen te hebben. Met Seymour pickups is het ook een goede gitaar maar mist het de tele sound (volgens vele).

Deel hier meningen en opinies en help mij tevens tot een keuze te komen.

p.s. geen posts met 'Speel ze beide en vergelijk wat voor jou prettiger voelt'. Heb ik al gedaan en ik wil het nu van een andere perspectief bekijken, die van jullie dus :)

Ach, als de fender "de telesound mist volgens vele" ...wat is de tele-sound dan?
Ikzelf vind het essen body en maple toets/hals veel meer "tele" dan (gok) een alder body/maple hals/rosewood van de Comet. Tis ook meer de meer klassieke setup van een tele in mijn ogen- ash body, maple toets en hals..

(en vind de Fender er ook moooi uitzien)

Maar ja. Als je de comet echt beter vind klinken dan de fender, tja, wat let je om 'm dan te kopen denk ik dan. En meer waar voor je geld... tja. Qua hardware heb ik altijd het donkerbruine vermoeden dat het allebei net zo gauw uit elkaar valt- of heel blijft.

(en wat we met zijn allen je vertellen, de keuze blijft toch altijd aan jouw he:) )

Orgasmocaster
28 juni 2008, 04:07
hmmm
Korea vs China
Merknaam vs nederlands importeur labeltje
Samick vs Mystery fabrikant (whatever dit seizoen de goedkoopste fabrikant is)

niet moeilijk dus

guitartub
28 juni 2008, 08:02
Ik zou ALTIJD voor de FENDER gaan. Waarom? Mooi, Echt, Waardevast enz.

Maar als dat je allemaal niets zegt en je vindt die LC gewoon beter klinken en spelen dan is de keuze ook niet moeilijk lijkt mij, en zal niemand beweren dat je het verkeerd hebt gedaan!

grayfink
28 juni 2008, 08:38
http://www.bananasmusic.com/multimedia/vendors/5/WideImage/5_wd.gif . .

crapton
28 juni 2008, 09:28
Ik zou ook voor de Fender Lite Ash gaan. Ik heb een Lite Ash Strat, na enig afstellen speelt ie als boter, en met de SD PU's klinkt ie ook heel goed. Ik heb er meteen een andere slagplaat opgezet, want die standaard zwarte is armoe. De PU cavities zijn goed geshield met zwarte geleidende verf, weinig storing dus. De schakelaar leek me ook goed van kwaliteit. Er zit volgens mij een echte Strat sound in met de SD PU's, dus waarom dat bij de Tele niet zo zou zijn is me niet duidelijk. Klinkt misschien wat warmer als die LC, dat lijkt me juist een groot voordeel want die dingen zijn vaak erg helder.

Mocht je m ooit verkopen dan is de inruilwaarde ook hoger, dus geen slechtere investering, terwijl je er meer plezier van hebt.

episua
28 juni 2008, 10:51
Absoluut de Fender. Stukje vibe die je niet uit een LC kan halen. En wat je zelf al zegt, de Fender is gewoon mooier.

Rormo
28 juni 2008, 13:35
Laat ik dan eens zeggen dat je niet voor de Fender moet gaan. Heb toen ik een tele zocht beide gitaren zwaar getest en die Fender gaf gewoon niet wat ik zocht. Die Fender tele klinkt gewoon niet als andere telecasters. Voor mij moet een tele die typische klank hebben die Keith Richards bij de stones heeft, dat had de Comet veel meer dan de Fender.

Het is gewoon persoonlijk, je moet de gitaar kiezen die jij het beste vindt. Ik vond die Fender niet beter dan de LC. En ik vond hem zeker niet zo veel beter dat ik er 2x zo veel voor zou willen neerleggen.

Nog even een paar dingen die hier gezegd zijn waar ik het niet mee eens ben:

Volgens mij zijn de pickups in die Lite Ash, Duncan Designed pickups en geen standaard Seymour Duncan pickups zoals door anderen werd beweerd hier. Dat maakt wel verschil.

