PDA

View Full Version : Hals vervangen



keller
24 juni 2008, 15:10
Hoi,

Ik heb een Fender Telecaster Mex standaard uitveoring. en vind de hals nog al stroef spelen. Heeft iemand voor mij advies over welke hals ik het beste erop kan zetten en waar ik hem kan kopen.

Met name als ik bends gebruik gaat het heel erg stroef.
Ik dacht zelf aan een hals met iets meer ronding op het fretboard.

Groet,
Sascha Keller

Mr.Fingers
24 juni 2008, 15:12
goh, een allparts-halsje met een 9.5 of 7.25" toetsradius?

zeiler
24 juni 2008, 15:17
en dan ook nog een hals met silicon erop? -ook wel glad gelakt -???

heb ik ook, heerlijk ;)

Orpheo
24 juni 2008, 15:18
Hoi,

Ik heb een Fender Telecaster Mex standaard uitveoring. en vind de hals nog al stroef spelen. Heeft iemand voor mij advies over welke hals ik het beste erop kan zetten en waar ik hem kan kopen.

Met name als ik bends gebruik gaat het heel erg stroef.
Ik dacht zelf aan een hals met iets meer ronding op het fretboard.

Groet,
Sascha Keller

meer ronding? juist niet. juist platter. hoe ronder, hoe slechter benden gaat. je snaar loopt dan vast bij 't benden op de frets hogerop, dus je snaar slaat dood. plattere radius is de sleutel.

www.warmoth.com (http://www.warmoth.com)

zoek daar maar op naar de telecasterhalzen. voor 250 dollar, inclusief verzenden, heb je en telehals. lak is 90 dollar geloof ik, dus voor 340 dollar (ongeveer 250E all inclusief) heb je een geweldige hals.

Orpheo
24 juni 2008, 15:18
en dan ook nog een hals met silicon erop? -ook wel glad gelakt -???

heb ik ook, heerlijk ;)silicon?? op een hals? nooit. tis qua lak iets als K2, poly urethaan, nitrocellulose, of gewoon olie, maar geen siliconen.

keller
24 juni 2008, 16:10
Ik heb bij www.voxhumanawebstore.nl ook e.e.a. gevonden. welke zouden jullie hiervan adviseren?

no 1 hops
24 juni 2008, 16:35
goed schoonmaken, evt polijsten met 4 x 0 staalwol en dan in de ouderwetse harde turttle wax uit zo'n blikje

janpetrarca
25 juni 2008, 15:41
Het is toch zonde om gelijk de hals te vervangen? Gewoon schuren en dan met olie behandelen. ;)