PDA

View Full Version : Fame hondo strat



SEAL
24 juni 2008, 13:33
hallo allemaal hierzo

ik heb op koninginnedag een gitaar gekocht, een Fame Hondo Stratocaster, voor 22.50, ik kom hem niet laten liggen... ik wilde weten hoe duur hij was, nieuw... hij speelt in mijn ogen fantastisch(dat zegt niet veel, squier strat als referentie) en is lekker vintage, een par barstjes in de lak... Rood metallic kleur lak...

kan ik ook nog ergens foto's laten zien hier???

greetings

hezz
24 juni 2008, 13:34
Dat kan zeker, gewoon je foto uploaden bij imageshack.us en de code hier weer posten.

mrweird
24 juni 2008, 13:44
hallo allemaal hierzo

ik heb op koninginnedag een gitaar gekocht, een Fame Hondo Stratocaster, voor 22.50, ik kom hem niet laten liggen... ik wilde weten hoe duur hij was, nieuw... hij speelt in mijn ogen fantastisch(dat zegt niet veel, squier strat als referentie) en is lekker vintage, een par barstjes in de lak... Rood metallic kleur lak...

kan ik ook nog ergens foto's laten zien hier???

greetings

En dan de link tussen haakjes zetten plaatje
En dan krijg je zoiets want ik het d'r ook 1tje :D Slagplaat was ooit wit met drie enkelspoelers. En minder stickers.. Lijkt ie er op?
http://www.mrweird.com/full/hondo.jpg

SEAL
24 juni 2008, 13:45
http://anarkaion.hyves.nl/album/19166816/Check_this_out/LwGW/fotos/278649044/0/3TVQ/

daar hangtie aan de muur... misschien kan ik nog een foto vinden

SEAL
24 juni 2008, 13:46
een beetje, zoals je zie heeft die van mij een withoutige (ben naam vergeten) fretboard... hoe duur was die van jou?

DeiDRagonas
24 juni 2008, 13:50
Ik heb dezelfde ook...
Staat ergens op zolder, is geen drol waard maar speelt verrassend goed. Is btw van echt hout en geen multiplex troep. Heb hem in 1996 gekocht voor 125,- gulden.

Roy.

SEAL
24 juni 2008, 13:52
en uit welk jaar ongeveer is de jouwe?

R2on
24 juni 2008, 13:52
gast voor 22.50 een elektrische gitaar die het doet? Dat is al een winst marge van zo'n 100% xD

Maar ik ken het merk verder niet (ben ook niet zo'n kenner van alle merken) maar van wat ik kan zien zou ik toch wel acht tientjes neerleggen.


Leuke aankoop, waarom zie ik nooit zulke dingen, ik zie alleen maar oude Super nintendo's en baby spullen :/

DeiDRagonas
24 juni 2008, 14:25
en uit welk jaar ongeveer is de jouwe?

Ik gok zo ongeveer 1985-1990... Maar ben niet zeker hoor. Heb destijds wel meer info op internet gevonden.. Kwam uit een vrij bekende japanse gitaarfabriek en stond bekend als een zeer degelijke kopie van de Fender strats.

R

zeppo
24 juni 2008, 14:47
Hondo was wel bekend, maar niet vanwege de kwaliteit imho. Meer door het ontbreken daarvan.

DeiDRagonas
24 juni 2008, 14:57
Hondo was wel bekend, maar niet vanwege de kwaliteit imho. Meer door het ontbreken daarvan.

Dan ben je niet goed ingelicht.. De kwaliteit van de Hondo's is wisselend, de multiplex gitaren waren niet super nee, maar de Hondo's van hout (de betere series zeg maar) waren echt netjes.

Maar ach.. Je weet hoe t gaat heh.. Als er geen Fender op staat is t bij voorbaat kut. Moet ik je toch teleurstellen in dit geval.

Edit: De mijne had btw een DiMarzio Superdistortion in brugpositie..



Roy.

