PDA

View Full Version : steeds dezelfde vraag?



TimmU
23 juni 2008, 17:20
Ik begin me hier een beetje te ergeren aan de 20 topics die per dag geopend worden, door mensen die goedkoop een goede versterker zoeken. Ik heb zoiets van, spaar even door, of kijk op het forum rond ,daar staat al ongelofelijk veel informatie.

Moet ik desnoods ( als het kan met hulp van anderen) een FAQ , verdeeld in prijsklasses opstarten? met verschillende versterkers, en plus en minpuntjes, en specs ? Dan ben je in ieder geval voor een deel van 't gezeik af .Er word namelijk ook continu hetzelfde antwoord gegeven, of het is spam ( Doe ik ook aan mee * insert engeltjes-smiley* ) , of het is een Peavey Windsor/ Valveking / Classic 30 , Epiphone amps, bugera zooi , harley benton mini topjes.....



wat vinden jullie vannut plannetjeee? :listen:

Wiellem
23 juni 2008, 17:23
Had iemand tijdje geleden ook ja, ik snap niet waarom dat nog niet doorgevoerd is want het is een goed plan.

AART
23 juni 2008, 17:27
Sla de topics over en kijk naar de topics die je wel interesseren. Dat zijn er hier niet veel, maar af en toe is er wel wat leuks.

Fuhgawz
23 juni 2008, 17:27
Nou, het aanbod qua versterkers is heeeel groot en verandert continue. Daarbij is het type amp heeel erg afhankelijk van het type muziek dat iemand maakt, en als je daar dan ook nog eens rekening mee moet houden in je FAQ wordt het wel heel erg veel werk en waarschijnlijk nog eens erg onoverzichtelijk als je uiteindelijk klaar bent.
Ik denk dus dat het praktisch gezien niet gaat werken. Daarbij loop je ook het gevaar dat wanneer iemand een vraag stelt over een bepaalde amp, ongeacht of het al beschreven is of niet, 20 boze reacties in de trant van "kijk dan in de faaaq, mognool!" komen, wat het forum niet gezelliger maakt.
Daarbij, als er minder van dit soort vragen zijn wil dat niet zeggen dat er ineens een hoop andere topics komen die in jouw ogen wel waardig zijn.
Ik persoonlijk stoor me niet aan de versterkervragen, zoals gezegd kun je ze ook gewoon skippen, maar als meer mensen zich eraan irriteren kunnen jullie misschien samenwerken.

humbucker
23 juni 2008, 17:32
ik vind dit wel een strak plan!!

we kunnen het aanpakken gelijk in "elektrische gitaren" per prijsklasse.
Dan kan iedereen een eigen review schrijven.

Ik zou zeggen: DOEN!

(de medewerking van mods is dan wel vereist om er stickies van te maken, maar dit zal wel geen probleem zijn, toch :roll: )

TimmU
23 juni 2008, 17:50
Ik vind het geen probleem om af en toe is wat tijd te besteden aan wat van die teksten hoor.ik heb zelf ervaring met een relatief groot scala aan amps, maar er zijn hier natuurlijk mensen die 20 x zoveel weten . Ik hoop dat dit idee een beetje doorgezet kan worden, daar heeft iedereen wat aan namelijk.

MatthiasDR
23 juni 2008, 18:00
erg strak plan egt waar! want zit met hetzelfde probleem, ik zoek een versterker en een lijst met alle prijsklasses, amps en +/- minpunten van deze amps zouden m'n keuze erg vergemakkelijken, en ik denk dat je hier veel meer aan hebt dan een een nieuwe topic te starten.
Matthias :strat:

TimmU
23 juni 2008, 18:19
erg strak plan egt waar! want zit met hetzelfde probleem, ik zoek een versterker en een lijst met alle prijsklasses, amps en +/- minpunten van deze amps zouden m'n keuze erg vergemakkelijken, en ik denk dat je hier veel meer aan hebt dan een een nieuwe topic te starten.
Matthias :strat:
En zie hier, de reden waarom het zo'n goed plan is .

Luke-wannabe
23 juni 2008, 18:39
Ja strak plan! Net als bij elektrische gitaren, maar dan in de vorm van wattages ipv prijzen.



1 tot 5 watt

5 tot 15

15 tot 40

50 tot 100

100 en beyond



Ofzo.

TimmU
23 juni 2008, 18:51
Ik denk dat euro's makkelijker zijn

0-200
200-500
500-800
800-1000
1000 +

Bijvoorbeeld. Ik noem maar iets.

Bram+
23 juni 2008, 18:51
Ja strak plan! Net als bij elektrische gitaren, maar dan in de vorm van wattages ipv prijzen.



