PDA

View Full Version : Hoeveel zijn deze gitaren waard?



GoldKiwi
26 juni 2008, 11:56
Hoihoi
Ik was op Ebay aan het kijken en ik zag een aantal (Fender) gitaren. Ik weet alleen niet hoeveel deze waard zijn, ik kan er wel op bieden maar ik wil niet teveel betalen.

Ik link even een aantal foto's


Een witte vintage stratocaster, Fender:
http://i19.ebayimg.com/08/i/000/f7/76/846b_1.JPG

model: X Armenta 28JUN72B

en een Fender acoustische gitaar:
http://i5.ebayimg.com/03/i/000/f8/b4/c80c_1.JPG
type: Fender DG-4

wat erbij staat is duits 0.o
Ik hoop dat iemand de waarde van deze gitaren kan schatten :)
xxx

stratie
26 juni 2008, 12:00
USA, Jap, of een mex?

Welk jaar?
Pup's miss?

More info please! ;)

janpetrarca
26 juni 2008, 12:01
Voor deze specifieke gitaren?

Mr.Fingers
26 juni 2008, 12:02
die koreaan een euro of 300
Die witte strat hangt er wat vanaf of ie echt vintage is of niet, gok anders op een 6-700€
Die akoestische, geen idee

B~Rock
26 juni 2008, 12:02
De waarde van een gitaar op marktplaats? Wat een gek ervoor geeft...

Maar misschien dat sommige mensen een inschatting kunnen maken als je het type e.d. erbij zet. Zelf kun je dan nartuurlijk ook de gemiddelde nieuwwaarde proberen te achterhalen (GOOGLE !!!), even los van de staat van de gitaar. Persoonlijk zou ik altijd op een gitaar willen spelen voordat ik 'm koop, zodoende kun je zelf een fair value bepalen (als je een prijsverschil niet kun voelen/horen dan is het onzin om meer te betalen).

GoldKiwi
26 juni 2008, 12:09
sorry ik zal ze even aanpassen
de acoustische staat op MP voor 100 euro.
Ik ben vooral geintresseerd in die witte.
Het huidige ebay bod is 166,- dus als ik hem voor 200 euro ofzo kan kopen kan ik hem misschien doorverkopen (als hij ook echt meer waard is dan)

Fuhgawz
26 juni 2008, 12:45
Hou er wel rekening mee dat op eBay de meeste biedingen in de laatste seconden plaatsvinden. De huidige biedprijs zegt helemaal niks over de uiteindelijke verkoopprijs. Deze kan goed vier/vijf keer zo hoog zijn of zelfs nog meer.

Mr.Fingers
26 juni 2008, 12:47
kan je de link eens geven van die witte aub?

GoldKiwi
26 juni 2008, 13:07
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=260253988563&ssPageName=STRK:MEBI:IT&ih=016

GoldKiwi
26 juni 2008, 13:07
Hou er wel rekening mee dat op eBay de meeste biedingen in de laatste seconden plaatsvinden. De huidige biedprijs zegt helemaal niks over de uiteindelijke verkoopprijs. Deze kan goed vier/vijf keer zo hoog zijn of zelfs nog meer.

Ja, dat weet ik. Maar met een beetje mazzel zijn er maar 2 bieders :P Dus ik hou hem voor de zekerheid in de gaten

dimitri
26 juni 2008, 14:29
Is die witte strat een highway?

Orgasmocaster
26 juni 2008, 15:15
tot zover ik begrijp is het een laat '70 fender nek met een Schecter (replacement) body...

ik vertrouw het niet helemaal.. als het een laat 70s was, dan zou de serial op de headstock moeten staan...

Mr.Fingers
26 juni 2008, 15:22
tot zover ik begrijp is het een laat '70 fender nek met een Schecter (replacement) body...

ik vertrouw het niet helemaal.. als het een laat 70s was, dan zou de serial op de headstock moeten staan...

De stempel & decal doen vermoeden dat het een hals van 1972 is. Ziet er me inderdaad een partsocaster uit, met wat geluk heb je die voor een mooi prijsje

Hollemans
26 juni 2008, 15:30
sorry ik zal ze even aanpassen
de acoustische staat op MP voor 100 euro.
Ik ben vooral geintresseerd in die witte.
Het huidige ebay bod is 166,- dus als ik hem voor 200 euro ofzo kan kopen kan ik hem misschien doorverkopen (als hij ook echt meer waard is dan)


Doe je het nou voor de gitaar of om er een slaatje uit te slaan? Minis bijkomende risico en - de moeite is de werkelijke opbrengst toch niet echt de moeite waard zeker? Of ben je nog student 8-)

GoldKiwi
26 juni 2008, 21:02
(A) hehe... ik weet niet hoeveel winst er mee valt te krijgen.
Ik ben bang dat als ik hem heb, ik hem niet meer weg wil doen :P Dat heb ik wel vaker, heb gister een tekentablet voor 150 euro gekocht die 400 waard is.


en wat is 'een mooi prijsje'?
Ik heb niet zoveel verstand van hoe zo'n gitaar in elkaar moet zitten en wat goed en wat fout is. En in duits ben ik al helemaal slecht :P Dus het is fijn dat ik hier wat advies kan krijgen :)

GoldKiwi
26 juni 2008, 21:08
ALs ik het een beetje begrijp hebben ze er een andere hals op gezet..?

Dirk_Hendrik
26 juni 2008, 21:20
Heel simpel,
Als er op het laatste moment nog steeds een belachelijk lage prijs op dat ding staat hebben zij die er meer kennis van hebben wss besloten dat er iets niet in de haak is. Als jij em dan koopt heb je dus een twijfelstrat. If it's to good to be true, it's not, is een vrij algemene ebay uitspraak.

Dit soort items gaan nooit voor minimale bedragen weg en al helamaal niet als ze op een zaterdagavond on een uur of 8 aflopen. De enige tijd die nog beter is is zondagavond om 8 uur. Dan is ebay.de écht druk.

GoldKiwi
27 juni 2008, 12:47
okee, bedankt voor jullie advies