PDA

View Full Version : Serieus probleem of niet....



P
23 februari 2003, 17:49
Ik heb een 50 watt buizenversterker van Trace Elliot en ik merk sinds kort dat hij soms zo'n 10 a 20 seconden stil is als ik via mijn footswitch switch naar et 2e kanaal.

Net ondervond ik dat de versterker geen geluid gaf... naa een halve minuut wel, maar niet consequent. Het geluid viel soms weg... de treble was uit het geluid en meer van dat soort dingen.

Iemand die mij kan vertellen wat dit is en wat ik eraan kan doen.... of niet meer aandoen en zo snel mogelijk naar de gitaarboer gaan.

Alvast bedankt,
P.

P
23 februari 2003, 19:38
Euh.... Iemand???

BrianMay
23 februari 2003, 22:16
Als de buizen die erin zitten al erg oud zijn dan zou ik die vervangen als ik jou was zowel de pre amp als de eind buizen, dat lost meestal wel problemen met volume fluctuaties enzo op.
Je zou even kunnen kijken of je buizen niet goed gloeien of paars opgloeien, en je zou even voorzichtig met een potlood tegen je pre amp buizen kunnen tikken als de amp aanstaat om te kijken of die nog helemaal goed zijn.
En wat betreft dat schakelen van die kanalen dat zou kunnen liggen aan een kapotte condensator of een smoorspoel of iets anders in het circuit dat voor het schakelen zorgt.
Geeft ie ook een plop als je van kanaal overschakelt?



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BrianMay op 2003-02-23 22:19 ]</font>

andy
23 februari 2003, 22:22
Dat tweede probleem, geen treble en geluid halve minuut weg? Is dat ook een probleem dat veroorzaakt wordt door de footswitch???
Dan zou het aan de schakelaar liggen, zou alleen niet weten wat je moet doen, ja open schroeven en kijken of alles nog goed aangesloten zit en of er geen troep in het ding zit, vuil dus.

Als het aan de versterker ligt gaat er in hoog tempo steeds meer naar de kloten. Zijn de buizen nog ok bv? Zitten ze goed vast in de behuizing??? Loop dat allemaal eens na.
Als het dat niet is zou ik eens met een reperatuer gaan praten, maar misschien is er op dit forum nog een handig doe het zelver die je meer kan vertellen.

P
23 februari 2003, 23:25
De versterker is 7 mnd'jes oud ongeveer. De buizen gloeien net als in et begin oranje. Of ze goed zitten weet ik niet, maar ga ik wel vanuit, omdat er niet met de amp rondgesleept is.
Ploppen doet ie niet.

Kga morgen een reparateur bellen. Kijken wat hij ervan vindt. Maar het is dus niet aan te bevelen om verder te spelen, want dan gaat er steeds meer kapot.

thnx voor de reacties tot nu toe.

Nielsje
23 februari 2003, 23:26
hm.. ik vind het nogal merkwaardige problemen, en als ik jou was zou ik um gewoon ff wegbrengen, wel zo makkelijk/veilig en succes bijna altijd verzekerd....

andy
24 februari 2003, 00:15
[quote]
Kga morgen een reparateur bellen. Kijken wat hij ervan vindt. Maar het is dus niet aan te bevelen om verder te spelen, want dan gaat er steeds meer kapot.


Uh dat bedoelde ik niet, maar ik concludeerde dat omdat je zelf schreef dat de problemen groter worden. Maar ff over de buizen, die kunnen op termijn ook wat losser gaan zitten omdat zo"n amp lekker loopt te trillen door het volume.
Maar het is een raar probleem, bellen lijkt me ok.