PDA

View Full Version : Tele slagplaat met klein rood F-je er op!?



Daan_B
24 juni 2008, 18:52
Ik heb dus nu mijn strat een tijdje, bevalt prima, maar zo als elke gitarist wil ik MEER! :angry:
Na het lezen van al die mooie zelfbouw topics wil ik ook een poging wagen zelf een gitaartje in elkaar te knutsellen. :)
Bij het kopen van mijn strat had ik al GAS op een Sunburst tele met dubbele binding, zoals die van Frusciante.
Maar wat die van Frusciante nou anders maakt is dat mooie F-je op de slagplaat.
Weet iemand waar ik zo'n slagplaat kan kopen?
Ik heb voor alle onderdelen al in gedachten welke dat moeten worden maar ik wil persee die slagplaat! :sssh:
Het meeste spul moet bij Voxhumana en Tone Factory vandaan komen.

JazzBass
24 juni 2008, 21:48
Even voor de duidelijkheid, ik denk dat je deze bedoeld?

( ben ff vergeten hoe je plaatjes invoegt, dus ff een linkje )

http://i11.photobucket.com/albums/a178/EmKey/231.jpg

Dit zou je toch zelf moeten kunnen maken? Erop tekenen, of erin snijden, moet met een beetje creativiteit wel kunnen. Slagplaatmateriaal kun je bij Tonefactory wel bestellen, of kant en klare slagplaten voor Tele's..

Hoop dat dit wat helpt, probeer het anders eerst uit op een ander stuk plastic oid. :hippie:

no 1 hops
25 juni 2008, 08:49
is dat niet een of gedeeelte van een fender F?
decaltje plakken dan?

Rutger
25 juni 2008, 10:09
k Ben bang dat je die pickguards niet los kunt krijgen.

Inderdaad zelf maar een decal maken? Moet je wel vastlijmen, want anders veeg je m er zo af.

no 1 hops
25 juni 2008, 11:26
k Ben bang dat je die pickguards niet los kunt krijgen.

Inderdaad zelf maar een decal maken? Moet je wel vastlijmen, want anders veeg je m er zo af.of lak erover spuiten

Rutger
25 juni 2008, 11:33
Dat lijkt me op een slagplaat niet zo mooi worden

Daan_B
25 juni 2008, 11:35
@ JazzBass: Ja dat is em! :)
Hij lijkt wel vintage mint, ook een mooie kleur overigens.

Ik ga binnenkort even kijken wat ik het beste zou kunnen gebruiken om zo'n F-je op een slagplaat te maken, mijn neefjes deden vroeger aan modelbouw en die hebben vast nog wel wat nuttigs liggen.

Hallie
25 juni 2008, 12:13
je zou ook kunnen gaan voor iets anders, zoals een hollowbody F erin kerfen ofzo.

anders is het direct gekopieerd.

mijn mening ;) .

maar het idee zelf is wel leuk

bassej
25 juni 2008, 12:15
ik heb zoiets aan fred dons gevraagd. Je kan gewoon met modelbouwverf wat erop verfen en hij zij eventueel een lak eroverheen.
Wat mischien ook een idee is, is om het erin te graveren. als je dan wit-zwart-wit plaat hebt krijg je ook een zwarte F :D

Daan_B
26 juni 2008, 16:34
Of het er in graveren en dan verfen! :D

spirit
26 juni 2008, 17:18
3 ply slagplaatje pakken, en door de bovenste witte laag heen graveren/snijden, zodat je een zwarte "f" krijgt.

JazzBass
27 juni 2008, 20:43
Zoals Bassej een paar posts terug dus al zei ;)

Je kunt natuurlijk ook die F helemaal uitsnijden, en een LED'je erachter hangen.. leuk effect ;)

bassej
28 juni 2008, 15:49
we gaan nog mooi ffe op het idee door brainstorment, je plakt er een 5 way switch in om de kleurn van de LED te veranderen^^ :satisfie:

Morpheus
28 juni 2008, 16:39
we gaan nog mooi ffe op het idee door brainstorment, je plakt er een 5 way switch in om de kleurn van de LED te veranderen^^ :satisfie:
of t zo doen dat je de led koppelt aan de standen van je switch.

Javaca
28 juni 2008, 17:43
Of kaat een klein neonbuisje maken in de vorm van die f :cooler: Denk dat alle opties wel ongeveer langs gekomen zijn.

Owja ingraveren/uitzagen en dan opvullen met rood gekleurde epoxy...