PDA

View Full Version : Vraagje over Lace Sensor elementen



JipStoop
25 juni 2008, 23:49
Ik wil binnenkort een Fender strat kopen en daar andere elementen in zetten, zat eerst te denken aan een EMG-SA set (zie ander topic), maar nu zit ik weer te denken aan Lace Sensor, en wel de Red (bridge), Silver (middle) en Blue (neck). Net zoals Billy Corgan dus. Maar hij heeft die elementen in het zwart, en ik zag dat ze standaard wit zijn. Zijn die van hem dan custom shop, of bestaat er een mogelijk om ze in het zwart te krijgen ergens?

sjaak1990
25 juni 2008, 23:59
Over het algemeen zijn er uitgesproken positieve en negatieve reacties over deze elementen. Ik zelf zou voor passieve elementen gaan vanwege het mooie karakter en ook meer twang. Ik ben niet gek van actieve elementen hoewel emg-sa en lace sensors natuurlijk erg goede pickups zijn, vind ik niet dat je er heel erg van kan houden als ze gewoon bijna geen karakter hebben, tenzij je helemaal neutraal mooi vind.

sugarfish
26 juni 2008, 07:48
Ik heb zelf onlangs de red/silver/blue lace sensors in mijn Fender strat geplaatst. Het zijn echt andere pick-ups in vergelijking met de originele, maar ik ben tevreden! Geen ruis, en met overdrive/distortion geeft de "red" een lekker dik geluid.
Of de lace sensors nou wel mooi/niet mooi zijn, zal altijd discussie blijven. Smaak is smaak. Karakterloos...ben ik het niet mee eens, het zal eerder iemands spel zijn wat karakterloos is (maarja dat is weer een mening).


Ze zijn in het wit en in het zwart verkrijgbaar. Je moet even zoeken, want ze zijn niet overal te koop. Ik vraag me af of ze nog worden gemaakt?

E-J
26 juni 2008, 08:49
En EMG's zijn zo karakterloos...
Voor diegene die het niet snappen. (http://www.youtube.com/watch?v=RuG_316cPMY)

Ik noem het anders.

JipStoop
26 juni 2008, 08:51
Ik kan ze ook gewoon uit Amerika halen:

http://www.musiciansfriend.com/product/Lace-?sku=305416

169 dollar, dat is niet veel, heb ze hier gezien voor zo'n 100 euro per stuk.

EDIT: Ze verschepen Lace Sensor niet naar NL :(

JeroenSchaaf
26 juni 2008, 09:31
En EMG's zijn zo karakterloos...
Voor diegene die het niet snappen. (http://www.youtube.com/watch?v=RuG_316cPMY)

Ik noem het anders.

Ik noem het ook anders! :satisfie: Blijft mooi!

Stratman70
26 juni 2008, 12:51
Heb je de Lace Sensor Gold al geprobeerd? Voor mij HET Strat element van deze eeuw.

zoon van Piet
26 juni 2008, 16:29
Ik kan me wel wat voortsellen bij de negative vibe rond Lace. karakterloos zou ik het niet noemen -integendeel. maar clean..heel clean..
Dus toen ik mn strat+kocht tikte ik meteen een setje duncans op de kop..
dat was in 1995..
maar de sensors (3x gold) zitten er nog steeds op... gaandeweg ben ik van die lelijke dingen gaan houden. Met name omdat ze zo heerlijk overeind blijven bij flinke oversturing - en dan weinig bijgeluiden produceren.
Dat zal die scheurneus van een Corgan ook in de gaten hebben, denk ik. Ik heb ook even een strat met red/silver/blue gehad.. maar die vond ik iets te vlak. een santanasoundje lukte wel goed -tot mn verrassing, maar niet mn bedoeling- maar stratsoundjes waren moeilijker, in tegenstelling tot de golds...

Persoonlijk snap ik de vergelijking met EMG niet zo. ja, sensors zijn clean, maar ze zijn passief en hebben veel meer kleur dan EMG..

Arjan12
26 juni 2008, 16:41
En EMG's zijn zo karakterloos...
Voor diegene die het niet snappen. (http://www.youtube.com/watch?v=RuG_316cPMY)

Ik noem het anders.

Gilmour is natuurlijk een fantastische gitarist, maar als je zijn rode EMG-strat vergelijkt met zijn zwarte hoor je wel grote verschillen. Kwestie van smaak natuurlijk, maar ik vind de zwarte een stuk beter klinken.

E-J
26 juni 2008, 16:53
Ja, die heeft passieve pickups en klinkt dus meer "als een Strat". Ik zeg ook niet dat ik EMG's of Lace pickups beter vind klinken, het zijn ander soort pickups en dus klinken ze ook anders. Geen appels met peren vergelijken :).

Zelf heb ik twee Stratocasters, eentje met passieve en typische Strat pickups, de ander met EMG's. De laatste is nu mijn favoriet. Ze klinken net zoals Lace Sensors heel clean, en zijn daardoor meer geschikt voor effectpedalen en veel oversturing...

rjong999
30 juni 2008, 23:37
ik heb lace sensor hot gold's in mijn MiM strat zitten. Het was wel erg wennen, in vergelijking met de stock elementen, maar ze klinken prachtig, en door de extra 'hotte' brug pickup kun je er een behoorlijk heftig geluid uit krijgen.

vettavillenl
3 juli 2008, 08:35
Ik heb m'n strat+ lace elementen eruit gehaald en er Lindy Fralins Vintage Hot ingezet. M'n eerste reactie was, mmh niet hetgeen ik verwachte.. Ik heb ze er echter in laten zitten om ze 'te leren kennen' in de verschillende situaties..
Nu neig ik er meer naar toe.

Ik denk bij alle elementen en gitaarcombinaties wordt er iets toegevoegd of afgehaald. Perfect is het slechts een paar noten lang..