PDA

View Full Version : Boss pedaal true bypass maken



riesj
23 februari 2003, 15:51
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om mijn SD-1 pedaal true bypass te maken op de "millenium bypass" manier.

millenium bypass schema:
http://www.geofex.com/FX_images/milltbbx.gif

Boss SD-1 schema
http://www.geocities.com/SunsetStrip/Studio/2987/sd-1.gif

Hiervoor moet het pedaal altijd aan staan (dus worden de draadjes naar de oude switch aan elkaar gemaakt).

Ik beredeneer het "millenium bypass" schema als volgt: de "to effect input" = de effect input; de "from effect output" = effect output

Een paar dingen zijn me nog niet duidelijk.

* De ground van de SD-1 is dezelfde als de ground van de "millenium bypass". Is het dan niet zo dat omdat het effect continu aanstaat dat dit toon opzuigt?

* de SD-1 heeft tussen de effect output en de ground al een 100k hangen, is er een tweede 100k nodig of niet?

* De oorsporkelijke LED heeft natuurlijk een weerstandswaarde. Kan ik deze LED gewoon binnenin het pedaal proppen, of geeft deze teveel hitte af en moet hij worden vervangen door een weerstand?

* Is de DPDT switch even groot als de oorspronkelijke switch? ( anders moet het pedaal aan de maat van de switch worden aangepast)

* Past de JFET op de plaats van de oorspronkelijke LED? ( anders moet het pedaal aan de JFET worden aangepast)

Alvast bedankt voor de tips,


Riesj

Nielsje
23 februari 2003, 16:20
Eh, dat weet ik niet allemaal, het enige wat ik wel weet dat er verschillende formaten dpdt schakelaars zijn, het meest gebruikelijke formaat zijn die even groot als de crybaby schakelaars enzo, maar je hebt ze ook groter of kleiner, maar het gat zelf is bijna altijd 12 mm in doorsnee.

dan weet je dat alvast. sterkte met de rest

Dirk_Hendrik
23 februari 2003, 18:41
Op 2003-02-23 15:51, schreef riesj:
* De ground van de SD-1 is dezelfde als de ground van de "millenium bypass". Is het dan niet zo dat omdat het effect continu aanstaat dat dit toon opzuigt?

Nee, hij is toch gebypassed?

* de SD-1 heeft tussen de effect output en de ground al een 100k hangen, is er een tweede 100k nodig of niet?

Nee

* De oorsporkelijke LED heeft natuurlijk een weerstandswaarde. Kan ik deze LED gewoon binnenin het pedaal proppen, of geeft deze teveel hitte af en moet hij worden vervangen door een weerstand?

Nee, Hitte van leds is miniaal


* Is de DPDT switch even groot als de oorspronkelijke switch? ( anders moet het pedaal aan de maat van de switch worden aangepast)

Van geen kant. Ik heb echter wel eens een Boss gehad waar ze in het vierkante gat van de boss switch een voestchakelaar hadden geschroefd. Het werkte maar het was geen porum.


* Past de JFET op de plaats van de oorspronkelijke LED? ( anders moet het pedaal aan de JFET worden aangepast)

Een JFET past overal. Een Jfet heef niets te maken met een LED en hoeft dus ook niet op dat plekje te zitten.


Alvast bedankt voor de tips,

Heel, heel veel sterkte...
Riesj

riesj
25 februari 2003, 14:28
[/quote]
Heel, heel veel sterkte...
[/quote]

Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Ben vandaag naar de elektronica boer geweest en dat wordt een partijtje aankl*ten op die manier.

Er bestaat zeker ook geen 3PDT switch die de afmeting heeft, dat ie op de plek van die oude switch blijft hangen (14x14mm)?

Nou, dan zal ik een externe bypass moeten maken. En aangezien die stompboxjes ook weer knaken kosten : wil ik dan meteen meerdere fx-lussen maken (en deze mixen) en in 1 stompbox proppen .

Kortom, eerst even wachten tot ik mijn nieuwe versterker heb en weet wat ik daarna qua effect of preamp wil aanschaffen.

Bedankt voor de info,


Riesj