PDA

View Full Version : VeryThin



Luke-wannabe
26 juni 2008, 14:11
Ik heb hem vanmorgen opgehaalt. Super fijne gitaar. 80 keer beter dan die Epiphone Dot crapdingen.
Brugelement zit niet helemaal op de plaats, maar ik denk wel dat dit een blijvertje is!!!

Slechte foto's, betere komen nog:

http://img180.imageshack.us/img180/771/foto148uy1.jpg

http://img154.imageshack.us/img154/7083/foto149pj6.jpg

http://img120.imageshack.us/img120/3338/foto147sd6.jpg

Zo en nu spelen!

wikwakka
26 juni 2008, 14:13
Nice, ik heb een super swede en Hagstroms zijn echt vet!

Wacht, het is toch wel een Hagstrom? :P De headstock is een beetje wazig.

Frisods
26 juni 2008, 14:14
Nice!
mijn epiphone dot was wel goed hoor !!
ben je links? huh?

Squier4ever
26 juni 2008, 14:21
het is geen hagström nee, een höfner.

dimitri
26 juni 2008, 14:27
Mooi ding...
Als je geluidfragmentjes hebt, zeker laten horen.
Gefeliciteerd!!!

pannekoek
26 juni 2008, 14:37
het is geen hagström nee, een höfner.
höfner maakt hele mooie planken! waanzinnig soms

Dweezman
26 juni 2008, 15:09
Luke!

Een of andere gek probeert je gitaar te stelen! Kijk, daarachter!

barno
26 juni 2008, 15:17
congrats, een goeie 335 is voor mij de ultieme gitaar. very veelzijdig en heel mooi.

Luke-wannabe
26 juni 2008, 15:21
Nee ik ben niet links, ben ze vergeten te spiegelen :satisfie:

@ Dweezman: Wees niet bang, dat is mijn jachttrofee, hij is al dood :D
@ Barno: Mee eens! Een 335 kan alles!

Keesz
26 juni 2008, 16:38
Is dat die van MP? uit amsterdam?? zat zelf ook lang te twijvelen of ik em zou kopen!

hoe is de hals op die verythin? dik? of .....(ik bespaar de kutgrap)

Luke-wannabe
26 juni 2008, 16:40
Jep deze is uit Amsterdam. Hals is vrij aan de maat ja. Wel erg lekker!

Luke-wannabe
26 juni 2008, 23:43
Ik heb hem vanmorgen opgehaalt. Super fijne gitaar. 80 keer beter dan die Epiphone Dot crapdingen.
Brugelement zit niet helemaal op de plaats, maar ik denk wel dat dit een blijvertje is!!!
Godver. Dit staat me wel tegen. Klinkt net iets anders.. Moet kijken of ik hem kan verzetten, maar me pa ziet daar geen heil in...
Damn want dit is echt een lekkere gitaar.

Lexvandoef
26 juni 2008, 23:52
Godver. Dit staat me wel tegen. Klinkt net iets anders.. Moet kijken of ik hem kan verzetten, maar me pa ziet daar geen heil in...
Damn want dit is echt een lekkere gitaar.

Hoe bedoel je? Is hij al eens verplaatst geweest dan?

Luke-wannabe
27 juni 2008, 00:00
Nee.. Hij zit er gewoon niet lekker op vanuit de fabriek niet.
Zullen ze dat nou expres doen zodat je een 'echte' Verythin koopt?

rickert
27 juni 2008, 01:24
Ziet er gaaf uit, al ben ik meer van het tradotionele ES model:D. Jij met je gezeur over het neckelement altijd;). Ben benieuwd man, gauw maar eens minigitarenmeeting houden he!

Luke-wannabe
27 juni 2008, 01:25
Ziet er gaaf uit, al ben ik meer van het tradotionele ES model:D. Jij met je gezeur over het neckelement altijd;). Ben benieuwd man, gauw maar eens minigitarenmeeting houden he!
Brug!
Ja I know.. Het is echt erg..

rickert
27 juni 2008, 01:50
w00ps verkeerd gelezen! Maar als je het echt niet kan veranderen en het een toffe gitaar is zou ik het nog een tijdje aankijken hoor, toch vet als ie anders klinkt?

jerome
27 juni 2008, 08:05
Prachtig! gefeli!
Maar hoezo brugpup niet op de goede plaats?
Te ver naar voren of zo?

tomcat
27 juni 2008, 11:04
Ik heb dezelfde (maar in 't rood).
Geweldige gitaar vind ik, en beter dan alle concurrenten in deze prijsklasse. Zo'n hals (breed, plat en perfect bespeelbaar) heb ik zelfs op duurdere gitaren nog niet veel gezien.
De klank zal je zeker bevallen en ook het feit dat het sustainblok ervoor zorgt dat de feedback perfect te controleren is.

Wat heb je betaald?

Wat is eigenlijk verkeerd met die pick up? Moeilijk te zien op de foto's.

Luke-wannabe
27 juni 2008, 11:15
Ja de pickup zit te ver naar voren waardoor die net wat neuziger klinkt en minder lekker 'reageert' naar mijn mening.
Ik heb er 300 voor betaald.
'K wil hem eigenlijk houden want het is zo'n lekkere gitaar!

Tupelo
27 juni 2008, 12:57
Toch een Höfner gekozen, klasse, ookal is dit een Chinese toch..? :dance:

Petekay
27 juni 2008, 13:15
leuk ding zeg! gefeliciteerd.

allochthomas
27 juni 2008, 13:29
gefeliciteerd man!

hezz
27 juni 2008, 13:57
Toch een Höfner gekozen, klasse, ookal is dit een Chinese toch..? :dance:

Toch verbazingwekkend hoe goed sommige gitaren uit China zijn! Meestal is het maar iets aan de electronica of afwerking dat wat te wensen over laat.

Luke-wannabe
27 juni 2008, 14:03
Deze gitaar is prima. Niks mis met de elektronica. Gewoon een puik gebouwde gitaar!

jerome
27 juni 2008, 18:50
Ja de pickup zit te ver naar voren waardoor die net wat neuziger klinkt en minder lekker 'reageert' naar mijn mening.
Ik heb er 300 voor betaald.
'K wil hem eigenlijk houden want het is zo'n lekkere gitaar!

Vaak wordt er bezuinigd op de pups.
Ik denk dat een andere (betere) brugpup dat neuzige compleet kan weghalen...

yalexw
27 juni 2008, 20:04
Mooie gitaar, zo zou ik er ook wel een willen hebben:P. Veel plezier ermee.

Jay75
28 juni 2008, 01:14
Leuke gitaar! Neem eens wat clipjes op dude!

Ik heb ook weer een ES-335 sinds gisteren trouwens!

Lexvandoef
28 juni 2008, 01:14
Leuke gitaar! Neem eens wat clipjes op dude!

Ik heb ook weer een ES-335 sinds gisteren trouwens!

Laat zien dan! :D

Jay75
28 juni 2008, 01:36
Een oudje uit 75 of 76 maar heb nog geen foto;s gemaakt.
Eerst naar Primitive festival, vandeweek als ik tijd heb misschien!

Luke-wannabe
28 juni 2008, 09:40
Vaak wordt er bezuinigd op de pups.
Ik denk dat een andere (betere) brugpup dat neuzige compleet kan weghalen...
Nee dat ligt absoluut niet aan de pickup. Dit ligt 100 % aan de plaatsing. Pickups zijn prima. Niks mis mee.

RobertoL
28 juni 2008, 10:30
ziet er vet uit. Vooral dat zwarte

jerome
28 juni 2008, 11:10
Nee dat ligt absoluut niet aan de pickup. Dit ligt 100 % aan de plaatsing. Pickups zijn prima. Niks mis mee.

Hoe weet je dat dat het niet aan de pups ligt?
Heb je er al andere pups ingehad dan?
Als je een (goede) pick up bijvoorbeeld 1 of 2 cm naar voren of achter plaatst gaat die echt niet ineens neuzig klinken...

Luke-wannabe
28 juni 2008, 13:34
Hoe weet je dat dat het niet aan de pups ligt?
Heb je er al andere pups ingehad dan?
Als je een (goede) pick up bijvoorbeeld 1 of 2 cm naar voren of achter plaatst gaat die echt niet ineens neuzig klinken...
Zeker wel. Positie is het belangrijkste voor het 'type' geluid. Waarom denk je dan een standaard Strat of Tele zo 'rond' op de bassnaren klinkt? Omdat die verder naar de hals te zit.
Ik heb het al met meedere gitaren mee gemaakt. O.a. mijn Gretsch en mijn Epi wilshire (maar dan het hals element). Een Gibson of Epiphone SG heeft dat ook met het hals element. Zit net 0,5 tot 1 cm naar achteren waardoor het een ander geluid geeft. Hetzelfde met 24 frets gitaren.


Edit: Waarom denk je dan dat een hals element zo anders klinkt dan een brug element? Niet omdat de elementen nou zo anders zijn.. Ligt compleet aan de plaatsing.
Dwz dat je een 'halspu' net zo goed in de brug kunt zetten, en dan gewoon een 'brug' geluid hebt.

bass blom
28 juni 2008, 13:41
binnen 3 maanden staat ie weer te koop dus :satisfie:

Lexvandoef
28 juni 2008, 13:48
haha, zet het uit je hoofd Leon, anders blijf je maar gitaren kopen en verkopen ;)

Tho
28 juni 2008, 13:55
Leuk ding Leon!!

Morpheus
28 juni 2008, 14:24
Zeker wel. Positie is het belangrijkste voor het 'type' geluid. Waarom denk je dan een standaard Strat of Tele zo 'rond' op de bassnaren klinkt? Omdat die verder naar de hals te zit.
Ik heb het al met meedere gitaren mee gemaakt. O.a. mijn Gretsch en mijn Epi wilshire (maar dan het hals element). Een Gibson of Epiphone SG heeft dat ook met het hals element. Zit net 0,5 tot 1 cm naar achteren waardoor het een ander geluid geeft. Hetzelfde met 24 frets gitaren.


Edit: Waarom denk je dan dat een hals element zo anders klinkt dan een brug element? Niet omdat de elementen nou zo anders zijn.. Ligt compleet aan de plaatsing.
Dwz dat je een 'halspu' net zo goed in de brug kunt zetten, en dan gewoon een 'brug' geluid hebt.

is zeker waar. kortom: tis een miskoop. Terugbrengen en (in)Ruilen die handel. klaar.

Luke-wannabe
28 juni 2008, 16:25
We zijn 'm aan het modden. OMG als dit lukt ben ik echt blij.

jerome
28 juni 2008, 16:45
Zeker wel. Positie is het belangrijkste voor het 'type' geluid. Waarom denk je dan een standaard Strat of Tele zo 'rond' op de bassnaren klinkt? Omdat die verder naar de hals te zit.
Ik heb het al met meedere gitaren mee gemaakt. O.a. mijn Gretsch en mijn Epi wilshire (maar dan het hals element). Een Gibson of Epiphone SG heeft dat ook met het hals element. Zit net 0,5 tot 1 cm naar achteren waardoor het een ander geluid geeft. Hetzelfde met 24 frets gitaren.


Edit: Waarom denk je dan dat een hals element zo anders klinkt dan een brug element? Niet omdat de elementen nou zo anders zijn.. Ligt compleet aan de plaatsing.
Dwz dat je een 'halspu' net zo goed in de brug kunt zetten, en dan gewoon een 'brug' geluid hebt.

Ja tuurlijk is positie belangrijk voor het geluid.
Ik bouw en verbouw al 30 jaar gitaren, dus als ik dat nu nog steeds niet zou weten...
Alleen het is echt niet zo dat 1 cm naar voren ineens een neuzig geluid oplevert.
En als m 1 cm naar achter plaatst dat je dan ineens een geweldige sound hebt met precies hetzelfde element.
Maar nogmaals, hoe weet dat het niet aan het element ligt?
Heb je er al andere pups ingehad dan?
Ik heb al een aantal gitaren met lowbudged imitatie Gibson humbuckers gehad en dat neuzelige komt mij nogal bekend voor...
dat ga je met 1 cm naar achter niet oplossen...
BTW, een goed element klinkt nooit neuzig

Luke-wannabe
29 juni 2008, 11:15
We heben het element iets naar achteren gezet, en ik geloof werkelijk waar dat het weg is.
Het is meer zo Jerome, dat ik niet geloof in dat andere elementen zo veel uit maken voor het geluid. Misschien ben ik wel toondoof, maar ik hoor geen super veel verschil.

bass blom
29 juni 2008, 11:21
hoeveel naar achteren en hoe heb je dat gedaan? hakken en breken? :eek:

Luke-wannabe
29 juni 2008, 11:23
hoeveel naar achteren en hoe heb je dat gedaan? hakken en breken? :eek:
Uhm 1,5 cm. En nee mijn vader is absoluut niet van het hakken en breken. Hij (wij) heeft het heel netjes opgelost. Ik zal het binnekort effe posten.

barno
29 juni 2008, 11:59
btw hoe thin (cm, mm) is die very thin? heb niet alles herlezen dus mss is het al gezegd, excuus dan.

Luke-wannabe
29 juni 2008, 12:48
Nee, ze is erg dun. Ik weet niet precies hoe dik, maar misschien net dikker dan een SG.

barno
29 juni 2008, 13:20
and then somebody invented the meetlat...

pls? :)

Riky
29 juni 2008, 13:23
mooie gitaar man!! Echt vette shit:D

Luke-wannabe
29 juni 2008, 13:24
and then somebody invented the meetlat...

pls? :)
Jaja ik ga wel ff kijken straks. Alles op zn tijd.

Morpheus
29 juni 2008, 13:26
and then somebody invented the meetlat...

pls? :)
google dude. google is your friend.

hij is, uit mijn hoofd ongeveer 4,5 cm dik in totaal.

d'oh
29 juni 2008, 13:29
Te gekke gitaar!

ES335-modellen zijn zo fijn!

barno
29 juni 2008, 13:53
google dude. google is your friend.

hij is, uit mijn hoofd ongeveer 4,5 cm dik in totaal.

een heel stuk dikker dus dan een gibson 335, denk het niet, soit Luke meet wel es op zijn tijd :)

Tupelo
29 juni 2008, 14:45
Ze zijn idd. erg dun.
Denk dat L. zijn vergelijking misschien net iets dikker dan een SG wel staat.
Ze zijn echt dun.
Very thin. :D

jerome
29 juni 2008, 18:00
We heben het element iets naar achteren gezet, en ik geloof werkelijk waar dat het weg is.
Het is meer zo Jerome, dat ik niet geloof in dat andere elementen zo veel uit maken voor het geluid. Misschien ben ik wel toondoof, maar ik hoor geen super veel verschil.

sj*s*s, jij gelooft ook niet veel he? :satisfie:
Je geloof ook al niet dat een blokje hout achter een Floyd trem voor meer sustain kan zorgen en dat Celestion Alnico Blue speakers echt véél beter klinken dan Wharfdales.
Nu geloof je ook al niet dat andere pups voor een behoorlijke verbetering zouden kunnen zorgen... :)
waarschijnlijk geloof je ook niet in de opkomst van het broekaseffect en de stijging van de zeespiegel...
Wat je ook eens zou kunnen proberen is de tonepot van je gitaar lossolderen en dan eens kijken of dat verbetering geeft.
Ik heb wel eens gehad er iets niet goed was met de tonepot/toneregeling en toen kreeg ik ook zo'n neuzig geluid.
Ik heb toen de de tonepot losgesoldeerd en toen had ik weer meer hoog en meer power.
Eigelijk heb ik op bijna al m'n gitaren de tonepot losgesoldeerd.
Ik gebruik ze toch nooit en wat er niet opzit kan ook niet stuk gaan tijdens optredens...
Bovendien is het beter om je basisgeluid goed af te stellen en dus beter om de (actieve) toneregeling te gebruiken op je amp i.p.v. de toneregeling op je gitaar.

Tupelo
29 juni 2008, 18:02
Ik heb actieve toonregeling op mijn gitaar. :cooler:

Luke-wannabe
29 juni 2008, 18:29
sj*s*s, jij gelooft ook niet veel he? :satisfie:
Je geloof ook al niet dat een blokje hout achter een Floyd trem voor meer sustain kan zorgen en dat Celestion Alnico Blue speakers echt véél beter klinken dan Wharfdales.
Nu geloof je ook al niet dat andere pups voor een behoorlijke verbetering zouden kunnen zorgen... :)
waarschijnlijk geloof je ook niet in de opkomst van het broekaseffect en de stijging van de zeespiegel...
Wat je ook eens zou kunnen proberen is de tonepot van je gitaar lossolderen en dan eens kijken of dat verbetering geeft.
Ik heb wel eens gehad er iets niet goed was met de tonepot/toneregeling en toen kreeg ik ook zo'n neuzig geluid.
Ik heb toen de de tonepot losgesoldeerd en toen had ik weer meer hoog en meer power.
Eigelijk heb ik op bijna al m'n gitaren de tonepot losgesoldeerd.
Ik gebruik ze toch nooit en wat er niet opzit kan ook niet stuk gaan tijdens optredens...
Bovendien is het beter om je basisgeluid goed af te stellen en dus beter om de (actieve) toneregeling te gebruiken op je amp i.p.v. de toneregeling op je gitaar.
Dankjewel voor de info, en nee ik geloof niet veel.

Luke-wannabe
30 juni 2008, 00:26
Omg na de modificatie bevalt deze gitaar echt heel erg. Ik heb gisteren een paar Epi dots bespeeld, maar die halen het niet bij deze gitaar. Wat een beest!

Je kunt op deze (fisheye) foto's hoe de mod is gedaan (brugpu)
http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/Foto150.jpg

http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/Foto151.jpg

rickert
30 juni 2008, 00:27
Niet echt duidelijk ofzo.....:D WTF heb je nou gedaan?

bass blom
30 juni 2008, 00:29
ja precies, vertel..
zonder hakken/breken/zagen? :eek:

Morpheus
30 juni 2008, 00:36
ik denk dat ie een stukje aan de ene kant heeft weg gehaald met een klein freesje oid, en aande andere kant erbij gelijmd heeft.


Maar Luke, je moet ECHT eens betere foto's (leren) maken. deze webcamshot is hopeloos.

Luke-wannabe
30 juni 2008, 00:38
Ja gotver. Ik vertel het dan nu wel.

Het ding is: het brugelement zat dus te ver naar voren, waardoor het brug geluid net iets anders reageerde. M'n pa zei: 'Speel d'r nou maar eerst een week op, en dan zien we wel verder. Als het niet bevalt verkoop je hem gewoon weer.' Maar hij wilde hem dus liever niet verbouwen.
Maar met de minuut dat ik er op speelde ergerde ik me er steeds meer aan, dus heb ik het toch doorgezet dat ik hem wilde verbouwen.
Aangezien mijn vader niet zo houd van frezen en hakken in gitaren, heeft hij een makkelijker-origineel-te-maken-zonder-hakken-frezen-en-andere-ongein-manier gevonden. We hebben het element helemaal afgevlakt. Dat wil zeggen, pole pieces onderaan afgezaagd en die 'ophang-oortjes' er af, zodat er dus geen dingen meer uitstaken, waardoor het element voor een klein stukje op de body kan liggen.
Vervolgens het element vast gekit (omdat er geen ophang dingen meer zitten) in de pu-ring. En dat in z'n geheel 1,3 cm naar achteren geplaatst (dat kan nu dus omdat er geen haken en ogen meer aan het element zitten).
Afdek-plaatje over de ruimte die dan bloot komt te liggen zoals je bij de vorige foto's een beetje kunt zien, en spelen!

Omg ik ben zo blij!
Hoop dat 't verhaaltje een beetje duidelijk is :satisfie:

Luke-wannabe
30 juni 2008, 00:39
Beter foto's komen nog!! Dit is gewoon voor de gauwigheid effe leuk! Was van plan morgen mooie picca's in de zon te doen.

rickert
30 juni 2008, 00:40
Snap er geen reet van. Hoe kan je zolang doen over zo'n kort kutverhaal?

bass blom
30 juni 2008, 00:40
ja zoiets had ik ook al uitgeknobbeld, goed man!

Morpheus
30 juni 2008, 00:40
Ja gotver. Ik vertel het dan nu wel.

Het ding is: het brugelement zat dus te ver naar voren, waardoor het brug geluid net iets anders reageerde. M'n pa zei: 'Speel d'r nou maar eerst een week op, en dan zien we wel verder. Als het niet bevalt verkoop je hem gewoon weer.' Maar hij wilde hem dus liever niet verbouwen.
Maar met de minuut dat ik er op speelde ergerde ik me er steeds meer aan, dus heb ik het toch doorgezet dat ik hem wilde verbouwen.
Aangezien mijn vader niet zo houd van frezen en hakken in gitaren, heeft hij een makkelijker-origineel-te-maken-zonder-hakken-frezen-en-andere-ongein-manier gevonden. We hebben het element helemaal afgevlakt. Dat wil zeggen, pole pieces onderaan afgezaagd en die 'ophang-oortjes' er af, zodat er dus geen dingen meer uitstaken, waardoor het element voor een klein stukje op de body kan liggen.
Vervolgens het element vast gekit (omdat er geen ophang dingen meer zitten) in de pu-ring. En dat in z'n geheel 1,3 cm naar achteren geplaatst (dat kan nu dus omdat er geen haken en ogen meer aan het element zitten).
Afdek-plaatje over de ruimte die dan bloot komt te liggen zoals je bij de vorige foto's een beetje kunt zien, en spelen!

Omg ik ben zo blij!
Hoop dat 't verhaaltje een beetje duidelijk is :satisfie:

haha, damn, ja, dat kan ook!! wel een behoorlijk rigoreuze manier, maar als je d'r vanaf wilt (grote kans, jou kennende ;) ) kan dat gewoon zonder problemen.

Luke-wannabe
30 juni 2008, 00:41
Snap er geen reet van. Hoe kan je zolang doen over zo'n kort kutverhaal?
Gotver wat ben jij dom zeg.

rickert
30 juni 2008, 00:42
Jij bent dom. Ik snap je verhaal wel, maar niet dat je er zo lang over deed:seriousf:

Luke-wannabe
30 juni 2008, 00:43
Jij bent dom. Ik snap je verhaal wel, maar niet dat je er zo lang over deed:seriousf:
OOh... Ja ik vind uitleggen zo moeilijk altijd!


@ Morpheus: Ik vind het juist niet rigoreus, of weet ik niet wat dat woord betekent?

Morpheus
30 juni 2008, 00:53
OOh... Ja ik vind uitleggen zo moeilijk altijd!


@ Morpheus: Ik vind het juist niet rigoreus, of weet ik niet wat dat woord betekent?
ik vind het een behoorlijk ingrijpende actie. de pootjes enzo d'raf halen. pupje vervangen zit er bijvoorbeeld niet echt meer in he.

Luke-wannabe
30 juni 2008, 00:54
ik vind het een behoorlijk ingrijpende actie. de pootjes enzo d'raf halen. pupje vervangen zit er bijvoorbeeld niet echt meer in he.
Ooh op die manier. Ja klopt. Zoals je al hebt gelezen ben ik toch niet van het pu's vervangen...

Teleholic
30 juni 2008, 01:06
In ieder geval goed dat de gitaar je nu wel helemaal goed bevalt toch...daar gaat het uiteindelijk om! Geluid is zo persoonlijk...

Luke-wannabe
30 juni 2008, 01:26
In ieder geval goed dat de gitaar je nu wel helemaal goed bevalt toch...daar gaat het uiteindelijk om! Geluid is zo persoonlijk...
+1!!! Een paar van mijn gitaren zijn gewoon stock.

Lexvandoef
30 juni 2008, 01:28
Hey Luke, toffe mod man, zo kan je hem toch nog in originele staat brengen.

En maakt dat verschil echt zo veel uit dan? Nu istie dus minder neuzig en wat feller?

Luke-wannabe
30 juni 2008, 01:29
Hey Luke, toffe mod man, zo kan je hem toch nog in originele staat brengen.

En maakt dat verschil echt zo veel uit dan? Nu istie dus minder neuzig en wat feller?
Ja. Het scheelt echt niet veel, maar net dat detail! Ik ben gelukkig.

De 335 heeft zo'n lekkere 'chunk' in het middengebied. Jammie!

Mr.Bluesbreaker
30 juni 2008, 11:29
Soundclips soundclips! Potver, nu zit ik nog steeds met mijn Sheraton. Felici met je gitaart!

Luke-wannabe
30 juni 2008, 11:37
Soundclips soundclips! Potver, nu zit ik nog steeds met mijn Sheraton. Felici met je gitaart!
Whaha sorry :D Soundclipjes doe ik wel effe een dezer dagen.

Luke-wannabe
30 juni 2008, 14:20
Eindelijk propere (???) foto's

http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/DSCN0577.jpg

http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/DSCN0578.jpg

http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/DSCN0580.jpg

http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/DSCN0581.jpg

Riky
30 juni 2008, 14:25
erg mooie gitaar!!

Wat ik me alleen even afvraag: Je wilt geen gat maken om de pickup wat naar achteren te plaatsen, maar je boort wel 2 schroefjes in de bovenblad en bij...

Had je dan niet beter het gat wat groter kunnen maken, dan kun je er ook nog eens andere pickup in gooien... (mocht je dat toch nog een keer willen:D)

Gewoon ff vraagje wat voor jou het voordeel van deze oplossing is:D



Verder vind ik het een beauty:)

Luke-wannabe
30 juni 2008, 15:10
Nee die gaten zaten er dus al van de vorige PU positie :) En als ik nog een andere pu wil (wat ik betwijfel) zie ik dat dan wel weer.

Riky
30 juni 2008, 15:32
Nee die gaten zaten er dus al van de vorige PU positie :) En als ik nog een andere pu wil (wat ik betwijfel) zie ik dat dan wel weer.

hoe kan dat dan?? de afstand is toch veranderd?? Ik snap het ff niet:)

Jay75
30 juni 2008, 15:38
wow dat element staat dicht bij de brug :P

Luke-wannabe
30 juni 2008, 15:47
hoe kan dat dan?? de afstand is toch veranderd?? Ik snap het ff niet:)
Als je een pickup er uit haalt komen er schroefgaatjes tevoorschijn. Als je de pickup opschuift ook, dus die gaatjes komen dan tevoorschijn waardoor er alsnog een schroef in kan. Beter kan ik het niet uitleggen.

