PDA

View Full Version : Weer een covertje opgenomen



Wouter J
23 juni 2008, 02:52
En deze keer is het een van Phil Collins.

http://www.youtube.com/watch?v=eJTizFCYIF8

Aanvankelijk wilde ik "Turn it on again" doen maar die was toch te moeilijk vanwege die rare 13/8-ste maatsoort en ik zo goed ben ik nou ook al weer niet op drums.

Chris Roos
23 juni 2008, 08:27
Nou moet ik eerlijk zijn?? Of is het als parodie bedoeld ??

Mocht je ooit mee doen aan idols, sta dan niet raar te kijken als je de 1e rond niet doorkomt. Sorry :)

Groet, B

gitaarvrouwtje
23 juni 2008, 09:34
klinkt alsof je in ieder geval veel plezier hebt gehad met opnemen :)

dit nummer zou ik me niet aan wagen , phils stem is zo kenmerkend
en de timing is moeilijk hoor. gaat hier en daar ook niet zo goed he

wel leuk dat je zoveel tijd hebt gestoken in een tribute aan je held phil
en heel veel plezier bij je volgende project wouter
groet
kris

Arts
23 juni 2008, 10:48
als ik eerlijk ben vind ik het niet echt een geslaagde cover
maarjah, who am I to judge..?
als je er maar plezier in hebt! en dat had je geloof ik ook

Wouter J
23 juni 2008, 13:39
Nou moet ik eerlijk zijn?? Of is het als parodie bedoeld ??

Mocht je ooit mee doen aan idols, sta dan niet raar te kijken als je de 1e rond niet doorkomt. Sorry :)

Groet, B

Volgens mij heb je de tekst die ik bij het filmpje heb gezet niet gelezen, dit was NOOIT als parodie bedoeld. En ik heb ook gezegd dat ik weet dat ik niet van zijn kaliber ben.

En wat idols betreft, welke van die artiesten heeft het nou eigenlijk ook echt groot gemaakt? Niemand.

gitaarvrouwtje
23 juni 2008, 14:32
wouter je moet je dat niet te erg aantrekken,..het gaat er toch om dat jij met veel plezier met muziek bezig bent, dit is jou manier om te laten zien dat jij phil collins geweldig vindt, en dat is toch geweldig?

het punt is als je dingen op een muzikantenforum zet, dat de mensen daar altijd anders luisteren dan andere mensen, mijn meest zenuwslopende publiek ...dat zijn andere muzikanten..
je krijgt dan altijd kritiek, sommige mensen vinden het niks, dat is nu eenmaal zo...

jij weet zelf vermoedelijk ook wel dat je niet de meest begaafde vocalist bent.
dat ben ik ook niet hoor..
we zijn geen whitney houston en dat is voor jou een groter geluk dan voor mij hihi..

er zijn wel wat opbouwende dingen te zeggen over je filmpje..ik neem aan dat je het hier neerzette zodat men zn mening erover kan geven?
ik zou persoonlijk wat voorzichtig zijn met die delay knop..soms komt het wel errug terug, al zit dat ook in het origineel het is nu niet altijd mooi
en de ritmes die erin zitten lopen niet helemaal lekker t.o.v elkaar..ook dat kan wat storen.

ik vind het wel bewonderenswaardig dat je zoveel tijd hierin hebt zitten, ik denk dat je veel leert van zo n project
het kan alleen maar beter worden toch?

liefs kris

Chris Roos
23 juni 2008, 15:39
Volgens mij heb je de tekst die ik bij het filmpje heb gezet niet gelezen, dit was NOOIT als parodie bedoeld. En ik heb ook gezegd dat ik weet dat ik niet van zijn kaliber ben.

En wat idols betreft, welke van die artiesten heeft het nou eigenlijk ook echt groot gemaakt? Niemand.

Tuurlijk heb ik het wel gelezen. Het geeft aan wat ik er van vind. Het is gewoon slecht. Geen gevoel geen soul en heel neuzelig gezongen. Maar goed ik wou het aanvankelijk niet op deze manier brengen. Je zegt dat je niet van zijn caliber bent! Dat neemt toch niet weg dat ik een eerlijk oordeel moeten geven over datgene wat ik hoor. Veel succes verder

:cooler:

Wouter J
23 juni 2008, 16:33
Tuurlijk heb ik het wel gelezen. Het geeft aan wat ik er van vind. Het is gewoon slecht. Geen gevoel geen soul en heel neuzelig gezongen. Maar goed ik wou het aanvankelijk niet op deze manier brengen. Je zegt dat je niet van zijn caliber bent! Dat neemt toch niet weg dat ik een eerlijk oordeel moeten geven over datgene wat ik hoor. Veel succes verder

:cooler:

Tja, nou ben ik geneigd te vragen of jij het dan beter kan. Maar het is nu eenmaal moeilijk om alles in je eentje op te nemen en het als een band te laten klinken. Als ik jouw signature mag geloven geef je gitaarles, hoeveel van jouw leerlingen ben je eerlijk tegen als ze iets zelf geschrevens laten horen en het zit vol met foutjes, zeg je wat je mij nu net zei waarmee je al hun werk en het plezier wat ze er aan hadden teniet doet of geef je ze advies om het beter te kunnen doen?

Maar laten we eerlijk zijn, het is veel beter gespeeld en gezongen dan bijvoorbeeld DIT.

http://www.youtube.com/watch?v=XkMWdI2IKiw

gitaarvrouwtje
23 juni 2008, 16:48
wouter
het gaat erom wat JIJ vindt en leuk vindt.
en als dit is wat jij leuk vindt en goed vindt, dan is dat voldoende.
we kunnen niet allemaal een beethoven zijn, doe gewoon je ding en wind je er niet over op dat iemand het niet mooi of niet goed vindt

dat filmpje dat je post van the final countdown, nee dat is zeker niet om over naar huis te schrijven maar het is totaal niet relevant. er zijn ALTIJD Mensen beter, en mensen slechter
maar als je je hele leven bij alles wat je maakt zo gaat denken dan beleef je straks helemaal geen plezier meer aan wat je doet

je post je cover hier, en verwacht dat mensen er wat over zeggen
sommigen van ons hebben nu eenmaal meer tact dan anderen.
en vanuit het perspectief van die anderen bezien, zijn zij waarschijnlijk eerlijker dan de mensen met tact en dan hebben ze ook wel gelijk

als je gekwetst bent laat je je ook kwetsen.
dus gewoon niet laten kwetsen maar de verbeter punten die genoemd zijn gebruiken in je volgende project

Lexvandoef
23 juni 2008, 17:24
Sorry Wouter, maar ik vind de zang ook echt 3 keer niks, allereerst je nederlandse accent, en je hoort gewoon dat je er niet zo bedreven in bent, qua techniek en het omgaan met je stem.

De muziek, vind ik dan alweer een stuk beter :)

hendrix2
23 juni 2008, 17:53
Tja, nou ben ik geneigd te vragen of jij het dan beter kan. Maar het is nu eenmaal moeilijk om alles in je eentje op te nemen en het als een band te laten klinken. Als ik jouw signature mag geloven geef je gitaarles, hoeveel van jouw leerlingen ben je eerlijk tegen als ze iets zelf geschrevens laten horen en het zit vol met foutjes, zeg je wat je mij nu net zei waarmee je al hun werk en het plezier wat ze er aan hadden teniet doet of geef je ze advies om het beter te kunnen doen?

Maar laten we eerlijk zijn, het is veel beter gespeeld en gezongen dan bijvoorbeeld DIT.

http://www.youtube.com/watch?v=XkMWdI2IKiw
Het gaat er niet echt om of hij het beter kan of niet. Hij heeft kritiek, en dat is zijn goed recht. Als je het alleen maar op internet zet met de intentie om lovende reacties te krijgen, dan ben je verkeerd bezig.

Ik vind dit ook geen geweldige cover. Het is zangtechnisch gewoon te hoog gegrepen voor jou. Ik zeg niet dat ik het kan, maar ik waag er mij niet aan.
Ik zeg ook niet dat je dit niet had moeten opnemen want je moet uiteindelijk doen wat je graag doet.

Mitch
23 juni 2008, 18:29
Hartstikke tof dat je in je eentje zo'n nummer kan opnemen, doe ik je niet na. Maar qua zang (toch wel erg belangrijk voor dit nummer) valt dit in de categorie: trots op zijn en lekker voor jezelf houden, want hier ga je, zeker op het forum, alleen maar kritiek op krijgen.
Beetje hetzelfde verhaal als dat Hentai topic. :listen:

Mithrandir
23 juni 2008, 19:18
Wat ook niet echt helpt is het feit dat de mix niet super is, de zang maakt geen onderdeel uit van de muziek, maar ligt er bovenop alsof je in de keuken mee staat te zingen met de muziek in de slaapkamer.

Om nog wat opbouwends te zeggen; misschien kun je er net zoveel plezier aan beleven om dat wat je nu hebt gemaakt te proberen te verbeteren. De kwaliteit is nu gewoon slecht, laten we eerlijk zijn, maar oefening baart kunst zegt men. Ik zou om te beginnen proberen het instrumentale te verfijnen, probeer de sounds beter te benaderen en zorg dat de timing goed is!

De zang...tsja, Phil heeft een moeilijke stem om te benaderen, ik red me aardig maar het is vaak net iets te hoog voor me. Maar zorg dat je zo zuiver mogelijk zingt en dat de timing klopt, dat je er dan je eigen draai aan geeft is niet erg natuurlijk.

Sidenote: Het is ook wel een verdomd moeilijk nummer om te coveren hoor, zo gecentreerd rondom de zang en drums met verder vooral ambient sounds.

Han S
23 juni 2008, 20:24
Tja, nou ben ik geneigd te vragen of jij het dan beter kan. Maar het is nu eenmaal moeilijk om alles in je eentje op te nemen en het als een band te laten klinken. Als ik jouw signature mag geloven geef je gitaarles, hoeveel van jouw leerlingen ben je eerlijk tegen als ze iets zelf geschrevens laten horen en het zit vol met foutjes, zeg je wat je mij nu net zei waarmee je al hun werk en het plezier wat ze er aan hadden teniet doet of geef je ze advies om het beter te kunnen doen?

Maar laten we eerlijk zijn, het is veel beter gespeeld en gezongen dan bijvoorbeeld DIT.

http://www.youtube.com/watch?v=XkMWdI2IKiw

Wouter, die zanger die The Final Countdown tracht te zingen hoort helemaal niet op een podium te komen, hij is a-muzikaal en zingt in een totaal andere toon. De band zelf is helemaal nog niet zo slecht.

Wat jouw cover betreft: Phil Collins nam dat op nog voordat er sprake was van digitaal opnemen, hij heeft alles met analoge tape opgenomen en de effecten in real time gedaan. Hij begint het nummer met een hell lullig drumcomputertje waarvan ik er ook nog twee heb en die een geluid maken wat je niet eens zo makkelijk kunt namaken. En verder in het nummer komt hij dan met echte drums in de hem zo kenmerkende hakketakketak stijl. Daarbij zet hij een vrij harde galm op de drums, maar die galm kapt hij af met Kepexen, dat zijn noise gates.

Dat leidde tot het bekende en door veel mensen gehate jaren 80 drumheluid met de gated snare effecten die in ongeveer elke preset galmbak te vinden waren. Veel mensen haten dit geluid grondig, maar meneer Collins zette wel een trend neer en dat was zonder meer geniaal.

Als je een cover maakt van een nummer, doe dat dan als Joe Cocker deed met een paar Beatles nummers, Jimi Hendrix dat deed met Bob Dylan, of maak er van mijn part een blues of country nummer van. Dit is meer een zeer slap aftrekseltje van een toch geweldig Phil Collins nummer.

Ik waardeer het zonder meer en ik begrijp dat je er veel plezier in hebt, maar sommige dingen horen tussen de schuifdeuren te blijven. Ik ben benieuwd naar je volgende nummer, want het blijft heel leuk om te doen.

G.G.
23 juni 2008, 20:40
Ben er net ff lekker voor gaan zitten. Ik ben sprakeloos.

gitaarvrouwtje
23 juni 2008, 20:41
precies, gewoon lekker mee doorgaan, en van mij mag je het ook gerust laten horen ....als je de negatieve commentaren laat voor wat ze zijn en de goede adviezen en opbouwende kritieken meeneemt word elk van je projecten een beetje beter
maar doe het voor jezelf!,..niet om wat een ander vindt of denkt..laat het lekker uit je hart komen..daar draait muziek toch om?

bert k
23 juni 2008, 21:13
Erg lief en opbouwend, maar een beetje realiteitszin kan toch geen kwaad.

Dit nummer is nog niet klaar om mee naar buiten te komen. De mix klopt niet, de zang is dun, en hier en daar vals, en de instrumentatie is onbegrijpelijk. Ritmisch is het gewoon hartstikke fout. Leuk om aan te werken, maar hier moet nog flink aan gesleuteld worden.

gitaarvrouwtje
23 juni 2008, 21:40
Erg lief en opbouwend, maar een beetje realiteitszin kan toch geen kwaad.

Dit nummer is nog niet klaar om mee naar buiten te komen. De mix klopt niet, de zang is dun, en hier en daar vals, en de instrumentatie is onbegrijpelijk. Ritmisch is het gewoon hartstikke fout. Leuk om aan te werken, maar hier moet nog flink aan gesleuteld worden.

als je terug leest eerder in de topic denk ik dat je wel zult lezen dat ook ik daar vrij realistisch over ben
maar er zijn vele manieren om dingen uit te drukken
sommige zijn onnodig plat
en ik zie niet in waarom je het niet wat opbouwender en vriendelijker zou mogen uitdrukken
ik vind het vocaal gezien ook niet goed genoeg voor het grote publiek
maar kom op zeg, youtube is er om dingen te delen, goed of slecht..je test daar op een groot publiek uit hoe ver je bent..
het is toch niet alsof hij in ahoy is gaan staan ofzo?

beetje hart hebben kan geen kwaad, eerlijkheid kun je ook in opbouwende jasjes gieten

guitarchris
23 juni 2008, 23:32
Feedback geven en ontvangen blijft een lastig punt. Wel is het zo als je op dit forum een liedje plaatst dat je gewoon een ongezouten mening krijgt. Omdat het een forum is en niet erg persoonlijk zijn mensen eerder geneigd bot te reageren. Ik kan me goed voorstellen dat je je aangevallen voelt, je bent trots op je werk en je hebt het idee dat je afgezeken wordt.. Dat je dat zo ervaart is niet persé de manier van brengen, maar meer de manier waarop jij het interpreteert. Waarheid kan zacht en lief gebracht worden en de intentie van de boodschap missen. Het kan ook plat gebracht worden en het is meteen duidelijk wat er bedoeld wordt. Maar goed ik zal het netjes proberen te brengen..

Ik vind het heel goed dat je zoveel plezier beleeft aan het coveren van muziek, wel vind ik dat je zang nog wat te wensen over laat, de uitspraak van je engels is echt op z'n hollands, je haalt niet alle noten en je timing klopt niet helemaal, bij andere instrumenten is de timing ook niet super. Klopt het dat je de drum et de hand hebt ingespeeld? Het geluid van de toetsen heb je wel goed gevonden, dat lijkt heel veel op het origineel.

tip: Zoek een nummer wat bij je stem past waarbij je niet hoeft te forceren gebruik eventueel ook een metronoom om een wat betere timing te krijgen :)

Ik ben benieuwd naar je volgende post, ik hoop dat je met net zoveel plezier muziek blijft maken als je al doet.

Wouter J
23 juni 2008, 23:43
Grappig dat je mij over mijn engels aanspreekt, ik krijg op engelstalig forums en van engels sprekende klanten van Jan Knooren's zaak steeds complimentjes over hoe goed ik Engels spreek.

Zo ook van mijn tweede gitarist en Basgitarist in Slavantas die beiden uit Ierland komen.

guitarchris
24 juni 2008, 00:03
Feedback is opbouwend bedoeld en daar hoef je je niet voor te verdedigen..

Han S
24 juni 2008, 00:04
Het gonst hier vandaag van de mods. :D

Wat mij opvalt is dat guitarchris erg zijn best doet om het zo vriendelijk mogelijk te brengen. Niettemin is het kritiek, opbouwend bedoeld en daar is niks mis mee.

Het engels is geen eenvoudige taal, ook al lijkt het van wel. Er zijn grote verschillen met het amerikaans, het iers en het schots en dan hebben we het niet over hoe het in australie wordt gebruikt. Net als in nederland de uitspraak en het woordgebruik overal verschillen. Hoe je ook je best zult doen om je uitspraak te perfectioneren, een echte engelsman zal onmiddelijk horen dat je een buitenlander bent. Dus heeft guitarchris gewoon een valide punt.

Dat je muziek maakt en opneemt is geweldig, is hardstikke leuk om te doen, maar een beetje zelfkritiek kan geen kwaad en het zou ook mooi zijn als je met kritiek van anderen kan omgaan en je niet steeds aangevallen voelt en in de slachtofferrol kruipt. En dan heb ik hen niet over het neersabelen van je pogingen want daar moet je je niks van aantrekken, ik heb het over de kritiek van mensen die je proberen te helpen, hoewel jij het meer ziet als afplassen.

Ga gewoon lekker door en luister zelf nog eens heel kritisch naar jouw Phil Collins cover en wees eerlijk tegenover jezelf. Als dit door iemand anders zou zijn gepost, wat was dan je mening geweest?

Morgen komt gitaarvrouwtje bij mij in de studio een nummer opnemen en ze gaat met de gemasterde CD naar huis. Zij zal je waarschijnlijk wel vertellen hoe dat is gegaan.

Doe je best Wouter.

guitarchris
24 juni 2008, 00:06
Agreed! :D

DeiDRagonas
24 juni 2008, 01:45
Sorry.. Ik ben mss zo iemand met minder tact dan. Hoewel ik het zeker eens ben met alle eerder gegeven opbouwende kritiek.. En helemaal wat betreft het feit dat je gewoon lekker moet doen wat je zelf leuk vindt en dikke schijt moet hebben aan anderen. Maar zeg eerlijk, je hoort toch zelf ook wel hoe enorm, onvergeeflijk slecht en kwaadaardig deze cover is!? Ik bedoel.. Dat einde, daar gaan mn nekharen van omhoog staan!!

Verder echt respect dat je t wel mooi ff online zet.. En ga zo door! Oefening baart kunst zou ik zo zeggen. Heeel veeel oefening...

Grt Roy!

Wouter J
24 juni 2008, 03:20
Ach de geluids kwaliteit van mijn shure koptelefoon is bedriegelijk. Ik heb ALLES gespeeld, Vier drum tracks, twee keyboard tracks, zes gitaar tracks, een basgitaar track en vier vocale tracks. Alles opgenomen via mijn simpele Line6 toneport en Ableton software. Het nam zeer veel tijd en frustraties in beslag om het geheel goed te laten klinken. Toen ik dat nummer via Ableton aan het opnemen was klonk het geweldig, alles lag goed in de mix, de effecten lagen er discreet in. De drums klonken vol en vet. Echt iets waarbij ik dacht "Ja dit klinkt goed, hier ben ik heel tevreden over."

Maar zodra ik de boel had omgezet naar het filmpje en het door de speakers van mijn PC hoorde was het ineens een heel ander verhaal. Zes uur van opnemen en overdubben leiden tot het gene waar jullie nu je tanden over breken.

Maar om mijn versie "Kwaadaardig" te noemen? Er staan Karaoke versies van "In the air tonight" op Youtube alwaar de zangers de zangkwaliteiten van een betonmolen hebben, en er staan versies op alwaar mensen proberen dat nummer in een EMO jasje te steken. Om maar te zwijgen over die versies waar mensen met aleen een goedkoop keyboard en een slechte drum computer hun uitvoering doen.

In mijn mening heb ik niks kwaadaardigs gedaan, ik heb geen mensen vermoord, geen haat aangezet, niet de russen van ons elftal laten winnen NIETS. En ik heb geen klassieker verpest, het was geheel mijn bedoeling om een klassieker uit te voeren en zo dicht mogelijk in de buurt te komen van het origineel met de beperkte middelen die ik heb.

DeiDRagonas
24 juni 2008, 03:39
Wouter, je neemt me te letterlijk joh.
Tegelijkertijd zeg ik net als de rest: "als jij er maar plezier aan hebt gehad en serieus respect." Ik doe t je ook niet na wat betreft alles spelen enzo.. Maar toch jammer dat t nu zo kut klinkt dan.. Als je wil mag je me de originele mix mailen, dan zal ik eens kijken wat ik kan doen, maar eerlijk is eerlijk.. Als je vals zingt, zing je vals.. En daar kan de beste mixer en/of masteraar nix meer aan doen. Verder bedoel ik t allemaal niet zo kwaadaardig als t lijkt hoor..

Roy

Wouter J
24 juni 2008, 04:05
En jij nam mijn reactie een beetje te letterlijk.

Soms moet je vuur met vuur aanpakken. ;)

gitaarvrouwtje
24 juni 2008, 07:47
Morgen komt gitaarvrouwtje bij mij in de studio een nummer opnemen en ze gaat met de gemasterde CD naar huis. Zij zal je waarschijnlijk wel vertellen hoe dat is gegaan.



doen we :p

Chris Roos
24 juni 2008, 08:01
Tja, nou ben ik geneigd te vragen of jij het dan beter kan. Maar het is nu eenmaal moeilijk om alles in je eentje op te nemen en het als een band te laten klinken. Als ik jouw signature mag geloven geef je gitaarles, hoeveel van jouw leerlingen ben je eerlijk tegen als ze iets zelf geschrevens laten horen en het zit vol met foutjes, zeg je wat je mij nu net zei waarmee je al hun werk en het plezier wat ze er aan hadden teniet doet of geef je ze advies om het beter te kunnen doen?

Maar laten we eerlijk zijn, het is veel beter gespeeld en gezongen dan bijvoorbeeld DIT.

http://www.youtube.com/watch?v=XkMWdI2IKiw

Hey kerel als je niet om kunt gaan met kritiek post dan niets. Lijkt mij beter! Of ik het beter kan slaat echt nergens op. Ik oordeel op wat ik hoor. Ik ben gitarist. Als je wilt weten hoe ik iets cover kijk dan eens rond. Ik post pas iets als het minstens of net zo goed is of beter!!! ;) Het is trouwens een gitaar forum weet niet of je dat is opgevallen?? Dus laten we er geen zangwedstrijd van maken. Advies geven op hoe je beter kunt zingen hoort dan ook thuis in een zangforum of iets. Dat moet je hier denk ik niet verwachten. Er zullen weinig zangers ? zangeressen te vinden zijn. Niks persoonlijks verder hoor. Die link kende ik inderdaad. Die gasten zijn echt een ramp maar wel erg amusant! Succes Groet, B

Speulert
24 juni 2008, 08:04
Sorry maar het is gewoon vaak vals en zeker naar het einde van het lied toe verschrikkelijk vals gezongen.Misschien komt dit lomp over maar aan lovende onwaarheden heb je niets.Als ik iets post en iets is er niet goed aan dan heb ik ook gewoon liever dat men me dat direct zegt.

Gert-Jan
24 juni 2008, 09:06
Veel discussie en woorden over iets dat gewoon KUT klinkt. Maar het is jouw feessie. "ff een covertje opgenomen" ;-)))

Kijk als voorbeeld...dit mist ook de subtiliteit van Phil...maar met een eigen wending klinkt het toch wel lekker


http://www.youtube.com/watch?v=Gllbk7Yl-dY&feature=related

Chris Roos
24 juni 2008, 09:38
lol Das in ieder geval eerlijk. En ik ben het er echt mee eens hoe hard het ook klinkt. Maar goed laat het je enthousiasme niet beinvloeden.

Link is VET GJ.

Groet, B

Eef
24 juni 2008, 18:55
Sorry maar het is gewoon vaak vals en zeker naar het einde van het lied toe verschrikkelijk vals gezongen.Misschien komt dit lomp over maar aan lovende onwaarheden heb je niets.Als ik iets post en iets is er niet goed aan dan heb ik ook gewoon liever dat men me dat direct zegt.

mee eens... Wouter, je zegt dat er op YouTube ook mensen staan die 'zingen als beton', maar heb je wel eens kritisch naar jezelf geluisterd?

Chris Roos
24 juni 2008, 19:08
mee eens... Wouter, je zegt dat er op YouTube ook mensen staan die 'zingen als beton', maar heb je wel eens kritisch naar jezelf geluisterd?


Het is toch ook echt niet meer normaal he. Je kunt tegenwoordig gewoonweg niet de waarheid zeggen zonder dat je jezelf dus moet bewijzen. Nou dan heeft posten van te voren al geen zin meer. Kom zeg moet toch niet gekker worden.

:soul:

Eef
24 juni 2008, 19:15
Het is toch ook echt niet meer normaal he. Je kunt tegenwoordig gewoonweg niet de waarheid zeggen zonder dat je jezelf dus moet bewijzen. Nou dan heeft posten van te voren al geen zin meer. Kom zeg moet toch niet gekker worden.

:soul:

eh, huh..? :chicken:

ik vind het niet mooi klinken, maar dat het vals is (vooral naar het einde toe tenenkrommend) is gewoon een feit... ik snap dan niet zo goed dat hij kritiek heeft op anderen, die volgens hem niet kunnen zingen. vandaar mijn vraag of hij wel eens kritisch naar zichzelf geluisterd heeft.

kan ook gaan zeggen dat ik 't fantastisch vind, maar daar heeft ie toch niks aan?

HvV
24 juni 2008, 19:18
Wouter, bij je Madonna cover dacht ik nog dat je iedereen hier voor de gek wilde houden maar het lijkt nu toch wel erg serieus of toch niet? :chicken: Verder, ik zou in mijn handen klappen met zoveel reakties ook al zijn ze niet allemaal even positief. Maar goed, ik kan me nog steeds niet aan het gevoel ontrekken dat het allemaal een grote grap is. :???:

stevie_vp
24 juni 2008, 19:21
Dude,

Als je kritiek niet aankan, stop dan met posten....

Ik kan wel lief gaan doen, en er iets positiefs uit trekken,
maar je zingt gewoon erg vals, dit is geen mening, maar
een natuurkundig feit....

Ik vond het simpelweg erg slecht.

Ik hoop dat je doorgaat, en jezelf ontwikkeld, en zo
dus steeds beter word. Dan zal je misschien over een
poosje begrijpen waar iedereen het over heeft....

Succes

/
s

segers
24 juni 2008, 19:51
Leuk gedaan man!! Heb je nog meer covers?
grt

Wouter J
24 juni 2008, 20:15
Leuk gedaan man!! Heb je nog meer covers?
grt

Klik op mijn naam op Youtube

gitaarvrouwtje
24 juni 2008, 21:06
beetje moe net weer thuis uit bovenkarspel waar Han mij en mijn twee muziekvrienden hartelijk heeft ontvangen in zijn prachtige studio

wat moet je daar nou over zeggen..
opnemen is een vak

I rest my case
Zit hier met grote bijdschap te genieten van mijn eerste muzikale kind , dat onder de ongelovelijke gedrevenheid van han als vroedman geboren mocht worden

wat wilde ik nou zeggen.
oh ja..
opnemen is een leuke hobby maar als je echt wat wilt
..
(ik noem geen namen, maar hij heet han)

mawashi
24 juni 2008, 21:59
Hey Wouter. De muziek muziek vind'k best ok! Chapeau dat je dit allemaal zelf opgenomen hebt, klinkt zeker niet slecht. Alleen de zang is niet echt mijn ding. Ik wil je helemaal niet afbreken ofzo (je hebt sowieso al veel moed om eigen werk te posten op youtube). Maar op sommige moment klinkt het toch wel erg nasaal en vals, vind je niet? Misschien eens proberen een nummer op te nemen samen met een andere zanger en dan eens kijken wat er uit de bus komt?

Chris Roos
24 juni 2008, 23:03
eh, huh..? :chicken:

ik vind het niet mooi klinken, maar dat het vals is (vooral naar het einde toe tenenkrommend) is gewoon een feit... ik snap dan niet zo goed dat hij kritiek heeft op anderen, die volgens hem niet kunnen zingen. vandaar mijn vraag of hij wel eens kritisch naar zichzelf geluisterd heeft.

kan ook gaan zeggen dat ik 't fantastisch vind, maar daar heeft ie toch niks aan?


He nee foutje man! Ben het met je eens zal weer eens niet op te letten hahahaha Wel erg grappige situaties krijg je dan. Groetjes B

Chris Roos
24 juni 2008, 23:06
Leuk gedaan man!! Heb je nog meer covers?
grt

Your fucked hahahwhahwa DUDE suicidaal ??? whahhwha

GEINTJE MENSEN!

Ibanez666
24 juni 2008, 23:09
complimentjes over hoe goed ik Engels spreek.

Zo ook van mijn tweede gitarist en Basgitarist in Slavantas die beiden uit Ierland komen.

Sja Ieren..... ;-)

Han S
24 juni 2008, 23:37
Voor degenen die het niet wisten (kan ik me niet voorstellen), dit (http://www.youtube.com/watch?v=Gz7gajAb2ww) is het origineel.

Tip: Phil gebrukte op zijn zang ADT en dat is een enkele korte echo welke ongeveer net zo hard staat als het origineel. (ADT= automatic double tracking)

Wouter J
25 juni 2008, 00:24
Voor degenen die het niet wisten (kan ik me niet voorstellen), dit (http://www.youtube.com/watch?v=Gz7gajAb2ww) is het origineel.

Tip: Phil gebrukte op zijn zang ADT en dat is een enkele korte echo welke ongeveer net zo hard staat als het origineel. (ADT= automatic double tracking)

Een ander zeer belangrijk effect wat hij gebruikt is een gate en een korte echo met veel reverb op zijn drums, dat is zijn calling card geworden, die typische "WHAP!" Ik heb me ziek zitten te werken om dat effect na te bootsen. Maar is maar zoveel wat je kunt doen met aleen een tone port en Ableton.

Han S
25 juni 2008, 00:31
Wouter, dat had ik je in post 14 al uitgelegd en die preset vind je overal, hij heet 'gated reverb' en is idd 'uitgevonden' door Philip Collins. Er is overigens niets ingewikkelds aan als je weet hoe het werkt en dat had je op het recording subforum kunnen vragen. Daar zijn mensen zat die het je zo kunnen uitleggen.

Ook die echo's op de zang kunnen prima in de maat lopen, is met een PC een eitje. ADT kun je zelf maken door het zangspoor te copieren en de copie een klein stukje te verschuiven.

Alles is simpel als je weet hoe het werkt en je kunt spatzuiver zingen met Antares Autotune. :D

Wouter J
25 juni 2008, 00:37
Wouter, dat had ik je in post 14 al uitgelegd en die preset vind je overal, hij heet 'gated reverb' en is idd 'uitgevonden' door Philip Collins. Er is overigens niets ingewikkelds aan als je weet hoe het werkt en dat had je op het recording subforum kunnen vragen. Daar zijn mensen zat die het je zo kunnen uitleggen.

Volgens Phil Collins zelf was het niet hij die dat effect had uitgevonden maar de producer van het derde solo album van zijn voormalige band maatje Peter Gabriel, Hugh Padgham. Collins zei in een recent UNCUT interview dat "Peter Gabriel 3: Melt" het eerste album was waar hij dat geluid voor het eerst hoorde. Als gevolg daarvan huurde hij Padgham in voor "face Value" en de rest is geschiedenis.


Ook die echo's op de zang kunnen prima in de maat lopen, is met een PC een eitje. ADT kun je zelf maken door het zangspoor te copieren en de copie een klein stukje te verschuiven.
Goed zo kan het dus ook maar het liefste doe ik double tracking, dat is goed te horen op mijn Henny Vrienten Cover. Niet omdat het simpel is maar juist omdat ik er moeite voor moet doen, op deze cover van "in the air tonight" heb ik juist NIET gedouble tracked omdat ik van mening was dat het die donkere sfeer van het nummer zou aantastten.


Alles is simpel als je weet hoe het werkt en je kunt spatzuiver zingen met Antares Autotune.
Geef me de tijd en ik zal het leren het is een echt trial and Error proces. Maar wat die auto correctie betreft die laat ik rustig uitstaan, dat vindt ik cheaten, liever hard genoeg werken om de toon goed te krijgen dan software het voor je laten doen. En als Mick Jagger al zover kwam met vals zingen... ;)

Han S
25 juni 2008, 00:55
Wat is er mis met het leren van anderen Wouter? Waarom trial and error? Ik heb het vak pas echt geleerd van mensen als Bruce Swedien en andere grote profs. Het internet is een kostbare bron van kennis, gebruik die dan ook.

hendrix_appendix
25 juni 2008, 01:01
Doe hier mee wat je wilt maar ik zou het zingen als stand-alone opgeven als ik jou was, je hebt gewoon niet echt een stem waar je echt wat me kan helaas. Als je flink gaat werken aan je zuiverheid kun je je achtergrondzang eigen maken en geloof me, daar heb je veel meer baat bij dan je in de eerste instantie zou denken en is ook realistischer.

Wouter J
25 juni 2008, 01:15
En dus wordt ik ook hier op mijn Assurancetourix-syndroom gewezen zoals ook op school.
http://www.math.polytechnique.fr/cmat/gallagher/portrait_assurancetourix.gif

Het feit blijft dat ik van zingen hou, lekker in mijn auto mee brullen met, maakt niet uit, welke CD of als ik lekker onder de douche sta, ik ben dol op zingen. Ik weet ook wel dat ik niet de beste zanger ben maar gun me alstublieft het plezier wat ik er aan beleef. :)

hendrix_appendix
25 juni 2008, 01:18
Of je er mee door gaat of niet moet je zelf weten, ik bedoel alleen dat het misschien zou het wat nuttiger zijn je energie te gebruiken voor iets waar je echt verder mee kunt.

Wouter J
25 juni 2008, 01:21
Of je er mee door gaat of niet moet je zelf weten, ik bedoel alleen dat het misschien zou het wat nuttiger zijn je energie te gebruiken voor iets waar je echt verder mee kunt.


Zoals dit?

www.myspace.com/Slavantas

Bij deze band ben ik lead gitarist, song schrijver en riff-jes verzinner.

Lexvandoef
25 juni 2008, 01:24
Zoals dit?

www.myspace.com/Slavantas

Ook daar zou ik de zanger vervangen ;)

Maar muzikaal gezien is het al een stuk fijner vind ik, hoewel absoluut niet mijn smaak. Jij speelt daar gitaar neem ik aan?

gitaarvrouwtje
25 juni 2008, 08:14
En dus wordt ik ook hier op mijn Assurancetourix-syndroom gewezen zoals ook op school.
http://www.math.polytechnique.fr/cmat/gallagher/portrait_assurancetourix.gif

Het feit blijft dat ik van zingen hou, lekker in mijn auto mee brullen met, maakt niet uit, welke CD of als ik lekker onder de douche sta, ik ben dol op zingen. Ik weet ook wel dat ik niet de beste zanger ben maar gun me alstublieft het plezier wat ik er aan beleef. :)

tsja hoe liefdevol ik het ook probeer te zeggen de hele tijd, het GAAT er niet om dat jij niet zou mogen zingen, het gaat er om dat je het op youtube en hier neerzet en dat je daarmee eigenlijk roept, beoordeel mij

en dat doet men, en als ik dan eerlijk moet zijn, vind ik het ook niet goed genoeg voor een open podium , hetgeen youtube wel is, en je bent , eerlijk is eerlijk , gewoon geen zanger

zoals ik je al zei, ik ben ook geen wereld-zangeres, maar zing wel redelijk zuiver (mag ik hopen) ik heb gisteren bij Han een nummer opgenomen, en wij zijn zeker geen professionals,ik heb daar echt een paar dingen geleerd, en dat is omdat ik ook wil AANNEMEN van mensen die verstand van zaken hebben

ten eerste,..een opname kan niet verbloemen of je slecht speelt, slecht spelen blijft slecht spelen, ik heb weliswaar met verbazing gezien hoe han dingetjes , zoals rare klikjes en brompjes weg weet te poetsen met zijn wondermachine..maar als ik vals zing, zing ik vals..mijn stem wordt niet mooier door de opname, hij staat er hooguit veel charmanter op door de mooie transparantie, zo n opname wordt mooi doordat han weet wat hij doet,..en ook het spul heeft om het mee te kunnen doen.
hij weet microfoons zo te plaatsen dat je in plaats van een brei van gitaren en bas, daadwerkelijk twee gitaren hoort en je met ogen dicht kunt voorstelen dat dat die NAAST elkaar staan

wat ik han heb zien doen is, putten uit ervaring, maar ook gewoon uit proberen, want het blijft zoeken wat hij het beste waarvoor kan gebruiken..dat zoeken kan hij vanuit ervarin doen..dat doe je niet zomaar even

ik heb ook geleerd hoe belangrijk een goede voorbereiding is, en hoe je in je onervarenheid dan toch minder goed voorbereid kunt zijn dan je dacht.
(niet dramatisch , maar toch)

en mijn kameraad, gitarist Heroen heeft geleerd nooit meer te vergeten zn mobieltje uit te zetten haha

maar ik hoop dat je mn punt een beetje volgt.
opnemen is een vak
zingen ook
misschien ben je gewoon meer een gitarist
en als jij dingen op ene podium doet kun je applaus of rotte tomaten verwachten, het is niet leuk maar een publiek is vaak hard
en erg direct

als je op dit forum wat neerzet kan t maar beter enige kwaliteit hebben anders wordt je afgebrand of dat goed is laat ik in het midden, daar heb ik me eerder over uitgesproken
maar het is wel een feit waar je, als je daar niet tegen kunt , rekening mee moet houden

laatste wat ik er over zeg..wees nooit te koppig om te leren van anderen..
dat is geen nederlaag, maar juist je gelijk kunnen bekennen , en durven leren van de ander. getuigt van grote klasse en macht


als je dan durft heb je meer macht over je leven dan wanneer je boos en beledigt bent en goede en goed bedoelde adviezen wegwerpt als oud vuil

nogmaals heel veel succes en plezier met je volgende project
kris

Eef
25 juni 2008, 09:33
Het feit blijft dat ik van zingen hou, lekker in mijn auto mee brullen met, maakt niet uit, welke CD of als ik lekker onder de douche sta, ik ben dol op zingen. Ik weet ook wel dat ik niet de beste zanger ben maar gun me alstublieft het plezier wat ik er aan beleef. :)

Wie houdt er niet van meebrullen met muziek in de auto of onder de douche? Tuurlijk moet je dat vooral blijven doen. Maar wat Kris ook al zegt: door het online te gooien vraag je om een eerlijke beoordeling, en als je nogal vals zingt neem je dan helaas wel een groot risico. ;)

Ibanez666
25 juni 2008, 09:41
En dus wordt ik ook hier op mijn Assurancetourix-syndroom gewezen zoals ook op school.
http://www.math.polytechnique.fr/cmat/gallagher/portrait_assurancetourix.gif

Het feit blijft dat ik van zingen hou, lekker in mijn auto mee brullen met, maakt niet uit, welke CD of als ik lekker onder de douche sta, ik ben dol op zingen. Ik weet ook wel dat ik niet de beste zanger ben maar gun me alstublieft het plezier wat ik er aan beleef. :)

http://www.completevocaltechnique.nl/ super manier om je zangtechnieken te verbeteren, met nieuwe inzichten...

Han S
25 juni 2008, 12:47
Die Wouter toch! Ik ben door al je sound draadjes heengegaan en ik heb geluisterd. Die Judas Priest cover heb je hardstikke leuk gedaan, niet helemaal de goede accoorden maar wel erg leuk.

Voor de rest kon het me weinig tot niet boeien, Madonna, Michael Jackson, Hennie Vrienten, leuk dat je zo bezig bent met homerecording, maar als je hier om meningen vraagt dan zul je die krijgen. Zuiderlingen zijn nog wel eens terughoudend en indirect, maar de noorderlingen als hollanders, friezen en groningers zijn zeer kort voor den kop en erg rechtuit. Als je daar niet tegen kunt moet je het hier niet posten/

Helaas kon ik je Beatles cover (nowhere man) niet openen, maar de tekst is wel erg op jou van toepassing, of is dat toeval?

He's as blind as he can be,
Just sees what he wants to see,
Nowhere man can you see me at all?
Doesn't have a point of view,
Knows not where he's going to,
Isn't he a bit like you and me?
Nowhere man, don't worry,
Take your time, don't hurry,
Leave it all till somebody else
Lend you a hand.


Nou Wouter, zo kun je er wel weer even tegen.

meul
25 juni 2008, 14:25
Ik geloof niet zo dat jij dit alleen voor je plezier en zonder enige ambitie doet, gezien je defensieve houding naar de kritieken.

Het is jammer dat je moeilijk kritiek kan accepteren. Als je verder wilt komen in de muziek, ongeacht het instrument dat je bespeelt, is het buiten de mening van anderen ook heel erg belangrijk dat je kritisch bent op je zelf. En goed naar je zelf luistert en jezelf vergelijkt met anderen om te kijken wat jouw positie is. Je vergelijkt je zelf met het slechtste (gezien je verwijzingen)hierdoor ben jijzelf het grootse obstakel in je eigen vooruitgang.

Je kreeg kritieken van mensen die ik persoonlijk zeer respecteer om hun kunnen en stuurt vervolgens aan op battle (noem ik het maar even). Je moet wel een beetje je plaats kennen. Je bent gewoon nog niet zo goed. Dat is helemaal niet erg maar.. Ga die strijd nou maar niet aan want je word opgevreten.

Wouter J
25 juni 2008, 16:55
Maar het feit is dat ik heel vaak "het is slecht omdat het slecht is" kritieken tegen me aan kreeg gesmeten in de afgelopen jaren. Goed, dat kunnen jullie ook niet weten maar dat is de reden waarom ik me defensief opstel omdat al dat neer gesabel wat ik te verduren kreeg (en niet aleen kwa muziek) in de afgelopen jaren mij ertoe heeft getraind.

Zo ook met mijn strips, veel mensen vertelde me gewoon botweg dat ze klote waren en als ik vroeg waarom kreeg ik te horen "gewoon, omdat het klote is" geen goede reden. Ik stond open voor suggestisch maar kreeg ze gewoon niet.

Jullie hebben het allemaal over "goed bedoelde constructieve kritieken" die ik volgens jullie "terzijde schuif". Maar ik kan commentaren als "Geef het zingen maar op" en dergelijke dingen niet als "Goed bedoeld constructief commentaar" zien, dat is in mijn ogen gewoon afzeiken.

Maarten Driessen van Drastic Lee Spastik heeft me verteld dat ik een goede set monitors moet gaan kopen en mijn opnames via die dingen moet gaan doen omdat ik dan hoor hoe ze via programma's zoals Youtube gaan klinken, ik zei het al eerder, het geluid via de koptelefoon is bedriegelijk. Dat is een werkelijk goed bedoeld constructief commentaar waar ik wat aan heb. Als ik al kan horen hoe het gaat klinken zoals het gaat klinken (en dus niet dat ik bedrogen uitkom als ik het via de media player hoor en me kapot schrik) wordt ik ook beter in een fatsoenlijke mix maken en het toepassen van effecten om het geheel een mooie klank te geven.

Ik zet die dingen online omdat ik plezier heb in het maken van muziek, hoeveel van jullie hebben nou werkelijk zoiets als dit tegen me gezegd: "Als je nou eens je drums nu eens zo had gemixed..." of "Wellicht had je beter dat effect zo kunnen toe passen" of "Doe die zang partij over en zorg ervoor dat je..." of "De volgende keer, moet je een metronoom laten mee spelen zodat je het ritme in je zang niet kwijt raakt." of Ïk kan je aan raden om eens te gaan kijken naar een microfoon van dit an dat merk die wat beter geschikt is om..." Dat zijn dingen die ik als Constructieve kritieken zie.

Noem me maar blind en zeg me maar dat ik jullie bedoelingen niet begrijp, maar begrijpen jullie die van mij eigenlijk wel?

Reel Big Fish
25 juni 2008, 17:04
Wouter J,

je plaatst iets in het Sounds forum. Je weet dan dat er kritiek op gaat komen. Ik vind tot nu toe dat iedereen heel erg netjes commentaar geeft op jouw werk. Echter, de een gaat anders om met kritiek dan de ander.

Probeer je beoordelers niet af te katten en weg te jagen, ga oefenen, doe iets met alle kritiek en volgende keer beter!

-RBF

Han S
25 juni 2008, 17:08
Wouter, het is gewoon pijnlijk om jouw reacties te lezen, je geeft alles en iedereen de schuld maar bent helemaal niet kritisch naar jezelf toe. Op elke koptelefoon zul je horen dat je zang en te hard is en niet zuiver, ik heb koptelefoons van 70 eurocent (disposables) en van 300 euro en op beiden zul je het horen als je echt goed naar jezelf luistert.

Je bent nog jong en je kunt lekker je hoofd in de wind gooien en denken, die forumleden zullen me allemaal aan den reet roesten, maar wij hebben er geen seconde last van. Jij echter zult je hele leven tegen dezelfde problemen aanlopen als je niet gaat inzien dat het misschien wel voor een groot deel aan jezelf ligt.

Om je op weg te helpen: hier (http://www.youtube.com/watch?v=cBVzjTZHqFw) heb je een filmpje van een moderator die zomaar een liedje zingt en dat is nog helemaal niet verkeerd, integendeel.

Wouter J
25 juni 2008, 17:09
Wouter J,

je plaatst iets in het Sounds forum. Je weet dan dat er kritiek op gaat komen. Ik vind tot nu toe dat iedereen heel erg netjes commentaar geeft op jouw werk. Echter, de een gaat anders om met kritiek dan de ander.

Probeer je beoordelers niet af te katten en weg te jagen, ga oefenen, doe iets met alle kritiek en volgende keer beter!

-RBF

Okee RBF had jij wel gelezen wat ik net postte? Ik vraag om advies: Hoe kan ik dit beter doen, wat raden Jullie me aan?

Is dat afkatten?

Wouter J
25 juni 2008, 17:15
Han S, een laaste keer dan, hoe doe ik dit beter?

Wat raden jullie me aan?

Hoe verbeter ik mijn zang?

Wat zijn goede monitor speakers?

Ik sta open voor jullie suggesties, ik ben niet zo egoïstisch als wat zou mogen blijken uit mijn reacties. Het feit is dat je mij met een bepaalde soort toon moet aanspreken en dat heeft tot nu toe nog niemand goed gedaan. Ik kreeg aleen maar complimenten voor mijn lef om zoiets online te zetten wat in weze zegt dat ik mezelf moedwillig voor lul heb gezet.

Han S
25 juni 2008, 17:32
Je maakt vorderingen Wouter, sommige mensen zullen idd vinden dat je jezelf voor joker hebt gezet en nogmaals, het thuis opnemen van muziek is een prachtige bezigheid en dan spreek ik uit ervaring. Het maakt ook geen reet uit of het ritmisch klopt of dat het onzuiver is, als je maar lol hebt. Maar ga je het resultaat aan de wereld tonen dan krijg je kritiek en commentaar. Kun je daar niet tegen dan moet je het niet posten.

Luister nou eens naar andere producyies van mensen die op dit subforum posten, luister naar de producties van Meul bijvoorbeeld, vind je dat niet ook stukken beter? Zoek dan uit wat er aan mankeert en ga dat verbeteren.

In het recording subforum is discussie genoeg te vinden over monitoren, maar verwacht niet dat je met goede monitoren ineens beter gaat mixen, it's the indian, not the arrow.

Veel succes en vooral veel plezier met je muziek en laat je niet kisten, volgende keer komt er wat beters, je Judas Priest cover is het beste wat je tot nog toe hebt gedaan.

M.COM
25 juni 2008, 17:55
Ik sta open voor jullie suggesties, ik ben niet zo egoïstisch als wat zou mogen blijken uit mijn reacties. Het feit is dat je mij met een bepaalde soort toon moet aanspreken en dat heeft tot nu toe nog niemand goed gedaan. Ik kreeg aleen maar complimenten voor mijn lef om zoiets online te zetten wat in weze zegt dat ik mezelf moedwillig voor lul heb gezet.

Ik heb dit topic ook even volledig doorgenomen en Wouter J, eindelijk toon je met deze post wat meer maturiteit. Zoals iedereen je probeert duidelijk te maken, het ligt helemaal niet aan je materiaal. Op het moment dat mensen als Han S (toch een autoriteit op dit forum) je zeggen dat de zang niet zuiver is en te hard staat, dan moet er toch een klik in je hoofd gemaakt worden. Dan vraag je direct wat er aan kan verbeterd worden ipv je zo defensief op te stellen en je te verdedigen voor iets wat niet te verdedigen valt. Ik neem bovendien zelf ook zaken op en ik weet dat de eindmix (als ik hem bv. in iTunes hoor) helemaal anders is dan als ik hem door mijn koptelefoon hoor maar alle tracks blijven hetzelfde. De mix gaat veranderen, de kwaliteit van de tracks niet ...

Als ik eerlijk mag zijn, ik vind overigens dat iedereen enorm aardig blijft over je zang. Ik ga niet in detail treden maar het ergste vond ik wel toen je zei dat iedereen je complimenteerde met je Engels accent. Sorry, maar ik als Belg zou direct je Nederlandse roots eruit gehaald hebben in een objectieve luisterbeurt.

Ik weet dat het pijn doet als iets wordt afgebroken waar je zolang aan gewerkt hebt. Maar weet je, that's life! Ik wil gerust een lied van mezelf hier op Sounds posten als je van mening bent dat 'de beste stuurlui' aan wal staan. Weet echter goed dat ik mijn nummers eigenlijk het liefst zou willen laten horen op het moment dat ze voor mij 100% af zijn (alles zuiver en in orde) en mooi opgenomen. Dat is misschien iets om over na te denken ...

gitaarvrouwtje
25 juni 2008, 18:41
over je zang, een goed advies? neem zangles..
een goede zangpedagoog kan je leren wat meer beheersing te hebben door je adem beter te krijge, jou adem zit hoog dat hoor ik doordat het gejaagd gaat klinken, alsof je t benauwd hebt zeg maar

onzuiverheden is een kwestie van leren klank te maken in de ruimten van neus en keel, dus niet denken dat het in je stembanden alleen zit maar het zit juist in de holten, dat kan alleen een zangleraar of lerares jou goed leren

zang is een kwestie van ontspannen maar vooral van goede oren..
je zingt niet met alleen je stem , maar met een hele set aan gereedschappen waarvan ik zou zeggen dat de oren de belangrijkste zijn
de anderen zijn je adem (buikademhaling, en leren je ruimte groot te maken door je ribben te openen) want op een goede buikademhaling kun je steunen.

je houding..sta op twee voeten, trek niet met schouders als t hoog wordt maar zak juist even door je knieen en ontspan je schouders dat kan net genoeg zijn om op t juiste moment de ontspanning te maken die die hoge toon nodig heeft

en warm je stem op voor je gaat zingen met oefeningen die je ook weer kunt leren van een stempedagoog

het kan echt heel veel verbeteren

o ja ik vergeet nog ene belangrijke tip
als je nummers speelt speel ze dan in een toonsoort die prettig is voor je stem, ga dus als je een tenor bent geen bariton stukken zingen want je moet te lang te laag zingen, of anders om

een andere tip had ik jou al gegeven , kies nummers die bij je passen, en niet dingen zoals dit omdat dit nummer ten eerste niet te evenaren is doordat het zo n groot phil collins stempel heeft

ken je zwakte , ik weet waar de mijne lliggen en daar borduur ik dus omheen, door niet (ik noem maar iets) dat titanic lied van celine dion te willen zingen. omdat dat gewoon niet bij mn stem past, veel te hoog gegrepen is, en zowiezo voor sopraan is en ik ben een alt

misschien moet jij het wel veel meer hebben van interpretatie dan van spatzuiver zingen.maar ook dan moet je wel je stem beheersen, dus ik raad je aan, neem eens een poosje zangles, dan leer je je stem en je mogelijkheden ook beter kennen

wat opname techniek aangaat, tsja,..ik heb hier dus die opname die han gisteren maakte ..en ik heb opnamen die zijn gemaakt in een homestudio, en eerlijk is eerlijk ..die halen t er niet bij..maar t is wel waar..als ik vals zing bij han..hoor je dat..en als ik vals zing in de goedkope behringer mic die ik zelf heb,..hoor je t ook
want vals is vals

hoop dat je hier wat mee kunt want ik bedoel het oprecht als een helpende hand
kris

Mitch
25 juni 2008, 18:54
Dat je een achtergrond hebt van neergesabeld worden en je hebt geleerd je daartegen te verdedigen is wel duidelijk, dat spreekt uit de meest van je posts, maar desalniettemin: je hangt nog steeds in dezelfde spiraal.
Ook op je strip kreeg je, naast de voorpslebare bashing, ook zeer goed gefundeerde kritiek van o.a. Gio en die wuifde je ook enigszins weg. Nu bij Han zie ik het weer gebeuren. Je corrigeert wat met je kennis over waar Phil Collins die gegate reverb vandaan haalt maar je gaat niet echt op zijn punten in.

Eigenlijk wil ik maar één ding tegen je zeggen: laat de negatieve emotie van vroeger los (het gevoel dat je kreeg van het neersabelen), probeer kritieken te filteren voordat je erop reageert en luister respectvol naar mensen waarvan je weet dat ze veel kennis hebben. :harmony:

Wouter J
25 juni 2008, 19:01
Eventjes buiten dit alles om, hier is een van mijn favorite door Phil Collins gezongen stukken allertijden. "Squonk" van het Genesis album "A trick of the tail" wat ook het eerste Genesis album was waar hij leadzang deed.

http://www.youtube.com/watch?v=Q_uwG79As4A

Mensen associeren hem nu met Idols en filmmuziek voor Tarzan. Ik niet, ik associeer hem met nummers zoals "Dance on a Volcano", "Turn it on again", "Second home by the sea", "Deep in the motherload" of die fantastische live versie van "Supper's ready" op het "Second's out" live album, DAT is waar ik aan denk als iemand de naam Phil Collins noemt.

Ik vondt het ook grappig dat toen ik Genesis vorig jaar live zag dat mensen achteraf in de bus aan het klagen waren dat ze nummers zoals "Sussudio", "You'll be in my heart", "I can't stop loving you" en "In the air tonight" niet kregen te horen.

Han S
25 juni 2008, 19:07
Het wordt tijd dat je een keer inhoudelijk ergens op ingaat Wouter, anders wordt het een soort van tegen een boom lullen en dat Irene al.

Wouter J
25 juni 2008, 19:21
Het wordt tijd dat je een keer inhoudelijk ergens op ingaat Wouter, anders wordt het een soort van tegen een boom lullen en dat Irene al.

Sorry, dat is zeker niet de bedoeling. Gitaarvrouwtje's tips over hoe mijn zangtechniek te verbeteren en jouw tips voor mijn opname techniken is al veel beter.

Het feit is dat er zoveel afzeikingen tussen alle post in deze thread stonden dat het heel moeilijk voor mij was om tussen de bomen het bos te zien en de echt wel bedoelde opmerkingen te er tussen uit te halen. Komt ook nog bij kijken dat posten op een forum en een verbaal gesprek toch twee totaal verschillende dingen zijn. Het is erg moeilijk om te zien wie het echt goed bedoeld, een grapje maakt of me gewoon in de zeik zet, door te lezen. Persoonlijk contact is er nu eenmaal niet.

Han S
25 juni 2008, 19:25
Valt erg mee Wouter, bij een verbaal gesprek is het een kwestie van goed luisteren en bij schriftelijk contact is het een kwestie van goed lezen.

En ik weet nu uit ervaring dat gitaarvrouwtje, die ik Kris mag noemen, heel goed weet waar ze het over heeft want ze zingt meer dan voortreffelijk. Zij heeft gisteren een indrukwekkend nummer opgenomen voor haar doodzieke moeder en de leadvocal was in één keer goed, niks mis mee.

Wouter J
25 juni 2008, 19:27
Gitaarvrouwtje, veel sterkte met je moeder, hopelijk komt alles goed met haar.

Han S
25 juni 2008, 19:39
Gitaarvrouwtje, veel sterkte met je moeder, hopelijk komt alles goed met haar.

Dat zal niet gaan lukken vrees ik. Kris heeft dat in off topic uitgebreid uitgelegd, mams wordt niet meer beter.

gitaarvrouwtje
25 juni 2008, 20:06
Gitaarvrouwtje, veel sterkte met je moeder, hopelijk komt alles goed met haar.
dank je wel voor je lieve wens wouter
helaas is het zoals han vertelt
je kunt hier wat meer lezen

cd voor kika (http://www.sugarbeat.eu/pageID_6034262.html)

hansli
27 juni 2008, 00:30
he wouter

vanmiddag op mijn werk heb ik deze draad even doorgelezen, en kon pas vanavond gaan luisteren naar je opname, we hebben geen geluidskaarten in de pc.

ik was dus volkomen bevooroordeeld, en kan alle reageerders alleen maar gelijk geven, maar bij de 1e klank van je stem moest ik meteen aan robert wyatt denken, je weet misschien wel, de voormalige drummer van soft machine, die een paar hele mooie soloplaten heeft gemaakt.

jou stem lijkt daar nogal op; wyatt is ook geen benadigd zanger, maar weet zijn beperkingen perfect uit te buiten.....

jij zou dat ook wel moeten kunnen, zie alle tips over zangles en dergelijke, persoonlijk vind ik het genre zanger met een matige stem soms erg goed en interessant, zoals lou reed.....

ik ben wel benieuwd hoe je een nummer als"at last i'm free", jawel, het chic-nummer, in de uitvoering van wyat zou naspelen, je stem leent zich er wel voor......

volgens mij doe je er ook goed aan een nummer eerst helemaal uitj hoofd te leren op de gitaar, ik weet niet of je dat al doet, maar daar leer je superveel van......
en dan eens voorzingen aan bekenden, kijken wat die er van vinden :hippie:

verder raadtik je aan eens te proberen een heel simpel liedje 2 of 3 stemmig op te nemen: je leert dan heel erg goed naar jezelf te luisteren, en je zult je zwakke punten 10 keer uitversterkt horen, je zult leren om een zuivere toon op te zetten.

vermijdt hier het gebruik van vibrato, probeer een pure noot te zingen.......

at last i'm free zou een uitstekend uitgangspunt zijn, wyatt zingt 'em heel gedragen, en ondanks zijn beperkte instrument vind ik dit verreweg de mooist uitvoering van dit nummer...................

over je gitaar kan ik nog weinig zeggen, maar wat ik hoor lijkt me makkelijk gedaan, ik heb ondertussen nog even wat clipjes geluisterd, die gitaar is overal idd wel in orde, en ik zal niet ieder clipje gaan beoordelen, maar je zang in crazy for you is eh, how shall i put this: crap: in dat hoge bereik heb je nog niks te zoeken......

en voor iedere zanger geldt: let op je ademhaling; vergelijk je stem eens met een doedelzak: je longen moeten lekker vol lucht zitten als je begint te zingen, je moet lange lijnen op 1 adem kunnen zingen, dan komt de zuiverheid vanzelf......

en doe eens een stemtest voor je zelf: wat is je bereik: stemapparaatje pakken, laagste toon opzoeken, en dan toonladdertjes en simpele liedjes gaan zingen, bij voorkeur "moe der ligt een kip in't water, dan zing je gewoon een kwint, en op je stemapparaatje de zuiverheid bekijken: je zult versteld staan, en het fijne van stemapparaatjes is: ze hebben maar 1 waardeoordeel: is het zuiver of niet!

en moe der ligt een kip in't water dan steeds 1 toon hoger: waar het niet meer te behappen is; daar zit je grens, die overigens naar boven een flink eind op te rekken is, met de juiste lessen natuurlijk.....
en als het pijn begint te doen meteen stoppen natuurlijk, daar willen leken hun hand nog wel eens overspelen, kijk naar jantje smit, die door pure zelfoverschatting in combinatie met slechte begeleiding een forse blessure heeft opgelopen.......

ok, ik ga nog een paar van die clipjes van je luisteren, :hippie: