PDA

View Full Version : King's X



Michael AE
25 juni 2008, 02:01
Door een vriend van me op deze band gewezen een tijdje geleden en ik moet zeggen dat hun cd Dogman al vele rondjes op mijn harde schi...in mijn cd speler heeft gedraaid.

De muziek laat zich volgens mij gewoon het beste omschrijven als "van alles wat", want er zijn heel veel invloeden te horen. Metal/rock, soul, blues, country, enz.

Live schijnen ze ook echt waanzinnig te zijn, maar helaas heb ik ze nog nooit zelf gezien.

Nog meer liefhebbers van deze band? :)

duckman
25 juni 2008, 10:03
Te gekke band!!Jammer genoeg spelen ze bijna nooit in europa.

Heb ze in Nashville 2 jaar geleden live gezien ,was een erg goed concert.

peter_heijnen
25 juni 2008, 11:18
Nog meer liefhebbers van deze band? :)
Nou en of, sinds gretchen goes to nebraska uit '89, geweldige muziek.

Maar zeker ook vanwege de geweldige sound van ty tabor. Op de eerste platen notabene met een lab l5 die hij doorslavede naar een of andere goedkope 19" alesis bak (volgens mij midiverb) om de boel stereo te maken en vandaar in een transistor eindbak en gewone marshall cabs. Op dogman gebruikt ie mesa dacht ik.

Doug pinnick speelde op een twaalsnarige hamer bas met 2 octaafsnaren per gewone bassnaar. Hij scheidde zijn geluid met een crossover waarbij het laag naar zijn basamp ging en het hoog naar een fenderampje met distortion.

Ik heb ze een keer gezien in de melkweg en dat was helemaal te gek, zelden een rockband live zo goed horen klinken! En wat was doug pinnick stoned zeg, niet te weinig.... Trouwens als ik doug zie moet ik altijd aan jimi hendrix denken. :)

Woodstock '94 met lekker veel ty tabor:
http://www.youtube.com/watch?v=ikJAyRUgJ1Y

Dogman live:
http://www.youtube.com/watch?v=ycyI_HWrZQo&feature=related

Michael AE
25 juni 2008, 18:29
@Duckman: Da's inderdaad heel erg jammer, ik had ze dolraag een keer live gezien.

@Peter: Vette youtube video's! Hun sound moest ik erg aan wennen, maar het is echt zo'n sound waar ik aan moest wennen. Geweldig gewoon. :)

new deep
25 juni 2008, 19:37
gave shit idd! Ik heb Pinnick een keer in Paradiso (2006) als vervanger van Corey Glover gezien, qua stem deed ie dat heel aardig.

budje
25 juni 2008, 19:52
ik heb er eigenlijk maar een cd van, faith hope love uit ik dacht plm 1993 ofzo (ik ben te lui om t op te zoeken) maar die ligt hier al jaren regelmatig in de cdspeler. Erg goede meerstemmige zang, inderdaad een indrukwekkend gitaargeluid en gewoon een geweldig eindproduct! de zanger is ook als gast te horen op falling into infinity van dream theater dus ze hebben bekende vriendjes

meul
25 juni 2008, 23:29
ja..ja!!! geweldige band, ik ben zelf een bewonderaar van Ty Tabor. Die man klinkt zo goed. heel bluesy ook. hij mixt stijlen heel smaakvol in elkaar. dogman is een mooie plaat. maar alle platen hebben mooie tracks. ik meen dat ik hun laatste cd wel iets minder vond. ben de naam kwijt

Tristan
26 juni 2008, 00:51
Wel een coole band, ik dacht dat je ze al wel kende man...
Ik heb er nog niet veel van gehoord, maar die gitarist is wel erg goed, de bassist/zanger vind ik een stuk minder...

BamBuFan1
26 juni 2008, 01:07
'K vind ze ook de moeite waard, maar wel jammer dat ze van plaat tot plaat (en soms zelfs op één plaat) nogal wisselend werk afleveren.

Maiden Michiel
8 januari 2009, 20:31
1/24/2009 VOSSELAAR, BIEBOB
1/25/2009 EINDHOVEN, EFFENAAR
1/30/2009 KERKRADE, NL ROCK TEMPLE
1/31/2009 ZOETERMEER, NL BOERDERIJ
2/1/2009 BONN, HARMONIE

Doe er je voordeel mee :)

Michael AE
9 januari 2009, 13:51
Zeker heersend. :rockon:

Grooveyard21
21 januari 2009, 11:29
ik heb ze een keer in Vera gezien, geweldige band!

Butcher
29 januari 2009, 10:03
@ Duckman: De show twee jaar geleden in Nashville, daar was ik ook bij. Ha!

Verder waren ze een maand geleden ook in Nashville, heb ze ook gezien.

Ik las in een Guitar World Magazine een interview met Dimebag Darrell, waarin hij zei dat Gretchen Goes To Nebraska een van z'n favoriete platen was. Dus ik op m'n fietsje naar de CD-bus in Druten, GGTN gevonden, mee naar huis genomen, in de CD speler geknalt, en Wow... echt niet te beren!!! Ik heb de CD twee keer geluisterd, en maar weer teruggebracht.

Een week later kreeg ik een Pearl Jam biografie voor m'n verjaardag, waarin Jeff Ament (de bassist van Pearl Jam) zei dat GGTN een van z'n favoriete platen was, en dat Doug Pinnick de inspiratie voor Aments gebruik van de 12-snarige bass. This called for further investigation, dus ik weer terug naar de CD-bus, op m'n fietsje. Het nummer "Over My Head" was het enige nummer wat me begon aan te spreken.

Een week daarna stond ik bij Schreeven Muziek in Nijmegen, en daar vond ik zowaar een transcriptie van "Over My Head". Boek gekocht, nummer geleerd, en ik speelde het een keer tijdens m'n gitaarles. M'n leraar kijkt me aan en zegt: "Hoe ken jij in Gods naam King's X??" Hij gaf me Dogman, en sindsdien was ik verkocht.

the sure thing
29 januari 2009, 10:42
gave shit idd! Ik heb Pinnick een keer in Paradiso (2006) als vervanger van Corey Glover gezien, qua stem deed ie dat heel aardig. Ik was ook bij dat concert. De zanger op zich was OK, maar hij had het repertoire van Living Colour echt vreselijk slecht voorbereid. Ik kende de teksten beter!!

new deep
30 januari 2009, 01:15
Ik was ook bij dat concert. De zanger op zich was OK, maar hij had het repertoire van Living Colour echt vreselijk slecht voorbereid. Ik kende de teksten beter!!

nou ben ik zelf geen teksten koning maar daar kan ik mezelf iets bij voorstellen.
Maar sowieso deed hij de (ondankbare) job aardig, ik wist overigens pas in Paradiso dat Corey Glover niet mee was. Blijkbaar moest hij met Jesus Christ Superstar op de musical-tour..
Volgens mij hebben ze die gast de avond van te voren ff gebeld omdat hun lead zanger toch onverhoopt in het theater op de planken moest; vreemde prioriteit maar goed :) $

Ik vind trouwens die laatste (live) cd van Kings X wat minder; veel lang uitgesponnen nummers met weinig spannende momenten vind ik zelf.