PDA

View Full Version : western gitaar rond de 100-150 euro



degrotepeter
22 juni 2008, 18:40
Ik ga vrijdag kijken naar een western gitaar.
Ik wil het liefst niet zo'n dure want hij gaat ook mee op vakantie enzo.

Het lijstje waar ik naar wil gaan kijken is:
Yamaha F310
Yamaha F370 (ik weet niet of dat alleen de kleur verschilt van de 310 of dat er nog meer is)
Ibanez V70

Ik wil dus graag nog even weten of er misschien nog andere gitaren zijn waar ik nog even naar zou moeten kijken. (oh btw ik zoek geen starterspakketten)

Peter

grayfink
22 juni 2008, 19:11
Ik zou kijken naar een gitaar met een massief bovenblad. Yamaha en Ibanez zijn in elk geval waardevaste merken met een vrij constante kwaliteit. Voor 150€ kun je een aardig gitaartje krijgen, maar verwacht geen topkwaliteit. Succes.

degrotepeter
22 juni 2008, 19:28
Ik zou kijken naar een gitaar met een massief bovenblad. Yamaha en Ibanez zijn in elk geval waardevaste merken met een vrij constante kwaliteit. Voor 150€ kun je een aardig gitaartje krijgen, maar verwacht geen topkwaliteit. Succes.

Ja dat weet ik ^^ de F310 heeft in iedergeval wel een massief bovenblad dat weet ik wel. Van de yamahas weet ik het niet zo uit mijn hoofd.
(ik check altijd heel veel reviews en shit zodat ik zeker weet dat ik een goede aankoop doe :)

Maar ik kijk ff rond in de winkel maar het word denk ik wel de F310 kost ook maar 130,- dus vind ik wel een aardig prijsje.

G. Ketels
30 juni 2008, 15:44
Ja dat weet ik ^^ de F310 heeft in iedergeval wel een massief bovenblad dat weet ik wel. Van de yamahas weet ik het niet zo uit mijn hoofd.
(ik check altijd heel veel reviews en shit zodat ik zeker weet dat ik een goede aankoop doe :)

Maar ik kijk ff rond in de winkel maar het word denk ik wel de F310 kost ook maar 130,- dus vind ik wel een aardig prijsje.

Hoi,

mocht je nog twijfelen kan ik je ook van harte de F310 aanraden. Ik ben al even op zoek om naast mijn huidige CG101A een staalsnarige gitaar te kopen en ben dan ook vorige week naar de lokale muziekinstrumentenboer geweest om het één en ander uit te testen. Voor die prijs (hier 139 euro) is er volgens mij echt maar heel weinig beters te vinden. Het enige wat me wel opviel is dat de achterkant vrij snel krassen maakt, maar dat is het minste lijkt me. De gitaar ziet er goed uit, ligt (voor mij) heerlijk in de hand, goed speelgevoel en een o zooo fijne klank voor dit prijskaartje.

Niet twijfelen, gewoon doen (y)

degrotepeter
1 juli 2008, 17:15
Hoi,

mocht je nog twijfelen kan ik je ook van harte de F310 aanraden. Ik ben al even op zoek om naast mijn huidige CG101A een staalsnarige gitaar te kopen en ben dan ook vorige week naar de lokale muziekinstrumentenboer geweest om het één en ander uit te testen. Voor die prijs (hier 139 euro) is er volgens mij echt maar heel weinig beters te vinden. Het enige wat me wel opviel is dat de achterkant vrij snel krassen maakt, maar dat is het minste lijkt me. De gitaar ziet er goed uit, ligt (voor mij) heerlijk in de hand, goed speelgevoel en een o zooo fijne klank voor dit prijskaartje.

Niet twijfelen, gewoon doen (y)

ehm heb net vandaag een nieuwe gekocht :P
gewoon een vsp :P
was 99,-, ik wou wel eerst kijken naar de F310 dus heb ik maar de F370 vastgepakt, vond ik wel aardig spelen maar daarna liet de verkoper me die vsp vasthouden ik vond deze wel een iets mindere klank hebben maar qua spelen doet hij niet onder aan de F370, dus heb ik die maar meegenomen
En ach hij is voor vakantie dus maakt het ook niet super veel uit op zich :hippie: