PDA

View Full Version : metal amp



Vigil
23 juni 2008, 20:47
hallo,

tis misschien de zoveelste post over amps hier op dit forum, maar misschien willen jullie me toch helpen :).
ik wilde graag jullie mening over de amp die ik zoek omdat hier in omstreken is niet echt de gelegenheid om amps te gaan testen.

ik speel heel graag metal. alleen waar ik me altijd aan erger bij sommige bands is dat zij te veel gain hebben en super modderig zijn. daarom ben ik opzoek eigenlijk naar een topversterker max 2500 euro met veel gain , maar toch als je de snare aanraakt dat elke noot heelgoed hoorbaar en strak is. zodat het supersnelle ook heelgoed hoorbaar is.
nu heb ik zelf wat gegoogled en kwam ik deze tegen: engl powerball ,peavy 6505, misschien mesa mark IV of toch een rectifier. iemand hier ervaring mee?? of andere suggesties ??

alvast bedankt,

pannekoek
23 juni 2008, 21:29
marshall jvm410h met een marshall 1960tv of av cabinet eronder (greenbacks/v30's)

of een mesa triple rectifier

jw009
23 juni 2008, 21:48
marshall jvm410h met een marshall 1960tv of av cabinet eronder (greenbacks/v30's)

of een mesa triple rectifier

Greenbacks zou ik niet doen, kunnen nog al eens modderig gaan klinken. En een rectifier is nou niet echt wat je strak noemt.

Inderdaad een 5150 of een Mark IV zouden geschikt zijn.

Jimwoud
23 juni 2008, 22:00
2de hands Soldano SLO100. Precies wat je beschrijft. Is voor die prijs met mazzel te verkrijgen meestel een paar 100 euro duurder. Voor mij iig de ultieme high gain amp. Goedkoper heb je een Soldano Hot Rod 50+ maar die heeft niet echt een clean maar meer een extra crunch kanaal.

Geoffrey
23 juni 2008, 22:01
Om het simpel te houden: Peavey 5150/6505 en een Marshall 1960a Cabinet!!!

minoin
23 juni 2008, 22:04
Greenbacks zou ik niet doen, kunnen nog al eens modderig gaan klinken. En een rectifier is nou niet echt wat je strak noemt.

Inderdaad een 5150 of een Mark IV zouden geschikt zijn.

Mee eens!

+10

pannekoek
23 juni 2008, 22:06
Greenbacks zou ik niet doen, kunnen nog al eens modderig gaan klinken. En een rectifier is nou niet echt wat je strak noemt.

Inderdaad een 5150 of een Mark IV zouden geschikt zijn.
ik vind greenbacks juist retevet voor metal! helemaal niks modderig,

caliban
23 juni 2008, 22:09
Een rectifier kun je inderdaad moeilijk strak noemen.
Is het 2500 voor top en cab of voor een top alleen. Want in het tweede geval kan je denk ik al richting een ENGL SE of een Diezel gaan. Is net over je budget maar misschien tweedehands.

Iceman
23 juni 2008, 22:09
Mee eens!

+10

+10 enzo tien tekens

pol
23 juni 2008, 22:17
zowat elke moderne highgainer is wel geschikt, als je wat uitkijkt met de instellingen.

maar ik zou toch zeker eens proberen langs te gaan bij een winkel waar ze wat hebben staan, zijn nogal uiteenlopende amps die je opnoemt.

pol
23 juni 2008, 22:18
ik vind greenbacks juist retevet voor metal! helemaal niks modderig,

zet ze maar eens luid met veel bas op de amp, ze trekken het lang niet zo goed als een V30 cab dan.

Geoffrey
23 juni 2008, 22:22
zet ze maar eens luid met veel bas op de amp, ze trekken het lang niet zo goed als een V30 cab dan.

Heb je gelijk in..

Vigil
23 juni 2008, 23:45
een marshall durf ik niet aan, omdat ie al heel snel modderig/krakerig zijn naar mijn ervaring met marshall amps.
5150 zijn ook wel cool maar ik krijg het idee dat iedereen die al heeft.:cool:
zelf zag ik wat reviews op het internet van de powerball en openeen of andere manier sprak hij me wel aan. is dit wat ?:confused:

pannekoek
23 juni 2008, 23:51
een marshall durf ik niet aan, omdat ie al heel snel modderig/krakerig zijn naar mijn ervaring met marshall amps.
5150 zijn ook wel cool maar ik krijg het idee dat iedereen die al heeft.:cool:
zelf zag ik wat reviews op het internet van de powerball en openeen of andere manier sprak hij me wel aan. is dit wat ?:confused:
toch maar eens de jvm410 proberen...

Geoffrey
23 juni 2008, 23:53
een marshall durf ik niet aan, omdat ie al heel snel modderig/krakerig zijn naar mijn ervaring met marshall amps.
5150 zijn ook wel cool maar ik krijg het idee dat iedereen die al heeft.:cool:
zelf zag ik wat reviews op het internet van de powerball en openeen of andere manier sprak hij me wel aan. is dit wat ?:confused:

Ik denk niet dat iedereen al een 5150 heeft.. en als dit al zo is kan dit wel een reden hebben ;)

Thom TK
24 juni 2008, 00:12
hallo,

tis misschien de zoveelste post over amps hier op dit forum, maar misschien willen jullie me toch helpen :).
ik wilde graag jullie mening over de amp die ik zoek omdat hier in omstreken is niet echt de gelegenheid om amps te gaan testen.

ik speel heel graag metal. alleen waar ik me altijd aan erger bij sommige bands is dat zij te veel gain hebben en super modderig zijn. daarom ben ik opzoek eigenlijk naar een topversterker max 2500 euro met veel gain , maar toch als je de snare aanraakt dat elke noot heelgoed hoorbaar en strak is. zodat het supersnelle ook heelgoed hoorbaar is.
nu heb ik zelf wat gegoogled en kwam ik deze tegen: engl powerball ,peavy 6505, misschien mesa mark IV of toch een rectifier. iemand hier ervaring mee?? of andere suggesties ??

alvast bedankt,

Engl Savage of Engl Invader. Die laatste heb ik niet gehad, de Savage SE wel.
-Klinkt erg goed
-ook op lage volumes
-makkelijk goed geluid te krijgen
-je kan er ook andere stijlen mee als blues en rock achtig...hell dat ding kan echt heel veel
-fancy rood licht

De Invader schijnt een heel ander karakter te hebben, maar voor metal zou ik de Savage verkiezen boven de Powerball. De powerball vind ik toch wat te lomp, te onbeschaafd en te "droog"...maarja dat is subjectief he :).

caliban
24 juni 2008, 00:54
toch maar eens de jvm410 proberen...
Inderdaad hij is helemaal anders als wat je gewoon bent van marshall.
En 5150 begrijp ik het gevoel, iedereen lijkt die al te hebben, en met het budget wat je hebt kan je beter voor iets anders gaan, ENGL savage moet ook heel erg cool zijn.

JeanPaul du Vinnie
24 juni 2008, 00:57
Als je gebruikersnaam (zoals ik vermoed) van 't Lamb Of God-nummer komt: zeker eens uitkijken naar de Mark VI, de corner stone van hun geluid. Zelf ben ik er niet gek van, maar retestrak is het wel.

Een Recto is trouwens wel strak te krijgen hoor, een tubescreamer of een degelijke EQ doet al veel.

AART
24 juni 2008, 01:09
Bij mesa enkel de Mark IV, de recto is niet strak en ook minder gedefinieerd.
De 5150 is ook een strakke amp maar veel mensen hebben er een ja, maar dat heeft ook een reden(goede amp voor weinahg).
Verder de ENGL SE of invader(powerball heeft imo wat te weinig defenitie en mids).

Dan heb je nog de Diezels: Herbert, VH4. Beide wat sterieler maar erg strak en gedefinieerd.

Framus cobra(weet ik weinig van, schijnt soort van strakkere recto te zijn)?

En als laatste: Wenig saturatie en retestrak: VHT Ultralead(met EQ bij voorkeur).

Marshalls zou ik vergeten op dit terrein(ook de JVM) en greenbacks al helemaal.
Strak en een marshall met greenbacks gaan niet samen, zeker niet voor LoG.

Qua cab zou ik iets met V30's zoeken. Mesa, ENGL, Diezel, VHT, Framus?

Misery Signals
24 juni 2008, 01:09
2de hands Soldano SLO100. Precies wat je beschrijft. Is voor die prijs met mazzel te verkrijgen meestel een paar 100 euro duurder. Voor mij iig de ultieme high gain amp. Goedkoper heb je een Soldano Hot Rod 50+ maar die heeft niet echt een clean maar meer een extra crunch kanaal.
Ik heb zelf een Soldano SLO100 full option. Heb ik met case bij in nieuwstaat 2200 Euro betaald, ok was wel een koopje geef ik toe.
Hij is wel high gain maar ik link hem eerder aan rock dan metal. Is veruit de beste rockversterker in de hele wereld maar da's mijn smaak natuurlijk. Klinkt wel heavy en blijft enorm transparant. De bassrespons vind ik echter te vintage voor een echte metalbak te zijn, te koud en steriel, je krijgt er geen vette basspunch in. Hij is dan ook al sinds 1987 onveranderd qua bouw of veranderingen.
Mijn Bogner Uberschall heeft dan weer vette basspunch met hopen, maar klinkt ook niet strak, hij blijft een te rockend karakter hebben hoe hard hij ook alle andere amps naar huis blaast, ook niet geschikt dus. Ik zou inderdaad gewoon zeggen 5150/6505 met V30 cab eronder van een of ander merk, kan je niets mis mee doen.

MS

Jimwoud
24 juni 2008, 09:31
Ik heb zelf een Soldano SLO100 full option. Heb ik met case bij in nieuwstaat 2200 Euro betaald, ok was wel een koopje geef ik toe.
Hij is wel high gain maar ik link hem eerder aan rock dan metal. Is veruit de beste rockversterker in de hele wereld maar da's mijn smaak natuurlijk. Klinkt wel heavy en blijft enorm transparant. De bassrespons vind ik echter te vintage voor een echte metalbak te zijn, te koud en steriel, je krijgt er geen vette basspunch in. Hij is dan ook al sinds 1987 onveranderd qua bouw of veranderingen.
Mijn Bogner Uberschall heeft dan weer vette basspunch met hopen, maar klinkt ook niet strak, hij blijft een te rockend karakter hebben hoe hard hij ook alle andere amps naar huis blaast, ook niet geschikt dus. Ik zou inderdaad gewoon zeggen 5150/6505 met V30 cab eronder van een of ander merk, kan je niets mis mee doen.

MS
Ik speel zelf ook veel metal, maar snap inderdaad je verhaal. Ik hou zelf niet van een 'echt'metal geluid. Meer een (hard)rocksound met wat meer gain zegmaar. Voor mij was die Soldano ook strak genoeg.

RedBuell
24 juni 2008, 11:57
5150 met genzbenz g-flex cab

jw009
24 juni 2008, 12:02
Framus cobra(weet ik weinig van, schijnt soort van strakkere recto te zijn)?



Heb ik getest maar vond hem niet geweldig, wel erg strak. De verkoper had er een rack eq bij, toen hij die uitzette bleef er niet veel over van het geluid. Ik vind dat als je een flink gedrag voor een amp neerlegd hij ook zonder extra eq unit goed moet klinken. Toen kwam ik bij de Mark IV en wat kan die brullen zeg!! Snap nog steeds niet dat je hem zo weinig tegen komt bij metal bands. (Of hebben die allemaal een 5150?? ;) )

minoin
24 juni 2008, 12:11
Heb ik getest maar vond hem niet geweldig, wel erg strak. De verkoper had er een rack eq bij, toen hij die uitzette bleef er niet veel over van het geluid. Ik vind dat als je een flink gedrag voor een amp neerlegd hij ook zonder extra eq unit goed moet klinken. Toen kwam ik bij de Mark IV en wat kan die brullen zeg!! Snap nog steeds niet dat je hem zo weinig tegen komt bij metal bands. (Of hebben die allemaal een 5150?? ;) )

Ja, dat verbaast mij dus ook! De 5150 zie ik eerlijk gezegd ook niet zo vaak als bijvoorbeeld een Rectifier. Veel leken kopen een Marshall (omdat je dat ook vaak op tv ziet) of een Rectifier, die heel hard kunnen met veel gain.
Ik vind wel dat je bij een Mark een tikkeltje meer moeite moet doen (speeltechnisch, tweeken) , misschien dat dat de reden is dat velen het niet aandurven.

Iemand al aan Brunetti gedacht? Een EVO of Pirata?
Of een Laboga Dr. Hector als je echt woest wil gaan.

arcane
24 juni 2008, 12:21
Heb ik getest maar vond hem niet geweldig, wel erg strak. De verkoper had er een rack eq bij, toen hij die uitzette bleef er niet veel over van het geluid. Ik vind dat als je een flink gedrag voor een amp neerlegd hij ook zonder extra eq unit goed moet klinken. Toen kwam ik bij de Mark IV en wat kan die brullen zeg!! Snap nog steeds niet dat je hem zo weinig tegen komt bij metal bands. (Of hebben die allemaal een 5150?? ;) )

Getest in Wehl toevallig?

pol
24 juni 2008, 12:55
Ja, dat verbaast mij dus ook! De 5150 zie ik eerlijk gezegd ook niet zo vaak als bijvoorbeeld een Rectifier. Veel leken kopen een Marshall (omdat je dat ook vaak op tv ziet) of een Rectifier, die heel hard kunnen met veel gain.
Ik vind wel dat je bij een Mark een tikkeltje meer moeite moet doen (speeltechnisch, tweeken) , misschien dat dat de reden is dat velen het niet aandurven.

Iemand al aan Brunetti gedacht? Een EVO of Pirata?
Of een Laboga Dr. Hector als je echt woest wil gaan.

Mr. Hector heb ik gehad, en dat viel toch wat tegen. is zeer beperkt qua toonregeling (geen presence of depth regeling) en hij klonk een beetje als een amp die de presence op 0 had staan, kwam ook niet zo goed door, maar dan vergelijk ik wel met een Steavens Poundcake, ook niet 1 van de minste amps, wat mij betreft het beste wat er is voor strakke snelle dingen, maar ze zijn zeldzaam.

andoni
24 juni 2008, 13:44
marshall jvm410h met een marshall 1960tv of av cabinet eronder (greenbacks/v30's)

5150 met genzbenz g-flex cab
Niet om de lul uit te hangen, maar soms lijkt het mij beter de topic starter wat alternatieven te geven met wat uitleg waarom je denkt dat het goede keuzes zijn, ipv gewoon je eigen setje neer te zetten, zoals zo dikwijls gedaan wordt.
Bijvoorbeeld, een JVM is een mooie versterker en Greenbacks zijn toffe speakers, maar ik zou ze nooit kopen voor moderne, strakke metal. Ik kan ook beginnen roepen dat hij zoals ik een Dual Recto moet kopen, maar dat is maar 1 versterker in het enorme aanbod in dat segment, en niet noodzakelijk ieders smaak of geschikt voor een specifiek geluid.

tidalwave_sideburns
24 juni 2008, 14:24
H&K Tri-amp. Punt.

3 voicings, clean erg helder, crunch niet echt om over naar huis te schrijven, maar het high gain kanaal is echt bijzonder bruut.

pol
24 juni 2008, 14:28
maar niet strak, blazen doet die triamp wel.

och ja, topicstarter moet toch zelf eens gaan testen, we kunnen hier blijven amps aanraden en iedereen heeft wel zijn favoriet.

minoin
24 juni 2008, 14:50
Mr. Hector heb ik gehad, en dat viel toch wat tegen. is zeer beperkt qua toonregeling (geen presence of depth regeling) en hij klonk een beetje als een amp die de presence op 0 had staan, kwam ook niet zo goed door, maar dan vergelijk ik wel met een Steavens Poundcake, ook niet 1 van de minste amps, wat mij betreft het beste wat er is voor strakke snelle dingen, maar ze zijn zeldzaam.

Sow, daar noem je ook even een amp. In mijn hele leven nog niet op marktplaats voorbij zien komen. Nou goed, als je zo'n groot budget hebt, kun je idd even naar ons buurland rijden voor een Steavens.

Baker
24 juni 2008, 15:01
ik heb zelf de JVM. Geweldige versterker. Metal kan ie ook. Probeer het maar eens uit (en zeker niet met greenbacks) maar met de resonance en presence flink opgedraaid en de mids wat terug.

Maar als je echt enkel en alleen loeistrakke metal wilt spelen zijn er wellicht betere opties. de 5150 is al een paar keer genoemd maar het is kwa metal echt een gruwelijk strakke bak waar de JVM (en vele andere) echt niet tegenop kan. De bijbehorende peavy cab is ook niet verkeerd trouwens.

jw009
24 juni 2008, 15:37
Getest in Wehl toevallig?

Zou kunnen, was dat bij jou?

Vigil
24 juni 2008, 18:04
ik denk dat ik maar es binnenkort een trip naar musicstore ga regelen om toch het een en het ander te testen. savage, mark, 5150 etc

zelf ben ik eg lamb of god fan. dus mark VI zou voor de hand liggen. alleen wil ik ook een geluid eruitkrijgen als Killswitch engage. en ik weet niet of een mark VI daar geschikt voor is.
zelf houd ik er wel van als de amp een beetje custom sound heeft. maar dit is geen must.

-een ander punt, zelf heb ik totaal geen verstand van cabinets. weet iemand toevallig een degelijke box voor un niet al te hoge prijs en die een beetje past op bijvoorbeeld een mark IV?

kirk19
24 juni 2008, 18:06
kijk ook eens naar splawn en dergelijke zwaar gemodde marshall achtigen ( blijft eigenlijk niet veel marshall meer over maarja... ). Splawn is nu steengoedkoop, ze hebben wel geen dealer en je moet 14wk wachten.

JeanPaul du Vinnie
24 juni 2008, 18:27
zelf ben ik eg lamb of god fan. dus mark VI zou voor de hand liggen. alleen wil ik ook een geluid eruitkrijgen als Killswitch engage. en ik weet niet of een mark VI daar geschikt voor is.

Klinkt alsof jij enorm gelukkig zou zijn met een Triamp, dan.

caliban
24 juni 2008, 20:10
ik denk dat ik maar es binnenkort een trip naar musicstore ga regelen om toch het een en het ander te testen. savage, mark, 5150 etc

zelf ben ik eg lamb of god fan. dus mark VI zou voor de hand liggen. alleen wil ik ook een geluid eruitkrijgen als Killswitch engage. en ik weet niet of een mark VI daar geschikt voor is.
zelf houd ik er wel van als de amp een beetje custom sound heeft. maar dit is geen must.

-een ander punt, zelf heb ik totaal geen verstand van cabinets. weet iemand toevallig een degelijke box voor un niet al te hoge prijs en die een beetje past op bijvoorbeeld een mark IV?
Een user van harmonycentral en grailtone heeft een tijdje terug eens een vergelijking gemaakt van een nummer van killswitch engage, met een ENGL SE, mesa mark 4 en een VHT. De mesa kwam daar zeker het beste uit vond ik. Natuurlijk geen vergelijk met een rectifier, maar ik vond de mark IV het ook super aankunnen. (Hij was trouwens geboost, wat normaal echt niet nodig is. Op een recto daarentegen....)
Als cabinet voor een mark 4 is denk ik een traditional mesa cab super, of natuurlijk een 80's metal grill.

arcane
24 juni 2008, 21:14
Zou kunnen, was dat bij jou?

Nee, bij een vriend van me, die heeft dus een cobra, en maakt gebruik van een 19" EQ.

leif
24 juni 2008, 21:35
koop een blues junior!! daar kun alles mee!!! :rockon:

Mr.Bluesbreaker
24 juni 2008, 21:54
Beste leif, dat is bullcrap. Een Roland Jazz chorus zou een slechtere keuze zijn, maar een Blues Junior is niet wat de topicstarter zoekt.

Meest indrukwekkende metalamp die ik tot nog toe heb gehoord was de Diezel VH4 en de Mesa Mark 4. (ik heb iets met 4..?)
Met zo'n budget zou ik lekker een dag uittrekken om langs een hele geode gitaarzaak te gaan zoals Jukebox in Boekel. Die hebben een collectie om je vingers bij af te likken en je hoeft je weg niet te banen door stapels oefenversterkers.

Wiellem
24 juni 2008, 22:00
Mark IV is mijn droomversterker, had ik het geld maar...

Killswitch Engage speelt toch ook op Mesa versterkers?

caliban
24 juni 2008, 22:33
Ja maar op rectifiers. (En op soldano en Framus en waarschijnlijk nog wat anders)

RobertoL
25 juni 2008, 10:18
Als je bij marshalls de contour op 8-10 zet dan krijg je toch ook zo'n gevoel van: Yeahhhh!! :rockon:

pol
25 juni 2008, 10:30
dat zit enkel op valvestates en die zijn ook niet bepaald super.

kirk19
25 juni 2008, 10:49
killswitch engage spelen ondertussen met splawn nitro's

Dick Wolkendeck
25 juni 2008, 10:53
dat zit enkel op valvestates en die zijn ook niet bepaald super.

Luister eens naar een CD van Death...

pol
25 juni 2008, 10:59
Dat bewijst alleen dat je met een goeie opnametechniek en mix zelfs een valvestate goed kan werken.

Balthazar
25 juni 2008, 11:32
wat dacht je van een Laboga mr hector? heb hem altijd ideaal voor metal gevonden. geluid een beetje tussen 5150 en dual rectifier in. maar helaas is mijn metalband uit elkaar.. dus mocht je interesse hebben hoor ik het wel.
groetjes wieger

Dick Wolkendeck
25 juni 2008, 11:33
Dat bewijst alleen dat je met een goeie opnametechniek en mix zelfs een valvestate goed kan werken.

Dat is mij te makkelijk. Gitarist Chuck Schuldiner was een erg goede gitarist met een prachtige techniek. Ik denk dat hij allerlei versterkers had kunnen uitkiezen. Toch koos hij voor een Valvestate. Overigens zijn er grote verschillen tussen de verschillende modellen Valvestate.

Alain
25 juni 2008, 12:02
Ooit death live gezien?

echt een kut-geluid... de opnames van Death in Eindhoven zijn via torrrent beschikbaar. Dat is niet wat je als hedendaagse metalhead wil qua geluid!!

minoin
25 juni 2008, 12:06
Dat is mij te makkelijk. Gitarist Chuck Schuldiner was een erg goede gitarist met een prachtige techniek. Ik denk dat hij allerlei versterkers had kunnen uitkiezen. Toch koos hij voor een Valvestate. Overigens zijn er grote verschillen tussen de verschillende modellen Valvestate.

Dat zegt niets; Michael Romeo is een van de meest getalenteerde gitaristen op het moment (mening) en speelt op een Line6 Vetta. Hoewel het wel mogelijk is om er een fatsoenlijk geluid uit te halen, lukt hem dat niet. Het kan hem Of niets schelen Of hij heeft er gewoon geen gevoel voor. Vooral Live is het het ergst..

pol
25 juni 2008, 12:45
Ik denk ook niet dat Chuck veel meer kon betalen, Death is nooit een band geweest die veel verkocht en veel volk trok, het bleef underground metal. Hij verdiende waarschijnlijk minder met zijn muziek als iemand die gewoon elke dag in de fabriek ging werken.

daarbij, in die tijd, welke keuze had je toen qua versterkers ? zo goed als niks als je het met nu vergelijkt.

Ik heb Death wel live gezien in de Biebob en dat geluid viel toen goed mee, voor zover ik me herinner, maar die Live in Eindhoven DVD is niet bepaald schitterend.

maar nu zijn we serieus aan het afwijken.

pinchaholic
25 juni 2008, 13:52
killswitch engage spelen ondertussen met splawn nitro's


Oei.

Dat woord had je niet moeten noemen... Ik krijg spontaan gas van dat merk.

Zijn ze nu ook in NL verkrijgbaar? Lijkt me een te gekke allround metal-amp namelijk....

RobertoL
25 juni 2008, 14:19
dat zit enkel op valvestates en die zijn ook niet bepaald super.

Niet helemaal, zit ook onder andere op de MG serie (ook al dat goedkope).

Rexx
25 juni 2008, 14:51
de fender 'metalhead' :satisfie:

kirk19
25 juni 2008, 15:24
@pinchaholic: mijn splawn nitro zou begin juli moeten arriveren in belgië maar bestellen kan je enkel bij scott splawn zelf en de wachttijd is minimaal 14weken. Als hij er is zal ik mijn idee erover wel posten hier op het forum met pics enzo. Scott is volop op zoek naar europese dealers maar zijn zaken zijn nog niet ce gekeurd vandaar dat er geen enkele dealer met hem in zee wil gaan

caliban
25 juni 2008, 20:08
@pinchaholic: mijn splawn nitro zou begin juli moeten arriveren in belgië maar bestellen kan je enkel bij scott splawn zelf en de wachttijd is minimaal 14weken. Als hij er is zal ik mijn idee erover wel posten hier op het forum met pics enzo. Scott is volop op zoek naar europese dealers maar zijn zaken zijn nog niet ce gekeurd vandaar dat er geen enkele dealer met hem in zee wil gaan
Gaat gij een transfo moeten gebruiken, of bouwen zij hem voor 230V, ik moest eraan denken omdat ge sprak over niet CE-gekeurd.

pol
25 juni 2008, 20:24
CE keuring heeft niks met op 230V lopen te maken.

LP_CL
25 juni 2008, 20:24
EVH 5150 III: 1599€ (Kan eigenlijk niet geloven dat nog zoveel mensen de JVM aanraden als ze deze toch wel stukken betere versterker kunnen krijgen voor hetzelfde geld...)
geld zat over om een goede cab te kopen en zelfs nog wat over te hebben.

kirk19
25 juni 2008, 20:54
de splawns zijn voorzien van een switch waar je tussen 110/220/230 volt kan schakelen. CE keuring heeft daar niets mee te maken zoals pol zei maar de amp voldoet niet aan de normen van europa op wettelijk vlak dan. Je moet je schema's veilig laten verklaren of zoiets en dat kost geld. Er is dus geen enkele importeur die die dingen mag invoeren, particulieren mogen dit wel op eigen verantwoordelijkheid
splawns kosten tegenwoordig met tax in ook tussen de 1400 en de 1800 euro afhankelijk van het model dus redelijk te doen als je wat budget hebt, enkel de wachttijd valt tegen en ze raken steeds meer en meer achter heb ik de indruk

Liquid_Metal
25 juni 2008, 20:54
Kan iemand mij de definitie van strak geluid geven? Ik heb zitten googlen maar kan niet echt een goede definitie vinden. Ik denk nu dat strak geluid wil zeggen dat je alle tonen goed kunt onderscheiden. Dat je dus met distortion alsnog een vol akkoord kan pakken zonder dat het modderig wordt. Is modderig dan ook gelijk de tegenoverstelling van strak?
Helaas voor de TS maar ik heb nog niet bijster veel ervaring met versterkers. Zeker niet met buizen, hoewel ik daar wel aan wil gaan binnenkort. Ik speel metal en hou van warme Britse distortion. De amp moet wel veelzijdig zijn want ik speel ook regelmatig clean en met effecten. Wel een buis :). Op dit moment speel ik vooral op Marshalls maar dat is het eigenlijk niet.
Ik stel mijn vraag hier omdat ik het zonde vind om een nieuw topic aan te maken. En zo wordt dit topic geboost wat ook goed is voor de TS.

caliban
25 juni 2008, 21:00
de splawns zijn voorzien van een switch waar je tussen 110/220/230 volt kan schakelen. CE keuring heeft daar niets mee te maken zoals pol zei maar de amp voldoet niet aan de normen van europa op wettelijk vlak dan. Je moet je schema's veilig laten verklaren of zoiets en dat kost geld. Er is dus geen enkele importeur die die dingen mag invoeren, particulieren mogen dit wel op eigen verantwoordelijkheid
splawns kosten tegenwoordig met tax in ook tussen de 1400 en de 1800 euro afhankelijk van het model dus redelijk te doen als je wat budget hebt, enkel de wachttijd valt tegen en ze raken steeds meer en meer achter heb ik de indruk
Ik moest er gewoon aan denken, vermits CE iets met Europa te maken heeft.

jw009
25 juni 2008, 21:09
Ik speel metal en hou van warme Britse distortion. Op dit moment speel ik vooral op Marshalls maar dat is het eigenlijk niet.


Uhmm.....??? Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt.... :(

x.a.d
25 juni 2008, 21:14
Uhmm.....??? Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt.... :(
Idd, Marshall kun je wel behoorlijk brits noemen :D.
Als je dat nix vind, kan je beter iets moderners of meer amerikaans zoeken...Probeer eens een Engl..Mesa..Diezel...

caliban
25 juni 2008, 22:12
Britse distortion is niet echt warm vind ik, voor rock misschien wel, maar een britse metalsound, daar stel ik me iets scheller bij voor als bij een amerikaanse.

pol
25 juni 2008, 22:59
EVH 5150 III: 1599€ (Kan eigenlijk niet geloven dat nog zoveel mensen de JVM aanraden als ze deze toch wel stukken betere versterker kunnen krijgen voor hetzelfde geld...)
geld zat over om een goede cab te kopen en zelfs nog wat over te hebben.


Hetzelfde geld ?

Een JVM 410 kost 980 Euro in Engeland.

Liquid_Metal
25 juni 2008, 23:03
Idd, Marshall kun je wel behoorlijk brits noemen :D.
Als je dat nix vind, kan je beter iets moderners of meer amerikaans zoeken...Probeer eens een Engl..Mesa..Diezel...

sorry misunderstanding. ik speel nu op een valvestate en díe vind ik niet zo. klinkt goed, maar ten eerste is het een transistor, ten tweede zijn de valvestates mij te schel en te plat
ik vind marshall over het algemeen namelijk wel lekker klinken

caliban
26 juni 2008, 01:41
ten eerste is het een transistor
In principe zou dat op zich geen reden mogen zijn, maar ik begrijp je, gewoon het gedacht dat het geen lampen zijn doet het al minder goed klinken.

Robin.ke
26 juni 2008, 22:21
Om maar even het topic weer op de rails te zetten: onderschat de invloed van je luidspreker cab ook niet. Heeft toch wel veel invloed op het modderig worden of niet.
Mijn geluid door een cabinet met 4x governors klink veel strakker dan door 4x G12T-75.
Versterkers met 6L6 eindbuizen vind ik persoonlijker ook strakker klinken dan EL34 versterkers.