PDA

View Full Version : Fender Hardtail maten/neck probleem



P-Five
27 juni 2008, 19:52
Hoi,

Ik heb een Fender MIM hardtail Stratbody en een USA AMSTD maple Stratneck. Da ga nie passen... Het hielstuk van de body is 30 mm hoog. Bij een tremelostrat is die 27 mm hoog. Das nogal een verschil. Bij montage komen de snaren dus tegen de hals aan. De brug kan niet veel hoger namelijk.

Is dit normaal voor een hardtail body? Zijn halzen die op een hardtail zitten minder hoog dan de tremolohalzen? Het is een AMSTD hals met een 22ste fret. Is die hals verkeerd?

Is er iemand op dit forum met een originele hardtail Stratocaster die voor mij de hoogte van de hals en de hiel op kan meten. Bij een tremeloStrat is de hiel 27 mm en de hals 23 mm hoog.

Alvast bedankt.
P-Five

Gearjunkie
28 juni 2008, 17:57
Je mag best een paar mm uit de neckpocket schuren...

Wel steeds kleine beetjes een vaak checken hoever je bent in elke hoek.

P-Five
28 juni 2008, 20:51
Je mag best een paar mm uit de neckpocket schuren...

Wel steeds kleine beetjes een vaak checken hoever je bent in elke hoek.

Ja, dat had ik ook al bedacht. Ik ga ervanuit dat alles bij Fender universeel is. Maar das dus niet zo. De neckpocket is 4 mm te hoog (hiel is 31 mm). Als ik er 4 mm uithaal en de neck monteer (22 frets) Dan past daar geen slagplaat meer onder. Daarvoor mag ik maximaal 1,5 mm uit de neckpocket halen. De hiel van mijn 57 Ri met 21 fret hals is 27 mm. De hiel van mijn AMSTD met 22 fret hals is 26 mm. Een 21 fret hals is wel even hoog als een 22 fret hals nl. 26 mm.

Volgt u het nog? ;-)

P-Five
29 juni 2008, 13:12
Ik heb toch ook maar even de dikte van de body opgemeten.
Hardtail: 47 mm
AMSTD uit 87: 45 mm
AMSTD uit 93: 46 mm

dit even ter info...