PDA

View Full Version : Alweer een geef je mening topic



KoenB
23 juni 2008, 20:47
Ik ben dus sinds kort bezig met een SG. Het is een beetje vooruit gedacht aangezien ik nu nog slechts met de hals bezig ben, maar toch wil ik het even vragen. Ik heb 3 versies gemaakt met kisekae, allemaal met een andere kleur pickups:

http://i186.photobucket.com/albums/x137/Koenbus/sgs.jpg

Ik vind het echt retemoeilijk om te kiezen :dontgeti: Ik wil er iig GFS humbuckers in gaan hangen, vandaar dat ik in het 2e plaatje even zo'n railpickup erin heb gezet. Die bevallen me namelijk erg goed. Misschien wordt het ook wel een alnico, die afweging moet ik nog even maken.

De knoppen worden waarschijnlijk deze ipv de zwarte op de plaatjes http://edge.dealsdirect.net/pictures/week151/bluegibsonmid2.jpg

RoelTM
23 juni 2008, 20:51
als je een railpup erin wil, gewoon doen, maar dan wel de zwarte, staat mooier bij de rest

(vind ik ;))

orreltak
23 juni 2008, 20:53
viel mij ook al op.waarom witte railPU?
vind toch stiekem die chrome covers het mooist staan maar das punt twee

RoelTM
23 juni 2008, 20:55
die zin er inderdaad ook erg vet uit, maar vanwaar dat 'bruinachtige'3-way switch knopje???

KoenB
23 juni 2008, 21:08
die zin er inderdaad ook erg vet uit, maar vanwaar dat 'bruinachtige'3-way switch knopje???

vanwege het feit dat kisekae geen witte heeft en ook geen zwarte :chicken:

RoelTM
23 juni 2008, 21:10
oh, dat wist ik niet... maar dat hoef je me geen twee keer uit te leggen hoor :dontgeti:

hassent
23 juni 2008, 21:24
Ik stem toch voor de eerste. Mooier geheel IMO.

barno
23 juni 2008, 22:05
ik stem voor de derde. mooier geheel imo :)

ernieman
23 juni 2008, 22:12
waarom toch die vraag? Als jij de 2e mooier vindt (of de 3e of weet ik welke versie je nog in gedachten hebt) maak die dan gewoon zoals jij hem mooi vindt.
Doen wat je zelf wilt, over smaak valt niet te twisten. En vergeet ook niet dat er geen foute keuzes zijn.

Constructie wel, maar das weer een andere zaak...

KoenB
23 juni 2008, 22:32
waarom toch die vraag? Als jij de 2e mooier vindt (of de 3e of weet ik welke versie je nog in gedachten hebt) maak die dan gewoon zoals jij hem mooi vindt.
Doen wat je zelf wilt, over smaak valt niet te twisten. En vergeet ook niet dat er geen foute keuzes zijn.

Constructie wel, maar das weer een andere zaak...

Dat is nou juist het punt. Ik weet niet welke ik nou zelf het mooist vind, en extra suggesties zijn altijd welkom.

Ik denk dat ik in the end toch voor de chrome pickups ga

@RoelTM: foutje, ik wou edit doen, deed ik een dubbelpost op de een of andere manier

The Mess
24 juni 2008, 12:59
De bovenste, en dan met een zwarte switch! :)

Thunders1988
24 juni 2008, 13:19
Ik stem toch voor de eerste. Mooier geheel IMO.
Ik sluit me aan bij hassent en anderen...

Roro92
24 juni 2008, 13:43
ik stem voor de derde. mooier geheel imo :)

Tien tekens

pueblo
24 juni 2008, 14:59
ik zou ook voor de eerste gaan, wat ik nog mooier vind, is met de output niet aan de bovenkant, maar aan de zijkant, dan gaat er natuurlijk een kenmerk van de sg verloren

Demoi-crazy
24 juni 2008, 15:09
Ik zou zo'n mooie flame top niet wegsteken achter een scratchplate... gewoon je Pu's met daarrond zwarte ringen :rockon:

KoenB
24 juni 2008, 17:07
Ik zou zo'n mooie flame top niet wegsteken achter een scratchplate... gewoon je Pu's met daarrond zwarte ringen :rockon:

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken idd, maar misschien wil ik een doorzichtige maken van plexiglas.

-geert-
24 juni 2008, 17:45
Ik vind zelf de 3e het mooist.. En ik zou de slagplaat er op houden. Die 2e pickups vind ik een beetje de looks hebben van zon guitar hero sg eigelijk :hippie:. 3e meer Rock&Roll. Maar het gaat om de klank natuurlijk. Maar goed, dis mijn mening qua uiterlijk. Die 1ste is ook wel vet. Je ken ook nog voor gouden hardware gaan, misstaat ok niet denk ik, wel erg bling :p

RoelTM
24 juni 2008, 17:48
Ik zou zo'n mooie flame top niet wegsteken achter een scratchplate... gewoon je Pu's met daarrond zwarte ringen :rockon:
als de finish echt zo wordt zoals op je afbeelding(en), dan is dat inderdaad misschien wel wat mooier...

of zo met zo'n kleiner slagplaatje als in de link in je openingspost

RoelTM
24 juni 2008, 17:48
als de finish echt zo wordt zoals op je afbeelding(en), dan is dat inderdaad misschien wel wat mooier...

of zo met zo'n kleiner slagplaatje als in de link in je openingspost

EDIT: zoiets dus:
hier is dat chromen hardware dan weer mooier (imo)


http://edge.dealsdirect.net/pictures/week151/bluegibsonmid2.jpg


how... verkeerde edit knop :sssh:

barno
24 juni 2008, 20:11
slagplaat carrément weglaten, de sg slagplaat is een miskleun qua vorm anyway imo

JazzBass
24 juni 2008, 21:58
idd, geen slagplaat, en zwarte pup ringen met chromen pups.. :soul:

oknarb180
25 juni 2008, 00:12
Tja,

Persoonlijk vind ik toch gewoon de standaard cherry red de mooiste, en dan even niet kijkend naar de pickguard. IMO hoort op zo'n gitaar de chrome kapjes, maar je zou misschien een Tonerider setje in zebra kleur kunnen overwegen, klinken ook wel erg goed. Zie onderstaande foto, alleen vind ik persoonlijk chrome hardware mooier!

http://home.tiscali.nl/hassent/Fotos%20gitaar/5-11-06%20Gitaar%203.jpg

Verder is het misschien een idee om te overwegen welke sound je wilt en daar de pickups op af te stemmen. Laat je verrassen door hetgeen verkrijgbaar is gelang je keus!

Ik ben meer geinteresseerd in het bouwproces, moet ik je eerlijk bekennen. En hoe die uiteindelijk gaat klinken? Daar kom je wel achter!

Leuk project!

vr.gr.

Branko

GeofJackon
25 juni 2008, 11:59
De eerste, of de tweede met zwarte pups.

hugo123
25 juni 2008, 12:06
Ik vind het 3e plaatje het mooist, me de witte kapjes.

RoelTM
25 juni 2008, 12:12
Ik vind het 3e plaatje het mooist, me de witte kapjes.
je bedoelt de chromen kapjes???

Hallie
25 juni 2008, 23:48
ik ga voor de bovenste, mooi geheel.

op een of andere manier vind ik het chrome en witte een beetje "druk" op die gitaar.

maar het blijft jouw gitaar!
succes ermee:)

2shane
26 juni 2008, 20:22
ik vind chrome pickups ook het mooiste.
blijft natuurlijk een kwestie van smaak. Als je rails pakt zou ik wel zwarte pakken.
suc6 verder met je keuze

KoenB
27 juni 2008, 00:17
Tja,

Persoonlijk vind ik toch gewoon de standaard cherry red de mooiste, en dan even niet kijkend naar de pickguard. IMO hoort op zo'n gitaar de chrome kapjes, maar je zou misschien een Tonerider setje in zebra kleur kunnen overwegen, klinken ook wel erg goed. Zie onderstaande foto, alleen vind ik persoonlijk chrome hardware mooier!

http://home.tiscali.nl/hassent/Fotos%20gitaar/5-11-06%20Gitaar%203.jpg

Verder is het misschien een idee om te overwegen welke sound je wilt en daar de pickups op af te stemmen. Laat je verrassen door hetgeen verkrijgbaar is gelang je keus!

Ik ben meer geinteresseerd in het bouwproces, moet ik je eerlijk bekennen. En hoe die uiteindelijk gaat klinken? Daar kom je wel achter!

Leuk project!

vr.gr.

Branko


Zijn die nou wit/zwart? Volgens mij kan GFS ze alleen Cream/zwart leveren, wat ik eigenlijk niet wil. Wit/zwart is wel ontzettend vet !

Bouwproces komt gauw genoeg ;) spullen (fretboard trussrod fretwire sidedots) komen komende week binnen, en ik ben dan ook gelijk vrij. Dan ga ik eens ff flink aan de hals bouwen!

barno
27 juni 2008, 10:12
Zijn die nou wit/zwart? Volgens mij kan GFS ze alleen Cream/zwart leveren, wat ik eigenlijk niet wil. Wit/zwart is wel ontzettend vet !

Bouwproces komt gauw genoeg ;) spullen (fretboard trussrod fretwire sidedots) komen komende week binnen, en ik ben dan ook gelijk vrij. Dan ga ik eens ff flink aan de hals bouwen!

wit zwarte pups vet? dat moet dan wel om een of andere niet-esthetische reden zijn (daar is uiteraard niks mis mee) want ik vind het vooral de aandacht weghalen van de mooie top en paintjob.

davidhetfield
28 juni 2008, 14:26
Ik vind het een beetje een vreemde vraag. Je gaat toch voor de sound... Ik zou op basis daarvan mn pickups kiezen, en al HELEMAAL als je ze allemaal ongeveer even mooi vind.