PDA

View Full Version : Nieuwe versterker... (weet jij welke?)



J-sus Rulez
22 juni 2008, 16:05
Ik ben van plan deze vakantie een nieuwe (buizen)versterker te kopen i.p.v mijn roland cube...

Ik ben op zoek naar buizen, met als richtprijs 600€ (combo) of 400€ head (kan ik nog voor 200€ een cab eronder plaatsen)

Het moet meerkanaals zijn, met een zeer mooie clean, maar moet ook rock/hardrock/punk enzo aankunnen. Ook een goede samenwerking met pedaaltjes is een pluspunt. Hij dient voor op de kamer maar ook voor optredens (15-30watt ofzo?)
(mijn muzieksmaak: foo fighters, Nickelback, Metallica, Punkbandjes, Indierock, 70's/80's rock...)
welke komen hiervoor in aanmerken?

ik had al gedacht aan: peavey valveking (head) of van epiphone socal (head)...
nog ideetjes?

Jellyfish00
22 juni 2008, 16:53
Klinkt inderdaag als een Valveking, SoCal is ook een optie, en kijk ook eens naar Bugera. Ik zou zeggen ga eens testen, je hebt al een select groepje versterkers, nou gaat het erom wat jij mooi vindt.

marter544
22 juni 2008, 17:36
Bugera zou ik niet doen, heb op een Amerikaans forum al wat dingen er over gelezen, en het schijnt echt zware, maar dan ook zware kutkwaliteit te zijn.

J-sus Rulez
22 juni 2008, 17:58
ik denk ook aan fame.. maar ik heb er geen enkele kennis mee en ik kan hem ook niet testen... Bugera daar heb ik ook niet al te veel positiefs over gehoord en behoort (nog) niet tot mijn lijstje...

Metoshade
22 juni 2008, 18:05
Ik zou gaan voor een Tech21 Trademark 60. Ga ik zelf hopelijk (als er genoeg centjes zijn) binnenkort ook aanschaffen voor oefensessies en de 'kleinere' gigs.

Ding klinkt imho echt helemaal te gek, is simpel, compact, reageert op pedaaltjes als een koning en is zo licht als een veertje!

J-sus Rulez
22 juni 2008, 18:16
Ik zou gaan voor een Tech21 Trademark 60. Ga ik zelf hopelijk (als er genoeg centjes zijn) binnenkort ook aanschaffen voor oefensessies en de 'kleinere' gigs.

Ding klinkt imho echt helemaal te gek, is simpel, compact, reageert op pedaaltjes als een koning en is zo licht als een veertje!

Waar kan ik deze (in belgie, antwerpen) testen? en volges mij is het geen buizen..; wel?

Useless
22 juni 2008, 19:08
voor 600 kan je misschien wel een 5150 combo 2de hands vinden

Geoffrey
22 juni 2008, 19:13
voor 600 kan je misschien wel een 5150 combo 2de hands vinden

Hier heb je wel een punt..
Voor de rest kan ik enkel zeggen : Peavey Valveking

marter544
22 juni 2008, 19:23
voor 600 kan je misschien wel een 5150 combo 2de hands vinden

Maar hij wil ook graag een mooie clean, en das lastig met een 5150.

Geoffrey
22 juni 2008, 19:25
Maar hij wil ook graag een mooie clean, en das lastig met een 5150.

Heb je wel met een trappertje er voor..
Trouwens..zo slecht is die clean nu ook weer niet!

MattellicA
22 juni 2008, 20:11
Doorsparen tot een JTM 45 clone zonder mastervolume en die dan vol openzetten! :blast:

J-sus Rulez
22 juni 2008, 20:58
ik zou toch graag rond mijn budget blijven... en ik heb een voorkeur voor 1e hands (weet niet hoe het komt maar toch...)

pannekoek
22 juni 2008, 21:34
valveking 212 combo

J-sus Rulez
23 juni 2008, 16:43
als ik voor valveking ga.. kan ik dan beter head + cab (gaat wel meer kosten) of voor de 112 of de 212? (wat is het juiste verschil buite de 50watt?) eneuh... 100watt... blijvendaarmee mijn deurtjes wel in de kamer staan?

Squier4ever
23 juni 2008, 16:44
Heb je wel met een trappertje er voor..
Trouwens..zo slecht is die clean nu ook weer niet!

er is geen pedaal dat van een overstuurde versterker een cleane bak maakt hoor, dat kun je echt vergeten.

Lexvandoef
23 juni 2008, 16:45
er is geen pedaal dat van een overstuurde versterker een cleane bak maakt hoor, dat kun je echt vergeten.

Maar je kan wel een aparte cleane preamp in de loop steken ;)

MatthiasDR
23 juni 2008, 16:49
misschien de blackheart handsome devil (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0012836-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList), is 15 watt, volledig buizen. En dan heb je nog wat centjes over voor een degelijke cab met misschien nog een extratje.
Matthias :strat:
edit: + neemt naar het schijnt erg goed pedaaltjes

DeiDRagonas
24 juni 2008, 00:20
Ik zeg Fender Blues Junior... Net als bij elk ander kloten "ik zoek een amp" topic.

(edit: sorry hoor, ben in een kutbui.. Maar is je naam nou echt Jezus rules!?? Dude, Rock n roll rules.. En Sinterklaas rules misschien.. Maar jezus niet, da's gewoon een dooie jood.. Toch?)


R.

Lexvandoef
24 juni 2008, 00:27
Ik zeg Fender Blues Junior... Net als bij elk ander kloten "ik zoek een amp" topic.

(edit: sorry hoor, ben in een kutbui.. Maar is je naam nou echt Jezus rules!?? Dude, Rock n roll rules.. En Sinterklaas rules misschien.. Maar jezus niet, da's gewoon een dooie jood.. Toch?)


R.

Nou nou, iets meer respect kan dan ook wel weer hoor ;)

Geoffrey
24 juni 2008, 00:27
er is geen pedaal dat van een overstuurde versterker een cleane bak maakt hoor, dat kun je echt vergeten.

Een overstuurde versterker zou ik het nu ook niet gaan noemen..
Ik ben tevreden met de clean die ik uit mn 5150/6505 haal en die is volgens mij niet overstuurd.
Maar dat het een ideale versterker voor clean is ga je me ook niet horen zeggen.. maar om enkel clean te spelen koop je ook geen 5150/6505 ;)

DeiDRagonas
24 juni 2008, 00:31
Nou nou, iets meer respect kan dan ook wel weer hoor ;)

Ach ja.. Je hebt nog wel gelijk ook. (alleen heb daar eerlijk gezegd nog wel eens moeite mee als t daarover gaat)

R

J-sus Rulez
24 juni 2008, 11:02
TJa, voor zover ik weetben ik nog steeds geen dode jood.

mijn achternaam Roels, klinkt nu eenmaal zo (kweethet, hij is geweldig :D)
enjah... Jo word door mijn vrienden in verband gebracht met Jezus (neeh ik ben geen jood en heb geen baard en 12 pedofiele homovriendjes...)

*merci voor de tip btw

DeiDRagonas
24 juni 2008, 11:12
lol lol.. Jo Roels!? Geweldig.. Had ik niet aan zien komen nee. Maar ik ben zo af en toe wat onaardig, wen je wel aan..

Grt Roy.

J-sus Rulez
24 juni 2008, 11:22
:D

tis u vergeven!


Ik ga nu binnenkort een valveking 212 testen,
maar mag ik dan op dat geluid afgaan en concluderen dat de head hetzelfde klinkt? Want ik vind head+ 2x12 geweldig rock'nroll :D maar inprincipe kan er toch niet zoveel verschil tussen zitten? (de cab zijn celestion speakers)
en voor de 175€ verschil...?

MattellicA
2 juli 2008, 01:45
ff bumpen :satisfie:

We (ik en j-sus) zijn daarstraks -inmiddels gisteren- bij Piens in Deinze wat amps gaan testen. Begonnen met een Vox, niet wat we zoeken... Komen we na een lange tocht bij Cool aan, waartegenover we in het begin geweldig sceptisch stonden... De Tube Ten klonk geweldig goed, alleen wat weinig vermogen om op te treden... Dan maar naar de Stack (Halfstack met head identiek aan de Epi Socal voor 999€) klonk eveneens goed, zowel clean (met VEEEEEL reverb!!), als op het lead kanaal (na wat prutsen en het afpakken van de gitaar van j-sus :cooler: )... En aangezien we toch een beetje merkengeil zijn, hadden we toch liever de Epiphone variant, die overigens nog 120€ goedkoper is bij Thomann.

Met de geweldige Epiphone 'clones' in het achterhoofd, thuis nog even voortgezien bij de Epi's, kom ik daar een 212 Epiphone Blues Custom Combo tegen voor bijna 400€. Op het internet vind ik een hele hoop lovende kritiek, maar sommigen zeggen dat het 'boost/lead' kanaal toch niet echt bruikbaar is.

Dilemma dus: de Blues Custom Combo of de SoCal head met 212 Cab (Epi of HB)

Heeft er iemand hier meer ervaring met deze amps? En weet er ook iemand waar deze te testen zijn (in de provincie Antwerpen liefst)?

PS: de JTM Combo die we getest hebben was prachtig, maar een beetje duur +/- 2500€ :sneaky:

kevn
2 juli 2008, 07:44
Misschien als je nog iets anders wil testen:

Randall RG50TC

50 watt fulltube combo, high gain bak m้t een prachtige clean en voor een 600 euro te koop :)

nog veel succes!

belfrink
2 juli 2008, 08:57
Als je gaat testen ga je toch af op materiaal wat binnen jou budget valt ?

Amps van 2500 euro zijn leuk, maar als je max 600 euro te spenderen hebt hou je jezelf alleen maar voor de gek.

Ik zou sowieso voor een 2de hands bak gaan, voor 600 euro heb je (buiten een aantal leuke modellen) niet veel voor dat geld ;)

rock 'n roll
2 juli 2008, 09:05
Ik heb zelf pas een hughes & kettner edition tube 20th annivesary gekocht gekocht. Stond in promotie voor €510.
Hier mijn review ervan: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=110761

kevn
2 juli 2008, 09:33
De Randall word echt wel geprezen hoor qua prijs/kwaliteit.

J-sus Rulez
2 juli 2008, 14:44
Als je gaat testen ga je toch af op materiaal wat binnen jou budget valt ?

Amps van 2500 euro zijn leuk, maar als je max 600 euro te spenderen hebt hou je jezelf alleen maar voor de gek.

Ik zou sowieso voor een 2de hands bak gaan, voor 600 euro heb je (buiten een aantal leuke modellen) niet veel voor dat geld ;)


Mijzelf voor de gek houden? Die Cool (aka Epiphone) is prijs/kwaliteit v้้้le beter en kan zelfs de jtm combo bijhouden...

Jim Haagmans
2 juli 2008, 17:02
Het drive kanaal van die Epiphone blues custom is misschien niet erg bruikbaar, maar omdat ie maar 400 kost houd je volgens mij 200 euro over waarvoor je best een leuk scheurpedaaltje kan kopen.

J-sus Rulez
2 juli 2008, 19:08
Maar is de clean etc van de Blues custom dan wel zeer goed?

MattellicA
2 juli 2008, 19:09
Mijzelf voor de gek houden? Die Cool (aka Epiphone) is prijs/kwaliteit v้้้le beter en kan zelfs de jtm combo bijhouden...

Idd, je mag toch wel eens ff het hardere geschut testen en horen/zien/voelen waarom deze ook pakweg 2000€ duurder is... Jah dat is mijn mening maar hoor :sneaky: