PDA

View Full Version : Spacing Fender Pickups



Samder
27 juni 2008, 08:56
Hallo allemaal,

Heb laatst bij tonefactory een nieuwe slagplaat gekocht met de bijbehorende knoppen, Pick-up covers etc.

Helaas kwamen de pole pieces van mn fender pickups niet overeen met de gaatjes in de pickup covers...

Ik heb tonefactory gevraagd of ze misschien covers hebben die WEL over Fender elementen passen. Reactie: Wat is de spacing van je Fender pickups?

En nu inderdaad mijn vraag WAT is de spacing van Fender pickups, waar kan ik dit vinden. Het is een Fender Highway Strat van de oude serie.

Ik hoor het wel

Groeten Sander

Woml
27 juni 2008, 09:07
Wat ze willen weten is de afstand tussen (de middens van) de twee buitenste pole pieces. Even een liniaaltje erlangs leggen...

no 1 hops
27 juni 2008, 14:34
heeft het niet eerder te maken met de spacing tussen de middelpunten van de beide uiterste zadels van de brug?

Woml
27 juni 2008, 14:46
Nouja, als het er om gaat dat de gaatjes in de cover op de pole pieces van de pickup passen, lijkt het me wat omslachtig om aan de brugzadeltjes te gaan meten. En als ze toch expliciet vragen om de spacing van je pickup... :chicken:

no 1 hops
27 juni 2008, 16:40
de spacing van de pooltjes op de pickups zijn een gevolg van de breedte bij de brug.
als je bij een japanse/chinese clone strat hebt zijn die bij de brug vaak iets smaller.
wil je er dan fender spaced pickups inzetten dan komt dat dus niet goed want die brugen zijn breder

crapton
27 juni 2008, 20:30
Hallo allemaal,

Heb laatst bij tonefactory een nieuwe slagplaat gekocht met de bijbehorende knoppen, Pick-up covers etc.

Helaas kwamen de pole pieces van mn fender pickups niet overeen met de gaatjes in de pickup covers...

Ik heb tonefactory gevraagd of ze misschien covers hebben die WEL over Fender elementen passen. Reactie: Wat is de spacing van je Fender pickups?

En nu inderdaad mijn vraag WAT is de spacing van Fender pickups, waar kan ik dit vinden. Het is een Fender Highway Strat van de oude serie.

Ik hoor het wel

Groeten Sander


Volgens mij zijn de afmetingen van Fender PU's standaard dwz zou zonder probleem moeten passen.

Ik heb al diverse PU's uitgewisseld verschillede merken en nooit een probleem. Fender spacing is iha Fender spacing...

Kan het zijn dat ze bedoelen de afstand tussen de schroefgaatjes?

artnaz
27 juni 2008, 22:31
Misschien heb je hier wat aan:

http://img106.imageshack.us/img106/3508/picture1zg3.png

Ze verkopen dus covers met verschillende spacing bij Tonefactory? Ik had hier ook namelijk problemen mee toen ik de mijne wilde vervangen...

barno
28 juni 2008, 08:39
@ artnaz

thx for posting, handig prentje

Gearjunkie
28 juni 2008, 19:59
Deze pech heb ik ook wel eens gehad, er zijn dus echt verschillen.