PDA

View Full Version : Gibson Les Paul kleuren per type



Highway49
22 juni 2008, 16:40
Hallo allemaal,

eindelijk is het dan zover, er komt een gibson les paul :) Ik ben naar de feedback geweest om te proberen, maar ben van plan 'm via een particulier bij mij in de buurt te kopen, en een ervaren gitaarbouwer.

Ik heb begrepen dat er per type LP iets van 4 kleuren beschikbaar zijn (anders wordt het custom), is dit zo? En is er een website oid om te checken welk type in welke kleur beschikbaar is?

Ik heb zowel de jaren 50 en de jaren 60 hals geprobeerd. De 60 is smaller dus daar ging ik op spelen met een beter voorgevoel, ik dacht altijd dat mijn voorkeur daar lag. Nu moet ik zeggen dat ik de 50 eigenlijk prettiger vond spelen, wat ik raar vind want ik heb altijd smalle halzen erg prettig gevonden.

Iemand tips? Hoopte niet boven de 2300 uit te hoeven komen. (bij feedback.nl lijken de 50 necks trouwens vrijwel altijd goedkoper te zijn, is dat zo en weet iemand waarom?)

Qua kleuren twijfel ik nog tussen tobacco sunburst en honey sunburst...dusss

Gr. Tim

Mr.Fingers
22 juni 2008, 16:53
50's minder gewild, en daarom lagere prijs?

voor de kleuren:

http://www.gibson.com/en%2Dus/divisions/gibson%20usa/products/lespaul/standard/

en dan rechts bovenaan "finishes" kiezen. Mogelijkheden zijn

- Heritage Cherry Sunburst
- Ebony
- Goldtop
- Desert Burst
- Honey Burst
- Light Burst
- Iced Tea

Orpheo
22 juni 2008, 17:35
kijk effe op www.gibson.com (http://www.gibson.com) daar zie je per soort de kleuren. de standard is er geloof ik in al minstens 5 (goldtop, zwart, honeyburst, cherryburst, winered). de 60ies hals is inderdaad wat dunner. prijsverschil? weet ik niks van, maar dat zegt niks.


Je moet gewoon kijken naar een gitaar die lekker speelt en lekker klinkt, meer niet.

Als je btw 2790E beschikbaar hebt ipv 2300, zou ik dat doen. Kan je een customshop standard kopen (of voor 2900 een customshop custom!)

Highway49
23 juni 2008, 07:41
Ik heb onder de standard, standard premium plus, classic, classic antique en traditional gekeken en bij geen één zie ik een kleur met tobacco staan.

Betekent dit dat deze types in de kleur automatisch een custom wordt, én dus meteen veel duurder?

pol
23 juni 2008, 08:26
de 1958 VOS heeft wel tobacco burst, maar dan zit je wel op 2555 bij thomann.

Highway49
23 juni 2008, 08:54
Hee bedankt! 200 euro extra is wel de moeite om een kleur naar je zin te hebben, maar dan wel wat vraagjes:

Is de kleur het enige verschil? Waar staat VOS voor? En is dit type verkrijgbaar in de jaren 50 neck wat jij/jullie weten? Bedankt!

Wil m'n LP !

pol
23 juni 2008, 08:58
VOS = Vintage Original Specs, dus body zonder weight relief holes of chambering, long neck tenon, en 50's neck.

Highway49
2 juli 2008, 22:21
Late reactie misschien. Maar die tobacco bij Thomann voor die prijs die jij noemde is faded, was helaas niet wat ik zoek :(

Krijg het idee dat alleen de Slash signature in de kleur Tobacco Dark Burst verkrijgbaar is. Helaas niet gewoon de standard zonder die tekeningetjes en poespas.....

pol
2 juli 2008, 22:25
faded ?

helemaal niet, historics zijn niet faded.