PDA

View Full Version : Betrouwbaarheid op Marktplaats



FruscianteFan
26 juni 2008, 15:23
Er zijn vast al meerdere topics over, maar ik kon met de zoekfunctie zo snel niet vinden dat hier echt over ging.

De twee keren dat ik op Marktplaats een bod plaatste, kreeg ik een systeembericht waarin een emailadres van de verkoper vermeld staat. Beide keren was het adres van de volgende vorm:

[gebruikersnaam].sd26y3qzrcutqkxrb4sc786qc4fc2@zend.nu

Klopt dit, en is het gewoon een systeemding dat de adressen er zo uit zien, of klopt het niet en is dit zeer waarschijnlijk een oplichter?

Ik vind het sowieso verdacht dat het betreffende pedaal volgens de verkoper nieuw €138 kost (ook al kost ie maar €98 op Thomann.de), in nieuwstaat is en dat de verkoper er nu €60 voor vraagt.

Kortom, veilig of niet?

duckman
26 juni 2008, 15:28
dat adres klopt, dat doet marktplaats.

wat betreft die prijs, tsja, prijzen schommelen nu eenmaal en dat kan.Ikzelf zat laatst te kijken naar een midi expression pedaal.Op marktplaats 75 euro en uiteindelijk nieuwe voor 49 kunnen krijgen.
Was wel old stock...

FruscianteFan
26 juni 2008, 15:33
Ok :)

Ik had het adres wel kunnen controleren door op mijn eigen advertentie ('t is zeker spam om hem hier te noemen?) te bieden, maar volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling op marktplaats.