PDA

View Full Version : Nieuw AC/DC album!!!



SGbanez
26 juni 2008, 22:31
Behoeft dit enige verdere uitleg? :cooler:

Release in Augustus als het goed is... (er was al een topic over, maar nu is Augustus dus bekend en ik wilde niet bumpen)
Kijk Hier (http://www.ultimate-guitar.com/news/upcoming_releases/new_acdc_album_due_in_august.html)
en hier (http://acdc-bootlegs.com/news/articles/?id=166)

Dirk_Hendrik
28 juni 2008, 10:31
Thanks for the heads up!

Hellsbellsnl
29 juni 2008, 11:52
www.acdc.com (http://www.acdc.com/) :



04.18.2008

AC/DC Set To Release New Album This Year
The waiting is almost over! AC/DC fans can expect the band's next album of new material sometime later this year. The band are currently recording in Vancouver with producer Brendan O'Brien and long time audio engineer Mike Fraser. This will be the band's first collection of new material since the release of Stiff Upper Lip in 2000.

JipStoop
30 juni 2008, 12:19
Nu nog maar wachten tot ze naar Nederland komen (concertje in het Goffertpark zou aardig zijn) :)

SGbanez
30 juni 2008, 19:13
Als ze nou ff opschieten kunnen ze nog ff bij Lowlands langswippen :hippie:

Hellsbellsnl
30 juni 2008, 21:01
Worden de kaartjes weer duurder:

$1.000.000.=
Als ze niet op tournee zijn en de hele AC/DC trein moet worden opgestart.
Best goedkoop als je nagaat dat Metallica €1.100.000.= gekost heeft op PinkPop.

bollocks37
1 juli 2008, 09:20
Zou Angus al surfend nou nooit eens op het gitaarnetforum terecht gekomen zijn?
:)

SGbanez
1 juli 2008, 17:54
Misschien dat we super veel hits met google krijgen als we allemaal topics over hem starten, dan is er nog best kans =p

Als ik een gitaar god was zou ik ook af en toe naar mezelf googlen om te kijken wat men van me vindt :cooler: ...Maargoed, dat ben ik niet.

Hellsbellsnl
1 juli 2008, 19:12
Zou Angus al surfend nou nooit eens op het gitaarnetforum terecht gekomen zijn?
:)
Huh....Blijft toch nooit staan op zo'n plank met z'n "duckwalk":seriousf:
Alhoewel........
“I just go where the guitar takes me.” Angus Young :rockon:

Fender75
2 juli 2008, 10:05
Die zou ik echt heel graag nog eens live willen zien! Ik heb de dvd ACDC Live in Donington Park geloof ik...vet!

markieray
4 juli 2008, 09:48
Het nieuw album komt in oktober uit en zal 95% zeker "Black Ice" gaan noemen. In 2009 zal er wellicht ook een World Tour zijn. Of dit de laatste tour van de band zal zijn is echter nog niet geweten, maar wel waarschijnlijk.

In afwachting van de "real thing" kan je uiteraard ook es naar een goeie ACDC tribute band gaan kijken ... bijvoorbeeld IESE/DAASE ;-)

Rock on !

Markus

JimiDylan
4 juli 2008, 10:32
Ik heb op graspop echt de beste ACDC coverband gezien, beter als dat kan echt niet want het klonk en zag er uit als 95% acdc, namelijk Action in DC

Stratman70
4 juli 2008, 10:38
Action in DC is inderdaad heel erg goed. Zo niet, de beste inderdaad.

markieray
4 juli 2008, 11:32
Action in DC is inderdaad heel erg goed. Zo niet, de beste inderdaad.

Sorry maar het gaat hier niet over wie de beste ACDC tribute is ... het gaat over het nieuwe AC/DC album. En uiteraard zijn wij de beste ... wa dacht ge misschien ? ;)

Mr.Bluesbreaker
4 juli 2008, 11:46
Je begint zelf over tributes, dus niet mouwen.

Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat klinken, nieuwe album. Hoop ze samen met VH toch nog een keer live te kunnen zien.

JipStoop
4 juli 2008, 11:50
Hoop ze samen met VH toch nog een keer live te kunnen zien.

Misschien moet je Mart Smeets mailen met je idee voor Pinkpop 2009 :)

Hellsbellsnl
4 juli 2008, 18:15
Misschien moet je Mart Smeets mailen met je idee voor Pinkpop 2009 :)
Ehhh.................
Jan Smeets misschien???

Hellsbellsnl
4 juli 2008, 18:21
De info over de nieuwe CD klopt aardig als ik even google.
Hier een copy van de een of andere site:



It's awesome that AC/DC's second minor slump was busted with 2000's Stiff Upper Lip, which saw the band deftly muting their blunt, thudding rock and injecting some sly dynamics (http://www.youtube.com/watch?v=xZehyiH_kSw&feature=related). But that was, like, eons ago. What the world needs now is an AC/DC epic in the classic mold: bare-bones production, anthemic choruses, heavy blues licks, and pervy single-entendres by the barrelful. Undercover News (Australia) (http://undercover.com.au/News-Story.aspx?id=5461) reports:


We will know next week what the title of the new AC/DC album will be but Black Ice looks like a front-runner at the moment.

AC/DC have three titles being considered for the album, another one being Runaway Train, Albert Music's Danny Keenan confirms for Undercover News.





Een reactie op het forum aldaar:
Huh. Black Ice sounds like Quentin Tarentino movie about a ninja from Long Beach who kills people with her vagina. Hope that third title refers to ejaculation somehow.

We'll keep you posted.

JipStoop
4 juli 2008, 19:34
@ Hellsbellsnl

Ja dat is hem :)

markieray
5 juli 2008, 11:47
De info over de nieuwe CD klopt aardig als ik even google.
Hier een copy van de een of andere site:

Tuurlijk klopt die informatie ... of dacht ge misschien dat ik dat hier ter plekke uit mijnen duim zuig ? :) En voor de rest ga 'k het nog es duidelijk voor iedereen herhalen hè : WIJ ZIJN DE BESTE !!! ;) Vergeet die Hollanders gewoon !

markieray
5 juli 2008, 11:59
Je begint zelf over tributes, dus niet mouwen.


"Mouwen" ? Wilde gij wel ne keer op uw woorden letten vriend, ge weet zeker ni tegen wie da ge 't hebt ? Moehahahahaa :)

Hellsbellsnl
6 juli 2008, 00:32
Tuurlijk klopt die informatie ... of dacht ge misschien dat ik dat hier ter plekke uit mijnen duim zuig ? :) !

Dat heb ik niet gezegd. Ik heb het alleen nagekeken.


En voor de rest ga 'k het nog es duidelijk voor iedereen herhalen hè : WIJ ZIJN DE BESTE !!! ;) Vergeet die Hollanders gewoon !
Marshall Wall??
Ramp over drums??
Pyrotechnics??
Inflatable rosie??
(Ik zeg niet dat action in dc ze wel heeft maar als jullie ze wel hebben ben ik er de eerst vogende show bij)

alexandra
14 juli 2008, 11:16
Hmm ik wil het nieuwe album van AC/DC best proberen, maar ik prefereer toch de periode met Bon Scott als zanger.
Uiteraard vermindert dat niet mijn bewondering voor de band, dus ik kijk toch vol verwachting uit naar het album!

Vetzak
14 juli 2008, 11:49
Hmm ik wil het nieuwe album van AC/DC best proberen, maar ik prefereer toch de periode met Bon Scott als zanger.
Uiteraard vermindert dat niet mijn bewondering voor de band, dus ik kijk toch vol verwachting uit naar het album!

Bent u Statler & Waldorf?

Tubescreamer
14 juli 2008, 12:33
Bent u Statler & Waldorf?
Niet flauw doen nou he ;) . Meisje van 15 en blijkt nog welbespraakter dan het gros hier op het forum, moet je respect voor hebben. Zo dat is eruit.

En ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe AC/DC. Hoewel ik eigenlijk alleen van de Brian Johnson-periode "Back in Black" de enige echt goeie LP vind...dus ik "prefereer" Bon Scott ook, voornamelijk.

Hee en als ze gaan toeren, rent Angus dan nog steeds in zn pakkie rond, zo op zn zestigst?

SGbanez
14 juli 2008, 12:58
En ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe AC/DC. Hoewel ik eigenlijk alleen van de Brian Johnson-periode "Back in Black" de enige echt goeie LP vind...dus ik "prefereer" Bon Scott ook, voornamelijk.

Ik prefereer zoals iedereen natuurlijk ook de Bon Scott periode, maar Brian Johnson is ook gewoon geniaal.


Hee en als ze gaan toeren, rent Angus dan nog steeds in zn pakkie rond, zo op zn zestigst?

En natuurlijk doet ie dat, want anders zou het geen AC/DC zijn he
:D

SGbanez
15 juli 2008, 23:59
Yo, update!

De albumtitel 'Black Ice' is bevestigd.
Voor meer info, google, of DIT (http://www.ultimate-guitar.com/news/upcoming_releases/acdc_confirms_new_album_title.html)

gerrekat
31 juli 2008, 12:04
Als ze nou ff opschieten kunnen ze nog ff bij Lowlands langswippen :hippie:

in de alphatent voor 15,000 man? LOL.......

JipStoop
31 juli 2008, 12:26
Vanaf Halloween waarschijnlijk een 1,5 jaar durende tournee :)

Ik hoop op een openluchtfeestje in het Goffertpark

gerrekat
31 juli 2008, 12:31
Ik hoop op een intiem optreden in de Paradiso ofzo, maar ja dat zal wel nog ijdelere hoop zijn......

JipStoop
4 augustus 2008, 13:55
Ik hoop op een intiem optreden in de Paradiso ofzo, maar ja dat zal wel nog ijdelere hoop zijn......


