PDA

View Full Version : Peavey bandit 112



heinie
23 februari 2003, 21:45
Hallo,
Ik wil een andere versterker kopen.
Een die een beetje scheurt.
Het is om in een oefenruimte mee te spelen.
Nu kwam ik de Peavey bandit 112 tegen.
Zijn er mensen die met deze versterker ervaring hebben?
Of zijn er andere / beter versterkers te koop.
Mijn budget is max €500,-

stomas
23 februari 2003, 21:52
Ik heb hem dus ook nu ook anderhalf jaar en ik ga hem verkopen, want ik sinds donderdag een Koch Kc-50 deluxe met 2x12 speakerkast!(Sorry, ik moest het ff kwijt.)
Maar goed, de versterker: Ik vond hem vrij dof klinken, jammmer dat de reverb niet met de footswitch te schakelen is, veel ruis, een dood clean geluid.
Natuurlijk is deze versterker goedkoop, maar als je 500 euro te besteden hebt, koop dan eennieuwe of tweedehands valvestate, hughes&kettner attax of een jcm800 buizenbak.

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 22:46
zoek maar eens naar posts van mij over de bandit... er zijn er genoeg!


kutamp

Timmer
24 februari 2003, 10:15
Die Bandit... de meningen zijn er over verdeeld. Het is voor het geld (380E) zeker geen verkeerde koop voor een beginner, maar ga hem nou gewoon zelf proberen, dan weet je waar je aan toe bent. Tuurlijk zijn er beterer versterkers, maar in deze prijsklasse zijn die toch vrij zeldzaam.

Oja, scheuren dat doet ie volgens mij wel. Het schijnt dat je een behoorlijk zieke distortion uit kan krijgen.. :smile:

Kijk anders naar een (2e hands) Hughes & Kettner Attax versterker, ook niet verkeerd!

spanky_franky
26 februari 2003, 20:06
Op 2003-02-23 21:45, schreef heinie:
Hallo,
Ik wil een andere versterker kopen.
Een die een beetje scheurt.
Het is om in een oefenruimte mee te spelen.
Nu kwam ik de Peavey bandit 112 tegen.
Zijn er mensen die met deze versterker ervaring hebben?
Of zijn er andere / beter versterkers te
koop.
Mijn budget is max €500,-



voor in een oefenruimte scheurt de peavy meer dan genoeg.. bij mij zelf zo hard dat de verf letterlijk naar beneden kwam.. maar goed als je 500 euro uit kunt geven zou ik inderdaad nog even gaan kijken naar een kwalitatief betere versterker..

Casey
26 februari 2003, 22:10
Scheuren doet ie inderdaad , hij klinkt daarbij alleen als een ouwe stinkende zweetsok .
Ik ben een jaar lang in een oefenruimte vastgeklonken aan zo'n barrel en heb er nog nachtmerries van .
Neem een Kuch en Knetter als je dan toch voor een transistorbak gaat , die klinkt veel beter .

Pee
2 maart 2003, 15:34
of een randall. ik heb een randall rg 75. ik heb hem vergeleken met die bandit (zelfde prijs). Reverb was beter, clean was cleaner en distortion was agressiever.

Neals
2 maart 2003, 20:10
Ik vind em best meevallen... alleen erg eenzijdig.

Brat
5 maart 2003, 19:39
Ga gewoon op zoek naar een nieuwe of tweedehandse marshall jtm30. Heb ik ook. Die kost geen moer en is helemaal buizen. De distortion is misschien niet super heftig, maar als je 'm flink van katoen geeft komt er een flinke brul uit. Je kunt er bovendien nog een pedaaltje voor zetten. Op de een of andere manier zijn die versterkers nooit populair geworden. Heb indertijd een nieuwe gekocht voor de prijs van een bandit en valvestate!