PDA

View Full Version : Huh?



Maxie
24 juni 2008, 20:59
Hoi allemaal ik krijg binnekort een nieuwe gitaar,
En ik heb nu een oud stratocaster kopietje.
Dus ik dacht laat ik daar proberen een EVH Frankenstein van maken..
Maar alles ging goed totdat ik mijn 5 way switch eruit haalde.. en alle draadjes die naar dat ding gingen door knipte.
Want nu doen de pickups het niet meer..
Wat kan ik doen om het weer goed te krijgen?

ik hoop dat jullie me begrijpen..

Groetjes Max

(en ja ik weet dat ik een sukkeltje ben omdat ik niet heb gekeken wat ik allemaal moet doen en zomaar wat geprobeert heb)

NoobjeNrZoveel
24 juni 2008, 21:02
Je moet de draden weer aan elkaar solderen. Op de Seymour-Duncan site staan schema's. http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/
Bij Strat Guitars moet je dan het bijpassende type selecteren, en dan zie je het bedradingsschema.

Bram+
24 juni 2008, 21:03
Hoi allemaal ik krijg binnekort een nieuwe gitaar,
En ik heb nu een oud stratocaster kopietje.
Dus ik dacht laat ik daar een EVH Frankenstein van maken..
Maar alles ging goed totdat ik mijn 5 way switch eruit haalde.. en alle draadjes die naar dat ding gingen door knipte.
Want nu doen de pickups het niet meer..
Wat kan ik doen om het weer goed te krijgen?

ik hoop dat jullie me begrijpen..

Groetjes Max

(en ja ik weet dat ik een sukkeltje ben omdat ik niet heb gekeken wat ik allemaal moet doen en zomaar wat geprobeert heb)
Het zal wel aan mij liggen, maar dit is toch overduidelijk een gevalletje van oorzaak-->gevolg? Wat had je dan verwacht? Dat de pickups het ook deden zonder dat ze aangesloten waren op de 5-way switch? Je zult het dus weer opnieuw moeten aansluiten.

orreltak
24 juni 2008, 21:14
Het zal wel aan mij liggen, maar dit is toch overduidelijk een gevalletje van oorzaak-->gevolg? Wat had je dan verwacht? Dat de pickups het ook deden zonder dat ze aangesloten waren op de 5-way switch? Je zult het dus weer opnieuw moeten aansluiten.

en dan die titel van zijn topic :seriousf:

BrotherFox
24 juni 2008, 21:22
Maar alles ging goed totdat ik mijn 5 way switch eruit haalde.. en alle draadjes die naar dat ding gingen door knipte.
Want nu doen de pickups het niet meer..


geniaal... maar goed, idd proberen een wiring diagram van je gitaar te vinden, en dan solderen met die bak!!

Javaca
24 juni 2008, 21:26
Dit topic maakt m'n dag bijna goed. :seriousf:

Ontopic: Hier kun je wiringschema's vinden. http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/

Oeps, is al gezegd zie ik.:(

chubbyfan
24 juni 2008, 21:33
Ach,hij is dertien,toen ik zo oud was zette ik stalen snaren op mijn spaanse gitaar omdat dat mooier klonk(eventjes maar :confused: )

Maxie
24 juni 2008, 21:46
Ach,hij is dertien,toen ik zo oud was zette ik stalen snaren op mijn spaanse gitaar omdat dat mooier klonk(eventjes maar :confused: )

Klinkt dat niet mooier dan?

haha

no 1 hops
24 juni 2008, 22:29
het scheelt voor maxie dat de frankenstrat allen maar een humbucker en volumepot nodig heeft.
maakt het al eenvoudiger

rinaldo
24 juni 2008, 22:37
tja, op die leeftijd kun je de gevolgen nog niet zo goed inschatten als je het mij vraagt.

ik weet nog goed dat ik op die leeftijd een spaans gitaartje had waar de kam niet zo jofel van was, beitel uit m,n vaders schuur gehaald en er af gejast.

toen naar de plaatselijke muziekhandel en er een mooi kammetje gekocht, endie heb ik zo weer met wat witte houtlijm op de kast geplakt, zonder ook maar enige voorbereiding, niks geschuurd of wat ook, na een uurtje de snaren er weer op en stemmen maar......... toing..... toing........tooooing..........pang!!!!!!!

tot drie keer toe geprobeert, en heb uiteindelijk de gitaar in een hoek gepleurt, en begreep maar niet waarom dat ding niet bleef zitten :seriousf:

hugo123
24 juni 2008, 22:40
Bedankt voor de nieuwe sig!

Maxie
25 juni 2008, 12:21
Bedankt voor de nieuwe sig!
Haha geen dank hoor :P

G.G.
25 juni 2008, 16:52
Whahahahaaaaaa

Excusses voor deze nutteloze bijdrage. Meestal probeer ik iets zinnigs te posten. Ik blijf wel meelezen, misschien kan ik in het vervolg het goed maken en wat nuttigs bijdragen.

nevyn292
25 juni 2008, 17:17
Whahahahaaaaaa

Excusses voor deze nutteloze bijdrage. Meestal probeer ik iets zinnigs te posten. Ik blijf wel meelezen, misschien kan ik in het vervolg het goed maken en wat nuttigs bijdragen.
nou en, ik moest ook lachen :seriousf:

Maxie
25 juni 2008, 19:43
Volgends mij moest iedereen lachen..
Maarja van je fouten leer je,




toch?

barno
25 juni 2008, 20:13
right maxie, tegen dat je zo oud bent als de meeste van ons hier, ben jij een meesterbouwer: vroeg begonnen is enz...

KoenB
25 juni 2008, 20:24
Volgends mij moest iedereen lachen..
Maarja van je fouten leer je,




toch?

Dus ben je al flink aan het leren ;) deze kan in de zelfbouw-blunders.

Gewoon zo'n schema opzoeken als eerder vermeld, en lekker solderen. Weet je ook gelijk hoe je dat aanpakt. Is niet zo moeilijk, maar toch goed om een keer gedaan te hebben mocht je later een keer een gitaar from scratch bouwen.