DeiDRagonas
24 juni 2008, 15:11
"Between 1974 and 1983 Hondo produced guitars in Japan. These models are good quality and very collectible instruments, similar to contemporary Aria Pro models. Good quality also are the models produced in Korea between the 1984 and the 1987, mostly Fender or Gibson copies. Hondo is currently owned by Musicorp."

"The company also made improvements to the finish quality on their products, introduced scalloped bracing on acoustics, and began using a higher quality brand of tuning machines. Hondo was one of the first overseas guitar builders to feature American-built DiMarzio pickups on the import instruments beginning in 1978. By this year, a number of Hondo II models featured designs based on classic American favorites; these copies were very good instruments and have become highly collectible."

Ik heb een Hondo II serie. Iets ouder dus dan de eerder geschatte 1985-1990.

Roy.

JeroenSchaaf
24 juni 2008, 15:16
Maar ach.. Je weet hoe t gaat heh.. Als er geen Fender op staat is t bij voorbaat kut. Moet ik je toch teleurstellen in dit geval.


Roy.

Gvd, dan gooi ik die peer dellen maar weg!

zeppo
24 juni 2008, 15:41
Dan ben je niet goed ingelicht.. De kwaliteit van de Hondo's is wisselend, de multiplex gitaren waren niet super nee, maar de Hondo's van hout (de betere series zeg maar) waren echt netjes.
Hmm, ik las vroeger (en dan bedoel ik ook echt vroeger) altijd de tests in de MusicMaker. Wat mij daar nog van bijstond was dat ze niet warm werden van Hondo.

Maar ach.. Je weet hoe t gaat heh.. Als er geen Fender op staat is t bij voorbaat kut. Moet ik je toch teleurstellen in dit geval.
Dit zeg je tegen de verkeerde ;) , heb zelf bijv. 15 Peavey gitaren ... couldn't care less about the headstock

JeroenSchaaf
24 juni 2008, 16:03
Hmm, ik las vroeger (en dan bedoel ik ook echt vroeger) altijd de tests in de MusicMaker. Wat mij daar nog van bijstond was dat ze niet warm werden van Hondo.

Dit zeg je tegen de verkeerde ;) , heb zelf bijv. 15 Peavey gitaren ... couldn't care less about the headstock

Ik probeer liever een gitaar dan dat ik een test moet geloven! ( niet slecht bedoelt ) maar elke gitaar is anders, en voor het zelfde geld is zo'n hondo ook helemaal het einde voor je!

G.G.
24 juni 2008, 16:23
Ik heb er ook eentje. Heb er ongeveer voor €200 aan verbouwd, en nu is het een prima ding. (na een nieuwe tremelo, nieuwe hals, nieuwe topkam, nieuwe tuners, nieuw brugelement, nieuwe bedrading, nieuwe post en switches (eigenlijk is alleen het multiplex van de body nog standaard)).

no 1 hops
24 juni 2008, 16:25
laat ik alle negatieve ideen over hondo even terechtspreken.
zelfs de multiplex hondo's kunnen lekker klinken.
halsjes zijn p[rima, frets en tuners wat minder.
ik zou mijn hondo niet willen ruilen voor een nieuwe LC spitfire
http://img.photobucket.com/albums/v661/hopdybob/hondofame7600.jpg

en wat geluid al sta ik niet in voor de emotionele schade die men op kan lopen

http://img.photobucket.com/albums/v661/hopdybob/th_b33e8cb6.jpg (http://smg.photobucket.com/albums/v661/hopdybob/?action=view&current=b33e8cb6.pbr)

(was eerste zwart met slechte frets, maar even jumbo's ingezet)
pickups klinken erg goed
dus seal, wees blij met je koopje.

SEAL
24 juni 2008, 16:45
mag ik jullie erop wijzen dat t een Fame hondo is, een kopie van hondo, door Fame :rockon:

Liquid_Metal
24 juni 2008, 16:57
ik heb zelf een houten hondo met 2 humbuckers (totaal ander model, lijkt nog het meeste op een LP). speelt verrassend goed voor zo'n crappy budget-gitaar maar de hals laat wel te wensen over (intonatie ed). heb m lang geleden gekregen, geen id voor welke prijs ie is gekocht.
leuk beginnersgitaartje en héél soms wil ik m er nog wel es bij pakken. Hondo is een middenmaat gitarenmaker

G.G.
24 juni 2008, 17:11
Die Hondo elementje is niet mis mee. Hier een paar opnametjes van mijn hondo:

Paar korte stukkies:

Scheurgeluid:
http://www.esnips.com/web/Hondostratocaster?docsPage=1#files

SRV Life Without You
http://www.esnips.com/doc/268ff884-3bda-4067-91ba-85215f4c2d54/Recording6

Hendrix Axis Bold as Love
http://www.esnips.com/web/Hondostratocaster?docsPage=5#files

no 1 hops
24 juni 2008, 17:18
mag ik jullie erop wijzen dat t een Fame hondo is, een kopie van hondo, door Fame :rockon:nope, merk is hondo uit de fame serie.
die van mij is een fame7600

budje
24 juni 2008, 19:03
voor 22,50 is het altijd een prima kwaliteit!!! Waarom vind ik die koopjes nooit...

Dirk_Hendrik
24 juni 2008, 19:14
Ik blijf het interessant vinden dat Hondo jaren lang het schoolvoorbeeld van prut is geweest en nu langzamer zeker ineens als "ok" wordt beschouwd.... En dat terwijl de produktiekwaliteit van budget spul de afgelopen jaren zo is verbeterd.


What's next? Dat een "the animal" van 75 gulden ineens ook best goed wordt ?

wietse
24 juni 2008, 19:31
"Between 1974 and 1983 Hondo produced guitars in Japan. These models are good quality and very collectible instruments, similar to contemporary Aria Pro models. Good quality also are the models produced in Korea between the 1984 and the 1987, mostly Fender or Gibson copies. Hondo is currently owned by Musicorp."

"The company also made improvements to the finish quality on their products, introduced scalloped bracing on acoustics, and began using a higher quality brand of tuning machines. Hondo was one of the first overseas guitar builders to feature American-built DiMarzio pickups on the import instruments beginning in 1978. By this year, a number of Hondo II models featured designs based on classic American favorites; these copies were very good instruments and have become highly collectible."


dat eerste stuk is vast geschreven door een hondo fan, want die vroege jappen waren vaak bedroevend van kwaliteit, een stagg is een supergitaar vergeleken bij die dingen.
ze vergelijken met aria pro slaat helemaal nergens op die matsumoku gitaartjes lopen rondjes om oude hondo's.
tweede deel is wat correcter maar slaat vooral in de laatste regels de plank goed mis, ze waren redelijk goed en niet echt collectable, begint nu wat te komen maar dat is meer in het kader van de lawsuit hype.

bespeelbaarheid en in het geval van humbuckers de dimarzio's maken veel goed, want ze spelen vaak wel goed, lekkere hals en dat doet veel.

echt goede hondo's zijn die met gelijmde hals, deze werden bij oa matsumoku en tokai gebouwd dit zijn klasse gitaren die gewoon erg goed zijn alleen de vloek van een als slecht bekend staande naam dragen.
trouwens de meeste hondo's die je treft zijn hondo II's en bijna allemaal gemaakt in korea door samick, japanse hondo's uit die tijd zijn verdomd zeldzaam.

wat betreft de gitaar van de TS als je geluk hebt is de body van normaal hout, ik heb een paar fame series gehad en de 1 was van MDF, de ander ( die ik nog in de verkoop heb) is van een goed stuk hout.



Ik blijf het interessant vinden dat Hondo jaren lang het schoolvoorbeeld van prut is geweest en nu langzamer zeker ineens als "ok" wordt beschouwd.... En dat terwijl de produktiekwaliteit van budget spul de afgelopen jaren zo is verbeterd.


