PDA

View Full Version : One Man Band?



JimiDylan
24 juni 2008, 17:11
Hallo hallo, vraagje.

Ik wil graag in mijn eentje een redelijk klinkende demo afleveren.
Ik kan hier niet te veel geld voor uitgeven helaas, maar ik wil het gebruiken als demo-materiaal voor gig-mogelijkheden. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik wil in ieder geval Gitaar, bass, drum, zang en als het niet teveel extra kost toetsen erin hebben. Mijn Pc is ok, maar niet de beste. Ik ben in bezit van een Boss me-50, gitaar, bas, microfoon en natuurlijk een amp.
http://www.bosscorp.co.jp/PRODUCTS/com/ME-50/images/top_L.jpgZelf zat ik misschien te denken aan een line-6 toneport, maar ik wist niet zeker ofdat ik daar ook drum, bass en gitaar mee kan doen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? want ik moet alles dus zelf inspelen en mixen.

no 1 hops
25 juni 2008, 11:42
misschien een optie
http://nl.youtube.com/watch?v=wycIrQIf6kk&feature=related

Solidkick
25 juni 2008, 20:38
misschien een optie
http://nl.youtube.com/watch?v=wycIrQIf6kk&feature=related

Goeie tip!

no 1 hops
25 juni 2008, 20:43
aan de ene kant niet echt een antwoord op de vraag, maar wel leuk om te zien en te horen.

maar zover ik weet zijn er programma's, ook gratis waarin je via midi drum keyboard en andere zaken kunt samenvoegen (inspelen) waar je dan soundsamples van maakt die je dan weer kunt gebruiken in meersporen programmas.

maar vraag me niet hoe

JimiDylan
26 juni 2008, 09:39
aan de ene kant niet echt een antwoord op de vraag, maar wel leuk om te zien en te horen.

maar zover ik weet zijn er programma's, ook gratis waarin je via midi drum keyboard en andere zaken kunt samenvoegen (inspelen) waar je dan soundsamples van maakt die je dan weer kunt gebruiken in meersporen programmas.

maar vraag me niet hoe
Ja dat is precies wat ik bedoel, maar inderdaad, hoe? :P

JER00N
26 juni 2008, 12:07
Die ME50 heeft iig een line-out, dus die kan je zo op je PC line-in aansluiten, kan je iig al bas en gitaar mee opnemen. Microfoon heb je ook dus zang kan je ook opnemen. Drums kan je op je pc maken met bijv. EZdrummer, dat is een plugin die je in bijna elk audio recordingprogramma wel kan gebruiken (bijv cubase).

JimiDylan
26 juni 2008, 12:09
Die ME50 heeft iig een line-out, dus die kan je zo op je PC line-in aansluiten, kan je iig al bas en gitaar mee opnemen. Microfoon heb je ook dus zang kan je ook opnemen. Drums kan je op je pc maken met bijv. EZdrummer, dat is een plugin die je in bijna elk audio recordingprogramma wel kan gebruiken (bijv cubase).
ok, en met welke programma's moet ik dan dat spul opnemen? niet met microsoft audio recorder dunkt me :P

JER00N
26 juni 2008, 12:54
Zelf gebruik ik Audition (van Adobe) om alles op te nemen, en drums maak ik in Fruityloops met dus EZdrummer als plugin. Maar er zijn ook veel mensen die Cubase gebruiken, die kan zowel dingen opnemen als plugins gebruiken.

JimiDylan
26 juni 2008, 12:58
Zelf gebruik ik Audition (van Adobe) om alles op te nemen, en drums maak ik in Fruityloops met dus EZdrummer als plugin. Maar er zijn ook veel mensen die Cubase gebruiken, die kan zowel dingen opnemen als plugins gebruiken.
Cool, dat ga ik na graspop maar is ff uitproberen :P