PDA

View Full Version : epiphone of gibson



no-name
25 juni 2008, 14:37
hallo iedereen,

ik speel nu ongeveer 4 tot 5 jaar gitaar, op een cort g-200. Zou ik vooruitgang maken op een epiphone les paul plus top, of kan ik beter doorsparen voor een gibson? bijvoorbeeld een sg faded.

alvast bedankt, Max

J-sus Rulez
25 juni 2008, 14:42
hallo iedereen,

ik speel nu ongeveer 4 tot 5 jaar gitaar, op een cort g-200. Zou ik vooruitgang maken op een epiphone les paul plus top, of kan ik beter doorsparen voor een gibson? bijvoorbeeld een sg faded.

alvast bedankt, Max

Ik zou zeggen ga ze beiden testen, want tussen een epiphone les paul en een gibson sg ligt massa's verschil (les paul <--> sg) een epiphone werkt met '"minderkwaliteitshout'" dan gibson.. maar ze spelen ook geweldig. Vooruitgang zal je zeker boeken, en de prijs blijft ongeveer hetzelfde.. dus testen!

hezz
25 juni 2008, 14:42
Het zijn twee verschillende gitaren, probeer ze eerst eens uit voordat je een aankoop maakt. Oordeel dan welke jou gewoon beter ligt, los van de prijs.

Orpheo
25 juni 2008, 15:00
de gibson sg faded anytime of the week over een epi les paul :) isse simpel! de epi voelt en is ook minder dan de gibson. probeer ze maar eens. Ik heb de sg faded, en die gaat NOOIT meer de deur uit. ik heb dan ook wel een heel goed exemplaar, maar ok.

pannekoek
25 juni 2008, 15:06
ik heb dus ook een dure epi (de zakk wylde custom les paul) en een goedkope gibson (les paul studio) en mijn gibson voelt vele malen beter aan en de feel is er gewoon helemaal, mijn epi mist iets waardoor ik hem niet zo goed vind spelen als mijn gibson. je kan beter voor een goedkope gibson gaan ipv een dure epi

the_arod
25 juni 2008, 15:17
en als je test en je wsordt verliefd op de gitaar, neem die dan mee, niet een uit het magazijn want dat is niet degene waar je verliefd op werd

JP074
25 juni 2008, 15:19
Hey,
ik heb een Epiphone Les Paul standard, en een Gibson SG standard. Het is een behoorlijk prijsverschil, maar dat is het wel waard. De Gibson veegt op elk gebied de vloer aan met de (overigens niet slechte) Epiphone. Wel is het zo dat een SG natuurlijk heel anders is dan een Les Paul, met name wat klank betreft. Maar ik zou in elk geval voor de Gibson gaan.

Mzzl.

Wickerman
25 juni 2008, 15:22
mijn epi mist iets waardoor ik hem niet zo goed vind spelen als mijn gibson.

Pssst... Misschien omdat je Epiphone een signature is ?


je kan beter voor een goedkope gibson gaan ipv een dure epi

Hell no, als ik kan kiezen tussen een Epiphone die zeker uit een betere reeks komt en een Gibson waarvan ik niet zo zeker ben weet ik het wel...

janpetrarca
25 juni 2008, 15:25
Gibson blijft gewoon beter. Ik het nu een epiphone omdat ik een Gibbie nog niet kon betalen. Maar die zal er ooit nog wel komen hoop ik. Proberen dus en ik denk dat je dan voor een Gibson zal gaan.

Enfin, veel probeerplezier toegewenst!

SGbanez
25 juni 2008, 15:30
Hoeveel van dit soort topics zijn er al dan?

Maar sowieso Gibson!!! Want Gibson is gewoon beter, zelfs de Faded en specials denk ik. Mijn SG Special vind ik iig 10x beter klinken dan een Epi Standard LP... Niet echt een vergelijking, maar toch... Met een Epi krijg je dus gewoon geen écht Gibson geluid en met een Gibson wel(doh!)

Zo duur hoeft het trouwens niet te zijn hoor. Een SG heb je wel voor rond de 500 ofzo. Lp begint rond 7 a 800 denk ik...

Orpheo
25 juni 2008, 15:51
Pssst... Misschien omdat je Epiphone een signature is ?



Hell no, als ik kan kiezen tussen een Epiphone die zeker uit een betere reeks komt en een Gibson waarvan ik niet zo zeker ben weet ik het wel...

hoezo 'ben je niet zo zeker' van die goedkopere gibson? omdat ie goedkoop is? hij komt door de quality check van gibson, dus dan zit 't wel snor met de afwerking en kwaliteit. het hout is beter, de afwerking is beter, betere pups, nitrolak; ik weet 't wel!

no-name
25 juni 2008, 15:59
bedankt voor de info, wat vinden jullie van epi sg iommi (gibson elementen) of de gibson sg ? :???:

pannekoek
25 juni 2008, 16:01
bedankt voor de info, wat vinden jullie van epi sg iommi (gibson elementen) of de gibson sg ? :???:

doe mij maar een gibson sg dan, maar wat maakt het uit wat wij er van vinden, er is genoeg over geschreven en als je tussen die 2 kiest moet je ze lekker allebei gaan testen, ik zeg zeker gibson maar iemand anders zweert het bij de epi.

Orpheo
25 juni 2008, 16:14
bedankt voor de info, wat vinden jullie van epi sg iommi (gibson elementen) of de gibson sg ? :???:

de gibson sg :) de iommi elementen zijn leuk, maar een gibson sg is gewoon beter. de pups verschillen namelijk niet zo heel erg van elkaar.