PDA

View Full Version : Fender Blues Deluxe - extra speaker cabinet



tweng
22 juni 2008, 16:29
Ik heb momenteel een Fender Blues Deluxe, de reissue versie.
Ik vind deze versterker heel goed klinken, die 40 watt is ook meer dan voldoende.
Alleen, als ik grotere concerten of buitenconcerten speel vind ik de klank soms te mager. Dat komt hoogst waarschijnlijk doordat deze versterker maar 1 12" speaker heeft.
Daarom denk ik eraan om er een extra cab voor te maken, met een extra 12" speaker.
En nu mijn vraag aan jullie : welke speaker zouden jullie voorstellen ?
Ik zoek een speaker met voldoende bassrespons (meer dan de stockspeaker) en een speaker die heel goed overweg kan met distortion, fuzz, overdrive en allerlei andere effecten...
Tips zin meer dan welkom !
Alvast bedankt !!!

Aron Maiden
22 juni 2008, 18:52
Fender maakt nu ook speciale 1x12 cabs voor die blues deluxe en hotrod. Zijn ook nog verkrijgbaar in vette kleuren;)

http://www.theguitarfiles.com/spaw/images/lib1/fenderhotrodenclosures.jpg

tweng
22 juni 2008, 19:13
Ze gebruiken hierin de Celestion® G12P-80 speaker. Das een andere speaker dan de stock speaker...
Iemand een idee of dit een goede speaker is voor de combinatie ?

Jim Haagmans
22 juni 2008, 22:07
Ze gebruiken hierin de Celestion® G12P-80 speaker. Das een andere speaker dan de stock speaker...
Iemand een idee of dit een goede speaker is voor de combinatie ?

Je kan er toch wel vanuit gaan dat ze daar bij Fender een beetje over hebben nagedacht. Dus ja ik denk van wel, maar zoals altijd is uitproberen het devies.

tweng
23 juni 2008, 10:48
Je kan er toch wel vanuit gaan dat ze daar bij Fender een beetje over hebben nagedacht. Dus ja ik denk van wel, maar zoals altijd is uitproberen het devies.

Das natuurlijk niet altijd waar. Lijkt me niet onmiddellijk een klassieke speaker...
Heeft iemand hier ervaring met deze speaker ? Andere suggesties qua speaker ?

tweng
24 juni 2008, 00:43
echt niemand die me hierbij kan helpen ?

DeiDRagonas
24 juni 2008, 01:02
Volgens mij kun je die twee speakers helemaal niet tegelijk gebruiken. Je moet kiezen tussen de stock speaker of deze afkoppelen om de cab aan te sluiten. Allebij tegelijk gebruiken gaat niet.. Beetje dom dat fabrikanten daar nooit eens over nadenken..

Roy.

tweng
24 juni 2008, 09:07
Neen, daar ben ik ondertussen al onderuit...
Een 8 ohm kast aansluiten mag samen met de stock speaker. Als je een 16 ohm kast wilt aansluiten, dan moet de stockspeaker afgekoppeld zijn en moet de tweede uitgang gebruikt worden...

DeiDRagonas
24 juni 2008, 09:14
En dat werkt ook gewoon bij die amp? Ik bedoel, je hebt twee outputs daarop zitten? Netjes, bij de meeste fabrikanten koppel je dan automatisch de stock speaker af.

Cool, dan zou ik gewoon zo'n nieuwe Fender cab proberen idd zoals al eerder gezegd werd.

Roy.

tweng
25 juni 2008, 20:13
echt geen andere reacties ?