PDA

View Full Version : Fender Hot Rod deluxe



Rocketman
27 juni 2008, 00:10
Ik speel normaal in een rockabilly/rock 'n roll bandje maar ik heb ook mijn vorige bandje weer doorgestart. Dat is meer doorsnee rock; iets tussen de Doors en Hendrix in.

Anyway, de drummer (die ook gitaar speelt) had zijn Hot Rod 1x12 voor mij meegenomen en ik had nog nooit op zo een gespeeld. Vandaag dus wel.

Ik moet zeggen, voor rockabilly zou ik 'm niet kiezen, voor surf ook niet. De echo is niet uitgesproken genoeg. Het cleane kanaal is me wat te clean. Hij is 40 watt dus je kan m ook niet echt open draaien voor een natuurlijke oversturing op de clean.

Maar ik vind het echt een magnifieke all round amp. Ik heb hem niet echt goed getest maar ik had 3 standen tot mijn beschikking dmv de footswitch, een (hele) cleane stand, een crunch stand en een lead stand.

Alle 3 hele bruikbare mooie sounds. De amp kwam prachtig door in de mix (met nog een gitaar op een of ander marshall gedrocht, basgitaar en drums), echt een heel mooi helder geluid. Reageerde ook schitterend op de verschillende pickups en de tone knop enzo.

Ik speelde op een USA strat.

Ik vond de amp wat bas missen. Kan aan de strat liggen mogelijk; mijn Gretsch op mijn AC15 geeft veel meer bas.

Echt een hele goede allround amp. Ik zou 'm zo kiezen voor een top-40 band, of een rock cover band, of een rock band met eigen werk.

Misschien wil ik er nu ook wel een eigenlijk. :blast:

Mr.Fingers
27 juni 2008, 00:14
Ik heb er zelf ook eentje, en ben er enorm tevreden over. Is echt "steriel" clean, en de scheur is ook acceptabel! Dat de amp vrij trebly is kan wel kloppen, maar icm m'n jazzmaster klinkt die toch vrij donker (enneuh, je kan de "presence" knop gewoon dichtdraaien, klinkt het al wat minder schel)

Rocketman
27 juni 2008, 00:16
Hij was zeker niet schel..... ik miste gewoon die ruimte vol met gitaarsound van laag tot hoog wat ik met mijn Vox wel heb. Maar deze prikt wel lekker overal doorheen. Zo van "ik zal even deze 5 nootjes aanslaan, ah daar zijn ze".

Mr.Fingers
27 juni 2008, 00:23
Neem dan maar eens een telecaster of esquire, dan gaat die wel schel klinken ;)

Maar ik begrijp waar je op doelt hoor. Gewoon wat morrelen met de equaliser kan ook al wonderen doen