PDA

View Full Version : AMP gezocht, HULP!!!



stratlover
22 juni 2008, 16:19
Hea jongens,

Ik ben nou al een tijdje in 't bezit van een Line 6 Spider III, maar ik vind 't wel 's tijd worden voor wat anders. Maar 't probleem is, ik weet niet per sé wát. Ik zoek 'n beetje de sound van Jimmy Hendrix & David Gilmour. Kunnen jullie me wat tips geven over wat nou de juiste versterker is (Voor niet al teveel geld, pak 'm beet €400/€450)??

Alvast bedankt!!

Luke-wannabe
22 juni 2008, 16:42
Hendrix en Gilmour? Ik denk dat jij iets moet hebben met een iets 'strakkere' of nettere scheur. Misschien zijn die Bugera bakken wat voor jou. Beetje peavey 5150 achtig. Check ff youtube op Bugera 6260 (geloof ik dat het type is).

E-J
22 juni 2008, 16:44
Je moet in ieder geval voor een Britse voicing gaan.

Marshall/Vox/Orange/Hughes & Kettner is allen goed spul :).

Voor Hendrix: Stratje, Fuzzface, Britse licht overstuurde amp
Voor Gilmour: Stratje, Fuzzface/Big Muff, Britse licht overstuurde/cleane amp

grayfink
22 juni 2008, 16:44
Ik zou zeggen een Line6 Spider III. Daar zitten toch geluiden zat in lijkt mij.
Jimi Hendrix en David Gilmour zijn toch ook niet dezelfde sounds, hadden /hebben behoorlijke stacks. Met 400€ koop je niets vergelijkbaars.
Voor 450€ kun je wel al een redelijke lampenversterker kopen. Peavy Valveking bijvoorbeeld.

Jellyfish00
22 juni 2008, 16:52
Eeeh, hij heeft al een spider. Maar inderdaad een Valveking, goede optie voor niet te veel geld.

Luke-wannabe
22 juni 2008, 16:53
Valveking is ook een goede optie idd.

stratlover
22 juni 2008, 17:13
Okee dan, klinkt goed die Valveking:) Kan iemand daar mij ff wat info geven daarvan?? Ben benieuwd!!

Jellyfish00
22 juni 2008, 17:20
Er is heeel veel over te vinden via de search.

Luke-wannabe
22 juni 2008, 18:21
En effe Youtube checken voor soundsampletjes!

Luke-wannabe
22 juni 2008, 18:24
Ooh ja die Fame dingen zijn misschien ook wel leuk! Dat is het huismerk van Musicstore Köln.

pasqual
22 juni 2008, 21:35
En effe Youtube checken voor soundsampletjes!

ik vind de meeste soundsamples van de valveking niet echt goeie reclame. in het echt klinkt ie veel beter, de meesten op you-tube weten er niet uit te halen wat er in zit. er is maar één echte methode: uitproberen!!!

groeten Pasqual.

Geoffrey
22 juni 2008, 21:43
Hendrix en Gilmour? Ik denk dat jij iets moet hebben met een iets 'strakkere' of nettere scheur. Misschien zijn die Bugera bakken wat voor jou. Beetje peavey 5150 achtig. Check ff youtube op Bugera 6260 (geloof ik dat het type is).

Iedereen doet natuurlijk wat hij wil.. maar ik zou niet direct uitkijken voor een Bugera.
Niet dat ik er slechte ervaringen mee heb.. maar ik heb toch mijn twijfels bij die Bugera budget-Peavey-cloon. Het lijkt me dat je dan beter voor the real deal gaat. (als je budget dit natuurlijk toelaat)

En inderdaad..de Valveking is een veelzijdige betaalbare amp.

Geoffrey
22 juni 2008, 21:48
ik vind de meeste soundsamples van de valveking niet echt goeie reclame. in het echt klinkt ie veel beter, de meesten op you-tube weten er niet uit te halen wat er in zit. er is maar één echte methode: uitproberen!!!

groeten Pasqual.
Dit lijkt me toch redelijk duidelijk :
http://nl.youtube.com/watch?v=dD7EoehgpsA

Luke-wannabe
22 juni 2008, 21:49
@ Pasqual: Is ook zo, maar je krijgt een beetje het idee.

@ Geoffrey: Nee ik weet ook niet hoe die qua kwaliteit is, maar ik vond hem op sampletjes gewoon erg lekker klinken. Maar de Valveking is prima voor mijn broertje denk ik. (TS is mn broertje)

Geoffrey
22 juni 2008, 22:01
[QUOTE=Luke-wannabe@ Geoffrey: Nee ik weet ook niet hoe die qua kwaliteit is, maar ik vond hem op sampletjes gewoon erg lekker klinken. Maar de Valveking is prima voor mijn broertje denk ik. (TS is mn broertje)[/QUOTE]

Cool..
Ik wil ook wel zo een broer!!! :satisfie:

Op samples klinkt ie inderdaad wel goed.. maar ik zit regelmatig bij de plaatselijke Peavey-boer en ik vroeg hem eens naar die Bugera amps.
Hij heeft eens de materialen volgens de prijs zitten berekenen.
conclusie: spaar liever wat door of koop met je budget iets anders. :satisfie:

Luke-wannabe
22 juni 2008, 22:24
Daar heb je het al. Je vraagt aan een Peavey dealer over Bugera. Lijkt me logisch dat ie dat merk niet helemaal de hemel in prijst.

Geoffrey
22 juni 2008, 22:26
Daar heb je het al. Je vraagt aan een Peavey dealer over Bugera. Lijkt me logisch dat ie dat merk niet helemaal de hemel in prijst.
Heb je ook wel gelijk in.. maar ik ken hem wel beter dan enkel Peavey-dealer ;)

pasqual
22 juni 2008, 22:47
Dit lijkt me toch redelijk duidelijk :
http://nl.youtube.com/watch?v=dD7EoehgpsA

klopt Geoffrey, maar zo als alles blijft het een kwestie van smaak, ook hij haalt er niet uit wat ik er uit haal. dat zal ook wel aan zijn geluidsvoorkeur liggen. allicht speelt hij met een andere sound als ik. eigenlijk is dit alleen maar positief voor de valveking. gelukkig willen we niet allemaal hetzelfde geluid. ik moet er ff bij vermelden dat ik op een strat speel, toch ff een ander gitaartje als die peavey van hem.

groeten Pasqual.

Kakihara
22 juni 2008, 22:52
Ik hoor en lees veel goeds over de de Kustom Defender (http://www.kustom.com/product_detail.aspx?TypeID=2&FamilyID=75&ProductID=100), ook best wel een betaalbare buizenversterker. Heb er zelf geen ervaring mee, misschien iemand anders hier wel?

Geoffrey
22 juni 2008, 22:52
klopt Geoffrey, maar zo als alles blijft het een kwestie van smaak, ook hij haalt er niet uit wat ik er uit haal. dat zal ook wel aan zijn geluidsvoorkeur liggen. allicht speelt hij met een andere sound als ik. eigenlijk is dit alleen maar positief voor de valveking. gelukkig willen we niet allemaal hetzelfde geluid. ik moet er ff bij vermelden dat ik op een strat speel, toch ff een ander gitaartje als die peavey van hem.

groeten Pasqual.

Hier kan ik je nu eens alleen maar gelijk in geven..

Die Valveking spreekt me ook aan.. alhoewel ik een 6505 en een 5150II heb wil ik stiekem toch nog steeds een Valveking-head er bij.
Die heeft nog andere mogelijkheden..

pasqual
22 juni 2008, 23:00
ik zou wel eens willen weten wat die valveking had gekost als ie niet alleen maar ontwikkeld was in de u.s. maar ook gefabriceerd. hij is nu geassembleerd in china en daar besparen ze natuurlijk op. zou wel eens richting het dubbele kunnen lopen. kortom: een prima versterker voor het geld.

groeten Pasqual.

Jim Haagmans
22 juni 2008, 23:04
Ik hoor en lees veel goeds over de de Kustom Defender (http://www.kustom.com/product_detail.aspx?TypeID=2&FamilyID=75&ProductID=100), ook best wel een betaalbare buizenversterker. Heb er zelf geen ervaring mee, misschien iemand anders hier wel?

Klinkt heel goed allemaal wat er op die site staat! heeft iemand al op dit ding gespeeld?

Jimwoud
22 juni 2008, 23:30
Gewoon oude London City, klinkt op en top brits.

@Luke: Leuk stukje in de slagwerkkrant!!!!

the feable
22 juni 2008, 23:31
Vox AC15
Fender Blues Deluxe
Marshall JCM 800 4104

Luke-wannabe
22 juni 2008, 23:32
@Luke: Leuk stukje in de slagwerkkrant!!!!
Thnx!!! Jij drumt ook?

Jimwoud
23 juni 2008, 09:07
Thnx!!! Jij drumt ook?
Klopt, Ben ooit begonnen met drummen en daarna gitaar spelen. Doe het beide erg graag.

Luke-wannabe
23 juni 2008, 09:09
Lachen! Hier nog zo'n zelfde gevalletje.

stratlover
23 juni 2008, 12:56
@Geoffrey, Ik heb die link gister ook al ff bekeken en die Peavey Valveking spreekt me érug aan!!

Ik ga 'm binnekort ff testen bij Feedback (Alleen ff kijken of Luke me 'n lift kan geven, kan hij ook gelijk proberen:P)!!

Luke-wannabe
23 juni 2008, 13:56
@Geoffrey, Ik heb die link gister ook al ff bekeken en die Peavey Valveking spreekt me érug aan!!

Ik ga 'm binnekort ff testen bij Feedback (Alleen ff kijken of Luke me 'n lift kan geven, kan hij ook gelijk proberen:P)!!
We gaan binnekort wel effe.
Tsjek jou later.

stratlover
23 juni 2008, 14:26
Hyperdeluxe:D

E-J
23 juni 2008, 14:48
Sorry, maar ik zou niet voor een Valveking gaan als je Hendrix of Gilmour hiermee wilt spelen.

Een Fender Blues Junior is b.v. veel geschikter. Je hebt een mooi clean nodig, een randje oversturing en 50-100 watt buizen heb je ECHT niet nodig. Mijn Hughes & Kettner Statesman is 20 watt en is voor thuis eigenlijk al te luid.

Oversturing halen Gilmour en Hendrix uit pedalen. Fuzzfaces... Gilmour sinds 1976 uit Big Muffs.

stratlover
23 juni 2008, 15:40
Hoeft ook niet per sé Hendrix of Gilmour te zijn, ik ben ook een enorme Toto fan, en ik hoorde op die youtube filmpjes dat die Valveking in de buurt komt van Lukather, en dat vind ik óók heel gaaf :D Misschien zelfs nóg toffer dan Hendrix of Gilmour. Maar alsnog bedankt voor de tip! :D:D

pasqual
23 juni 2008, 18:04
[QUOTE=EJ NL]Sorry, maar ik zou niet voor een Valveking gaan als je Hendrix of Gilmour hiermee wilt spelen.QUOTE]

en waarom zou je uit een valveking geen hendrix en gilmour kunnen halen?
je bent namelijk niet verplicht om kanaal 2 te gebruiken, je mag ook het clean kanaal gebruiken.

groeten Pasqual.

E-J
23 juni 2008, 18:35
Ik ben niet zo onder de indruk van het cleangeluid...

Geoffrey
23 juni 2008, 20:44
Ik ben niet zo onder de indruk van het cleangeluid...

Dan moet je nog iets beter aan de knoppen draaien!!

@Stratlover: succes met het testen.. en laat het hier dan zeker eens weten wat je vond van de Valveking!
En zoals Pasqual al zei.. in het echt klinkt ie veel beter!!

Geoffrey
23 juni 2008, 20:48
Sorry, maar ik zou niet voor een Valveking gaan als je Hendrix of Gilmour hiermee wilt spelen.

Een Fender Blues Junior is b.v. veel geschikter. Je hebt een mooi clean nodig, een randje oversturing en 50-100 watt buizen heb je ECHT niet nodig. Mijn Hughes & Kettner Statesman is 20 watt en is voor thuis eigenlijk al te luid.

Oversturing halen Gilmour en Hendrix uit pedalen. Fuzzfaces... Gilmour sinds 1976 uit Big Muffs.

Zoals je zelf zegt: Gilmour en Hendrix halen hun oversturing uit pedalen.
Die kan je namelijk ook aansluiting op een Valveking..
En je weet toch niet welke richting Stratlover er mee uitwil? Misschien speelt hij volgend jaar wel in een Death-metal band..
De Valveking is goed voor thuis, repetities en optredens..

pasqual
23 juni 2008, 22:04
maar zoals jullie wel gemerkt hebben zijn Geoffrey en ik dus peavey aanhangers ( vooral in dit geval de valveking ) waar wij ( ik spreek ff in meervoud :cooler: ) dus niet mee willen zeggen dat deze amps heilig zijn.
er zijn uiteraard meerdere amps verkrijgbaar met een goede allround sound maar in deze prijsklasse ben ik er van overtuigd dat de valveking weinig concurrentie zal ondervinden. en als iemand de clean sound niet geweldig vind, oké. maar dan zeg ik op mijn beurt: heb je wel alle potmeters geprobeerd? nogmaals: dit zal altijd een kwestie van smaak blijven; wat de een mooi vind is voor de ander niet meer als acceptabel etc....

van de andere kant: ik heb véél duurdere amps uitgeprobeerd waar ik na 30 minuten nog geen fatsoenlijke sound uit kreeg. maar nog maar een keer: it's all in the "ears" of the beholder.

we kunnen er lang of breed over blijven lullen, TS zal het toch echt zelf moeten ondervinden. we kunnen hier met zijn allen blijven roepen dat hij een peavey, marshall, fender, kustom en whatever moet kopen: zelf luisteren!!!!!

groeten en succes met je keuze: de valveking dus :satisfie:

Pasqual.

