PDA

View Full Version : vraag over versterker



YannickH
26 juni 2008, 20:55
ik heb vandaag men nieuwe versterker opgehaald:een randall RH-100 G2
nu is mijn vraag:hoe werkt het om pedalen er aan te hangen.
gewoon via de input naar de pedaal en zo naar de gitaar of moet ik het met de effects loop doen?
hoe werkt dat met de effects loop??
hier is een foto:
http://i25.tinypic.com/288mp1j.jpg
bedankt

J-sus Rulez
26 juni 2008, 20:56
Gitaar--versterker--send--pedalen---return...

Rormo
26 juni 2008, 20:57
Beiden kunnen. Wat J-sus rulez schrijft is dus te kort door de bocht.
Zelf kijken wat goed klinkt. Gebruikelijk is distortion en wah pedalen tussen je gitaar en versterker; en boosters, chorus en delay in je loop. Maar experimenteer zelf maar eens wat de verschillen zijn en wat jij lekker vindt klinken.

Mr.Fingers
26 juni 2008, 20:59
Effecten die je tussen préamp & poweramp wil schakelen (zoals daar zijn Modulation, Reverb & Delay), schakel je in de FX-loop, dus gewoon een kabeltje van "PréAmp Out" naar de ingang van je eerste pedaal, vandaar naar de volgende, en dan weer, en dan de uitgang van de laatste pedaal koppel je aan de "PowerAmp In". En klaar. Dan bypass je de rechtstreekse (interne) schakeling van préamp naar poweramp, en stuur je je signaal van de préamp eerst door je pedalen, en dan naar je power-amp

J-sus Rulez
26 juni 2008, 20:59
ik beschreef hoe het moet indien je met de effectsloop werkt...
je moet inderdaad zelf zien en horen welke pedaal je waar zet...

YannickH
26 juni 2008, 20:59
ik snap het niet helemaal goed.
ik wil er een distortion,overdrive,delay en boss tu2tuner opzetten.
moet je dan een kabel van input naar gitaar en daarna kabel van send naar de pedalen en dan van de laatste pedaal een kabel naar return??

dennis_rhcp
26 juni 2008, 21:00
hallo alex

de effectloopt kan je tussen de voorversterker en eindversterker
een effect plaatsen dit werkt mooi met bv delay en chorus om een mooi eerlijk geluid te krijgen

een wah od di etc stop je gewoon tussen de gitaar en de amp

ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven

YannickH
26 juni 2008, 21:02
hallo alex

de effectloopt kan je tussen de voorversterker en eindversterker
een effect plaatsen dit werkt mooi met bv delay en chorus om een mooi eerlijk geluid te krijgen

een wah od di etc stop je gewoon tussen de gitaar en de amp

ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven

ja goed maar ik weet nu niet hoe ik het moet doen met de kabels met die send en return

J-sus Rulez
26 juni 2008, 21:04
kijk: gitaar - kabel - pedaaltjes (die je tussen je gitaar en versterker moet steken) - kabel - input amp - effectsloop send - kabel - pedaaltjes (in de effectsloop) - kabel - return;..

Mr.Fingers
26 juni 2008, 21:05
Gitaar ---------------Distortion---------Overdrive-----------Tuner------Input----(Send)--------Delay--------(Return)-----

(dus met een kabeltje van je "send" naar de ingang van je delay, en van de uitgang van je delay naar de "return", je hebt dus twee extra kabeltjes nodig)

YannickH
26 juni 2008, 21:06
Gitaar ---------------Distortion---------Overdrive-----------Tuner------Input----(Send)--------Delay--------(Return)-----
ok bedankt nu snap ik het:)

YannickH
26 juni 2008, 21:21
nog1 vraagje: het aansluiten...
foto's:
http://i27.tinypic.com/2le59cj.jpg
http://i25.tinypic.com/10fdj5k.jpg

hoe is het beste dat ik hem aansluit??

Heynis
27 juni 2008, 00:00
Een draadje van je speakeroutput naar dat rechter gaatje in je cabinet (8 Ohm input). Of als je het leuk vindt doe je ook nog een draadje van je andere output naar de linker input, dat maakt niet veel uit behalve dat je dan een kabel meer nodig hebt.

Gebruik wel echte speakerkabels, en niet dezelfde soort kabel als waarmee je je gitaar aansluit. Je kunt het natuurlijk wel doen, maar dan gaat het een beetje stinken.

Johannes
27 juni 2008, 00:14
niet om je te dissen, maar een speakerkabeltje erin doen kan toch niet zo lastig zijn bij zo'n amp en bijpassende kast?? Het enige wat "fout" kan gaan is je kast op stereo zetten en er vervolgens maar één kabel in doen, maar jij snapt ook dat dan maar 2 van de 4 speakers geluid geven. In de manual is het ook aangegeven --> linkje die jij ook had kunnen vinden (http://www.randallamplifiers.com/about/warranty/manuals/RG75G2,%20RG200G2,%20RH100G2,%20RH200G2%20Owner%27 s%20Manual.pdf)

JeanPaul du Vinnie
27 juni 2008, 09:49
Het is dan ook niet de bijpassende cab, maar een andere Randall. Beter te voorzichtig dan te overhaast.


ik wil er een distortion,overdrive,delay en boss tu2tuner opzetten.

Een distortionpedaaltje op die Randall? Gooi die maar buiten, de ingebouwde distortion (eventueel met die overdrive er nog voor) is het échte werk :)

YannickH
30 juni 2008, 18:09
moet ik die knop dus op 8 ohm zetten op mijn cabinet?(naar rechts verschuiven)
en moet ik de linker of de rechter nemen van mijn versterker?

Jimwoud
30 juni 2008, 18:27
moet ik die knop dus op 8 ohm zetten op mijn cabinet?(naar rechts verschuiven)
en moet ik de linker of de rechter nemen van mijn versterker?
Waar 8 Ohm bij staat uiteraard.

YannickH
30 juni 2008, 18:39
Waar 8 Ohm bij staat uiteraard.

ja maar welke moet ik nemen om mijn versterker??daar staat geen 8 ohm ofzo op

TimmU
30 juni 2008, 18:47
Minimum load van 4 Ohm zag ik net. Bij transistor boeit het weinig allemaal.

Jimwoud
30 juni 2008, 18:47
ja maar welke moet ik nemen om mijn versterker??daar staat geen 8 ohm ofzo op
Sorry dacht dat je het over het cabinet had.

Voor de versterker maakt niet uit, ze zijn allebei 4 Ohm. Maar bij die Randall kan dat, als je maar niet lager gaat dan 4 Ohm. Ik heb btw ook die randall gehad met een 8 Ohm cabinet.

YannickH
30 juni 2008, 19:05
dus op de versterker maakt het niet uit welke ik neem en dan gewoon op het cabinet de knop naar rechts schakelen en rechter ingang gebruiken.