PDA

View Full Version : floyd rose trem. vastzetten



degrotepeter
22 juni 2008, 16:40
Ik heb dus al een hele poos een gitaartje met een floyd rose trem.

(miss. een beetje noob vraag maarjah)

Bestaat er iets is waarmee je deze tremolo kan vastzetten, zodat je makkelijk in drop c kan stemmen?

In iedergeval bedankt :)

Speulert
22 juni 2008, 16:58
Yep die kun je vastzetten met de zoekfunctie

YannickH
22 juni 2008, 17:00
gewoon met een houtblokje kun je hem vastzetten

wiegersma
22 juni 2008, 17:01
een blokje hout tussen het tremoloblok en de body plaatsen (binnenin de gitaar). Dan kun je nog wel duikvluchten maken en wanneer je een snaar breekt of verlaagt gaat de tremolo niet naar achteren en blijft dus gewoon gestemd.
(het blokje komt achter de veerkant)

degrotepeter
22 juni 2008, 17:31
een blokje hout tussen het tremoloblok en de body plaatsen (binnenin de gitaar). Dan kun je nog wel duikvluchten maken en wanneer je een snaar breekt of verlaagt gaat de tremolo niet naar achteren en blijft dus gewoon gestemd.
(het blokje komt achter de veerkant)

ochjah natuurlijk had ik zelf ook aan kunenn denken :P

je bedoelt toch gewoon het dekplaatje aan de achterkant eraf? en dan achter dat blokje een stukje hout of whatever plaatsen.

jerome
22 juni 2008, 18:38
Je hoeft je trem echt niet vast te zetten om m lager te stemmen.
Je kan ook een stripje hardhout op de body lijmen (in de schacht) zodat in ruststand het tremeloblok er tegen aan leunt.
Bijkomend voordeel is dat je sustain vooruit gaat en dat je nog steeds duikvluchten kan maken.
Alleen je brug naar achteren kantelen kan niet meer
Wel aan te raden om je veerspanning wat te verlagen als je je gitaar lager stemt

wiegersma
22 juni 2008, 18:54
dat zeg ik en je hoeft niet eens beslist te lijmen hoor.
idd. het dekplaatje effe eraf halen en dan ben je waar je moet zijn.

Geoffrey
22 juni 2008, 19:07
Waarom wil je die vast zetten?
Mijn gitaar staat in C# in de tremolo blijft perfect bruikbaar..

Dark_Tranquillity
22 juni 2008, 19:14
Mijne staat in B en doet het ook prima.

MichaelSS
22 juni 2008, 19:14
Tja niet alle floyd's zijn van dezelfde kwaliteit.

Bram+
22 juni 2008, 19:15
Waarom wil je die vast zetten?
Mijn gitaar staat in C# in de tremolo blijft perfect bruikbaar..
Misschien bedoelt hij dat hij soms in standaard E wil spelen, en soms in C. Dan kan het inderdaad handig zijn om 'm 'van een kant' vast te zetten. Als je 'm standaard in drop C of wat dan ook wil zetten, dan hoeft dat inderdaad niet, dan moet je waarschijnlijk alleen de spanning op de veren aanpassen zodat de trem niet de lucht in steekt.

Geoffrey
22 juni 2008, 19:17
Misschien bedoelt hij dat hij soms in standaard E wil spelen, en soms in C. Dan kan het inderdaad handig zijn om 'm 'van een kant' vast te zetten. Als je 'm standaard in drop C of wat dan ook wil zetten, dan hoeft dat inderdaad niet, dan moet je waarschijnlijk alleen de spanning op de veren aanpassen zodat de trem niet de lucht in steekt.

Ik snap wat je bedoelt.. maar ik snap niet direct waarom de TS dit wil doen.
Omdat hij denkt dat hij deze moet vastzetten om lager te stemmen.. of omdat hij ze gewoon vast wil zetten om niet meer te gebruiken.

degrotepeter
22 juni 2008, 19:41
Tja niet alle floyd's zijn van dezelfde kwaliteit.

Ik heb een GRG270B
met: Edge III bridge
http://www.ibanez.co.jp/products/images/features/240.jpg

Is dit dus zo'n voorbeeld van een kutkwaliteit trem?

Geoffrey
22 juni 2008, 19:43
Ik heb een GRG270B
met: Edge III bridge
http://www.ibanez.co.jp/products/images/features/240.jpg

Is dit dus zo'n voorbeeld van een kutkwaliteit trem?

Geen ervaring mee..
Het lijkt me geen kutkwaliteit trem..

wiegersma
22 juni 2008, 19:51
ik denk dat de TS verschillende stemmingen wil gebruiken zonder dat de hele gitaar ontstemd. In zo'n geval hoef je de trem niet vast te zetten, maar hoef je er alleen voor te zorgen dat ie niet meer naar achteren kan kantelen wanneer de spanning verlaagd wordt.

Bram+
22 juni 2008, 20:07
Ik heb een GRG270B
met: Edge III bridge
http://www.ibanez.co.jp/products/images/features/240.jpg

Is dit dus zo'n voorbeeld van een kutkwaliteit trem?
Het is geen hoogvlieger, maar bij 'normaal' gebruik moet hij het toch volhouden. Het is niet meer dan dat je kan verwachten voor gitaren uit de prijsklasse. Wat me vooral opviel bij de gitaren met Edge III die ik in mijn handen heb gehad, is dat hij wel erg 'los' stond: ik kon als ik m'n palm erop rustte 'm redelijk makkelijk indrukken. Dat hoeft geen probleem te zijn, ware het niet dat het misschien iets zegt over de algehele constructie.

degrotepeter
22 juni 2008, 20:10
ik denk dat de TS verschillende stemmingen wil gebruiken zonder dat de hele gitaar ontstemd. In zo'n geval hoef je de trem niet vast te zetten, maar hoef je er alleen voor te zorgen dat ie niet meer naar achteren kan kantelen wanneer de spanning verlaagd wordt.

Ik denk dat ik het zo doe:
Ik plak een stukje klitteband aan de binnenkant en aan het blokje zodat die goed op de plek blijf.
Zo kan ik hem dus makkelijk weghalen als ik weet dat ik de tremolo ga gebruiken om de boel te verhogen (ik weet niet hoe dat heet maar je weet wel wat ik bedoel :satisfie:)
en hem makkelijk erin doen als ik lagere tunings wil gebruiken.
Want drop C gaat echt niet op dit ding, drop D nog wel maar dan ben je ook nog wel weer een poos bezig met alles precies afstellen.

jerome
22 juni 2008, 20:42
dat zeg ik en je hoeft niet eens beslist te lijmen hoor.
idd. het dekplaatje effe eraf halen en dan ben je waar je moet zijn.

Dat blokje zal je imho toch vast moeten lijmen
Als je je trem naar voren kanteld flikkert anders dat blokje er toch uit?


Ik denk dat ik het zo doe:
Ik plak een stukje klitteband aan de binnenkant en aan het blokje zodat die goed op de plek blijf.
Zo kan ik hem dus makkelijk weghalen als ik weet dat ik de tremolo ga gebruiken om de boel te verhogen (ik weet niet hoe dat heet maar je weet wel wat ik bedoel :satisfie:)
en hem makkelijk erin doen als ik lagere tunings wil gebruiken.
Want drop C gaat echt niet op dit ding, drop D nog wel maar dan ben je ook nog wel weer een poos bezig met alles precies afstellen.

Lijkt mij persoonlijk geen goed idee; klittenband zorgt voor een verend en dus dempend contactoppervlak.
Weg sustain, weg tone!
Overigens is een zwevende trem zoals een Floyd sowieso al niet best voor tone en sustain
Een vastgelijmd hardhouten blokje zorgt voor een beter contact tussen de trem en de gitaar body en geeft een beter sustain en vééééél meer tone!
En geen gezeik meer met andere gitaarstemmingen.

jerome
22 juni 2008, 20:59
Ik had nog een fotootje van een van m'n stratjes waarbij ik achter de trem zo'n stripje hardhout gelijmd heb.
Dit is welliswaar geen Floyd trem maar een Schaller trem maar dat maakt natuurlijk geen reet uit.
Bij m'n andere HSS Strats, de één met een Floyd en de ander met een Kahler heb ik ook die hardhouten stripjes achter de trem gelijmd.
http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/DSC00175.jpg

wiegersma
22 juni 2008, 21:02
Je hoeft niet te lijmen, de veren zorgen er wel voor dat ie er niet uit kan vallen. Klittenband is dus ook niet nodig. Maar voor het geval dat: klittenband neemt niet méér tone weg dan dat de trem zelf al doet en is dus niet verkeerd om te gebruiken.

degrotepeter
22 juni 2008, 21:10
Je hoeft niet te lijmen, de veren zorgen er wel voor dat ie er niet uit kan vallen. Klittenband is dus ook niet nodig. Maar voor het geval dat: klittenband neemt niet méér tone weg dan dat de trem zelf al doet en is dus niet verkeerd om te gebruiken.

Weetje zeker dat hij er niet uit valt?
Je kan de trem niet meer omhoog doen, maar wel omlaag en dan komt hij weer los te zitten waardoor hij er uit kan vallen (lijkt me).
Of zit ik nou helemaal fout? :cool:

allochthomas
22 juni 2008, 21:11
heb het zelf gedaan met mijn floyd rose als jerome heeft gedaan. werkt allemaal prima. zelf heb ik ook nog m'n veren kruislings gezet.

Geoffrey
22 juni 2008, 21:13
heb het zelf gedaan met mijn floyd rose als jerome heeft gedaan. werkt allemaal prima. zelf heb ik ook nog m'n veren kruislings gezet.

Waarom heb je deze nog kruislings gezet?

Bram+
22 juni 2008, 21:14
Weetje zeker dat hij er niet uit valt?
Je kan de trem niet meer omhoog doen, maar wel omlaag en dan komt hij weer los te zitten waardoor hij er uit kan vallen (lijkt me).
Of zit ik nou helemaal fout? :cool:
Als je bij het 'vastzetten' je trem nog wel de andere kant op wil gebruiken, moet je het blokje inderdaad vastmonteren. Klitteband is dan een oplossing. Wat betreft toooone en sustain: twee magische woorden, maar die ga je niet uit dat blokje hout halen, ook niet als het direct op je gitaar gemonteerd zit. Als het al iets oplevert, is het verwaarloosbaar vergeleken met de invloed van body/neckhout, versterker, elementen en andere electronica, kabels, je eigen vingers etc.

degrotepeter
22 juni 2008, 21:25
Als je bij het 'vastzetten' je trem nog wel de andere kant op wil gebruiken, moet je het blokje inderdaad vastmonteren. Klitteband is dan een oplossing. Wat betreft toooone en sustain: twee magische woorden, maar die ga je niet uit dat blokje hout halen, ook niet als het direct op je gitaar gemonteerd zit. Als het al iets oplevert, is het verwaarloosbaar vergeleken met de invloed van body/neckhout, versterker, elementen en andere electronica, kabels, je eigen vingers etc.

oftewel het maakt helemaal niks uit of je nou een houten blokje vastlijmt of hem vastzet met klitteband?

wiegersma
22 juni 2008, 21:26
Over dat blokje dat eruit kan vallen: ik heb altijd een los blokje erin. Zoals ik al zei kan 'ie geen kant op want de veren houden het blokje aan de onderkant tegen (tenzij je een heel klein blokje neemt en het hangt van de holte af waar deze inkomt). Maar zoals ook al gezegd is: klittenband werkt prima. En als je het niet meer wilt veranderen kun je het blokje altijd nog vastlijmen.
Ik zou zeggen probeer het allemaal uit en dan zie je wel wat je het best bevalt. Eerst los proberen, daarna met klittenband en als laatste klap op de vuurpijl vastlijmen. De eerste twee manieren kunnen in ieder geval geen kwaad.

allochthomas
22 juni 2008, 21:31
Waarom heb je deze nog kruislings gezet?gewoon om er zeker van te zijn dat hij nergens meer heen ging.

Geoffrey
22 juni 2008, 21:37
gewoon om er zeker van te zijn dat hij nergens meer heen ging.

i see..
ik dacht dat je dit om een andere reden gedaan had.

degrotepeter
22 juni 2008, 21:38
Over dat blokje dat eruit kan vallen: ik heb altijd een los blokje erin. Zoals ik al zei kan 'ie geen kant op want de veren houden het blokje aan de onderkant tegen (tenzij je een heel klein blokje neemt en het hangt van de holte af waar deze inkomt). Maar zoals ook al gezegd is: klittenband werkt prima. En als je het niet meer wilt veranderen kun je het blokje altijd nog vastlijmen.
Ik zou zeggen probeer het allemaal uit en dan zie je wel wat je het best bevalt. Eerst los proberen, daarna met klittenband en als laatste klap op de vuurpijl vastlijmen. De eerste twee manieren kunnen in ieder geval geen kwaad.

ok dan ga ik dat maar is proberen binnenkort :)
bedankt in ieder geval voor je hulp, ik post nog wel als ik tegen problemen aanloop :chicken: <- die is cool

crapton
22 juni 2008, 21:45
Ik hoop dat ik de vraag goed begrepen heb anders corrigeer me. TS wil snel kunnen verstemmen op een FR gitaar maar dan zelfde gevoel/gemak als een tremloze gitaar.

Dit kan je idd doen door een blokje en tevens de veerspanning te verhogen. Dwz de veren trekken altijd de trem stevig tegen het blokje aan. Trem gaat wat zwaarder natuurlijk, en ook krijg je wat meer sustain.

In mijn Strat heb ik een B(l)ackbox gezet (zoekfunctie gebruiken, ca. 15 €) is net zoiets als blokje maar je kan de trem ook nog omhoog trekken, en ik vind het iets eleganter. Mijn ervaring is heel goed, gitaar blijft goed stemvast, makkelijk te stemmen, trem blijft uitstekend bruikbaar weliswaar iets zwaarder. Bovendien lijkt (!) sustain te zijn toegenomen. Voor mij een goede oplossing voor 15 € geen/minder trem stemminggezeik...

jerome
22 juni 2008, 21:49
Als je bij het 'vastzetten' je trem nog wel de andere kant op wil gebruiken, moet je het blokje inderdaad vastmonteren. Klitteband is dan een oplossing. Wat betreft toooone en sustain: twee magische woorden, maar die ga je niet uit dat blokje hout halen, ook niet als het direct op je gitaar gemonteerd zit. Als het al iets oplevert, is het verwaarloosbaar vergeleken met de invloed van body/neckhout, versterker, elementen en andere electronica, kabels, je eigen vingers etc.

Zo te lezen heb je het werkelijk nog nooit geprobeerd dus zit alsjeblieft niet zo slap te ouwehoeren
Anders had je geweten dat zo'n blokje wél meer sustain en tone oplevert!
Vooral als je een goed stukje hardhout of toonhout gebruikt en je de veren redelijk strak zet.
Bovendien is het belangrijk het blokje hout zuiver recht en vlak is en de trem het over de hele breedte raakt.
Tis ook geen superwondermiddel, maar het geeft wel duidelijk hoorbare verbetering.
Het is ook logisch, hoe meer contact van de trem met de body hoe meer overdracht van trillingen/sound, dus hoe meer sustain, tone en body
Het resultaat/de verbetering kan wel per gitaar verschillen

Dark_Tranquillity
22 juni 2008, 21:54
Wat een slap gelul. Mijn FR staat de helft van de tijd ook vast, maar meer sustain of tone? Nee.

Geoffrey
22 juni 2008, 22:04
Zo te lezen heb je het werkelijk nog nooit geprobeerd dus zit alsjeblieft niet zo slap te ouwehoeren
Anders had je geweten dat zo'n blokje wél meer sustain en tone oplevert!
Vooral als je een goed stukje hardhout of toonhout gebruikt en je de veren redelijk strak zet.
Bovendien is het belangrijk het blokje hout zuiver recht en vlak is en de trem het over de hele breedte raakt.
Tis ook geen superwondermiddel, maar het geeft wel duidelijk hoorbare verbetering.
Het is ook logisch, hoe meer contact van de trem met de body hoe meer overdracht van trillingen/sound, dus hoe meer sustain, tone en body
Het resultaat/de verbetering kan wel per gitaar verschillen

Je uitleg lijkt me logisch.. maar toch heb ik er mijn twijfels bij.
Ik test het uit..

jerome
22 juni 2008, 22:13
Wat een slap gelul. Mijn FR staat de helft van de tijd ook vast, maar meer sustain of tone? Nee.

Hoezo slap gelul?
Kom dan een keer langs, dan zal ik je het laten horen bijdehand!

Dark_Tranquillity
22 juni 2008, 22:19
Ik zou zeggen, kom lang, dan kun je het bij mij horen. Ik zet m ook gewoon vast met een blokje hout.

degrotepeter
22 juni 2008, 22:24
Ik hoop dat ik de vraag goed begrepen heb anders corrigeer me. TS wil snel kunnen verstemmen op een FR gitaar maar dan zelfde gevoel/gemak als een tremloze gitaar.

Dit kan je idd doen door een blokje en tevens de veerspanning te verhogen. Dwz de veren trekken altijd de trem stevig tegen het blokje aan. Trem gaat wat zwaarder natuurlijk, en ook krijg je wat meer sustain.

In mijn Strat heb ik een B(l)ackbox gezet (zoekfunctie gebruiken, ca. 15 €) is net zoiets als blokje maar je kan de trem ook nog omhoog trekken, en ik vind het iets eleganter. Mijn ervaring is heel goed, gitaar blijft goed stemvast, makkelijk te stemmen, trem blijft uitstekend bruikbaar weliswaar iets zwaarder. Bovendien lijkt (!) sustain te zijn toegenomen. Voor mij een goede oplossing voor 15 € geen/minder trem stemminggezeik...

http://www.musik-produktiv.de/goeldo-backbox-gegendruckfeder.aspx

zo'n dingetje dus?

Maare, mijn trem heeft 3 veren dus kan je hem niet precies in het midden zetten, maakt dat uit?

jerome
22 juni 2008, 22:27
Ik zou zeggen, kom lang, dan kun je het bij mij horen. Ik zet m ook gewoon vast met een blokje hout.


Ik denk dat je m'n posts niet goed gelezen hebt; ik zet de trem niet vast.

Luke-wannabe
22 juni 2008, 22:29
Wat een slap gelul. Mijn FR staat de helft van de tijd ook vast, maar meer sustain of tone? Nee.
+1 ik geloof er ook niks van.

Dark_Tranquillity
22 juni 2008, 22:29
Ik in theorie ook niet, je kunt wel diven, maar niet pullen. Dus ik snap de bedoeling, zo heb ik het ook. Maar sustain of meer tone? Nee.

jerome
22 juni 2008, 22:34
+1 ik geloof er ook niks van.

Heb jij het wel eens geprobeerd dan?
Jij gelooft ook nog steeds dat een Wharfdale hetzelfde klinkt als een Alnico Blue.
Dan zal je dit verschil ook niet horen...

Dark_Tranquillity
22 juni 2008, 22:42
Ik merk het ook niet, zal morgen even een goede vergelijking doen! Luke ftw.

jerome
22 juni 2008, 22:56
Ik merk het ook niet, zal morgen even een goede vergelijking doen! Luke ftw.

Alleen maar ertussen klemmen zal idd weinig sustain- of toneverbetering geven.
Met vastlijmen zal je wat dat betreft meer bereiken
Als je het goed wil doen moet je op de plek waar het blokje hout komt de verf gelijkmatig wegvijlen en vlakvijlen.
Het blokje moet ook goed vlak zijn en overal rechtstreeks op het hout van de body aansluiten.
Vervolgens vastlijmen met een dun laagje houtlijm en met redelijk zware druk vastklemmen met lijmklemmen.
24 uur laten drogen en dan het blokje hout zonodig bijvijlen totdat de trem overal goed aansluit.
Maar nogmaals, de ene gitaar/trem zal meer sustain/toneverbetering opleveren dan de andere.

Bram+
22 juni 2008, 23:38
Zo te lezen heb je het werkelijk nog nooit geprobeerd dus zit alsjeblieft niet zo slap te ouwehoeren
Anders had je geweten dat zo'n blokje wél meer sustain en tone oplevert!
Vooral als je een goed stukje hardhout of toonhout gebruikt en je de veren redelijk strak zet.
Bovendien is het belangrijk het blokje hout zuiver recht en vlak is en de trem het over de hele breedte raakt.
Tis ook geen superwondermiddel, maar het geeft wel duidelijk hoorbare verbetering.
Het is ook logisch, hoe meer contact van de trem met de body hoe meer overdracht van trillingen/sound, dus hoe meer sustain, tone en body
Het resultaat/de verbetering kan wel per gitaar verschillen
Ten eerste: mooie aanname, ik ben het niet met je eens, dus ik zal er wel geen ervaring mee hebben... Over slap ouwehoeren gesproken...

Ongetwijfeld zal jouw hardhouten blokje een enorme sustain en tooooone opleveren, maar wat ik zeg is dat de invloed van dat blokje verwaarloosbaar is vergeleken met andere factoren zoals die ik al noemde in mijn andere post, net zoals de negatieve invloed van een stukje velcro. Want laten we eerlijk zijn, we hebben het hier wel over een Ibanez van pakweg 250 euro, wat verre van een tonemonster is. Als daar een versterker bij komt van gelijkwaardige kwaliteit, hoor je het al helemaal niet meer. Dus in plaats van mierenneuken over toooone-verschillen die je niet eens zou horen als je niet met je ogen zou luisteren, kunnen we de topic-starter ook gewoon advies geven waar hij iets aan heeft.

fluitketel9
22 juni 2008, 23:48
Ik ben niet snugger, speel ook nog niet echt lang gitaar, maar bij een floyed rose tremelo heb je toch sowieso van die blokjes bij je topkam en dan ontstemt ie toch al amper. of wil je gewoon dat je gitaar niet meer ontstemt als je je tremelo gebruikt. Kan je ook gewoon in plaats van zo moeilijk doen die gitaar verkopen en een nieuwe zonder floyed rose kopen :P

maar ik kan (en denk ik heb) van alles verkeert zeggen hoor :o

Luke-wannabe
22 juni 2008, 23:53
Heb jij het wel eens geprobeerd dan?
Jij gelooft ook nog steeds dat een Wharfdale hetzelfde klinkt als een Alnico Blue.
Dan zal je dit verschil ook niet horen...
Jezus Christus waar haal je dat nou weer vandaan. Een duidelijk gevalletje van begrijpend lezen. Dat was op de basisschool bij ons een apart vak.

Om maar even op je verhaal in te gaan. Nee natuurlijk heb ik het nog nooit geprobeerd. Ik heb niet eens een floyd. Ik geloof gewoon niet in die crap dat 3 cm hout een dikke verbetering in tooooooone en sustain is.

jerome
23 juni 2008, 00:33
Het is niet een kwestie van geloven.
Als je het één keer op de goede manier gedaan hebt dan weet je het.
Bij 2 van mijn Strats hoor je (en voel je) verschil en als je langskomt kan ik je het laten horen.
Het heeft niets met magie te maken maar gewoon met natuurkunde.
Standaard hangt zo'n Floyd zwevend op de 2 studs en heeft bijna geen contactopppervlak met de gitaarbody.
Met zo'n stukje hout krijg je meer contactoppervlak en als je dan de veren redelijk strak heb staan komt er een iets betere sound uit.

En als ik de veren weer losser draai kantelt de brug en dan raakt de trem niet meer dat stuk hout/en dus ook niet meer de body en dan heb je iets minder sustain.
En de sound wordt ook iets minder fel en iets minder direct en dat merk je onder het spelen.
Overigens heb ik dit in eerste instantie alleen maar gedaan omdat ik een zwevende trem niet fijn vind.
Ik hou er van om zo nu en dan stevig te benden en dan is het kut als de trem naar voren kanteld door de veranderende snaarspanning

Maar volgens mij dwalen we af.
TS wil alleen maar een oplossing voor zijn probleem met een zwevende trem i.c.m. het switchen van normale naar een lagere stemming en ik gaf aan dat zo'n blokje hout een oplossing zou kunnen zijn.

Luke-wannabe
23 juni 2008, 00:35
Nou ik geloof wel dat het een kwestie is van geloven, volgens mij zit het allemaal tussen de oren en is het verschil verwaarloosbaar.

De Beer
23 juni 2008, 00:52
Je tremblock maakt mét blokje meer contact met de body dus dat zal wel iets schelen in sustain. Klinkt best logisch.
Maar dan moet je het inderdaad wel heel precies aanbrengen, is een beetje te vergelijken met bolt-on- en set-neck etc, betere verbinding=meer sustain....meestal.

degrotepeter
23 juni 2008, 08:04
ik ga denk ik maar gewoon eens kijken naar zo'n locking back, moet vrijdag toch nog naar de muziekwinkel.

maar weet iemand nou of zo'n ding werkt als je drie veren hebt? dat vroeg ik een hele poos geleden al maar niemand heeft het gezien denk ik ^^
Of komt zo'n ding onder de veren? Want als hij erover moet kan hij denk ik niet precies in het midden aangezien ik 3 veren heb.

Lenweë Míriel
24 juni 2008, 02:10
Maakt niet uit of hij nou precies in het midden zit of niet. En anders kan je altijd nog de veer uit het midden 1 plek laten opschuiven.

degrotepeter
24 juni 2008, 11:06
Maakt niet uit of hij nou precies in het midden zit of niet. En anders kan je altijd nog de veer uit het midden 1 plek laten opschuiven.

ok bedankt :p

ga ik vrijdag maar is even kijken naar zown ding :)

kank weer metalle :rockon: 8-)