PDA

View Full Version : Byoc



ben79
24 juni 2008, 12:15
Ik ben al een tijdje bezig met prullen aan amps en wat electronicaspul, enkel ik kne er heel weinig van maar ik doe het wel graag;

Nu ben ik erg geïnteresseerd in eens een keertje zelf een epdaal te maken, en ik dacht dus aan de BYOC pedalen.
Is dit te doen als je eigenlijk niks van electronica kent? of moet je wel degelijk een basiskennis hebben voordat je begint?

en stel als ik er aan zou beginnen wat zou ik dan best nemen om mee te beginnen? ik heb interesese in een flanger, maar dat zal waarschijnlijk wel weer de moeilijkste zijn..

Nielsje
24 juni 2008, 12:40
Kijk eens bij de werkbank, d'r is al voldoende geschreven over BYOC pedalen of het bakken ervan in't algemeen.

begin eens met een drive. Die zijn goedkoop, en simpel.

hugo123
24 juni 2008, 12:56
Mij leek de mouse wel interessant, maar zijn ze erg moeilijk om te maken?

Valoosj
24 juni 2008, 13:03
Ik ben al een tijdje bezig met prullen aan amps en wat electronicaspul, enkel ik kne er heel weinig van maar ik doe het wel graag;

Nu ben ik erg geïnteresseerd in eens een keertje zelf een epdaal te maken, en ik dacht dus aan de BYOC pedalen.
Is dit te doen als je eigenlijk niks van electronica kent? of moet je wel degelijk een basiskennis hebben voordat je begint?

en stel als ik er aan zou beginnen wat zou ik dan best nemen om mee te beginnen? ik heb interesese in een flanger, maar dat zal waarschijnlijk wel weer de moeilijkste zijn..

Een flanger is inderdaad niet het makkelijkst. Zoals Nielsje al zei, begin met een drive of een boost. Build your own clone zitten waarschijnlijk wel goeie handleidingen bij en op de achterkant van de print zal wel een afdruk staan van de componenten, maar je kan toch best eerst wat handigheid opdoen in het bouwen dmv simpelere pedalen.

the sure thing
24 juni 2008, 13:25
+1. Koop het goedkoopste pedaal en ga ermee aan de slag. Dan weet je of je het kan en ook vooral: of je het leuk vindt!

Nocki
24 juni 2008, 17:21
Hoi,

Helaas weet ik totaal niks van solderen, elektro/a af en al helemaal niet hoe alles heet en werkt. Ik ben begonnen met de chorus en delay en die stonden zo in elkaar! wel even goede gereedschap kopen! heb je dat dan is het een fluitje van een cent. Goed nadenken en geen vrouwen in de buurt helpt enorm!

Ik heb er 17 gehad geloof ik en de enigste die ik nog heb ik de Overdrive (tube screamer) Dat is echt het mooie pedaal wat er is. Ook de shredder vond ik super maar de tube screame is voor mij een blijvertje. De moeilijkste pedalen vond ik die met een 3 standen schakelaar... :)

De rest was easy. Als ik weer eens vakantie heb ga ik er gewoon voor de lol een paar bestellen om te rommelen!

Het moeilijkste is het spuiten!

peter_heijnen
24 juni 2008, 17:53
Ik heb ook zonder enige vakkennis een paar van die dingen in mekaar gezet, en daarnaast heb ik er 3 van nocki overgenomen (passief genockied ahw... :)). Dus idd, je hoeft niets te 'weten' om die byoc's ahv de handleiding in elkaar te kunnen zetten. Maar stel dat het ev toch mis gaat, dan zul je geen kant op kunnen en hoe dan ook vakbekwame hulp moeten inschakelen.

Maar ik zou er zeker zelf aan beginnen want dat is veel te leuk, en daarbij zijn die byoc's gewoon hardstikke goed.

Veel plezier alvast.

the sure thing
24 juni 2008, 21:16
... Maar stel dat het ev toch mis gaat, dan zul je geen kant op kunnen en hoe dan ook vakbekwame hulp moeten inschakelen....
Dat hoeft dus niet, want dan flikker je het gewoon in de prullenbak, of je verkoopt je zooitje weer door! Er kan dus niets "fout" gaan :)

Nocki
24 juni 2008, 21:19
ik vond het wel een uitdaging om het in 1 keer goed te doen... Ook ik maakte foutjes maar ze waren gewoon op te lossen...

ben79
25 juni 2008, 09:10
als het fout gaat kan ik een bevriende prof-electro-kenner inschakelen,
waar kan ik ze best bestellen?

Hendriks
25 juni 2008, 13:47
Ik heb vandaag mijn TS clone van General Guitar gadges binnen gekregen , hierover had ik ook goede dingen gehoord. Incl verzenden nog geen €40 , dus als het fout gaat,gaat het leven gewoon door.

Nocki
25 juni 2008, 17:58
als het fout gaat kan ik een bevriende prof-electro-kenner inschakelen,
waar kan ik ze best bestellen?

Sander de Gier!