PDA

View Full Version : Dirk hendrik's boss GE-7 EQ mod



Dude
26 juni 2008, 08:31
Dirk Hendrik is mijn nieuwe held, degene die mijn als nilfisk klinkende GE-7 heeft aangepast tot een perfect door de mix prikkende, heldere eq die perfect is af te stellen.

Weinig ruis dus, zo goed als te verwaarlozen zelfs op de drive kanalen. Hij lijkt makkelijker af te stellen maar dat kan ook het placebo effect zijn natuurlijk hahaha.

Gisteravond een gig gedaan, ding heeft vrijwel gehele gig aangestaan, zelfs op clean klonk die waanzinnig ! Van licht randje tot perfecte door de mix prikkende boost voor slagjes en solo's.

Kortom... dirk hendrik is mijn nieuwe held !

pol
26 juni 2008, 08:48
nilfisk ?

http://www.viggen.be/nilfisk.jpg

peter_heijnen
26 juni 2008, 08:53
Kortom... dirk hendrik is mijn nieuwe held !
Het zou toch ook eens tijd worden! :)

Mitch
26 juni 2008, 10:02
En hoe lang loop jij al op het forum rond? Tsk, tsk. Mijn halve board-inhoud is onder handen genomen door the Master :D
-EH SMall Stone volume mod, TB en adapter ingang
-Ibanez SML/MS10 gemod van one trick pony tot perfect transparante drive
-Ibanez Tube King strakker, stiller en naar 12V
-Ibanez DML high cut mod
en dan ligt er nu nog een drive/boost ter modificatie en mijn Little big Muff is er ook al eens geweest voor een subtiele laag-af tweak.

Harry
26 juni 2008, 10:11
reageert hij dan wel op jullie mails? Ik heb van ellende maar een Fulltone OCD gekocht omdat ik niks meer hoorde...... :p

Rutger
26 juni 2008, 10:12
Iedereen heeft t weleens druk ;)

Ook goeie ervaringen met m! En ook nog ns een prima kerel :)

Chris Winsemius
26 juni 2008, 10:14
Ik heb 'n D_H GoosterBooster!!!!

Jimwoud
26 juni 2008, 10:19
Dirk Hendrik heb ik niet zo'n goede ervaring mee. Maar er werkt nog zo'n kerel bij hem, Barend geloof ik, en dat is wel een goede gozer. 8-)

Thunders1988
26 juni 2008, 10:24
Ik denk dat D_H = Barend, Jimwoud. :satisfie:
Heb eens een FY-6 gekocht bij D_H... Super ervaring. Machtige fuzz!

Dirk_Hendrik
26 juni 2008, 10:33
:nervous: Wat een aandacht ineens!? Thanks all!

@ Harry,
Volgens mij is de laatste keer dat we contact hadden voor m'n vakantie. 1e helft van mei dus. Als je me nog hebt gemailt sinds die tijd is er iets grondig mis! Stuur effe een mailtje en bevestig dat met een PM.

Dude
26 juni 2008, 12:14
Nilfisk stofzuigerts ja.....

http://www.westernsafety.com/nilfisk-vacuums/nilfiskpg12-CompactVac.jpg

nu klinkt die eeuhm.... ja niet eigenlijk !

geweldig barend ! ben benieuwd wat je in de delay vind.

Wel effe laten weten wat ik je schuldig ben he, hou niet van schulden !

ciaooooo

Chris Winsemius
26 juni 2008, 12:49
:nervous: Wat een aandacht ineens!? Thanks all!

Dan nog maar wat, hoewel niet alléén op het gebied van pedalen:
nog bedankt voor het chassis voor de StudioCage amp van Rick of Mitch
en...
de MB-print voor Marcel!

Ed van Mocambo-blues was ook (weer) onder de indruk v/d GoosterBooster!

Sinner
26 juni 2008, 21:45
Dirk Hendrik is mijn nieuwe held, degene die mijn als nilfisk klinkende GE-7 heeft aangepast tot een perfect door de mix prikkende, heldere eq die perfect is af te stellen.

Weinig ruis dus, zo goed als te verwaarlozen zelfs op de drive kanalen. Hij lijkt makkelijker af te stellen maar dat kan ook het placebo effect zijn natuurlijk hahaha.

Gisteravond een gig gedaan, ding heeft vrijwel gehele gig aangestaan, zelfs op clean klonk die waanzinnig ! Van licht randje tot perfecte door de mix prikkende boost voor slagjes en solo's.

Kortom... dirk hendrik is mijn nieuwe held !

Tell me more!

Ik heb zelf een MIJ GE-7 en vooral de ruis vind ik een beetje jammer. Enne nee ik loop ook nog niet zo heel lang rond op dit forum, dus info over andere Mods door onze forumheld is ook welkom. :)

Mijn enige mod-ervaring is dat ik een Keeley modded RAT heb en dat is i.e.g. een feest (was al RAT fan hoor- heb ook nog een vintage)

peter_heijnen
27 juni 2008, 09:12
info over andere Mods door onze forumheld is ook welkom. :)
Je mag het zelf uitzoeken. :)

http://www.dirk-hendrik.com/

Sinner
27 juni 2008, 10:09
Ja, dank je!

Maarrre ... ik vind daar toch echt niks over de GE-7 mod, of kijk ik gewoon niet goed.

Wel impressive verder :hippie:

Dirk_Hendrik
27 juni 2008, 17:31
Ja, dank je!

Maarrre ... ik vind daar toch echt niks over de GE-7 mod, of kijk ik gewoon niet goed.

Wel impressive verder :hippie:

Klopt. Het is al weer een tijdje geleden dat ik een GE7 tweakte en Dude's exemplaar was even "nieuw". Het rijtje mods op m'n site zijn gevallen van "vaker voorgekomen". Daar ik elk geval opnieuw onder de loupe neem is een "nieuwe" mod niet echt iets dat per direct vermeldenswaardig is. Mods zijn IMO sowiezo geen standaardrecept. In essentie komt wat ik voor Dude heb gedaan neer op vermindering van ruis en het nog iets verscherpen van de exactheid van de frequentiebanden waardoor de octaafscheiding nog iets netter wordt (die banden zitten niet voor niets op een octaaf afstand van elkaar) met als gevolg een ruistiger geluidsbeeld. Tenslotte beh ik die irritante ACA adapter afhankelijkheid er uit gesloopt.