PDA

View Full Version : Jazzmaster Ventures



Jay75
22 juni 2008, 14:54
Iemand bekend met deze Jazzmaster?

http://www.2dehands.nl/fender-jazzmaster-the-ventures-44339414.html?p=all&qq=jazzmaster

Zijn ze net zo goed als de USA?
Want ze schijnen uit de custom shop van Japan te komen, en hebben de lekkere SD elementen.
Of beter doorsparen voor een USA?

Japanse RI heb ik ooit gehad, was wel ok, maar nie super, vooral de pick-ups dan. En vond de hals ook niet echt super. Zou deze de USA benaderen?

Mr.Fingers
22 juni 2008, 14:57
Ja, heb ze ooit eens bespeeld. Gewoon een Jazzmaster zonder de rhythm-schakeling (bastards!!!). Erg goede gitaar, dat wel, maar wel zo lelijk als de nacht vind ik (zwart-pearloid met goude hardware). Niets custom-shop uit japan, maar gewoon een "limited edition" van de jaren '90. Hals is een gewone strat-hals, met dan blockinlays erin gelegd, maar het blijft gewoon een japanse hals met PolyUrethaan-finish.

Als ik u was, zou ik: of

doorsparen voor een AVRI Jazzmaster (met nitro-finish)

of

Een Japanse Jazzmaster kopen, de tremolo & elementen vervangen door AVRI-materiaal, en speulen maar! (zo heb ik het gedaan, en ik ben er razend tevreden van). Hals is PU gelakt, maar kan je fijntjes afschuren met een korrel 400

instromaniac
22 juni 2008, 15:24
Ik heb er jaren een gehad en heb nu een avri jaguar.

Die "the ventures" jazzmaster verschilt weinig van de gewone japanners. Heeft betere pickups, maar voor de rest weinig verschil. Het is een volledige poly finish en de hardware, pots en wiring is japans en dat merk je wel.
De nek vond ik wel lekker. Het is geen C-profiel, eerder een U dacht ik.

M'n avri is echt wel stukken beter. Betere afwerking, betere hardware en een pak resonanter.

Dat customshop gedoe en 350 stuks is zever. Er zijn er ongeveer 2000 van gemaakt en het is gewoon een artist edition, niks custom shop aan.

Jay75
22 juni 2008, 23:18
OKay, ja ik merk toch steeds als ik cheape gitaren koop dat ik verder blijf zoeken naar the real thing ;)

Dus bedankt voor de tips en uitleg, sparen voor een 2ehandse AVRI dan.
OF een echte oude als ik een goede deal kan krijgen ;)