PDA

View Full Version : Vox AC15



the feable
22 juni 2008, 21:48
Ik heb laatst een Vox AC15 getest en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was. Zeker voor de prijs! Echter op gitaarmarkt staat een Vox AC15 maar dat is een ander type. Deze komt namelijk uit GB terwijl de AC15 die ik getest heb uit China (?) komt.
Weet iemand wat de verschillen zijn vooral in klank maar ook in betrouwbaarheid ed.
Verder heb ik gehoord dat de combootjes niet betrouwbaar zijn? Kan iemand dat bevestigen of liever nog tegenspreken?

Bedankt!

humbucker
22 juni 2008, 22:50
Ik heb sinds februari een AC15 en tot nu toe heb ik er absoluut geen last van!
Ben er nog steeds heel blij mee! Het ziet en voelt ook allemaal heel degelijk..

Over het verschil tussen de AC15's uit GB en die uit China (zo hebk er zelf 1) kan ik weinig zeggen. Heb nog nooit over een Engelse gespeeld. Maar de Chinese zijn echt niet slecht hoor!!!!

Mitch
22 juni 2008, 23:37
Nou, die Britten (ook wel bekend als Korg-reissues) staan ook niet echt bekend om hun mateloze betrouwbaarheid hoor. Niet al te dikke PCB's die verbonden zijn met van die flimsy stekkertjes....niks bijzonders in vergelijking met de huidige massa-productie.
Dat gezegd hebbende, we sleuren nou al dik 2 1/2 jaar een Korg RI AC30 het land rond en die heeft nog geen krimp gegeven.

Lexvandoef
22 juni 2008, 23:54
Ik heb zelf ook een AC15 ui China, nog steeds geen problemen mee, ik heb er optredens mee gedaan, hij is overal mee heen geweest en hij werkt nog perfect. Het enige is is dat de tolex nogal dun is en snel beschadigd.