What's next? Dat een "the animal" van 75 gulden ineens ook best goed wordt ?



daar verbaas ik me ook over, er zitten goeden tussen en zoals zovaak zijn die overgebleven, en dus denken mensen nu dat ze allemaal goed waren.

ik ben trouwens begonnen op een animal strat en die was beslist niet slecht voor het geld.

no 1 hops
24 juni 2008, 19:45
heeft het ook niet gewoon te maken met het feit dat er in de jaren 80 gewoon drie groepen waren.
de merken.
de goede kopie merken
en de mindere kopie merken.

maar van dat alles was er niet veel, productiemethoden waren wisselend van kwaliteit, en ook de merken hebben hun mindere jaren gehad.

in die dikke 20 jaar is wat dat betreft veel veranderd

Arts
24 juni 2008, 20:24
damn, waarom vind ik dat nooit!
maakt me zelfs niks uit of het doet of niet, of hoe die klinkt
altijd nog mooi voor aan de muur! vooral deze

mrweird
24 juni 2008, 21:34
een beetje, zoals je zie heeft die van mij een withoutige (ben naam vergeten) fretboard... hoe duur was die van jou?

Oei.. da's een goeie. Ik heb 'm al heel lang. Tweedehands gekocht voor 150 gulden of zo geloof ik. Uit het plaatselijke advertentiekrantje rond 1990 dacht ik.. Door een poging er een humbucker in te stoppen heb ik ooit de slagplaat gesloopt per ongeluk, daarom zit er nu een zwarte op.. Er zit op dit moment enkel een dimarzio humbucker in (geen flauw idee welke) met 1 volumeknop met de "tone" opdruk in authentieke Eddie van Halen stijl :D

Op de kop staat Hondo H76

DeiDRagonas
24 juni 2008, 23:36
Respect voor je kennis over oude meuk Wietse.. maar ook jij kraamt blijkbaar wel eens onzin uit..

"...een stagg is een supergitaar vergeleken bij die dingen."

Je maakt me aan t lachen. Zoals bij elk merk kom je goede en slechte tegen natuurlijk, maar ik durf best te beweren dat dit gewoon bullshit is.

Roy.

DeiDRagonas
25 juni 2008, 03:50
...er zitten goeden tussen en zoals zovaak zijn die overgebleven, en dus denken mensen nu dat ze allemaal goed waren.

Daar heb je misschien een goed punt.. Want serieus, de meeste Hondo's die ikzelf in handen heb gehad waren echt helemaal niet slecht.

En nu ga ik echt, eecht naar bed... Grt Roy!!

wietse
25 juni 2008, 05:39
Respect voor je kennis over oude meuk Wietse.. maar ook jij kraamt blijkbaar wel eens onzin uit..

"...een stagg is een supergitaar vergeleken bij die dingen."

Je maakt me aan t lachen. Zoals bij elk merk kom je goede en slechte tegen natuurlijk, maar ik durf best te beweren dat dit gewoon bullshit is.

Roy.

helemaal niet, ik spreek uit ervaring, vroege japanse hondo's zijn vaak tranentrekkend slecht, nivo kawai en dat is logisch want veel van hun "eigen" modellen kwamen daar vandaan.
hondo is namelijk gewoon een naam net zoals richwood, stagg etc ze bouwden zelf niks, pas toen samick werd gesticht veranderde dat (samick=hondo) en dat was ook tranen met tuiten in het begin.
dus alles stond en viel bij de keuze van de fabrikant en dat was vaak niet veel soeps want als je doel is budget gitaren te produceren dan ga je voor goedkoop, kwaliteit stond niet zo hoog op hun verlanglijstje.
geld verdienen dat was het belangrijkste.
hondo had destijds niet voor niets zo'n slechte naam, alleen egmond was nog een graadje slechter.

