PDA

View Full Version : Eigen footswitch bouwen.... onderdelen?



P
23 februari 2003, 18:13
Ik wil m'n eigen 4 knops footswitch gaan bouwen voor een versterker met dezelfde vorm ingangen voor de foortswitch als voor de gitaarkabel. Zijn knoppen etc gewoon te krijgen en waar dan?

Dirk_Hendrik
23 februari 2003, 18:31
Ja,

Check even alle zelfbouwtopics van de afgelopen weken. Staat genoeg in over "knoppen" en de verkrijgbaarheid daarvan.

Nielsje
23 februari 2003, 23:05
4 knoppen? dus in princiepe 4 dingen kunnen schakelen? en dan gewoon met gitaar ingang dingen enzo? dat kan volgens mij niet.
je kan dan hooguit 2 dingen schakelen, dmv een stereo snoer en stereo jacks (twee keer +, een keer massa...)
of zie ik dat verkeerd?
ik hoor het graag...

P
23 februari 2003, 23:26
Klopt, maar ik was ook van plan om er twee kabels uit te laten komen,zodat ik die in de twee ingangen van de versterker kan doen.

Ik heb er nog wel een beetje over nagedacht...:razz:

P.

Nielsje
23 februari 2003, 23:31
Haha, leuk hoor, maar goed, als het alleen is om kanalen te schakelen, kan je ook wel een midi kabel ofzo gebruiken...
en die dan aan het einde gewoon splitten ofzo, en dan ervoor zorgen dat je GEEEN midi stekkers gebruikt, maar dat ie gewoon vast zit aan je footswith en dat je bij je versterker een of ander ding heb waar je je snoer aan kan klemmen, wordt er dan aan gerukt, dan ruk je niet aan je pluggen...