Liever in 013

MEDUSA
11 augustus 2008, 15:24
als er iemand in de videoclip wil zitten ; http://acdc.com/news/

SGbanez
11 augustus 2008, 17:44
Oh, ik zou erin zitten, ware het niet dat ik dan op Lowlands ben...

Hellsbellsnl
15 augustus 2008, 11:58
Degene die deze filmpjes op joubuis heeft gezet beweert dat het originele soundclips zijn.

Oordeel zelf maar:

http://www.acdcnews.com/2008/08/new-acdc-album-demo-clips-online.html

Ik weet het nog niet zo zeker.

gerrekat
18 augustus 2008, 11:36
Zou dit het nieuwe artwork zijn?

http://www.news.com.au/common/imagedata/0,,6204056,00.jpg

de single komt iig vrij op 28 augustus, de video volgt begin september.

het album bevat 15 nummers en komt uit op 18 oktober.

De eerste korte review van Rolling Stone magazine was zeer lovend.

Hellsbellsnl
18 augustus 2008, 20:31
Artwork klopt.

Het volgende stond op AC/DC.com:

On October 20, AC/DC will release Black Ice (http://clicks1.musictoday.com/cts/click?q=1;104080;acDCN9NGJIgwk7HVujPfvePQKFD8HAIz) , their widely anticipated first studio album in eight years. Black Ice (http://clicks1.musictoday.com/cts/click?q=1;104080;acDCN9NGJIgwk7HVujPfvfBs5eoDi4x9) features 15 new tracks from brothers Angus and Malcolm Young, Brian Johnson, Cliff Williams, and Phil Rudd, produced by Brendan O'Brien at the Warehouse Studio in Vancouver, BC.

"Rock 'N' Roll Train," the album's first single, will debut on August 28th. The video will premiere in September. And the band is set to kick off its first world tour since 2001 in late October.

SGbanez
20 augustus 2008, 22:25
Op www.ultimate-guitar.com staat dat het album in de VS alleen bij Wallmart te verkrijgen zal zijn voor $11,95. (all door meerdere bronnen bevestigd) Dat zou hier dus omgerekend ongeveer 8 euro zijn? Je zal zien dat ie hier gewoon lekker een dikke 18 euro zal kosten, zoals alle nieuwe albums... :sneaky:

gerrekat
21 augustus 2008, 08:41
de eerste "review":

Rock Hard
Renowned American Music Industry Figure Bob Lefsetz Reviews AC/DC's Black Ice
Posted on Wednesday, August 20, 2008 at 18:27:49 EST


Bob Lefsetz - the American music industry figure and author of the email newsletter and blog, the Lefsetz Letter, has issued the following review of AC/DC's new album, Black Ice, which will be released on October 20th through Columbia Records.

"I'm sitting here at Shutters listening to the new AC/DC album on Steve Barnett's MacBook Air.

To tell you the truth, I usually avoid this. What are you going to say as the label head watches you listen to his baby. But after discussing the Wal-Mart deal at lunch, hearing all about the plans for release, I was eager, the same way you are after school, when you ride your bike to the record store to buy the album the day it comes out.

You rush home, rip off the shrinkwrap, drop the platter on the turntable, lay the needle down and you hear...

ANGUS' GUITAR!

Now this isn't far from the master, THIS IS THE MASTER! And suddenly, my whole body starts to throb, THIS IS THE SOUND!

Oh, Phill Rudd's bass drum. You know that "Back In Black" sound, kicking you in the gut, so powerful, yet so pure!

Every AC/DC album sounds the same. Only the songs are different. "Black Ice" continues the tradition. I could sit here and digest the 55.5 minutes over and over again. But not having all day, I've played the single, "Rock N' Roll Train", a few times, and am now sampling...

I'm gripped by "Smash N' Grab".

This ain't Crocs music. This ain't made for Sephora. This is the sound that drove your parents away, that they didn't only tell you to turn down, BUT THROW OUT!

It's a rough tough tumble world we live in. Where sold-out whores tell us what to like and try to make us believe we're losers. What are we supposed to do?

Listen to AC/DC. Turn it up and nothing else seems to matter. The sound obscures the rest of the world, it's just you, equal to everyone you hate, who's got you down, your dad, your principal, the President...

Wow, you should hear the intro to "Spolin' For A Fight"! This is "Shoot To Thrill"!

Dressed to kill!

The groove to "Decibel"... Like you've just stripped naked and are sauntering to the bed to stick your rod into a woman who's BEYOND FANTASY! Wow, this is too much, PURE SEX!

There's a slide on "Stormy May Day" straight off a sixties English blues record, followed by another guitar in the other ear with a stinging report. There's a FULL MINUTE INTRO!

I don't remember any other AC/DC track sounding like "Rock N' Roll Dream", it's positively SENSITIVE! Kind of like something off "Straight Shooter", the second Bad Company album... Wow, this is my favorite so far, at least until the freight train/explosive chorus. I love the intimacy, like you've stayed up all night drinking after you've been dumped.

This ain't no "Ballbreaker", no "Stiff Upper Lip"... It's like the band believes, it's the best thing they've done in EONS!

How good is it?

WHO GIVES A FUCK! I'm sitting here, with the headphones cranked, listening to NEW AC/DC!

Doesn't matter how many stars the album gets in "Rolling Stone", what the "New York Times" says, never mind Pitchfork or Stereogum. If you're a fan of a band, in this case one of the most legendary in the business, only eclipsed by the Beatles in sales, you're EAGER! It's like Moses, it's like JESUS has come back to Earth... You want to hear what he's got to say!

Maybe AC/DC is the band at the second coming. That's what it sounds like, THUNDER! Drowning out all that's irrelevant. All that matters is the music.

I'm in hog heaven.

To subscribe to the Lefsetz Letter click here.

SGbanez
21 augustus 2008, 22:20
hmm, klinkt goed :)

NightFox
23 augustus 2008, 17:11
http://www.myspace.com/acdc

Eerste 30 seconden van Rock n Roll Train!!!!
Klinkt heerlijk ACDC moet ik zeggen!

Net gister opt internet...

SupervEt!

gerrekat
25 augustus 2008, 11:29
Ben er ook erg van gecharmeerd, de "feeling" van de eind 70er jaren platen klinkt iig duidelijk door met de hardheid van Back in Black. Lekkere organische productie, kan niet wachten!

Vonk
28 augustus 2008, 10:47
Nieuwe single uit!

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=103647

Klinkt gewoon weer als vanouds! Ik zit hier nog te glimlachen dat een band zo weinig kan veranderen, maar toch iedere keer weer goede muziek kan afleveren.

gerrekat
28 augustus 2008, 11:04
de productie is iig waanzinnig goed en ademt de hoogtijdagen IMO. Brian klinkt (inderdaad) minstens 15 jaar jonger dan de op vorige twee releases (wat stoppen met roken al niet teweeg kan brengen!). Tuurlijk klinkt het allemaal niet vernieuwend of anders, maar wel vet goed en groovy!

Henri H
28 augustus 2008, 12:09
hmm, klinkt goed :)De single klinkt nog beter :rockon:

Solidkick
29 augustus 2008, 10:16
Lekker nummer, vette no bullshit sound.

Grooveyard21
30 augustus 2008, 00:04
Ik heb op graspop echt de beste ACDC coverband gezien, beter als dat kan echt niet want het klonk en zag er uit als 95% acdc, namelijk Action in DC

mmm volgens mij is de beste acdc coverband, acdc zelf.

de nieuwe single kom mij in elk geval niet imponeren.

SGbanez
31 augustus 2008, 15:19
Geniaal! Niet van die Fly on the wall crap. Pure Rock n Roll! Idd weinig veranderd maar dat hoeft van mij ook niet. IMO beter dan Stiff Upper Lip. (voor wat ik tot nu toe kan zeggen)

Ze kunnen het nog! (of wéér)

Bij Wall Mart schijnt Black Ice trouwens 10 dollar te gaan kosten. Ik heb even bij FreeRecordShop gekeken en hier kost ie natuurlijk weer heerlijk 16.99 eurootjes, stelletje honden... Maar ik koop m toch :sneaky:

NightFox
31 augustus 2008, 18:10
Geniaal! Niet van die Fly on the wall crap. Pure Rock n Roll! Idd weinig veranderd maar dat hoeft van mij ook niet. IMO beter dan Stiff Upper Lip. (voor wat ik tot nu toe kan zeggen)

Ze kunnen het nog! (of wéér)

Bij Wall Mart schijnt Black Ice trouwens 10 dollar te gaan kosten. Ik heb even bij FreeRecordShop gekeken en hier kost ie natuurlijk weer heerlijk 16.99 eurootjes, stelletje honden... Maar ik koop m toch :sneaky:
Hij is dus al te koop in nederlandse winkels?

Hiddie
31 augustus 2008, 21:59
Hij is dus al te koop in nederlandse winkels?

Dat zei hij niet, lees nog eens goed.

gerrekat
1 september 2008, 08:59
Geniaal! Niet van die Fly on the wall crap. Pure Rock n Roll! Idd weinig veranderd maar dat hoeft van mij ook niet. IMO beter dan Stiff Upper Lip. (voor wat ik tot nu toe kan zeggen)

Ze kunnen het nog! (of wéér)

Bij Wall Mart schijnt Black Ice trouwens 10 dollar te gaan kosten. Ik heb even bij FreeRecordShop gekeken en hier kost ie natuurlijk weer heerlijk 16.99 eurootjes, stelletje honden... Maar ik koop m toch :sneaky:

ik vond fly on the wall eigenljik een beresterk album "sink the pink", "hell or high water", "shake your foundations" alles hele lekere nummers. de productie (met name de zang) is een beetje vaag, maar slecht is het zeker niet IMO.

gerrekat
1 september 2008, 09:00
Geniaal! Niet van die Fly on the wall crap. Pure Rock n Roll! Idd weinig veranderd maar dat hoeft van mij ook niet. IMO beter dan Stiff Upper Lip. (voor wat ik tot nu toe kan zeggen)

Ze kunnen het nog! (of wéér)

Bij Wall Mart schijnt Black Ice trouwens 10 dollar te gaan kosten. Ik heb even bij FreeRecordShop gekeken en hier kost ie natuurlijk weer heerlijk 16.99 eurootjes, stelletje honden... Maar ik koop m toch :sneaky:


heb je hem al ergens van het net geplukt? ik ben al dagen aan het zoeken maar heb nog geen werkende torrent gevonden. Is pure nieuwschierigheid kopen doe ik hem zowiezo en misschien alle verschillende hoesjes ook nog.