1 tot 5 watt

5 tot 15

15 tot 40

50 tot 100

100 en beyond



Ofzo.
Dan zou ik wel meteen een andere sticky boven plakken: "Hoeveel watt moet ik hebben?"

TimmU
23 juni 2008, 18:55
wat bram zegt.Budget is makkelijker, want dát weet iedereen maar al te goed .

almarvk
23 juni 2008, 19:49
Is al meerdere malen voorgesteld, maar zowel ik als mijn collega Dirkie_Hendriekus, zijn er nog geen voorstanders van.

RoelTM
23 juni 2008, 20:02
Is al meerdere malen voorgesteld, maar zowel ik als mijn collega Dirkie_Hendriekus, zijn er nog geen voorstanders van.
ik snap dat je het niet handig vind (heb ergens een topic gelezen waar je dat zei, ergens in algemeen ofzo)
maar aan de anderekant is het wel erg handig om een goed overzicht te hebben van wat bij je past, en misschien nog belangrijker, wat er allemaal ís.
als je niet veel merken kent kun je daar de zoekfunctie niet echt makkelijk op loslaten
en bovendien kun je niet zoeken op bijv. Vox of JCM 800...

humbucker
23 juni 2008, 20:13
amen!

dit heeft toch alleen maar voordelen ofniet?

- iedereen kan kijken wat er voor zijn budget ter beschikking is.
- wij hebben minder "last" meer van de "welke amp is geschikt voor mij" topics.
- komt ten goede aan het overzicht op het forum
- en er zullen er nog wel een heleboel zijn :D

almarvk
23 juni 2008, 20:15
En kijk maar 's hoe het gaat in Elek.gitaren. Daar hebben we ook een FAQ, maar wordt te weinig gebruik van gemaakt. En ook daar loopt iedereen te zeiken op al die newbies. Oftewel; het heeft geen meerwaarde voor mij als mod.

chennie
23 juni 2008, 20:40
Gewoon overheen lezen.
Ze blijven komen, newbies weten ook totaal niet hoe ze moeten zoeken blijkbaar. Maar volgens mij komt dit meer omdat ze niet weten hoe ze moeten vragen. Het gevolg is dus al die topic, met allemaal verschillende dingen, maar wat allemaal op hetzelfde neerkomt. Ze weten het alleen nog niet.

humbucker
23 juni 2008, 20:44
Maar het is toch een handig hulpmiddel? Het gebeurd ook vaak dat newbies niet verder kijken dan hun neus lang is en bij iedere vraag een nieuw topic opstarten. Er wordt zovaak gehamerd op het gebruik van de zoekfunctie. Maar mensen die niet vertrouwd zijn met een forum weten dit niet. Dit probleem zul je dus altijd hebben. Maar een indeling op prijsvlak zal toch zeker meer duidelijkheid scheppen over wat er allemaal te koop is, niet?

Bram+
23 juni 2008, 21:07
En kijk maar 's hoe het gaat in Elek.gitaren. Daar hebben we ook een FAQ, maar wordt te weinig gebruik van gemaakt. En ook daar loopt iedereen te zeiken op al die newbies. Oftewel; het heeft geen meerwaarde voor mij als mod.
Heb je ook gelijk in. Als er al gebruik van wordt gemaakt, dan kiezen ze er drie uit om daar vervolgens alsnog een topic over te beginnen: "Welke is het beste?". Het hoort er gewoon een beetje bij. Misschien dat zulke onderwerpen te concentreren zijn in een groot 'aankoopadviesgedeelte', maar daar verdwijnen de onderwerpen niet door.

Bernd Veenema
23 juni 2008, 21:12
Heb je ook gelijk in. Als er al gebruik van wordt gemaakt, dan kiezen ze er drie uit om daar vervolgens alsnog een topic over te beginnen: "Welke is het beste?". Het hoort er gewoon een beetje bij. Misschien dat zulke onderwerpen te concentreren zijn in een groot 'aankoopadviesgedeelte', maar daar verdwijnen de onderwerpen niet door.

Dat lijkt mij een prima oplossing!

pannekoek
23 juni 2008, 21:26
lijkt me een onzin plan,

bij het elektrische gitaren forum hebben we ook zo een stickie maar het word bijna niet gelezen en de topics van: hallo ik wil gitaar leren spelen is dit stagg versterker en gitaar setje goed? en hebben julllie wel eens van het merk epiphone gehoord, is dat een beetje een goed merk?

etc etc.

topics negeren lijkt mij het beste?

pannekoek
23 juni 2008, 21:33
edit: oops dubbel, mijn internet deed nogal vaag

Bernd Veenema
23 juni 2008, 21:58
Dat is dus geen onzinplan. ALs er een apart subforum komt voor deze vragen, kunnen de nieuwe topics die verkeerd worden geplaatst meteen worden verplaatst naar dit subforum. Op die manier houd je al die topics bij elkaar en is de kans ook groter dat de mensen die iets zoeken eerst toch even in dit subforum rondneuzen.

caliban
23 juni 2008, 22:11
topics negeren lijkt mij het beste?
Dat is mijn probleem met HCAF, daar staat zo enorm veel offtopic. Kan je ook zeggen, onzin negeren, maar het is niet meer leuk. Hier valt het allemaal nog mee vind ik. En dit onderwerp is anders ook lekker off-topic.