Riky
30 juni 2008, 15:49
er zaten dus meerdere schroefgaatjes?

Lexvandoef
30 juni 2008, 16:00
er zaten dus meerdere schroefgaatjes?

Nee, hij heeft als het ware zijn pickup opgeschoven waardoor er in de originele gaten geen schroeven meer zaten. Dat is nu weer wel afgedekt met wat plastic en schroeven.

Riky
30 juni 2008, 16:07
snap ik, maar hij heeft dus nieuwe schroef gaten moeten boren(?)... dat bedoel ik.

Luke-wannabe
30 juni 2008, 16:07
snap ik, maar hij heeft dus nieuwe schroef gaten moeten boren(?)... dat bedoel ik.
Jups, maar dat is minder erg dan een heel stuk hout uit die gitaar frezen vind ik.

Riky
30 juni 2008, 16:20
Jups, maar dat is minder erg dan een heel stuk hout uit die gitaar frezen vind ik.

ok! ik wou al zeggen:D

Ja is idd minder er, maar sommige mensen zeiden dat je hem terug in nieuwstaat kon krijgen door deze oplossing, maar dat lukt dus niet:)

veel plezier met je gitaar!

hezz
30 juni 2008, 18:29
Mooi mooi! Alsof je in een black hole zit te kijken, zeer classy!

Luke-wannabe
4 juli 2008, 19:06
Hij is trouwens 3 cm dik (of dun..)!!

e!
12 juli 2008, 22:10
Mooi ding.

Dit is echter onzin:

Het is meer zo Jerome, dat ik niet geloof in dat andere elementen zo veel uit maken voor het geluid.
Het geluid wordt opgewekt in een element. De wijze waarop het element gebouwd is heeft enorme invloed op het signaal (= het geluid) dat eruit komt, misschien niet op het aspect wat jij wilde veranderen, maar wel op het geluid. Als dat geen verschil zou maken zouden er ook geen humbuckers en single coils zijn. Zou hetzelfde zijn als zeggen dat een andere versterker geen invloed heeft op het geluid. Klinkklare onzin dus.

Dit is gewoon natuurkunde. Heeft niets, maar dan ook niets met "geloven" te maken. Geloven doe je in de kerk.

Luke-wannabe
13 juli 2008, 11:25
Mooi ding.

Dit is echter onzin:

Het geluid wordt opgewekt in een element. De wijze waarop het element gebouwd is heeft enorme invloed op het signaal (= het geluid) dat eruit komt, misschien niet op het aspect wat jij wilde veranderen, maar wel op het geluid. Als dat geen verschil zou maken zouden er ook geen humbuckers en single coils zijn. Zou hetzelfde zijn als zeggen dat een andere versterker geen invloed heeft op het geluid. Klinkklare onzin dus.

Dit is gewoon natuurkunde. Heeft niets, maar dan ook niets met "geloven" te maken. Geloven doe je in de kerk.
Wat moet ik hier mee? Tuurlijk geloof ik wel dat elementen iets andere geluiden geven, maar ik wil alleen zeggen dat het verschil marginaal is (voor mij in ieder geval)

Chris Winsemius
13 juli 2008, 12:48
Hij is trouwens 3 cm dik (of dun..)!!

Erg Dun!
(Very Thin)

:)

Mooi gitaartje gewoon!

e!
14 juli 2008, 13:08
Wat moet ik hiermee? (...) ik wil alleen zeggen dat het verschil marginaal is (voor mij in ieder geval)
Je moet er natuurlijk helemaal niets mee, maar het is niet slim om een invloedrijke factor als je elementkeuze op voorhand tot (voor jou) irrelevant te bombarderen als je eens niet 100% tevreden zou zijn over je geluid. Ik ben blij dat je verplaatsing van het element een goede oplossing voor je bleek te zijn en de positie van het element is uiteraard van grote invloed op het geluid. Het is ook een prima oplossing, zoals alles dat is als het het gewenste resultaat zonder hoge kosten of andere offers oplevert. Je vergist je echter als je zegt dat het verschil tussen elementen altijd marginaal is. Als je tijd en zin hebt zou je hier eens rustig kunnen luisteren naar de verschillen:

http://www.seymourduncan.com/support/audio-samples/

Soms zijn de verschillen inderdaad marginaal, maar soms ook behoorlijk groot. Of een verschil marginaal is of niet is natuurlijk tot op zekere hoogte een kwestie van opinie. Wat vind je marginaal en wat niet? Hetgeen jij miste in je geluid was ook een kwestie van "net dat beetje extra". Dat is dus in zekere zin ook een marginaal verschil (voor velen), maar voor jouw gehoor en met name voor je speelgevoel zeer relevant. En terecht! Het gaat om jouw gevoel als je op die gitaar speelt. Als je echter het verschil tussen sommige elementen hoort, zul je het er denk ik gauw mee eens zijn dat dat niet meer marginaal te noemen valt. Dan zul je horen dat het verschil minstens net zo groot is als die 1 cm verplaatsing. Dan heb je het echt over duidelijk hoorbare en ook meetbare verschillen in frequentieweergave. Het verschil in respons en dus het speelgevoel dat de elementen met zich meebrengen kan verder van enorme invloed zijn op je spel. Dat kan een behoorlijk verschil maken, zoals ik onlangs zelf heb ervaren. Speelgevoel was voor jou geloof ik ook een van de redenen om je element te verplaatsen.

Wat je ermee doet moet je helemaal zelf weten, maar het kan wel eens zinvol zijn om een element te vervangen als je iets (al dan niet marginaals) mist in je geluid.

Riky
14 juli 2008, 13:17
als ik het goed begrepen heb is hij (door het verplaatsen van element) nu helemaal tevreden over zijn sound... dus hij hoeft geen ander element..

e!
14 juli 2008, 13:19
Dat zeg ik toch ook niet?

Luke-wannabe
14 juli 2008, 17:05
Laten we het er op houden, dat de elementen wissels die ik deed allemaal niet zo gek veel verschil maakten.

e!
14 juli 2008, 17:11
Ja, dat kan dus inderdaad. In dat geval zou ik ook geneigd zijn te denken dat het vrij zinloos is, maar het kan dus ook anders. Hoe dan ook, je hebt een mooie gitaar, die je ook nog eens succesvol gecustomized hebt! Wat wil je nog meer?

Nu nog geluidsfragmenten posten!


:strat:

Luke-wannabe
14 juli 2008, 19:11
Ja, dat kan dus inderdaad. In dat geval zou ik ook geneigd zijn te denken dat het vrij zinloos is, maar het kan dus ook anders. Hoe dan ook, je hebt een mooie gitaar, die je ook nog eens succesvol gecustomized hebt! Wat wil je nog meer?

Nu nog geluidsfragmenten posten!


:strat:
Niks. deze gitaar is echt heel fijn! Ik heb al soundsamples in het topic 'dunne sound' gepost.

macwilliams
14 juli 2008, 20:44
http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/DSCN0581.jpg
:o wow :o
Misschien moet ik...ik wil...ook...zo'n..git










shit m'n vrouw komt er aan



doei!

Luke-wannabe
14 juli 2008, 21:29
335's zijn de shit!!

e!
14 juli 2008, 21:36
Ik zal ASAP gaan luisteren, maar nu ga ik een filmpie pakken. Ik heb trouwens een Ibanez AS50, wat ook een 335 kloon is. Inderdaad erg fijn, hoewel ik 'em nu al eeuwen niet gebruik, omdat de pots vervangen moeten worden en eigenlijk ook een refret nodig is.

Laters!

eazy G
15 juli 2008, 14:58
hey Luke, wat is de maat van de topkam (nut)?
Ziet er goed uit man die Hofner!!

Luke-wannabe
15 juli 2008, 16:15
Geen idee, zal even kijken bij specs via Google.
Thnx!



Edit:
43 mm!

Hendriks
15 juli 2008, 16:34
En nou nog een Bigsby erop.

eazy G
17 juli 2008, 13:16
Geen idee, zal even kijken bij specs via Google.
Thnx!



Edit:
43 mm!

mmm niet te dik niet te dun, sounds good!

Luke-wannabe
17 juli 2008, 15:42
Thnx :D (+10)

robzilla
17 juli 2008, 16:44
En nou nog een Bigsby erop.

juistem

10tekensgedoe

Luke-wannabe
17 juli 2008, 17:53
Bigsby gaat wss niet lukken, want de gitaar is daar te dun voor. En ik vind hem wel lekker eenvoudig zo.

JeroenSchaaf
17 juli 2008, 18:06
Ik zou er ook geen bigsby op zetten! zo is die perfect gaaf!

Ps; jou pa is Hofner dealer? zoja Pm even! :)

Luke-wannabe
17 juli 2008, 18:10
Pm trug! (+10)

JeroenSchaaf
17 juli 2008, 18:28
Pm- terug!
:satisfie: