PDA

View Full Version : Gitaar -> PC



niekrhcpniek
24 juni 2008, 13:57
Ik heb mijn gitaar aangelsloten op de pc, maar ik kan nu niks opnemen. Ik heb het al geprobeerd via Guitar Rig, maar die vind niks bij input. Iemand nog suggesties hoe ik dit op kan lossen?

B~Rock
24 juni 2008, 15:00
Hoe heb je 'm aangesloten?

niekrhcpniek
24 juni 2008, 15:15
Hoe heb je 'm aangesloten?
Gitaar -> kabel -> zo'n plug dat ie in pc past -> pc

Roman
24 juni 2008, 15:22
wat verwacht je nu dan?
("vinden" doe windows het niet, het is geen plug-and-play device)

Selecteer de juist input in je software en controleer of je wel de juiste input hebt :)

B~Rock
24 juni 2008, 15:29
Om de oorzaak te achterhalen zul je hety signaal van je gitaar naar de PC moeten volgen. Er vanuit gaande dat je gitaar en kabel geen defect vertonen (wat je kunt checken door 'm even in een amp te pluggen) en dat de aansluitingen op je geluidskaart mechanisch gezien ook in orde zijn, ligt het waarschijnlijk aan het feit dat de kabel niet in de goede ingang zit (hij hoort in een line-in te zitten) of dat de instellingen van deze ingang niet correct zijn. Normaliter zit er bij een geluidskaart/interface (welke gebruik je?) altijd een programma waarmee je de in- en uitgangen kunt beheren (een soort virtueel mangpaneel dat lijkt op je std. windows volumeregeling). Check hier of de line-in die je wilt gebruiker open staat (niet op mute) en dat het ingangsvolume >0 is.

Als dit alles klopt dan kan het hooguit nog zo zin dat je in Guitar Rig niet het juiste ingangskanaal hebt geselecteerd. Als je hier niks kan vinden dan kan er ook nog iets met de installatie van je interface of de bijbhorende ASIO drivers zijn. Wellicht een keer de driver opnieuw installeren...

RoelTM
24 juni 2008, 15:35
Gitaar -> kabel -> zo'n plug dat ie in pc past -> pc
je moet heb via de versterker in de pc aansluiten, anders komt er geen geluid door...
en dan moet je als ie het nog niet doet, bij configuratiescherm>geluiden kijken of de microfoon volume wel aan staat enzo

pol
24 juni 2008, 15:42
koop een interface die een hi-Z gitaarinput heeft, gewone mic of line input op een standaard geluidskaart klinkt toch niet

Roman
24 juni 2008, 16:16
NOOIT via versterker op PC aansluiten!

RoelTM
24 juni 2008, 16:37
NOOIT via versterker op PC aansluiten!
en waarom niet?

Jason34
24 juni 2008, 16:52
Je kan hem wel gewoon in de Line in pluggen maar echt geweldig geluid geeft het niet bepaald. Kijk eens naar de topics over de Line 6 toneport. Zijn er genoeg van.

Steven Otto
24 juni 2008, 16:57
en waarom niet?
Omdat de output nog wel eens te veel is. Je computer (geluidskaart) kan dit niet aan en het gevolg is dat je computer gemold is. een headphones out kan dan weer wel.
De cube serie van Roland heeft een recording out. die gebruik ik meestal.

RoelTM
25 juni 2008, 11:07
Omdat de output nog wel eens te veel is. Je computer (geluidskaart) kan dit niet aan en het gevolg is dat je computer gemold is. een headphones out kan dan weer wel.
De cube serie van Roland heeft een recording out. die gebruik ik meestal.
ohw... jah ik heb m'n versterker wel eens aangesloten op de pc, maar die heeft alleen maar een headphone uitgang
('phones/direct out' staat erboven) en ik heb nog geluid, dus hij zal wel niet kapot zijn toch???

bert k
25 juni 2008, 11:45
Je PC gaat niet meteen kapor, hoor. Als de output van je versterker te hoog is gaar het geluid vervormen, dat hoor je snel genoeg. Je moet dan alleen maar het volume van de koptelefoonuitgang wat terugdraaien. Als je een uitgang 'record out' of 'line out' hebt, is dat nog beter.

bert k
25 juni 2008, 11:46
Je PC gaat niet meteen kapot, hoor. Als de output van je versterker te hoog is gaar het geluid vervormen, dat hoor je snel genoeg. Je moet dan alleen maar het volume van de koptelefoonuitgang wat terugdraaien. Als je een uitgang 'record out' of 'line out' hebt, is dat nog beter.