TimmU
23 juni 2008, 22:12
lijkt me een onzin plan,

bij het elektrische gitaren forum hebben we ook zo een stickie maar het word bijna niet gelezen en de topics van: hallo ik wil gitaar leren spelen is dit stagg versterker en gitaar setje goed? en hebben julllie wel eens van het merk epiphone gehoord, is dat een beetje een goed merk?

etc etc.

topics negeren lijkt mij het beste?

Volgens mij ben jij echt de laatste om hierover te zeiken, met je zeven-pagina's lange topic , over een versterker die je na 4 dagen weer inwisselde, omdat jij zelf ook geen idee had van wat het was.

Om maar is een voorbeeld te noemen.

pannekoek
23 juni 2008, 22:23
Volgens mij ben jij echt de laatste om hierover te zeiken, met je zeven-pagina's lange topic , over een versterker die je na 4 dagen weer inwisselde, omdat jij zelf ook geen idee had van wat het was.

Om maar is een voorbeeld te noemen.
stil ns, ik heb die versterker o.a ingeruild omdat mijn tsl100 telkens kapot ging, en hij was niet 1,2,3 te repareren.

Bernd Veenema
23 juni 2008, 22:25
Volgens mij ben jij echt de laatste om hierover te zeiken, met je zeven-pagina's lange topic , over een versterker die je na 4 dagen weer inwisselde, omdat jij zelf ook geen idee had van wat het was.

Om maar is een voorbeeld te noemen.

Je hebt gelijk!

Hoewel ik me ook wel eens schuldig heb gemaakt aan de welke-versterker moet-ik-kopen-topic-misdaad.

caliban
23 juni 2008, 22:26
Volgens mij ben jij echt de laatste om hierover te zeiken, met je zeven-pagina's lange topic , over een versterker die je na 4 dagen weer inwisselde, omdat jij zelf ook geen idee had van wat het was.

Om maar is een voorbeeld te noemen.
Hij heeft ook geen 100 topics geopend ervoor, en we hebben hier wel meer kieskeurige en wispelturige mensen op gebied van amps.

humbucker
23 juni 2008, 22:29
topics negeren lijkt mij het beste?

topics negeren lost helemaal niets op! Beginners komen hier juist omdat ze informatie willen. Een forum dient om vragen te stellen en om te discussiëren. Daarom is het dus handig als er een overzichtelijk stuk forum komt voor de beginners op versterkergebied!

pannekoek
23 juni 2008, 22:31
topics negeren lost helemaal niets op! Beginners komen hier juist omdat ze informatie willen. Een forum dient om vragen te stellen en om te discussiëren. Daarom is het dus handig als er een overzichtelijk stuk forum komt voor de beginners op versterkergebied!
ja daar heb je idd wel gelijk in, maar een stickie word snel over het hoofd gezien, dus dan zou er een heel nieuw forum moeten komen

caliban
23 juni 2008, 22:43
ja daar heb je idd wel gelijk in, maar een stickie word snel over het hoofd gezien
Ik moet toegeven dat ik elke stickie bijna over het hoofd zie, maar de keren dat ik erin heb gekeken, stond er weinig nuttige informatie in. Stel dat er veel nuttige informatie in verzameld zou geraken, zouden mensen ze heel waarschijnlijk minder over het hoofd zien.

DeiDRagonas
24 juni 2008, 00:36
Ik denk ook niet dat een stickie handig of helpfull zou zijn hierbij. Doe anders net als ik.. (Hoewel ik deze topics meestal toch skip.) Zonder dat je t topic doorgelezen heb "Fender Blues Junior" roepen. Zit je altijd goed.

Roy

caliban
24 juni 2008, 00:56
Ik denk ook niet dat een stickie handig of helpfull zou zijn hierbij. Doe anders net als ik.. (Hoewel ik deze topics meestal toch skip.) Zonder dat je t topic doorgelezen heb "Fender Blues Junior" roepen. Zit je altijd goed.

Roy
Ik wil brutal assripping deathmetal maken, wat raden jullie aan.

DeiDRagonas: Fender Blues Junior

DeiDRagonas
24 juni 2008, 00:59
Ach joh.. komaan.. Gewoon een pedaaltje ervoor toch.. Koop je gewoon zo'n zwart Boss metalpedaaltje, heb gehoord dat die heel goed zijn!!

:cooler:

R

caliban
24 juni 2008, 01:11
En het eerste knopje helemaal open.

minoin
24 juni 2008, 01:16
Boeie, laat die sticky's maar zitten. Ik snap de frustratie maar al te goed van Timmu en de rest; altijd die nieuwelingen die zeggen dat ze een fullstack willen voor 300 euri op internet omdat dat supergoed klinkt...
Maar vooral zij moeten hulp krijgen ;)
Ach, meestal kun je aan de topic-naam wel zien of je iets aan het draadje kan toevoegen :)

TimmU
24 juni 2008, 11:24
Ik denk dat het voor mensen die net op 't forum komen ook handig is .


Gewoon een lijst met veel versterkers, met wat specificaties erbij , prijs ongeveer, en een idee qua stijlen .

Rude Perception
24 juni 2008, 11:29
Ik denk dat het voor mensen die net op 't forum komen ook handig is .


Gewoon een lijst met veel versterkers, met wat specificaties erbij , prijs ongeveer, en een idee qua stijlen .

Het probleem is dat er (juist door die mensen) heel weinig in de stickies wordt gekeken. Bij elektrische gitaren is hetzelfde, werkt ook niet echt goed. Bovendien vind ik een hele lijst stickies vervelend bovenaan de pagina.

arcane
24 juni 2008, 12:33
Misschien worden de stickies weinig bekeken, maar je kunt er dan wel naar toe linken, zo hoeven er niet weer dezelfde antwoorden worden gegeven.

RoelTM
24 juni 2008, 12:37
maar het is toch niet alleen handig voor de 'newbys' om zo;n lijst te hebben?
ik bedoel, ik zou ook weleens willen bekijken wat er zoal te koop is met mijn budget,
en ja, ik weet waar ik moet zoeken... dus lijkt me die faqk wel handig

Mitch
24 juni 2008, 12:55
Ik begin me hier een beetje te ergeren aan de 20 topics die per dag geopend worden, door mensen die goedkoop een goede versterker zoeken.
wat vinden jullie vannut plannetjeee? :listen:
Dus je komt hier nu een jaar, post je helemaal de tering en begint je nu te ergeren aan zich herhalende topics en vindt dat het forum zich daar maar aan moet aanpassen. Wat ik daarvan vind? Knap arrogant :seriousf:
Serieus, de beste tegen-argumenten zijn al gegeven:
-het systeem in Elektrische gitaren met een overvloed aan sticky's werkt ook niet echt super
-de voorkeuren liggen vaak ver uit elkaar, ondanks de vaak overeenkomende prijsklasses waarin mensen zoeken (bijv. tot 500E)
-er komen constant andere types op de markt, sticky moet dan steeds worden bijgewerkt
-het blijft toch een terugkerend fenomeen. Da's ook niet erg, want een fenomeen is nog geen probleem.

RoelTM
28 juni 2008, 20:54
ik weet niet of het idee al eens is langsgekomen, maar wat dachten jullie van een het grote 'welke versterker moet ik kopen' topic???
heb je alle zooi bij elkaar, en niet steeds een nieuw topic waarin toch haast altijd de cube wordt aangeraden...
net als het grote 'welke volgorde' topic...

caliban
28 juni 2008, 21:14
ik weet niet of het idee al eens is langsgekomen, maar wat dachten jullie van een het grote 'welke versterker moet ik kopen' topic???
heb je alle zooi bij elkaar, en niet steeds een nieuw topic waarin toch haast altijd de cube wordt aangeraden...
net als het grote 'welke volgorde' topic...
Zo een topic daar blijft maar in bijkomen, en na enkele pagina's is het al totaal onoverzichtelijk geworden.

future2future
28 juni 2008, 21:15
Ik begin me hier een beetje te ergeren aan de 20 topics die per dag geopend worden, door mensen die goedkoop een goede versterker zoeken. Ik heb zoiets van, spaar even door, of kijk op het forum rond ,daar staat al ongelofelijk veel informatie.

Moet ik desnoods ( als het kan met hulp van anderen) een FAQ , verdeeld in prijsklasses opstarten? met verschillende versterkers, en plus en minpuntjes, en specs ? Dan ben je in ieder geval voor een deel van 't gezeik af .Er word namelijk ook continu hetzelfde antwoord gegeven, of het is spam ( Doe ik ook aan mee * insert engeltjes-smiley* ) , of het is een Peavey Windsor/ Valveking / Classic 30 , Epiphone amps, bugera zooi , harley benton mini topjes.....



wat vinden jullie vannut plannetjeee? :listen:

+ 1 altijd zelfde bull topics, gebruik de zoekfunctie, goed initiatief dit