PDA

View Full Version : Beste draadloze set?



Nocki
23 juni 2008, 18:58
Hoi,

Ik speel al meer dan 4jaar met veel plezier op de Samson wireless series one. Heerlijk ding.
Misschien een goed moment om eens verder te kijken naar een nieuwe.

Welke is het best? En dan denk ik in de prijscattegorie onder de 1000,-.

Ik hoor veel goeds over de sennheiser maar er zijn veel nummers/uitvoeringen maar ik weet niet welke ik moet hebben.

iemand?

B_2_the_a
23 juni 2008, 19:01
die x2 shizzle?

Dude
23 juni 2008, 19:41
jongen..... het maakt toch geen ene reet uit wat het beste is, je gaat ze toch allemaal kopen binnen nu en 2 jaar.

Begin dus gewoon met de eerste de beste !



(sennheiser !!!!!)

boss
23 juni 2008, 19:58
Nocki, ik speel al heel wat jaartjes naar volle tevredenheid met een EW setje van Sennheiser (de eerste serie dus).
Maar als ik nu naar een draadloze set zou kijken was de X2 de eerste waar mijn aandacht naar uit zou gaan.
Checken dus!

Nocki
23 juni 2008, 20:22
jongen..... het maakt toch geen ene reet uit wat het beste is, je gaat ze toch allemaal kopen binnen nu en 2 jaar.
Begin dus gewoon met de eerste de beste !
(sennheiser !!!!!)

Met deze speel ik al 4 jaar... Er zijn meer dingen die ik al jaren heb. De dingen rond mn basis set wisselen amper. de rest is vaak voor erbij of de projecten...

De X2 en de Sennheiser zal ik eens gaan proberen... iemand nog suggestisch of vergelijkingen?

Angel
23 juni 2008, 22:14
Niet te vergelijken die 2. Heb jarenlang Sennheiser gebruikt, maar nu overgestapt op X2 en dat is duidelijk een hele verbetering. Geen menu's om in te scrollen om dingen verkeerd in te stellen e.d. Gewoon inpluggen en spelen maar. Zalig. Enkel het batterijverbruik is teleurstellend. Geen 2 optredens met 1 batterij.

Dude
23 juni 2008, 22:55
Nocki, ik speel al heel wat jaartjes naar volle tevredenheid met een EW setje van Sennheiser (de eerste serie dus).
Maar als ik nu naar een draadloze set zou kijken was de X2 de eerste waar mijn aandacht naar uit zou gaan.
Checken dus!


ik heb ook de eerste serie en wissel elke gig mn batterijtje, maar is dat eigenlijk wel nodig ? Dus na ongeveer eeuhmm... 2,5 uurtjes spelen zeg maar ?

dml
23 juni 2008, 23:04
Niet te vergelijken die 2. Heb jarenlang Sennheiser gebruikt, maar nu overgestapt op X2 en dat is duidelijk een hele verbetering. Geen menu's om in te scrollen om dingen verkeerd in te stellen e.d. Gewoon inpluggen en spelen maar. Zalig. Enkel het batterijverbruik is teleurstellend. Geen 2 optredens met 1 batterij.

Eénmalig een Sennheiser programmeren, menu locken, en het is ook gewoon inpluggen en spelen. Voor in-ears heb ik een IEM300 G2 en voor gitaar gewoon een EW172 G2. Bevalt prima, batterijen (penlights!!) gaan minimaal 2 optredens mee.

Nocki
23 juni 2008, 23:05
Ik denk toch dat de Sennheise de voorkeur heeft. X2 klinkt goed maar er is nog geen versie voor NL. Diot betekent volgens mij dat ik illigaal zend. en dat mag niet :)

gorgasm
23 juni 2008, 23:12
ik volg deze, ik ben er ook aant over nadenken om draadloos te spelen.
Al kijk ik meer naar het budget en hoef ik het ineargedoe niet. dus dacht ik meer aan een freeport.
Had iemand trouwens niet zo'n ding te koop? anders mag ie me pm'en.

dml
23 juni 2008, 23:29
Heb de freeport ook gehad. Werkt prima en is erg betaalbaar. Maar als je regelmatig optreedt, wordt het batterijklepje een beetje lam.

gorgasm
24 juni 2008, 11:07
hoelang doe je met een batterij? ik had er hier geen super dingen over gelezen. En bij een lam klepje denk ik aan kleefband:chicken:

Nocki
24 juni 2008, 11:33
Is er een set die in ear en instrument combineerd of loop ja dan tot nu toe altijd met 2 kastjes op je rug?

Is deEW172 een van de beste die ik kan kopen in NL of is er een betere. X2 klinkt goed maar het susteem moet gewoon legaal zijn in NL.

dml
24 juni 2008, 18:04
Volgens mij is er geen systeem die zowel zender als ontvanger (betaalbaar?) combineert. Ik weet niet wat het beste systeem is maar Sennheiser heeft zich door de jaren heen bewezen als een betrouwbaar en robuust systeem dat ook goed klinkt. X2 zal ongetwijfeld beter klinken (van horen zeggen.....) maar is zoals je zelf ook aangeeft nog niet legaal in NL te gebruiken. Nu valt dat "illegaal" ook nog wel mee.....

B_2_the_a
24 juni 2008, 18:12
waarm zou het illegaal zijn?

boss
24 juni 2008, 20:04
ik heb ook de eerste serie en wissel elke gig mn batterijtje, maar is dat eigenlijk wel nodig ? Dus na ongeveer eeuhmm... 2,5 uurtjes spelen zeg maar ?Ook ik gebruik ieder optreden een nieuwe batterij.
Dat is dan meestal na een uurtje of 4 spelen.
Een zender die het aan het eind van een optreden nog prima doet is een week later zo dood als een pier.
De batterij trekt dus leeg als je hem in de zender laat zitten (Ja... hij staat uit!). :)
En net als dml gebruiken wij ook de InEar van Sennheiser, maar ook hier de eerste serie.
Ook daarbij ieder optreden een nieuwe batterij.
Telt wel aardig op:
2 x IEM + 1 x Gitaar + 1 x Zang = 4 x 9 volt per optreden.

Ach ja, je wilt toch rond kunnen huppelen hé! ;)

Dude
24 juni 2008, 20:46
Ok dat leegtrekken doet de mijne niet. Soms een week tussen optredens en soms 2 of 3 maar uit is uit.

Maar gamma of formido heeft prima huismerk blokjes en ook die dingen van de wibra werken prima voor een gig. Ga geen 8 of 9 euro voor een duracel blokje betalen iig.

Maar gewoon elke gig een nieuwe dus, hou ik dat maar aan.




Heb nu iig voor de komende 100 jaar batterijen voor de rookmelders in huis liggen ! ;)

ieme
24 juni 2008, 23:40
Heb de freeport ook gehad. Werkt prima en is erg betaalbaar. Maar als je regelmatig optreedt, wordt het batterijklepje een beetje lam.

Hey dennis, ik had je een prive bericht gestuurd maar had nog geen reactie van je. kun je me even mailtje sturen naar bhmguitar@hotmail.com

ieme

dml
25 juni 2008, 13:41
Ok dat leegtrekken doet de mijne niet. Soms een week tussen optredens en soms 2 of 3 maar uit is uit.

Maar gamma of formido heeft prima huismerk blokjes en ook die dingen van de wibra werken prima voor een gig. Ga geen 8 of 9 euro voor een duracel blokje betalen iig.


Als je een beetje goed zoekt, ben je voor een Duracel Procell 9V blokje iets meer dan 2 euro kwijt.

En voor Sennheiser G2-gebruikers kost een doos met 10 Duracell Procell penlites nog geen 6 euro.

skinny
25 juni 2008, 18:53
Ik heb al jaren de AKG sr40.
(zag hem net bij musicdeals voor 121,-- voor de reciever, Ik denk dat de zender er nog bij komt)
Het kreng heeft een ongekende reikwijdte, geen extra toestanden die stroom verbruiken dan aan/uit. (uit is uit, en leegtrekken doet ie ook niet)

Een 2e optreden met een gebruikte batterij durf ik met geen enkele zender aan, dus ik trek ze thuis en met repetities leeg.
Als ik een optreden heb gedaan, kan ik er makkelijk nog 3 of 4 repetities mee doen, en thuis speel ik er dan ook nog vele uren mee. (Geen lastige kabels in de weg)

Batterijen, van de aldi, veel goedkoper als DUURacel en lijken langer mee te gaan.

:sssh: (ps ik heb GEEN aandelen in de genoemde firma’s).

henkbraakman
20 juli 2008, 07:59
Ik gebruik sinds een tijdje een Shure PGX14. prima ding ook akoestisch. Grote rijkwijdte en prima klank, je raakt een heel klein beetje hoog kwijt maar absoluut acceptabel en in veel gevallen (zeker als je uitversterkt wordt) merk je het niet eens.
Kost 444 euri. Het enige wat je wel moet doen is de mini xlr er opnieuw aan solderen en de massa kabel niet aan de behuizing solderen. Voorkomt een hoop kraakjes als je de kabel beweegt :blast:

Speeddemon
20 juli 2008, 13:17
Ik ben dan toch wel de old-schooler hier, met m'n Nady 442 (VHF). :rockon:

En ik heb volgens mij al 8 of 9 optredens (vaak 2 sets van 45min-1uur p.s.) gehad met 1 ProCell blokje in m'n zender. Dat zat trouwens fabrieks-af al Mogami kabel aan;

ik heb de bestaande plug vervangen door een Neutrik silent plug! Nooit meer geplop tijdens gitaar-wissel! :dance:

http://www.jhs.co.uk/Neutrik/NP2C_AU_S.jpg

dekuif
20 juli 2008, 20:32
ik gebruik al een ruimte tijd de Shure PGX 14, werkt inderdaad ook prima.

Ik gebruik echter gewoon oplaadbare batterijen?

Ook voor mijn Sennheiser IEM set, gewoon een 9 volt oplaadbare batterij erin en gassen, werkt prima.

Sj03rd
20 juli 2008, 21:28
check gewoon de X2, illegaal?! boeiend...
gewoon het beste geluid, niet te vergelijken met sennheiser en de andere merken. 9V gaan niet lang mee. Elk optreden een nieuwe doe ik, ook voor mn in-ear.
Maar van de LIDL zijn de 9v batterijen beter dan die van duracell (is getest) en kosten 1 euro per stuk.....

succes

Arvoitus
21 juli 2008, 23:38
check gewoon de X2, illegaal?! boeiend...
gewoon het beste geluid, niet te vergelijken met sennheiser en de andere merken. 9V gaan niet lang mee. Elk optreden een nieuwe doe ik, ook voor mn in-ear.
Maar van de LIDL zijn de 9v batterijen beter dan die van duracell (is getest) en kosten 1 euro per stuk.....

succes
Precies, de gitarist van Chris Cornell heeft hem ook op een europese tour gebruikt.

En zolang je met die zender maar niet vaak in de buurt van een vliegveld (of i.d.) dan zal er niet veel kunnen gebeuren.