PDA

View Full Version : Radial Tonebone Classic Overdrive



tweng
22 juni 2008, 17:16
Heeft iemand hier ervaringen met dit pedaal ?

tweng
23 juni 2008, 10:49
niemand ervaring ?

Fuhgawz
23 juni 2008, 11:07
Misschien krijg je meer reacties als je wat specifieker aangeeft wat je wilt weten. Bv: wat voor muziek wil je ermee spelen, wat voor gitaar/versterker heb je, etc..

tweng
23 juni 2008, 12:36
idd, lijkt me nog geen zo'n gek idee ! ;)
Wel, ik heb twee amps : een fender blues deluxe en een fender bandmaster reverb waarmee ik door een london city kast speel. London city kast heeft gewoon 4 celestions 75's.
Verder speel ik met een fender 72 telecaster thinline en een fender Jazzmaster.
Ik zou eigenlijk een pedaal die een mooie overdrive geeft, van een klein randje tot meer, maar die vooral het karakter van zowel mijn amps als van mijn gitaren blijft bewaren.
Ik heb momenteel een maxon OD 820 overdrive pro, die doet het niet slecht, vooral niet als het over een randje gaat, maar als het over meer drive gaat, klinkt hier vooral als een tubescreamer en gaat het karakter van de amp weg. Dus zoek ik iets anders.
Mogelijkheden zijn Fulltone OCD, Tonebone Classic, Klon Centaur cloon, ...
Over deze pedalen wil ik graag jullie mening weten, maar nieuwe tips zijn uiteraard ook welkom !
Alvast bedankt voor jullie reactie !

the sure thing
23 juni 2008, 14:04
Een Tonebone kleurt je geluid meer, hetgeen overigens een zeer prettige kleuring is. Als je wilt dat je signaal in tact blijft en het karakter van de amp zoveel mogelijk overeind blijft (dus zo weinig mogelijk kleuring), ga dan voor de OCD of de Fulltone Fulldrive. 2e hands voor EUR 130/150 zeker te scoren!