PDA

View Full Version : hoeveel bandjes?



bathmutz
23 februari 2003, 17:35
hallo allemaal, ik vroeg me af of jullie in meerdere bandjes zitten. het is i.i.g. goed voor je bas kwaliteiten maar goed.

en ik vroeg me af dat als je in andere bandjes speelt hoe je dan omgaat met de bandleden. want die hebben als het vrienden van je zijn het idee dat je dan een matennaaier bent enzo, snap je?

maar hebben jullie hier ervaring mee?

BathMutZ

dumBASS
23 februari 2003, 17:45
Ik speel in twee bands, en dat ik in een tweede band ging spelen word door de bandleden van m'n eerste band 100% geaccepteerd. Alleen heb ik wel de deal met ze dat mijn eerste band altijd voor gaat, mocht ik 's een keer moeten kiezen met oefenen of een optreden.

Die tweede band is een cover-band, die toch meer gaat om het zuipen en lachen dan t werkelijke spelen. :grin:

dikkie dik
23 februari 2003, 17:57
twee. van de zomer stop ik met 1tje. dan gaan we serieus verder.

bassmeijer
23 februari 2003, 19:13
Ik speel zelf in 3 bands en het heeft mij alleen maar beter gemaakt omdat je je horizon qua muziek een stuk breder maakt.

Matenaaierij is zeker niet aan de orde,het is meer het jaloers zijn op jou omdat jij wel durft in een andere band te gaan spelen.Je moet alleen wel i.v.m optredens 1 band de voorkeur gaan geven.

dikkie dik
23 februari 2003, 19:27
de drummer van onze eerste band is hartstikke goed, eigenlijk willen we em niet kwijt, maar hij wilt van die ouwe lullen muziek gaan spelen zoals toto enzo. wij willen gewoon dikke grunge gaan spelen. dat doen we dus met de andere band, maar ik heb het idee dat de drummer van de oude band ons wel een stelletje naaiers vind. dat gevoel heb ik tenminste.

Ruud
23 februari 2003, 21:38
Ik speel in de zomer in een extra band, meer het vrienden van amstel live idee, maarja daar doet mijn halve band aan mee, de rest vindt het goed hoor... momenteel ligt onze band toch een beetje stil, zangeres met pfeiffer.. misschien gaan we tijdelijk iets compleet anders doen onder een andere naam..
maarja matennaaierij, davink onzin..

jaalst
24 februari 2003, 13:01
Dikkie dik zegt "de drummer van onze eerste band is hartstikke goed, eigenlijk willen we em niet kwijt, maar hij wilt van die ouwe lullen muziek gaan spelen zoals toto enzo".

Als Toto te moeilijk voor je is, zeg dan gewoon dat die muziek niet jouw stijl is!
Toto is voor mij een van de beste bands ter wereld...
En ik denk dat ik (als ik dit zeg) niet alleen voor mezelf spreek wanneer m.i. toto absoluut tijdloos is!

Luister eens goed naar Jeffry Porcaro (nu Simon Philips) en Steve Lukather.

Maar nogmaals, ik denk dat "de vooral staccato gespeelde breaks" voor jou erg moeilijk zijn....en dit is nu juist wat goede muzikanten (vooral drummers) trekt ; )

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jaalst op 2003-02-24 13:03 ]</font>

jaalst
24 februari 2003, 13:06
Meer bands is goed voor je ontwikkeling.
Maar onderling vertrouwen in de band en het gevoel hebben dat iedereen er voor de ander is, maakt niet alleen de band sterker maar dit "hoor" je ook.
Meer bands is volgens mij dus niet per definitie beter!

Tis maar hoe je het bekijkt....ik zelf heb er ook 3....dus wie ben ik :smile:

gr John

bas ragger
24 februari 2003, 15:27
misschien moet ik mij hier niet mee bemoeien maar ik heb het idee dat jaalst zich als een ouwe lul voelt aangesproken. Dat iemand toto niet leuk vind betekent niet dat hij het nier kan. Ik kan toto wel spelen denk ik maar ik vind er gewoon geen zak aan. Kan toch. Ik speel veel liever metal. Tis niet moeilijk maar wel leuk. :->

AntY
24 februari 2003, 22:55
sinds wanneer is alle metal makkelijk?

en wie kan trouwens all along the watachtrower van jimeh spelen? ik probeer t nu maar t is moeilijk!!! en wat ben ik blij dat ik noten kan lezen !!! :razz:

jaalst
25 februari 2003, 15:03
Ach wat heet ...ouwe lul!!!
Valt wel mee...
Ik ben 34 en speel al een jaar of 25.
Waarvan een jaar of 18 fusion/funck/rok.
Ik zal wel de oudste lul zijn hier hahaha :smile:

Ik dacht vroeger toen ik 8 jaar was en voor het eerst Jaco Pastorius hoorde """dat is muziek voor bejaarde mensen die een gehoorapparaat hebben dat ze kunnen uitzetten....dat klinkt voor geen meter..."""

Maar jaren later begrijp ik zijn manier van spelen en vind ik hem grandioos!

Ik ben wel opgegroeid met Toto, misschien dat dit een beetje als vooroordeel werkt!
Maar als je het hebt over ouwe lullen muziek dan denk ik aan vader abraham of duitse slagers
Ik denk dan ZEKER niet aan de muziek van Toto....of ben ik nu de enige????

Ik vind je benaming "ouwelullenmuziek" in direct verband met een band als Toto een beetje getuigen van domheid...meer niet.
Het zegt namelijk meer over de kennis dan over de smaak en de manier waarop iemand die smaak omschrijft!



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jaalst op 2003-02-25 15:03 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jaalst op 2003-02-25 15:04 ]</font>

AntY
28 februari 2003, 13:42
ff serieus

wie kan hier all along the watchtower bassen???? wat is t een godsgruwelijk nummer om uit te zoeken kwa ritme :smile:
maar wat een geil nummer ook?

wie bast er hier hendrix?

basswasp
28 februari 2003, 14:40
All Along The Watchtower is een mooi nummer; het origineel komt trouwens van Bob Dylan :smile:

Nu speel ik dit nummer niet, maar zoals ik 'm nu hoor is het best geinig om een uit te zoeken. De bas is het beste te horen tijdens dat slidegitaar-stuk.

Hendrix-nummers bas ik vrij weinig, alleen om in een band gitaar te begeleiden eigenlijk. Meestal probeer ik die nummers ook op gitaar te spelen. Behalve meerdere bands is meerdere instrumenten ook een manier om muzikaal gezien wijzer te worden :smile:

'Are You Experienced?' :grin:

basswasp
28 februari 2003, 14:41
Maareh... met deze muzieksmaak ben ik vast de jongste 'ouwe lul' hier... :smile:

bathmutz
28 februari 2003, 15:23
ja, drummen bijvoorbeeld. vooral bij slappen moet je als een drummer denken vind ik.
slap = bassdrum en pop = snare bijvoorbeeld.

Gaaf.

BathMutZ

niels_r
5 maart 2003, 12:30
Ik speel wel een aantal nummers van Jimi (Fire, The Wind Cries Mary, Hey Joe en Purple Haze), maar All Along The Watchtower is mij net een tikje te moeilijk. De bas is trouwens ook niet altijd even goed te horen, wat het extra lastig maakt.

Harry
6 maart 2003, 16:13
Op 2003-02-24 13:01, schreef jaalst:
Dikkie dik zegt "de drummer van onze eerste band is hartstikke goed, eigenlijk willen we em niet kwijt, maar hij wilt van die ouwe lullen muziek gaan spelen zoals toto enzo".

Als Toto te moeilijk voor je is, zeg dan gewoon dat die muziek niet jouw stijl is!
Toto is voor mij een van de beste bands ter wereld...
En ik denk dat ik (als ik dit zeg) niet alleen voor mezelf spreek wanneer m.i. toto absoluut tijdloos is!

Luister eens goed naar Jeffry Porcaro (nu Simon Philips) en Steve Lukather.

Maar nogmaals, ik denk dat "de vooral staccato gespeelde breaks" voor jou erg moeilijk zijn....en dit is nu juist wat goede muzikanten (vooral drummers) trekt ; )



ik ben nog 'n veel ouwere lul dan jij maar ik vind Toto ook wel een beetje belegen. En ik vind het ook een beetje kort door de bocht om daarom meteen maar te roepen 'zeker te moeilijk voor je'.

Phyrexian
6 maart 2003, 16:29
Ik speel bass in één band. Voorlopig hebben we nog geen naam. De stijl is heavy rock/metal met invloeden uit hardcore. Denk aan Kyuss bijvoorbeeld.

Onze gitarist (die alle muziek schrijft) speelt nog in twee andere bands en hij wordt daardoor niet scheef bekeken door ons... :wink:
Die bands zijn 'Aberdeen Loving Gods' retro-rock ala 'the doors' en in 'Phillibustas' (hip hop met af en toe wat gitaren erbij)...

soms speel 'k ook wat jams met kerels van op't werk... kben eens achter de drum gekropen en dat ging super!!