PDA

View Full Version : Reverb Pedaal SURF's UP



Jay75
25 juni 2008, 19:50
Ik heb wel reverb op mijn Fender Blues Deluxe, maar dat ik die nou echt heel vet vind, nou nee.

Ik zag bij Feedback op de website de Holy Grail van EHX. Voor lekkere surfreverb geschikt?

Laat maar weten

tidalwave_sideburns
25 juni 2008, 20:36
Tja, blijft digitaal, toch niet zo mooi en natuurlijk als je fender verengalm.

mocht je toch iets anders willen proberen, ga dan even langs bij premium pedals (http://www.premiumpedals.nl/?p=producten&g=21&lang=nl)

Daar kan je een Van Amps Sole-mate ophalen , een echte veren galm (wel een 'stukje' duurder) (http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.com/search%3Fhl%3Dhu%26rlz%3D1B3GGGL_enHU275HU276%26q% 3Dsole-mate+reverb+.nl%26btnG%3DKeres%25C3%25A9s%26lr%3D&url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/effecten/173929265-reverb-pedaal-sole-mate-van-amps-usa-reverb-tank-fender.html%3Fxref%3D1) , maar die dingen schijnen bijzonder goed te moeten klinken.


Digitale reverb komt nog steeds niet in de buurt van de echte verengalm. Vooral bij van die mooie palm muted noten hoor je echt het verschil.

Of het je 400 euro waard is moet je zelf maar beslissen.

Vickman
25 juni 2008, 21:14
Geen spam, want het is niet mijn advertentie. Maar op Marktplaats staat een Spring Reverb van Danelectro. Veel reverb voor weinig. Ik heb de mijne pas weg gedaan omdat ik spring reverb niet echt leuk vindt klinken. Op Youtube staat wel een goed filmpje van dit pedaal.

jaspie
26 juni 2008, 12:22
Geen spam, want het is niet mijn advertentie. Maar op Marktplaats staat een Spring Reverb van Danelectro. Veel reverb voor weinig. Ik heb de mijne pas weg gedaan omdat ik spring reverb niet echt leuk vindt klinken. Op Youtube staat wel een goed filmpje van dit pedaal.
spring king is ook digitaal toch?

wel vreemd dat je de reverb van je blues deluxe niet surfy vind. Uit men bluesjr krijg ik best een goed surf geluid

habberdoedas
27 juni 2008, 09:03
Wat dacht je van een T-Rex Roommate kost wel een paar duiten maar deze is echt mooi

vidar
27 juni 2008, 13:21
Ik zou die holy grail even proberen en als je de kans krijgt ook even de holy grail plus. Ik vind ze allebei erg mooi klinken maar de HG+ heeft net even iets meer controlle over de decay e.d. Ook de TC Nova Reverb vind ik erg goed. Het zijn natuurlijk geen echte buizen+veren galmen maar ik vind ze er weinig voor onderdoen.

Edit: ik weet niet waar je ergens woont maar ik weet een winkel waar ze zowel de beide holy grails, als de blues deluxe hebben staan: www.truetonemusic.nl

succes!

Samder
27 juni 2008, 20:41
Een line 6 verbzilla heeft ook een mooie spring reverb

Jay75
4 juli 2008, 21:22
Heb die Danelectro gekocht, goede tip want dit is precies wat ik zoek
MET kickpad, geniaal haha, die dude op marktplaats reageerde nie, dus heb m bij Thomann gekocht.

Nu surfennnnn

Jim Haagmans
5 juli 2008, 12:59
Man wat lijkt me dat toch heerlijk als spullen van een paar tientjes gewoon goed blijken te zijn :soul:

Jay75
5 juli 2008, 16:43
Ja was 82 euro, dus redelijk aan de prijs voor DANO, maar met coole kickpad om de veren te laten springen...kedengggg, net als vroeger!

Joey Handsome
5 juli 2008, 17:07
Zitten er wel echt veren in? Dat vroeg ik me af bij de Spring King. Lijkt me wel een cool pedaal. Maar het klinkt beter dan de galm uit je versterker??

DeiDRagonas
5 juli 2008, 17:49
...En wat is een kickpad eigenlijk??

edit: Holy Grail vond ik niet slecht btw.

R

Joey Handsome
5 juli 2008, 18:11
...En wat is een kickpad eigenlijk??

edit: Holy Grail vond ik niet slecht btw.

R

Vroeger gaf men wel eens een schop tegen de versterker zodat de galmveer heen en weer kletterde. Dat klonk alsof je versterker explodeerde. Met die kickpad kun je hetzelfde truukje doen.

Jay75
6 juli 2008, 21:45
Ja deze gaat veel "dieper" dan de reverb die op mijn Fender Blues Deluxe zit, die vind ik voor surf wel aardig, maar niet zo vet als op mijn ex-fender twin reverb. Dit pedaal komt redelijk in de buurt, goed genoeg voor mij! En ziet er vet uit man :)

Jay75
6 juli 2008, 21:47
Zitten er wel echt veren in? Dat vroeg ik me af bij de Spring King. Lijkt me wel een cool pedaal. Maar het klinkt beter dan de galm uit je versterker??


Ow dat weet ik eigenlijk niet hehe is wel groot, dus zou best kunnen?
klinkt dus beter ja