SGbanez
1 september 2008, 14:01
Neen, ik speculeer maar wat. Dat nummer Rock n Roll Train (ken je op myspace luisteren) is in ieder geval echt geweldig. Doet sterk denken aan Back in Black.

Ok je hebt gelijk. Ik overdreef een beetje. Fly on the wall is eigenlijk helemaal niet zo slecht nee. Ik had m ook nog nooit echt helemaal geluisterd :) . Maar ik vind hun sound uit die periode niet echt geweldig. Die zang is idd nogal vaag enzo. Blow up your video heeft al helemaal een maffe sound... Het zijn ook geen slechte albums ofzo, maar imo wel slechter dan Higway to Hell, High Voltage, Back in Black enzo.

NightFox
1 september 2008, 16:20
Knap van AC/DC vind ik altijd hoe ze van 4 akkoortjes zo'n enorm simpel maar toch zon wreed riff kunnen maken. :punk:

Ik kom telkens op nergens uit daarmee...(in iedergeval niet zo chil als AC/DC :) )

NightFox
19 september 2008, 23:11
Yo weer een nieuw nummer op myspace geupload!

WAR Machine!

http://nl.youtube.com/watch?v=rTj2lSCIN2A

Mijn upload:D

Klinkt weer lkkr AC/DC met een heerlijke solo! :punk:

SGbanez
21 september 2008, 12:38
Oh yeah! klinkt goed. Echt een vette sound :satisfie:

gerrekat
21 september 2008, 18:28
ja en alle optredens van de US tour waren binnen max. 15 minuten uitverkocht, Toronto (25.000 capaciteit) binnen 4 minuten....

SGbanez
22 september 2008, 23:22
Omg, ik moet ook maar even zorgen dat ik in de startblokken als ze de data voor hier bekendmaken. Wie gaat er mee? :satisfie:

gerrekat
23 september 2008, 07:14
Ik probeer minimaal 4 optredens mee te pikken

gerrekat
7 oktober 2008, 21:58
Ik heb m gehoord, impressie is WAANZINNIG, ik had echt niet verwacht dat AC/DC nog zo'n geinspireerd brok muziek zouden afleveren dat dus NIET klinkt als alle andere AC/DC albums.

Rock 'n Roll TRain - de meest "typische" AC/DC track op het hele album, is me nu duidelijk waarom ze het als veilige eerste single hebben uitgebracht. Maar wel een lekker nummer met typische eind 70's flair.

Skies on Fire - zeer sterke track met vette strakke start/stop riff, vet refrein, had op the razors edge kunnen staan (doet enigszins aan shot of love denken)

Big Jack - een van de beste tracks op het album, lekker up tempo. main riff heeft in de verte iets van "riff raff" maar tis echt niet te vergelijken met iets dat ze eerder hebben gedaan, swingt de pan uit.

Anything Goes - zeer poppy track die direct lekker in het gehoor ligt. de status quo invloeden zijn niet te overhoren, het refrein zou zelfs in een shania twain song kunnen zitten

War Machine - reeds bekend van de myspace, lekker uptempo met zeer goede vocale perfromance van Brian.

Smash 'n grab - lekkere track maar waarschijnlijk ook de meest onopvallende van het album, zou het geen filler willen noemen maar zeker een van de minste tracks.

Spoilin' for a fight - ongekend felle track met superstrakke ritme gitaar, lekker drive.

Wheels - weer een vette rocker met een ongewoon chorus voor AC/DC begrippen.

Decibel - donkere track met en bluesy/ZZ Top feel, lage vocalen van Brian Johnson, heeft ergens wat van "boogie man" maar dan veeel beter.

Stormy May Day - Mijn god, Angus die slide gitaar speelt? ja echt, zo heb ik AC/DC nog nooit gehoord, sterke bluesy Led Zeppelin feel.

She Likes Rock 'n Roll - wee een "doorsnee" sterke track, beetje een stripclub anthem, maar niet een van de sterkste tracks.

Money Made - vind ik geweldig, een drijvende vette rock riff die ergens op "back in Black" had kunnen staan, hele aparte sfeer en een (op een goede manier) repetitieve refrein. Apart nummer, zeker geen doorsnee AC/DC nummer.

Rock 'n Roll Dream - je zou het een semi ballad kunnen noemen, erg lekkere tack met een atmosferisch intro en een zeer vet refrein met harde gitaren.

Rocking all The Way - een van de mindere tracks van het album, niet slecht maar niet een track waar je gelijk naartoe zapt.

Black Ice - in echte AC/DC traditie is de titeltrack een van de betere nummers op het album, lekker fel en uptempo. Phil Rudd gaat hier voor AC/DC begrippen aardig los op de drums met lekkere fills en breaks.

Algemene indruk:

+ Brian raakt weer alle hoge noten zonder geforceerd te klinken
+ meer melodie, beter uitgewerkte songs, catchy
+ Vette organische productie
+ de bas is eindelijk duidelijk hoorbaar en er zit behoorlijk wat meer fantasie in de baslijnen
+ Angus en Malcolm harmonieren als nooit tevoren
+ Meer afwisseling in de drums
+ beste album sinds "the razors edge", wellicht zelfs sinds "Fot Those About To Rock"
+ minder blues, meer rock

- Gitaren klinken me iets te clean, maar wel "big"
- solo's hadden iets beter uitgedacht kunnen zijn

Hellsbellsnl
8 oktober 2008, 09:05
ja en alle optredens van de US tour waren binnen max. 15 minuten uitverkocht, Toronto (25.000 capaciteit) binnen 4 minuten....

https://tickets.acdc.com/

Nog niet alles is uitverkocht.
Alleen je moet er even heen vliegen.
Of je moet meedoen aan een prijsvraag.
(gratis vliegen,hotel,gig)

NightFox
8 oktober 2008, 19:00
Ik heb m gehoord, impressie is WAANZINNIG, ik had echt niet verwacht dat AC/DC nog zo'n geinspireerd brok muziek zouden afleveren dat dus NIET klinkt als alle andere AC/DC albums.

Rock 'n Roll TRain - de meest "typische" AC/DC track op het hele album, is me nu duidelijk waarom ze het als veilige eerste single hebben uitgebracht. Maar wel een lekker nummer met typische eind 70's flair.

Skies on Fire - zeer sterke track met vette strakke start/stop riff, vet refrein, had op the razors edge kunnen staan (doet enigszins aan shot of love denken)

Big Jack - een van de beste tracks op het album, lekker up tempo. main riff heeft in de verte iets van "riff raff" maar tis echt niet te vergelijken met iets dat ze eerder hebben gedaan, swingt de pan uit.

Anything Goes - zeer poppy track die direct lekker in het gehoor ligt. de status quo invloeden zijn niet te overhoren, het refrein zou zelfs in een shania twain song kunnen zitten

War Machine - reeds bekend van de myspace, lekker uptempo met zeer goede vocale perfromance van Brian.

Smash 'n grab - lekkere track maar waarschijnlijk ook de meest onopvallende van het album, zou het geen filler willen noemen maar zeker een van de minste tracks.

Spoilin' for a fight - ongekend felle track met superstrakke ritme gitaar, lekker drive.

Wheels - weer een vette rocker met een ongewoon chorus voor AC/DC begrippen.

Decibel - donkere track met en bluesy/ZZ Top feel, lage vocalen van Brian Johnson, heeft ergens wat van "boogie man" maar dan veeel beter.

Stormy May Day - Mijn god, Angus die slide gitaar speelt? ja echt, zo heb ik AC/DC nog nooit gehoord, sterke bluesy Led Zeppelin feel.

She Likes Rock 'n Roll - wee een "doorsnee" sterke track, beetje een stripclub anthem, maar niet een van de sterkste tracks.

Money Made - vind ik geweldig, een drijvende vette rock riff die ergens op "back in Black" had kunnen staan, hele aparte sfeer en een (op een goede manier) repetitieve refrein. Apart nummer, zeker geen doorsnee AC/DC nummer.

Rock 'n Roll Dream - je zou het een semi ballad kunnen noemen, erg lekkere tack met een atmosferisch intro en een zeer vet refrein met harde gitaren.

Rocking all The Way - een van de mindere tracks van het album, niet slecht maar niet een track waar je gelijk naartoe zapt.

Black Ice - in echte AC/DC traditie is de titeltrack een van de betere nummers op het album, lekker fel en uptempo. Phil Rudd gaat hier voor AC/DC begrippen aardig los op de drums met lekkere fills en breaks.

Algemene indruk:

+ Brian raakt weer alle hoge noten zonder geforceerd te klinken
+ meer melodie, beter uitgewerkte songs, catchy
+ Vette organische productie
+ de bas is eindelijk duidelijk hoorbaar en er zit behoorlijk wat meer fantasie in de baslijnen
+ Angus en Malcolm harmonieren als nooit tevoren
+ Meer afwisseling in de drums
+ beste album sinds "the razors edge", wellicht zelfs sinds "Fot Those About To Rock"
+ minder blues, meer rock

- Gitaren klinken me iets te clean, maar wel "big"
- solo's hadden iets beter uitgedacht kunnen zijn
Ben het helemaal met je eens ze klinken inderdaad super gruwelijk !!!
Ook met je plus en minpujten helemaal eens.

ACDC IS BACK !

JipStoop
11 oktober 2008, 17:22
Album klinkt goed, maar is niet origineel. Zelfde muziek hebben ze al eens gemaakt.

NightFox
11 oktober 2008, 22:48
Ik vind dit juist het meest vernieuwende album dat ze ooit gemaakt hebben...

-betere drums
-betere basgitaar
-slide guitar

en gewoon andere soort AC/DC nummers..
zoals Anything Goes.

Ze klinken meer ''melodisch''

gerrekat
17 oktober 2008, 18:24
Experimenteler dan dit album zal AC/DC (hopelijk) niet worden!

new deep
17 oktober 2008, 21:12
Een paar nummers geluisterd, een highway to hell zal het niet worden...

gerrekat
19 oktober 2008, 10:15
Een paar nummers geluisterd, een highway to hell zal het niet worden...

gelukkig niet dan zoden ze zichzelf echt alleen kopieren, maar alle gekheid op een stokje met reeele verwachtingen is dit het sterkste album dat we zouden kunnen wensen anno 2008. tweede back in black? nee dat niet maar dik boven elke verwachting die ik had na zwakke albums als "ballbreaker" en het toch iets betere "stiff upper lip"

Dj_Tuning
19 oktober 2008, 11:35
Heb het album gister gekocht, en nu een keer of 3 geluisterd. Een fantastisch nieuw geluid, maar ook vertrouwd. De nummers zijn allemaal wat rustiger, misschien omdat de mannen toch een tikje ouder worden :seriousf:

Maar deze gaat grijs gedraaid worden, zeker weten!

rock 'n roll
21 oktober 2008, 20:42
Heb hem daarstraks ook maar eens gaan halen en moet zeggen geweldige cd.
Rustiger maar toch nog met geweldige herkenbare acdc energie en sound erin.
Cd gaat lange tijd de cd-speler niet meer uit denk ik :hippie:

stinkhippie
22 oktober 2008, 13:09
wat een kutplaat, gladde productie, lopende band nummers (maar goed we hebben het over ac/dc) wat dat betreft zijn ze al jaren overbodig geworden op de albummarkt

Stratman70
28 oktober 2008, 16:18
Ik heb m gehoord, impressie is WAANZINNIG, ik had echt niet verwacht dat AC/DC nog zo'n geinspireerd brok muziek zouden afleveren dat dus NIET klinkt als alle andere AC/DC albums.

Rock 'n Roll TRain - de meest "typische" AC/DC track op het hele album, is me nu duidelijk waarom ze het als veilige eerste single hebben uitgebracht. Maar wel een lekker nummer met typische eind 70's flair.

Skies on Fire - zeer sterke track met vette strakke start/stop riff, vet refrein, had op the razors edge kunnen staan (doet enigszins aan shot of love denken)

Big Jack - een van de beste tracks op het album, lekker up tempo. main riff heeft in de verte iets van "riff raff" maar tis echt niet te vergelijken met iets dat ze eerder hebben gedaan, swingt de pan uit.

Anything Goes - zeer poppy track die direct lekker in het gehoor ligt. de status quo invloeden zijn niet te overhoren, het refrein zou zelfs in een shania twain song kunnen zitten

War Machine - reeds bekend van de myspace, lekker uptempo met zeer goede vocale perfromance van Brian.

Smash 'n grab - lekkere track maar waarschijnlijk ook de meest onopvallende van het album, zou het geen filler willen noemen maar zeker een van de minste tracks.

Spoilin' for a fight - ongekend felle track met superstrakke ritme gitaar, lekker drive.

Wheels - weer een vette rocker met een ongewoon chorus voor AC/DC begrippen.

Decibel - donkere track met en bluesy/ZZ Top feel, lage vocalen van Brian Johnson, heeft ergens wat van "boogie man" maar dan veeel beter.

Stormy May Day - Mijn god, Angus die slide gitaar speelt? ja echt, zo heb ik AC/DC nog nooit gehoord, sterke bluesy Led Zeppelin feel.

She Likes Rock 'n Roll - wee een "doorsnee" sterke track, beetje een stripclub anthem, maar niet een van de sterkste tracks.

Money Made - vind ik geweldig, een drijvende vette rock riff die ergens op "back in Black" had kunnen staan, hele aparte sfeer en een (op een goede manier) repetitieve refrein. Apart nummer, zeker geen doorsnee AC/DC nummer.

Rock 'n Roll Dream - je zou het een semi ballad kunnen noemen, erg lekkere tack met een atmosferisch intro en een zeer vet refrein met harde gitaren.

Rocking all The Way - een van de mindere tracks van het album, niet slecht maar niet een track waar je gelijk naartoe zapt.

Black Ice - in echte AC/DC traditie is de titeltrack een van de betere nummers op het album, lekker fel en uptempo. Phil Rudd gaat hier voor AC/DC begrippen aardig los op de drums met lekkere fills en breaks.

Algemene indruk:

+ Brian raakt weer alle hoge noten zonder geforceerd te klinken
+ meer melodie, beter uitgewerkte songs, catchy
+ Vette organische productie
+ de bas is eindelijk duidelijk hoorbaar en er zit behoorlijk wat meer fantasie in de baslijnen
+ Angus en Malcolm harmonieren als nooit tevoren
+ Meer afwisseling in de drums
+ beste album sinds "the razors edge", wellicht zelfs sinds "Fot Those About To Rock"
+ minder blues, meer rock

- Gitaren klinken me iets te clean, maar wel "big"
- solo's hadden iets beter uitgedacht kunnen zijn

Uitstekende recensie, waar ik me helemaal in kan vinden. Ik denk er precies zo over!

Stratman70
28 oktober 2008, 17:06
Ik vind dit juist het meest vernieuwende album dat ze ooit gemaakt hebben...

-betere drums
-betere basgitaar
-slide guitar

en gewoon andere soort AC/DC nummers..
zoals Anything Goes.

Ze klinken meer ''melodisch''
Yup! Metallica eat your heart out:

Death "Weet jij nog een riffje voor deze fucking song" Magnetic

VS

Black "Dit smaakt beter dan de lekkerste Magnum" Ice


Dit album is met veel plezier en liefde gemaakt en dat hoor je. Origineel, afwisselend, maar toch herkenbaar.
De broertjes Young zijn alleen maar beter geworden in hun gitaarspel door de jaren heen.

gerrekat
28 oktober 2008, 19:51
wat een kutplaat, gladde productie, lopende band nummers (maar goed we hebben het over ac/dc) wat dat betreft zijn ze al jaren overbodig geworden op de albummarkt

volgens mij denken er mensen anders over:

AC/DC's 'Black Ice' Debuts at #1 In 29 Countries - Oct. 28, 2008
Released globally on Monday October 20, 2008, AC/DC's first new studio album in eight years, "Black Ice" tops sales charts in 29 countries, including the U.S., U.K., Germany, Canada, France, Argentina, Japan, Australia, Belgium, Finland, Ireland, Italy, New Zealand, Norway, Sweden, Switzerland and more. In the U.S. alone, "Black Ice" has sold more than 780,000 units its first week on sale, marking the band's first ever debut entry at No. 1 on the album charts. Over 5 million copies of "Black Ice" have been shipped worldwide, combined with close to 5 million in catalog sold this year, the band is poised to sell over 10 million units this year alone.

CardioClash
28 oktober 2008, 22:10
Het zal wel vloeken in de kerk zijn maar wie zit er in godsnaam te wachten op een CD van een band die dertig jaar geleden al geen fatsoenlijke plaat kon uitbrengen?

Goed, qua verkoopcijfers doe ik het ze niet na. Moet überhaupt nog een plaat uitbrengen. Maar het gaat om het idee. Ergens snap ik het wel dat deze zo goed verkoopt als zelfs Paris Hilton 700.000 platen verkoopt.

Ieder zijn smaak natuurlijk:hippie:

gerrekat
29 oktober 2008, 06:54
Ach ik heb hetzelfde bij een band als U2, wat je zegt ik heb smaak en jij kennelijk niet ;-)

Henri H
29 oktober 2008, 07:57
Ach ik heb hetzelfde bij een band als U2, wat je zegt ik heb smaak en jij kennelijk niet ;-)U2 is pas vanaf "All that you cab leave behind" OK wat mij betreft.
Geen goeie vergelijking dus.

gerrekat
29 oktober 2008, 08:58
U2 is pas vanaf "All that you cab leave behind" OK wat mij betreft.
Geen goeie vergelijking dus.

Ik heb ze nooit en zal ze nooit goed vinden, wat mij betreft mogen ze de schoenveters van AC/DC nog niet eens strikken. maar geod half Nederland loopt ervoor uit, ik weet het....

Henri H
29 oktober 2008, 09:14
Het zijn 2 totaal verschillende bands natuurlijk....

NightFox
29 oktober 2008, 12:22
http://nl.youtube.com/watch?v=YVp_oFNpicU

mijn cover van big jack van acdc

De Beer
29 oktober 2008, 14:13
Mooi stukje over hoe AC/DC altijd goed scoort als het economisch slecht gaat.

http://www.guardian.co.uk/music/2008/oct/27/acdc-music-recession/print

Hellsbellsnl
29 oktober 2008, 20:10
Yup! Metallica eat your heart out:

Death "Weet jij nog een riffje voor deze fucking song" Magnetic

VS

Black "Dit smaakt beter dan de lekkerste Magnum" Ice.

:rockon::rockon::rockon::rockon:+10 tekens

kenx
29 oktober 2008, 20:29
Ik denk dat dit off-topic is boys...

OT: iemand de nieuwe song van ACDC, rock & roll train, al gehoord? Ik vind het wel meevallen... al zijn de oudere nummers zoiezo beter. Véél beter...

grtz,

kenny

Ps: 400ste post:rockon::cheerup: