PDA

View Full Version : help mij-> problemen



bullet
23 februari 2003, 18:42
er komt geen geluid uit mijn dunne e snaar
al de ande snarer zijn perfect goed in orde maar niet de e-snaar
volgens bij ligt het erges aan de brug ofzo aan die blokjes (squier)

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 18:47
huh? kan de snaar niet bewegen? leg je vraag eens iets duidelijker uit?

bullet
23 februari 2003, 18:49
ik weet het zelf niet echt goed tot de 5 de fret komt er (afschuuwlijk) geluid uit en vanaf daar hoor je helemaal niets ik denk het inderdaad dat da snaar nier genoeg kan trillen ofzo

Dirk_Hendrik
23 februari 2003, 18:51
En wat is er gebeurd waardoor je e-snaar ineens niet meer trilt? Zo'n probleem komt niet van de ene op de andere dag?

Electrical Storm
23 februari 2003, 18:51
Gewoon eruithalen en opnieuw erin zetten. Het is maar een snaar...

bullet
23 februari 2003, 18:52
snaaren hersteken kan ik zelf niet

Electrical Storm
23 februari 2003, 18:53
Gewoon je gitaar weggooien en een Fender kopen.

Het is maar een Squier... :grin:

bullet
23 februari 2003, 18:54
komaan serieuz

(keb tog geen geld)

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 19:07
snaren vervangen is supermakkelijk!
je draait net zo lang aan het stemmechaniek tot de snaar los genoeg zit om hem van het stemmechaniek te verwijderen.
Dan haal je de snaar via de brug uit je gitaar. Het balletje van de snaar komt aan de onderkant van je gitaar naar buiten en dan trek je daar gewoon aan.
Nu de nieuwe snaar: haal 'm uit de verpakking, steek 'm van onder in je gitaar door de brug en wikkel de snaar 5 keer om je stemmechaniek. Duw de snaar dan door het gaatje in het stemmechaniek en je bent klaar! wel nog even stemmen natuurlijk. Je snaar ontstemt nu heel snel omdat 'ie nog niet opgerekt is, maar als je een paar keer aan de snaar trekt is dit wel redelijk verholpen

Stitch
23 februari 2003, 20:00
Op 2003-02-23 18:54, schreef bullet:
komaan serieuz

(keb tog geen geld)


He Raymzter,

misschien is je actie veels te laag waardoor de snaar aan je element blijft 'plakken' ?

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 20:28
ja dat kan het ook zijn... maar als hij al niet weet hoe een snaar vervangen moet worden zal 'ie ook niet weten hoe je de actie instelt.

Je kunt wel je element een stuk naar beneden schroeven, door met een schroevendraaier aan de schroeven naast het element te draaien

bullet
23 februari 2003, 20:30
het is opgelost mensen het was inderdaad iets aan de actie bedankt !