PDA

View Full Version : Zoom G9.2tt vs. VOX Tonelab Le



fenderke
26 juni 2008, 19:32
Hallo,

Ben al enige tijd aan het kijken voor een multieffect enzo verder.
Ik heb twee apparaten in gedachten : DE VOX TONELAB LE
DE ZOOM G9.2tt

Heb beide al getest en klonken beide goed.
Maar ik twijfel nog.

Kunnen jullie wat tips geven ?

Daan

J-sus Rulez
26 juni 2008, 19:34
welke muziek speel je? en wat wil je eruit halen? en wat verwacht je ervan?

fenderke
26 juni 2008, 19:37
kspeel zoal U2, Artic Monkeys , en vooral pop en rock ( niet echt metal)

J-sus Rulez
26 juni 2008, 19:38
welke amp heb je?

fenderke
26 juni 2008, 19:38
line 6 spider III

fenderke
26 juni 2008, 19:39
line 6 spider III
en ook een tech 21

J-sus Rulez
26 juni 2008, 19:42
aangezien je er een vollere klank mee wil denk ik toch dat je beter af bent met een buizenamp(je)
Met zo'n multieffect heb je heel veel effecten waarvan je grotendeels toch niet kan gebruiken, maar het is natuurlijk wel handiger.
Kijk eens uit naar een meerkanalige buizenamp en indien nodig koop je er enkele pedaaltjes bij die je echt nodig hebt. Hiermee ga je die warmere klank beter kunnen benaderen.
(mocht je nu toch alleen een multieffect willen, ga dan voor de vox (vind ik persoonlijk beter)

een multieeffect gaat niet echt veel voller klinken, je krijgt gewoon meer mogelijkheden qua sound...

J-sus Rulez
26 juni 2008, 19:43
misschien heb je ook iets aan dit :
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=110284

fenderke
26 juni 2008, 20:00
ik denk ook dat ik voor de tonelab le ga gaan
de zoom klonk een beetje te DIGITAAL niet ?

Daan

J-sus Rulez
26 juni 2008, 20:02
Maar aangezien je enkel transistorversterker hebt gaat het sowieso niet echt dynamisch/ nietdigitaal klinken hoor... het veranderd wel beetje door het buisje dat erinzit maar verwacht geen lekkere volle klank zoals de bands die je opnoemt..

en jij hebt getest dus jij kan het weten!

paulusdeBKB
26 juni 2008, 22:41
De Voxen heb ik nooit gehad (wel getest) maar de Zoom G9.2tt heb ik wel. Prima ding, als je een multi-fx zoekt of een modeler met effecten zit je daarmee wel goed. Maar ook de Vox is wat dat betreft een prima apparaat. Ik denk zelfs dat die je beter bevalt als je geen metal speelt: de Zoom heeft vrij veel versterkermodellen die wel heel erg heavy klinken. Voor mijn smaak een beetje té, aangezien ik ook geen metal speel.

@ J-sus en iedereen die TS een buizenamp aanraadt: daar vraagt de TS toch niet naar? Een buizenamp is een prachtig verlengstuk van je instrument, maar je moet er maar net het geld voor hebben én zo'n ding een beetje kunnen openschroeven. Op spraakniveau klinkt ook een buizenamp niet erg dynamisch, zeker overstuurd niet.

fenderke
27 juni 2008, 11:13
Bedankt,

Ga morgen de VOX bestellen .

Daan