PDA

View Full Version : youtube filmpje



dennis_rhcp
23 juni 2008, 18:30
ik heb laatst een filmpje gezet van mij op youtube
en ben wel benieuwd naar jullie mening

http://www.youtube.com/watch?v=lolassq-X2w

aan het begin is het wel wat hakelig, (maar ik heb nog nooit gitaar les gehad)

tips zijn altijd welkom :cooler:

gr dennis

guitarchris
23 juni 2008, 23:17
Probeer de maat aan te geven met je voet, dan heb je waarschijnlijk ook minder last van timing problemen zoals in het begin.. Verderop als je die octaven doet ben je ok wat minder.. Je bends zijn ook niet helemaal zuiver.. Wat daarbij handig is om eerst de toon normaal aan te lsaan waar je naartoe wilt 'benden'.. Verder wel een leuk riffje in het begin..

Drop D is altijd leuk voor zulke dingen ;)

Tho
23 juni 2008, 23:30
Hoi Dennis!

Een hoop werk aan de winkel.. eerst je slaghand strak krijgen en wat 'zekerder' laten klinken. Daarna komt de techniek wel :)

Ik zou trouwens een beginner een drop tunings aanraden.. Leuk voor variaties maar normale tunings zijn beter in mijn ogen

Geoffrey
23 juni 2008, 23:35
inderdaad.. beginnen met je slaghand te oefenen en strakker te krijgen.
Vooral op je snellere stukken..

minoin
24 juni 2008, 00:28
Probeer eens je gitaar op andere been te laten rusten (klassieke houding). Dat is in het begin een beetje vervelend, maar op die manier besteed je automatisch wat meer aandacht aan de rechter hand, waar de andere gasten het terecht ook over hebben. Verder niet zo slecht hoor! Succes!

DeiDRagonas
24 juni 2008, 02:29
Wat de rest ook al zegt idd... Maar die vibrato op 0.46 sec doe je goed. Flageoletjes ook redelijk, netjes hoor.

Kan al met al wat strakker dus, maar je bent op een goede weg. Weet niet of je dat altijd doet... Maar gast, als "beginner" MOET je van die drop D tuning af!!! Strax kun je niet anders en kzie je nu ook bijna alleen maar 5-akkoorden (powerchords) pakken met je ringvinger. Hoewel dat nu misschien nog niet nodig of interessant lijkt, oefen ook je sus4, 7, maj7, min, 6 etc (alle eigenlijk..).

"Metal to the metals!!!"
(Marduk geloof ik toch..? lol)

Roy

dennis_rhcp
24 juni 2008, 09:41
Bedankt voor jullie reacties!

@deidragonas ik speel niet alleen in drop D en metal
maar ik speel bv ook funk in E tuning en dan pak ik de acoorden net zoals hendrix en frusciante met mijn duim over de hals heen
daarnaast heb ik nog een acoustische gitaar voor nummers zoals nothing else matters en klassieke stukken
en ik heb een gitaar van mijn broer gejat die staat in D met een drop C :sssh:

dus vele variaties

ik nu flink mijn rechter hand oefenen