PDA

View Full Version : Hebbes!



zoon van Piet
23 juni 2008, 20:19
Op de advertentiesites wordt je als pedalenjager niet blij.. Als een pedaal geen belachelijk hoge vraagprijs heeft, worden er direct allerlei biedingen op osgelaten. Het zijn harde tijden voor de verzamelaar van mooie trapdozen…

Maar.. soms, soms, soms.. kom je nog eens iets tegen. Niks www. . niks internet. Gewoon een kennis van een kennis van een kennis. Een die nooit een gitaar vast heeft gehouden, en geen idee wat ie eigenlijk in handen heeft. Die het laat zien omdat iemand hem zei dat het wel eens gitaarspul zou kunnen wezen. En die heel blij is met die honderd euro die ik hem ervoor bied..

En dus -tromgeroffel- wil ik jullie graag vervelen met de nieuwste aanwinsten in mijn collectie:

http://img262.imageshack.us/img262/6189/img0147aw0.jpg (http://imageshack.us)

Een Boss HF-2 Hi Band flanger – niet dat je er veel aan hebt, tamelijk waterige, cleane flanger. Kan niet tippen aan welke ibanez falnger dan ook. Maar goed, ik heb nog geen boss-flanger.. dus mag ie blijven – voorlopig.

Boss CE-2 chorus, de kleine klassieker, in de jap-versie bovendien. Komt goed uit, want ik heb al een taiwanees. Ik zal ze eens vergelijken en een van de twee verkopen/ruilen..

Schaller fuzz. Deze oer-FF-klonen zijn nogal wisselend van geluid. Maar met name de siliconversies, zoals deze, zijn van hoge kwaliteit en kunnen heel goed klinken. Je komt ze regelmatig tegen in onze contreien en ze hebben geen beste naam. Maar toch.. leuke fuzzjes! Deze klinkt heel aardig, maar is veel minder dynamisch dan een broertje dat al jaren bij mij op zolder woont..

De kers op de taart is de supergeile Golden Throat. Gekocht zonder te testen, want het is en blijft een nasty motherfucker om aan te sluiten.. maar hij doet het! Show me the way! Er is geen spraakmakender gitaareffect denkbaar als deze tuinslang. Ik heb hem goed schoongemaakt, want dit orale affect komt nog uit de dagen (ca 1979) van onveilige seks, toen we nog nooit van aids hadden gehoord…

Geoffrey
23 juni 2008, 20:26
De kers op de taart is de supergeile Golden Throat. Gekocht zonder te testen, want het is en blijft een nasty motherfucker om aan te sluiten.. maar hij doet het! Show me the way! Er is geen spraakmakender gitaareffect denkbaar als deze tuinslang. Ik heb hem goed schoongemaakt, want dit orale affect komt nog uit de dagen (ca 1979) van onveilige seks, toen we nog nooit van aids hadden gehoord…

Is dit wat ik denk dat het is?
Is dit zoiets dat Bon Jovi gebruikt in één van zn clipjes.. en Snoop Dogg in zn laatste clipje?
(ik weet totaal niet hoe ik het anders moet uitleggen.. :satisfie: )

zoon van Piet
23 juni 2008, 20:31
Yep, dat is 'm.. zo'n ding. en dit de mother of 'em all.. laat je gitaar lullen!

Geoffrey
23 juni 2008, 20:34
Cool!!!
Kan je deze dan enkel gebruiken voor "stem".. of gebruik jij die voor iets anders?

Proficiat trouwens met je nieuwe aanwinsten..

zoon van Piet
23 juni 2008, 20:39
Cool!!!
Kan je deze dan enkel gebruiken voor "stem".. of gebruik jij die voor iets anders?

Proficiat trouwens met je nieuwe aanwinsten..

Ehhhh.. lijkt me dat je m het best in je mond kan stoppen. voor stem dus, inderdaad. maar als jij m liever ergens anders in stopt.. be my guest ( maar wel graag met je eigen apparaat! ).. wie weet, misschien levert het een heel apart effect op?

Ik gebruik m niet, veel te onhandig om aan te sluiten en het is maar een keer leuk. Hoogstwaarschijnlijk gaar het ding zijn dagen slijten in een studio, als special effect..

Geoffrey
23 juni 2008, 20:51
Ehhhh.. lijkt me dat je m het best in je mond kan stoppen. voor stem dus, inderdaad. maar als jij m liever ergens anders in stopt.. be my guest ( maar wel graag met je eigen apparaat! ).. wie weet, misschien levert het een heel apart effect op?

Ik gebruik m niet, veel te onhandig om aan te sluiten en het is maar een keer leuk. Hoogstwaarschijnlijk gaar het ding zijn dagen slijten in een studio, als special effect..

:o
Er komt helemaal niets in mijn reet!!! :D

Ik heb geen ervaring met dit apparaat.. dus het kon zijn dat jij deze voor andere doeleinden zou gebruiken..
Een verkouden Darth Vader ofzo..

zoon van Piet
23 juni 2008, 21:03
:o
Er komt helemaal niets in mijn reet!!! :D

Ik heb geen ervaring met dit apparaat.. dus het kon zijn dat jij deze voor andere doeleinden zou gebruiken..
Een verkouden Darth Vader ofzo..


Er kan veel, want je stuurt m aan met een speakersignaal en bent dus niet gebonden aan gitaar als 'carrier'. keyboards, koorzang.. allles kan door de tuinslang in je mond of ander lichaamsdeel..

buk eens voorover..? ;)

Geoffrey
23 juni 2008, 21:47
buk eens voorover..? ;)

Viespeuk .. :satisfie:

M Kactus
23 juni 2008, 22:24
Prachtig. Werkelijk waar! Maar ik zou wel eens een soundclipje willen horen, als dat erin zit ? Enneuh, een bitch om aan te sluiten ? In what way ?

Valoosj
23 juni 2008, 22:40
:o
Er komt helemaal niets in mijn reet!!! :D



Je kan je lul er mss in steken? Maar in tegenstelling tot de stofzuiger blaast dit ipv te zuigen ;)

Is dat nu de voorloper van de talkbox? Wat trouwens een ZALIG effect is.

Geoffrey
23 juni 2008, 22:46
Je kan je lul er mss in steken? Maar in tegenstelling tot de stofzuiger blaast dit ipv te zuigen ;)

:o




zieke geesten hier :D

zoon van Piet
23 juni 2008, 23:19
Is dat nu de voorloper van de talkbox? Wat trouwens een ZALIG effect is.

Niet de voorloper. het is een talkbox, zelfs waarschijnlijk het meest gebruikte en populairste model. De oertallboxvarianten van Heil en Kustom ( the bag) zijn slechts in kleine hoeveelheden gemaakt. EH daarentegen heeft heel wat van deze dingen verscheept.



Prachtig. Werkelijk waar! Maar ik zou wel eens een soundclipje willen horen, als dat erin zit ? Enneuh, een bitch om aan te sluiten ? In what way ?

Soundclip.. ik heb niet genoeg van die moderne techniek in huis - goddank!

Je sluit dit kreng aan tussen amp en speakers. Als ie uitstaat gaat het signaal door naar de speakers. als ie aan staat, stuurt ie het speakersignaal in een driver, die het door die slang blaast.. erg onhandig op het podium, je hebt eigenlijk gewoon een extra ampje nodig...

Bij ene beetje volume vliegen de vullingen uit je kiezen en heb je de hele avond koppijn.

robert-gitarist
23 juni 2008, 23:36
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten kerel ;)
Die Golden Throat heb ik ook! Zalig effect. En inderdaad een bitch om dat klere ding aan te sluiten. Ik heb echt vanallerlei dingen geprobeerd maar kreeg hem niet aan de praat maar nu wel. Of nja nu, nu doet het momenteel ff niet omdat het lampje binnenin kapot is en daardoor waarschijnlijk niets het meer doet :? Maar goed veel plezier ermee!
Die talkbox brengen over járen nog het geld op en meer van wat je er nu in steekt. Worden steeds meer gezocht en inderdaad je komt ze niet veel tegen. Tis al een groot wonder dat er twee forummembers op het zelfde forum er een hebben ;) Heerlijk die oude meuk.