PDA

View Full Version : Volume boost pedaal vraag



Like-Minded Lunacy
26 juni 2008, 15:50
Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar een pedaal dat mijn volume puur in aantal dB boost voor o.a. mijn solo's. Ik speel vooral met distortion, dus daar moet het volume ook bij geboost kunnen worden.

Ik ben laatst in amerika geweest en heb daar ook wat rondgekeken en gevraagd, maar er zijn eigenlijk weinig pedalen die het echt kunnen. Ik had al op internet georienteerd, en de MXR had een paar boost pedalen, maar het was vaak nogal een vage beschrijving en bij revieuws niet altijd duidelijk of nou ook het distortion kanaal een volumeboost kreeg, of dat er alleen maar een bak gain bij kwam (en nog veel meer ruis) waar je dus niets aan had.

Ik heb dus ook wat pedalen getest, waaronder een MXR boost ding (weet niet welke) en die was perfect voor cleane, maar over het distortion kanaal (van een marshall, transistor bak) gaf ie alleen maar meer ruis.

Mij werd toen nog aangeraden om te kijken naar een gewoon distortion pedaal, level helemaal opendraaien, gain helemaal dicht. Hielp niets, zelfde volume, en alleen als je gain open ging draaien kreeg je meer gain en ruis.

Nu ben ik nog even gaan zoeken op internet, en daar vond ik wat over de Behringer PB100 volume boost hier de link (http://www.activemusician.com/item--EM.BHR-PB100). Echter, ook hier wordt niet echt duidelijk of het alleen voor het cleane kanaal is bedoeld.
Zelfde geval voor de MXR micro amp werkt die nou alleen voor cleane als booster, en bij distortion gewoon voor gain leveraar?

Probleem is ook nog dat maar weinig winkels deze pedalen op voorraad hebben, en je behringer pedalen ook vaak niet mag uittesten. Daarbij komt ook nog dat ik behringer toch als een wat vager, goedkoper merk zie in vergelijking met boss bijv.

Ik zoek dus een pure volume boost voor mijn distortion kanaal. Weten jullie hier een geschikt pedaal voor?

En als dit er niet is, hoe laten jullie je solo's er dan bovenuit komen?

Il_Falco
26 juni 2008, 15:53
Ik laat mijn solo's erboven komen met delay. maar normaal moet dat toch op de markt zijn?
Misschien een Eq en die vlak zetten en de level helemaal omhoog?

Chris Winsemius
26 juni 2008, 15:59
Misschien eens 'n booster/eq-pedaal in de fx-loop proberen OF zoiets achter je distortion-pedaal als je 'm voor 'n cleane amp gebruikt?

Op andere manieren krijgen je niet of nauwelijks 'n volume-boost maar alléén maar meer gain, vervorming en/of ruis.

gitaarhaantje
26 juni 2008, 16:20
Misschien eens 'n booster/eq-pedaal in de fx-loop proberen OF zoiets achter je distortion-pedaal als je 'm voor 'n cleane amp gebruikt?

Op andere manieren krijgen je niet of nauwelijks 'n volume-boost maar alléén maar meer gain, vervorming en/of ruis.

Inderdaad dit werkt goed!!!
Ik had altijd een mxr micro amp in de FX loop en die boost alleen. Komt totaal geen gain bij :D

Riffcrusher
26 juni 2008, 19:50
FX Engineering pedaaltje: Moab, ofte 'Mother of all boosts'.
Gewoon in de loop. Volume afregelen en klaar!

Klinkt super! Doet je gitaar zingen...

habberdoedas
27 juni 2008, 08:56
Je kan ook een (ander pedal) aanschaffen waar een distio en een booster samen in zitten. Fulltone fulldrive, T-Rex Möllner of T-Rex Dr Swamp of Carl Martin hot Drive and Boost etc. Bij Feedback R-dam barst het van die pedalen. Of bij gitaar Max in Den Haag. Maar check ff de site's van de hioerboven genoemede merken. Kan je prcies zien wat die pedalen doen. Of op YouTube is ook een hoop tekst en uitleg te vinden over Stompboxes etc.
suc6 ermee

Il_Falco
27 juni 2008, 12:24
Je kan ook een (ander pedal) aanschaffen waar een distio en een booster samen in zitten. Fulltone fulldrive, T-Rex Möllner of T-Rex Dr Swamp of Carl Martin hot Drive and Boost etc. Bij Feedback R-dam barst het van die pedalen. Of bij gitaar Max in Den Haag. Maar check ff de site's van de hioerboven genoemede merken. Kan je prcies zien wat die pedalen doen. Of op YouTube is ook een hoop tekst en uitleg te vinden over Stompboxes etc.
suc6 ermee

Maar als je content bent van je eigen disto is dat geen optie ;)
Maar wel een leuke toevoeging!

Sj03rd
27 juni 2008, 12:51
volumepedaal?
instellen met minimum volume (zijn genoeg volumepedalen die dit hebben) en voor solo's druk je m ff door, heel simpel dus.

Dirk_Hendrik
27 juni 2008, 13:34
schaamteloze spam.
http://www.dirk-hendrik.com/luca.html

Negative K3 fan
27 juni 2008, 13:50
Als je een pedaal voor de input van je amp gooit en je gaat je volume boosten over het distortion kanaal is het praktisch onmogelijk om meer volume te krijgen (zonder extra ruis en gain), ongeacht het pedaal. Je zult dan de oplossing in iets anders moeten zoeken. Bijvoorbeeld je distortion ergens anders vandaan halen, of, zoals al in dit topic is gezegd, werken met een volume boost in de fx loop (na de preamp waar je distortion vandaan komt).

Of zoals op de site van dirk hendrik staat:
Ever thought about having your amp at the right gain setting for leads and turn a pedal off instead of on to go into lead mode?

Harry
27 juni 2008, 15:38
ik deed het tot voor kort ook zo, volgens het citaat van Dirk_Hendrik. Werkte op zich prima, alleen werd het slaggeluid dan een beetje zompig. Kreeg er geen hoog genoeg bijgedraaid..... Had het zelf bedacht trouwens.

Jellyfish00
27 juni 2008, 18:30
Even Offtopic, geen optreden met Aftershock meer in de N201?

vinni
27 juni 2008, 18:42
FX Engineering pedaaltje: Moab, ofte 'Mother of all boosts'.
Gewoon in de loop. Volume afregelen en klaar!

Klinkt super! Doet je gitaar zingen...

Ik heb ook een FX-ENG MoaB Booster.
Klinkt bijzonder goed....laat je gitaar echt zingen!

Vinni

guitargeek3
27 juni 2008, 21:00
Ik gebruik de Seymour Duncan Pickup Booster.
Geen ruis, TB.
Werkt zeer goed voor mij.

Il_Falco
27 juni 2008, 21:08
Ik heb ook een FX-ENG MoaB Booster.
Vinni

Voor hoelang nog? ;)