Verder vind ik dat verhaal van die waardevastheid een beetje onzin. De London City heeft inmiddels zo'n goede naam in Nederland dat je die ook makkelijk weer kwijt raakt voor een schappelijk prijs. Die kun je voor 150-175 euro met gemak kwijt raken. Fender krijg je misschien 350 voor. Die waardevastheid valt dus wel mee. Sowieso vind ik waardevastheid slechts een subargument voor het kopen van een gitaar, je moet gewoon een gitaar kopen in veronderstelling dat je hem nooit meer weg zult doen.

Belangrijkste is dat de halzen heel anders zijn van beide gitaren. Het is belangrijk dat je de gitaar kiest die jij het lekkerst vindt spelen!

Blend
28 juni 2008, 13:37
Als je deze 2 gitaren de keuze uit heb: de 7ender, alleen al om de looks. Als je het geld heb voor een Fender, en je vind die 250 euro extra het geld waard: waarom niet? Maar als je toch nog twijfelt: je heb ook een Comet met Tobacco sunburst, zet er een andere slagplaat op en je heb ook een hele gave gitaar..

R2on
28 juni 2008, 20:00
Nu kan ik misschien zo'n light ash 2de hands krijgen voor rond de 320 euro dan zou ik toch wel voor de light ash gaan.

En ja heel erg bedankt voor de tips ik ben er uit. Ik wacht nog op een mailtje of de Fender voor 320 weg mag zo niet dan de LC maar ;)

RolandT
29 juni 2008, 09:05
Koop de LC en geef het prijsverschil met de Fender uit aan nieuwe pickups. Ik heb die fender ook getest en die is niet beter dan de LC.

Waardevast is niet zo belangrijk voor deze redelijk goedkope gitaren.

chubbyfan
29 juni 2008, 09:16
Ik heb zelf de lite ash strat,een heerlijk ding maar de fretjes slijten best snel,ik heb hem nu net een jaar en de fretjes zijn al verder weggesleten dan die van mijn bc rich die ik al 11 jaar heb :sneaky:

Kakihara
29 juni 2008, 09:21
Als ik rondkijk op tweedehandssites, lijkt het alvast snor te zitten met de waardevastheid van London City (althans, in België, ik weet niet hoe het er in Nederland aan toe gaat). Ik ben er alvast een paar tegengekomen die net zover onder de nieuwprijs liggen en zelfs een London City Thinline voor €600 (onder het mom van 'Collector's Item'. Anyone?). Dus waardevastheid lijkt me op dit punt geen argument ;)

zjanke
29 juni 2008, 10:55
Koop de LC en geef het prijsverschil met de Fender uit aan nieuwe pickups. Ik heb die fender ook getest en die is niet beter dan de LC.

Waardevast is niet zo belangrijk voor deze redelijk goedkope gitaren.

Heb ik dus gedaan. Seymour Duncan quarterpounders en dan heb je voor 350 euro een hele leuke gitaar die de vergelijking met de fender nog leuker maakt.

Ik ken de Light ash niet, maar is het hout in dit vergelijk ook geen balangrijk verschil voor het geluid?

Luke-wannabe
29 juni 2008, 11:21
Ik vond de Fender Lite Ash die ik pas bespeelt heb super. Lekker geluid, echt tele en hij ziet er best wel aardig uit.

Squier4ever
29 juni 2008, 14:43
hier nog een voor de LC, heb de mijne laatst van nieuwe brugzadels (brass, compensated) voorzien en nu heeft hij toch echt ook het laatste kleine beetje telesound erbij gekregen, waar overigens al geen gebrek aan was!

BartL
30 juni 2008, 12:34
Persoonlijk vond ik de hals van de 2 Comets die ik heb gehad niet heel prettig spelen. De kanten van het fretboard voelden erg scherp aan. Ik had bijna spontaan de rasp ertegenaan gezet. Dat is voor mij de rede geweest om ze weg te doen en er geen meer te proberen... kan echter verschillen per instrument natuurlijk. De klank van de Comet vond ik geweldig!

keessie
1 juli 2008, 11:18
hier nog een voor de LC, heb de mijne laatst van nieuwe brugzadels (brass, compensated) voorzien en nu heeft hij toch echt ook het laatste kleine beetje telesound erbij gekregen, waar overigens al geen gebrek aan was!
ik heb ook een lc en wil ook van die zadels er op zetten waar heb jij ze vandaan en wat heb jij er voor betaald als ik vragen mag??? gr kees