PDA

View Full Version : blessure



pietjeekes
23 juni 2008, 13:10
goede dag,

ik zit met een vervelend probleem.

door een klein ongelukje op da chiro tijdens een spel is mijn wijsvinger zeer zwar gekneust (gokje van mij want hij ziet aan het gewricht behoorlijk blauw). nu het grote probleem is nu dat het gewricht zeer doet bij het fretten.
zijn er manieren dat ik dit kan oplossen zodat ik toch verder kan blijven gitaarspelen.



greetz
pietjeekes

janpetrarca
23 juni 2008, 13:18
Een pijnstiller nemen!

En nu serieus: ik denk dat je die vinger rust moet geven. Als je gaat spelen wordt het alleen maar erger ben ik bang.

pietjeekes
23 juni 2008, 13:25
ja dat is ook een optie natuurlijk.
maar die pijnstiller daar ben ik niet zo voor.
chemische rommel heb ik niet graag in mijn lichaam.

Wiellem
23 juni 2008, 16:50
Rust is de enige remedie, ik heb ook lang last gehad van mijn pols maar door een tijdje rustig aan te doen met spelen werd het al minder.

Liquid_Metal
23 juni 2008, 16:58
ja zit niks anders op dan ff wat minder te spelen. maar je kan natuurlijk wel met de andere vingers spelen als dat gaat. kun je toch nog gitaar spelen.
en kneuzingen gaan vanzelf over, maar daar hebben ze wél rust voor nodig. niet te snel beginnen dus :)

Arvoitus
23 juni 2008, 17:02
Linkerhand rusten, en dit is een mooie kans om je rechterhand te trainen!

Wiellem
23 juni 2008, 17:21
Linkerhand rusten, en dit is een mooie kans om je rechterhand te trainen!

Dacht ik vandaag ook al aan toen ik met mijn hand tussen een dikke stalen plaat kwam :P

pietjeekes
23 juni 2008, 17:28
hier thuis zeggen ze allemeaal laten doorlichten voor te zien of hij niet gebroken/gebarsten is (aan gewricht is hij aan een kant halve cantimeter verdikt)
maar daar heb ik geen goesting in.
mijn gewricht is wel dikker maar aangezien ik mijn vinger kan bewegen sluit ik gebroken/gebarsten uit.

laat het hopen dat ik het bij het rechte eind heb.
ik zal wel ene weekje (tijdje) geen gitaar meer spelen :( :( :( dankt voor jullie reacies
maarja het moet wel over zijn voor werchter aangezien ik daar moet helpen op een camping.

bedankt en greetz
pietjeekes

dodeboboeror
23 juni 2008, 17:37
hier thuis zeggen ze allemeaal laten doorlichten voor te zien of hij niet gebroken/gebarsten is (aan gewricht is hij aan een kant halve cantimeter verdikt)
maar daar heb ik geen goesting in.
mijn gewricht is wel dikker maar aangezien ik mijn vinger kan bewegen sluit ik gebroken/gebarsten uit.

laat het hopen dat ik het bij het rechte eind heb.
ik zal wel ene weekje (tijdje) geen gitaar meer spelen :( :( :( dankt voor jullie reacies
maarja het moet wel over zijn voor werchter aangezien ik daar moet helpen op een camping.

bedankt en greetz
pietjeekes


Dan maak je maar goesting........

Mocht er echt wat kapot zijn, dan ben je nog verder van huis en kun je langer dan een weekje niet spelen (om nog maar te zwijgen van werken op Werchter)

pietjeekes
24 juni 2008, 09:56
daar heb je een punt.
en dat zou ik niet willen missen natuurlijk.
maar uiteindelijk heb ik besloten als het morgen niet beter is dat ik dan platen ga late nemen.

nu smeer ik gewoon een gel voor kneuzingen op mijn vinger en smeren.
en ook steek ik mijn vinger elke dag 's morgens en 's avonds onder koud w
stromend water voor 5 minuten.

greetz


pietjeekes