Geoffrey
23 juni 2008, 22:20
groeten en succes met je keuze: de valveking dus :satisfie:

Pasqual.

Subtiel.. :D

De Valveking is jammergenoeg nog steeds een miskende amp..
maar Stratlover zal wel uitmaken voor zichzelf wat hij er van vind.
Het belangrijkste is dat je "verliefd" word op het geluid dat uit de amp komt.. zolang dit er niet is moet je blijven testen.

pasqual
23 juni 2008, 22:52
@stratlover: als je toch gaat proberen: probeer niet alleen de head maar ook de 212. deze geeft een iets betere spreiding vanwege de open back en toch een naar mijn smaak een mooier geluid. dit is natuurlijk ook afhankelijk van de cab wat je eronder zet. nadeel van de 212 is het gewicht: zo'n 36 kg ofzo.....
maar ja, een beetje 412 cab komt daar ook wel aan. nadeel van een head met cab: je gaat je budget overschrijden ( head: 450,- euro. cab: 300,- t/m heel veel euro ) . de 212 kost bij feedback zo'n 500 euro. je krijgt er standaard géén footswitch bij maar je kan er een van hartke of iets dergelijks bij aanschaffen voor zo'n 25 euro, die werkt ook naar behoren. of iets van marktplaats, als er maar 2 switches opzitten met een stereo plug.

de 112 heb ik zelf niet op gespeeld maar heeft vrijwel dezelfde features als de 212, scheelt wel 50 watt en een speaker, dus headroom tijdens repetities en optredens. voor die 50 euro verschil hoef je het niet te laten. voor thuis maakt het niet zoveel uit of je nu een 112 of een 212 gebruikt; ze gaan allebei hard en op zachter volume zul je consessies moeten doen qua geluid hoewel ik er best een mooi geluid uit krijg op huiskamer volume.

groeten Pasqual.

stratlover
24 juni 2008, 14:19
@ Pasqual. Ik ga sowieso die 212 combo proberen, ook omdat ik 't liefst een combo wil. Wel bullshit dat je er géén footswitch bij krijgt :( maja, kan je ook weinig aan doen, koop ik dank denk ik zo'n footswitch apart bij, da's wel een stuk makkelijker dan hele tijd naar je amp lopen :P

@Geoffrey. Dank je!! Zal ik ook zéker doen, als ik 'm heb uitgetest laat ik 't ff weten wat ik ervan vond en of 't 'm wél of níet wordt:)

pasqual
24 juni 2008, 23:01
footswitch zeker doen, is een stuk gemakkelijker. die orginele van peavey kost zo'n 50 euro. best wel veel voor een plastic kastje. hartke heeft ook zo'n ding met nagenoeg dezelfde vorm voor de helft alleen zonder leds. in principe werkt iedere 2-button footswitch met een stereo jack.

ik heb vandaag ff mijn gallien-kreuger 112 box met electrovoice speaker weer eens opgegraven en aangesloten op de valveking: echt wel een aanwinst qua sound. de combinatie van amp en box is erg lekker. de GK klinkt een stuk strakker en dieper als de amp maar met hun tweeën tegelijk is het erg breed.

groeten Pasqual.

Rexx
25 juni 2008, 14:52
Ik zou zeggen een Line6 Spider III. Daar zitten toch geluiden zat in lijkt mij.
Jimi Hendrix en David Gilmour zijn toch ook niet dezelfde sounds, hadden /hebben behoorlijke stacks. Met 400€ koop je niets vergelijkbaars.
Voor 450€ kun je wel al een redelijke lampenversterker kopen. Peavy Valveking bijvoorbeeld.

lampen versterker? valveking? ik zou toch zweren dat ik buizen zie zitten.

pannekoek
25 juni 2008, 15:04
lampen versterker? valveking? ik zou toch zweren dat ik buizen zie zitten.


voortaan even een sarcastisch poppetje erbij graag :) of meen je t echt wat je zei? ><

stratlover
27 juni 2008, 23:52
Nou jongens, morgen Peavey Valveking uittesten @ Feeback, Rotterdam. Ik hou jullie op de hoogte!!:D

MarkV
28 juni 2008, 00:54
Subtiel.. :D

De Valveking is jammergenoeg nog steeds een miskende amp..
maar Stratlover zal wel uitmaken voor zichzelf wat hij er van vind.
Het belangrijkste is dat je "verliefd" word op het geluid dat uit de amp komt.. zolang dit er niet is moet je blijven testen.

Ik zou eerder zeggen: de Valveking is jammergenoeg altijd het eerste wat hier geroepen wordt als er naar een relatief goedkope buizenversterker wordt gevraagd.

Persoonlijk vind ik de Valveking niet slecht, maar het is een versterker met een "beetje van alles". Niet slecht, maar ontstijgt ook echt niet de middelmaat, zeker op het cleane kanaal.

Voor dat geld zou ik gaan kijken naar een andere Peavey, de Classic 30 of aanverwante, of naar de aangehaalde Blues Junior en Statesman. Al dan niet 2de hands.

Sowieso is het toch wel lastig om zowel Steve Lukather als Jimi Hendrix en Dave Gilmour geluiden uit 1 amp te halen, daarvoor wijkt het teveel af.

Geoffrey
28 juni 2008, 08:32
lampen versterker? valveking? ik zou toch zweren dat ik buizen zie zitten.

Dit snap ik toch niet volledig.. :???:

pasqual
28 juni 2008, 12:40
Nou jongens, morgen Peavey Valveking uittesten @ Feeback, Rotterdam. Ik hou jullie op de hoogte!!:D

nou stratlover, je snapt natuurlijk wel dat wij een uitgebreid verslag van je verwachten. zowel positief als negatief. en vandaag uiteraard!!!
bij de weg: deze is goed genoeg voor je amp ( ik ga er ff van uit dat je de valveking gaat kopen, ik verwacht niet anders :cooler: )

klikkerdeklik (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/BOS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm00000000000000001PdJBu95?Ca talogVideo=&ProductUUID=qLrVqHzmwzcAAAEXlaRgyFir&CatalogCategoryID=cPDVqHzlAJcAAAEVtRpWf70R&JumpTo=OfferList)

groeten Pasqual.

stratlover
28 juni 2008, 16:29
Nou pasqual, dat heb ik helaas slecht nieuws voor je :P Ik heb de Peavey Valveking uitgetest en het was niet echt wat ik ervan had verwacht. máár ik heb wel een hele toffe Bugera 333 212 gezien & getest en dat is helemaal m'n smaak!! Iets hoger dan m'n budget: Bij Feeback Rotterdam €610. Zogauw ik dat bij elkaat heb, wordt dat m!!

pasqual
28 juni 2008, 17:24
Nou pasqual, dat heb ik helaas slecht nieuws voor je :P Ik heb de Peavey Valveking uitgetest en het was niet echt wat ik ervan had verwacht. máár ik heb wel een hele toffe Bugera 333 212 gezien & getest en dat is helemaal m'n smaak!! Iets hoger dan m'n budget: Bij Feeback Rotterdam €610. Zogauw ik dat bij elkaat heb, wordt dat m!!

nou ja......

maakt niet uit hoor, ik heb geen aandelen in peavey. nou wordt ik wel een beetje nieuwsgierig naar die bugera. als het zover is kun je eventueel wat soundsamples plaatsen?

groeten Pasqual.

Geoffrey
28 juni 2008, 17:24
Nou pasqual, dat heb ik helaas slecht nieuws voor je :P Ik heb de Peavey Valveking uitgetest en het was niet echt wat ik ervan had verwacht. máár ik heb wel een hele toffe Bugera 333 212 gezien & getest en dat is helemaal m'n smaak!! Iets hoger dan m'n budget: Bij Feeback Rotterdam €610. Zogauw ik dat bij elkaat heb, wordt dat m!!

De namaak-Peavey zeg maar ;)
Ik heb wat mn twijfels over die Bugera-amps.. maar als dit helemaal jou smaak is dan moet je voor deze gaan.
Ik verwacht alsnog een revieuw van die Valveking.. :)

stratlover
22 juli 2008, 18:13
Nou laddies, ik heb 'm!! :D:D Heb 'm helemaal in Eindhoven moeten halen, maar 't was de moeite waard ;) Ik zal binnekort ff sampeltjes laten horen!!

Jim Haagmans
22 juli 2008, 19:02
Gefeliciteerd :) speel ze!

stratlover
3 augustus 2008, 17:14
Double Muff erbij gehaalt bij Feedback Rotterdam, en adapter ook nog. dat wordt dus dikke Rock 'n Roll!!

stratlover
16 augustus 2008, 22:03
jongens.

Ik heb de versterker nou zo'n klein maandje, en hij is hélamaal tegek :D:D
Ik wil jullie allen bedanken voor de tips en advies. Bedankt forum!!!!!