G.G.
25 juni 2008, 06:04
Ik blijf het interessant vinden dat Hondo jaren lang het schoolvoorbeeld van prut is geweest en nu langzamer zeker ineens als "ok" wordt beschouwd.... En dat terwijl de produktiekwaliteit van budget spul de afgelopen jaren zo is verbeterd.


Het is een leuke knutsel basis en de elementen zijn best wel lekker met een hoge output, en erg stil door de laag wax waarin ze gegoten zijn. De kwaliteit wordt bepaald door hoe extreem iemand hem mod en wat hij allemaal vervangt voor kwalitatief goed spul.

De multiplex body gaf inieder geval een strak en verrassend goed geluid.

no 1 hops
25 juni 2008, 09:00
misschien een raar antwoord dat ik ga geven.
ons oud blikkie legt het optisch en in prestatie af tegen menig nieuwe bak met dikke A's en sterren.
maar o wat hebben ze ons nodig.
want waren wij er niet ,die met 80/100 over de snelweg rijden, dan misten ze de kick van het inhalen met die overtollige pk's en o zo duur betaald blik/aluminium op wielen in de waan dat wij bij hun opkijken, maar niet weten dat wij lachen bij het tankstation.

duur is niet altijd beter, of het voor jouw werkt, daar gaat het om
HONDO RULES!!!
(Bill Lawrence to)

janpetrarca
25 juni 2008, 11:18
Waarom kom ik nooit zulke koopjes tegen? Mooie kleur by the way. Gefeliciteerd ermee!

DeiDRagonas
25 juni 2008, 11:34
Tjah Wietse.. Dan verschillen onze ervaringen met Hondo. Wil best geloven dat jij er meer in je handen hebt gehad dan mij met je duizend gitaren, maar mn mening blijft onveranderd. Ik vind de Hondo's die ik ken veeeel beter dan de Staggs (e.d.) van nu.

De meeste ouwe meuk is bij mij al lang overleden en weggedaan, maar de Hondo staat netjes tussen mn Epi, Gibson en andere gitaren. Prima ding, en behalve vaak overgeschilderd eigenlijk bijna ongemod.

Roy.

SEAL
25 juni 2008, 16:57
goed, ik heb nog effe verder gekeken, t is een 7600, Fame hondo strat. multiplex body, te zien aan het tremologat... voor hoeveel had jij de jouwe gekocht (dingetje met hondostrat7600) ?

SEAL
25 juni 2008, 16:59
no 1 hops=dingetjemet7600strat :P kkon je naam ff niet lezen bij t schrijven van post... dus, voor hoeveel heb jij m gekocht?

no 1 hops
25 juni 2008, 17:41
dingetje kocht hem voor 65 euro incl een versterkertje.
maar moest wel de hals nieuwe frets geven.
het kan zijn dat ook jouw schakelaar wat last van corrosie heeft en stoort.
maar dat is makkelijk te verhelpen.
de magneetjes waren nogal roestig en die heb ik schoongemaakt met een glasborsteltje.
je gitaar is standaard al van een treble bleed condensator uitgerust zodat je niet teveel hoog verliest bij het terug draaien van het volume.

de modificatie die ik eraan heb gemaakt is
1 master volume
2 tonepotmeter is nu een blend pot voor de brug pup
3 master tone met greasebucket modificatie (haald wel hoog weg maar voegt geen bas toe.

G.G vond de brug pup wat te schel, ik heb er niet zoveel last van

Kaboemba
25 juni 2008, 20:06
mag ik jullie erop wijzen dat t een Fame hondo is, een kopie van hondo, door Fame :rockon:

Nou ik denk dat je mis zit, het is gewoon een hondo van het TYPE fame en niet het merk.
Heb er een tijdje terug nog 1 vor mijn neefje gekocht, 100 euro incl versterker, standaard en tas. Ik moet zeggen, beter dan verwacht, maar mag nog niet in de schadus staan van andere meuk uit die tijd (westone aria).